Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
1121/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs valtakunnan narsku väitti, että kuuluisa rallikuskimiehensä petti häntä vaikka itse petti rallikuskia. Valehteli että hoitaa miehen lasta vaikka hoiti vain miehen nivusten aluetta. Oikeastaan kaikki mitä hän väittää on todellisuudessa päinvastoin.

Tässä saa nauraa pissat housuissa. Minun vuoroni olla onnellinen.

Vierailija
1122/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli myös sairaalloisen mustasukkainen. Kerran hän näki ikkunasta, kun juttelin hetken naapurin miehen kanssa postilaatikolla. Toki siitä seurasi raivoamista ja syyttelyä, mutta myös aika hulvaton tapahtumasarja. Mies nimittäin päätti kostaa naapurille ja kävi yöllä viiltämässä naapurin auton renkaat rikki. Miehen epäonneksi naapurissa oli valvontakamera, joten hän jäi kiinni itse teossa. Koska mies ei suostunut korvaamaan renkaita suoraan naapurille, juttu kiersi poliisin kautta ja mies sai myös sakot. Tästä suivaantuneena mies päätti pommittaa naapurin taloa lumipalloilla (!), mutta liukastui jäätiköllä muutaman heitettyään, liukui ojaan ja rikkoi silmälasinsa kiveen.

:DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä porukalla lautapeliä pelatessa väitti tietovisa vastauksensa olevan oikea, vaikka yleissivistyksen valossa kaikki muut pelaajat tiesivät vääräksi. Hän ei tätä kyennyt myöntämään, vaan oli aivan tosissaan, halusi epätoivoisesti voittaa lautapelin, aikuinen mies.

Aluksi aloin hekottaa täyteen ääneen, sillä luulin hänen pilailevat, että esittää vain Pientä lasta, joka että haluaa niin kovasti voittaa. Hymyni alkoi hyytyä, kun olikin tosissaan. Kysyin vaimoltaan onko hän todella tosissaan ja vaimo istui vakavana naama valkeana, josta tajusin, että tosissaan on. Kysyin muilta, että ei kai peliä näin tosissaan voi ottaa, että täytyy vastaus valehdella, jotta toinen kokee olonsa hyväksi. Muut eivät uskalla avata suutaan ja hyväksyvät tietovisan vastaukseksi sen, mitä tyyppi kulloinkin haluaa vastata 😂

Tietovisa siis on Visa hänen tiedoistaan, ei yleistiedosta. Ehkäpä pelin nimi olisi pitänyt olla ”Matti meikäläisen” maailman kuva.

Seuraavalla kerralla ehdotti lautapelin paluuta, jostain syystä ei tehnyt mieli, kun leikki oli leikistä kaukana.

Vierailija
1124/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse narsismista vai narsistisesta piirteistä vai persoonallisuushäiriöstä tms ainakin kateudesta, mutta tämänkaltaisia piirteitä omaavan ihmisen on tuhottava kaikki mistä pidät. Kun taas kaikki mitä inhoat/ et pidä tuputetaan naamalle. Oli sitten kyseessä työtoverit ystävä, sukulainen, puoliso jne. Jotenkin toisen onni on tuhottava uhka. Asia voi olla aivan mitättömän pieni tai suuri, ei väliä, tavara, saavutus, mistä tahansa onnen aiheesta.

Sillä ei ole mitään väliä, vaikka kyseinen henkilö itse olisi tavattoman menestynyt, rikas, hyvässä asemassa. Pienikin juttu, josta toinen on iloinen, vaikka hänellä itsellään vastaavia asioita/ tilanteita olisi tuhat on tuhottava. Ei van kykene olemaan iloinen ja onnellinen toisen puolesta.

Vierailija
1125/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies tuli vkonloppuisin lähes aina vasta öisin kotiin humalassa . Aloitti yksin puhumisen heti oven avattua.

Itse olin mennyt jo nukkumaan, koska seuraavana päivänä töitä.

Makuuhuoneen oven takaa kuulin kuinka ruma, tyhmä, idiootti ja hirveä olin ja kaikkea muuta. Yritin olla kuulematta, mutta korotti ääntään ja kolisutti keittiössä niin että varmasti kuulin. Aluksi huusin takaisin. Loppuajasta vain kuuntelin ja itkin.

Viikolla selvinpäin oli kun toinen ihminen.

Kännissä se taas viikonloppuna alkoi.

En lähtenyt, koska syytin itseäni. Tilanne oli ajautunut siihen hiljalleen ja uskoin kaikki sanat. Onneksi nyt erossa tästä ihmisestä.

Vierailija
1126/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin vajaan vuoden persoonallisuushäiriöisen kanssa. Emme asuneet yhdessä. Tuli mieleen yksi sellainen kevyempi, nykyään jopa huvittava tempaus. Hän palasi työmatkalta ja sovimme puhelimessa, että tavataan illalla Cittarissa ja ostetaan samalla ruuat viikonlopuksi. Vietimme siis viikonloput yhdessä. Menin vähän ennen sovittua kellonaikaa sovittuun tapaamispaikkaan kaupan ovien eteen odottamaan. Miestä ei kuulunut, ei näkynyt. Aika kului ja aloin jo olemaan vähän huolissaan, jos vaikka on joutunut kolariin tai onko hän taas suuttunut jostain. Soitin, ei vastannut. Laitoin viestin, että milloin olet tulossa, oottelen tässä ovilla -  ei vastausta. Olin jo vähän hätääntynyt ja mietin ties mitä, miten tässä tulee toimia, kun mies kävelee kassoilta hymyillen, isot kauppakassit käsissään. Keskustelu meni tähän tyyliin:

Minä: Olitko jo kaupassa? Mä oon puoli tuntia oottanut tässä, kuten sovittiin ja olin jo huolissaan, kun ei puhelimellakaan saanut kiinni.

Ex: Mä kävin jo.

Minä: Eikö me sovittu että mennään yhdessä? Kun piti viikonlopun ruuatkin miettiä yhdessä?

Ex: Voi hyvänen aika. Etkö sä ymmärrä, että aina on perustarvikkeita, joita myös puuttuu. Mä olin ostamassa niitä ja paria muuta juttua säästääkseni .

Minä: Pelkäsin jos oot joutunut kolariin.

Ex: Sulla on liian vilkas mielikuvitus.

Minä: Mikset vastannut puhelimeen?

Ex: Siellä kaupassa mellasti niin äänekkäästi tietty vähemmistö, ei siellä kuullut edes omia ajatuksiaan!

Minä: Mä huomaan, että oot ostanut jo viikonlopun ruuat. Taisin ajaa ihan turhaa tänne. 

Ex: Voidaan käydä uudestaan kaupassa, jos se on sulle niin tärkeää!!!

En tiedä yhtään mitä sanoa ja ajatella, kun olen vaan niin hämmentynyt. Ja kuten olen tehnyt parissa tilanteessa ennenkin, lähden ajamaan suoraan omaan kotiin. Saan mieheltä viestin "perävalot". Hän nimesi minut perävaloiksi viitaten siihen, että autoni perävalot vaan näkyvät, kun hän haluaa keskustella vakavasti.

Minä olin hänen mielestään henkistä väkivaltaa käyttävä mykkäkoululainen. Hän myös moitti minua samanlaiseksi kontrollifriikiksi kuin eksänsä. Onneksi en sentään ollut narsisti, kuten hänen molemmat eksänsä :D Hän mm. oli sitä mieltä, että minun ongelma oli, että en ollut tottunut hänen kaltaisiin herkkiin, keskusteleviin miehiin. Yhden kerran alkuaikana olimme treffeillä ja hän puhui jo paikalle tullessaan puhelimessa ja puhui tapaamisen loppuun asti. Yritin saada kysyttyä, mitä teemme tämän jälkeen, mutta häiritsin häntä. Tein siis jo lähtöä. No lähdin ajamaan kotiin ja sain viestin "perävalot". Hän loukkaantui, kun kuulemma puhelimessa oli hänen vaikeasti sairas setänsä, jonka kanssa puhuu noin kerran vuodessa ja yritin sabotoida tämän puhelun. Hän sai minusta siinä tärkeää tietoa, kun huomasi minun yrittävän hallita kaikkia tilanteita (ihan kuten eksänsä) ja yritin eristää hänet tärkeistä ihmisistä. Minäkään en muuten osannut täyttää astianpesukonetta oikein.

Tekstissäsi ei ole mitään, mikä kuulostaisi persoonallisuushäiriöltä.

Kauppareissujutussa en ymmärrä, mitä mies teki väärin? Muuta kuin että tuli myöhässä..

Sinä kuulostat kontrolloivalta ja siltä, että loukkaantunut kaikesta. Olisiko peiliin katsomiseen paikka,?

Normaali ihminen ei juoksuta toista venaamaan kaupan tuulikaappiin turhan päiten, tai puhu puhelimessa jonkun muun kanssa koko tapaamisaikaa.

Jännä että toisille nää ei ole itsestäänselvyyksiä. Olette varmaan aika hirveätä seuraa sikäli kun ihmisten kanssa ikinä aikaa vietätte.

Vierailija
1127/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystävä porukalla lautapeliä pelatessa väitti tietovisa vastauksensa olevan oikea, vaikka yleissivistyksen valossa kaikki muut pelaajat tiesivät vääräksi. Hän ei tätä kyennyt myöntämään, vaan oli aivan tosissaan, halusi epätoivoisesti voittaa lautapelin, aikuinen mies.

Aluksi aloin hekottaa täyteen ääneen, sillä luulin hänen pilailevat, että esittää vain Pientä lasta, joka että haluaa niin kovasti voittaa. Hymyni alkoi hyytyä, kun olikin tosissaan. Kysyin vaimoltaan onko hän todella tosissaan ja vaimo istui vakavana naama valkeana, josta tajusin, että tosissaan on. Kysyin muilta, että ei kai peliä näin tosissaan voi ottaa, että täytyy vastaus valehdella, jotta toinen kokee olonsa hyväksi. Muut eivät uskalla avata suutaan ja hyväksyvät tietovisan vastaukseksi sen, mitä tyyppi kulloinkin haluaa vastata 😂

Tietovisa siis on Visa hänen tiedoistaan, ei yleistiedosta. Ehkäpä pelin nimi olisi pitänyt olla ”Matti meikäläisen” maailman kuva.

Seuraavalla kerralla ehdotti lautapelin paluuta, jostain syystä ei tehnyt mieli, kun leikki oli leikistä kaukana.

Nykyään katsotaan Googlesta vastaukset jos tulee kinaa

Vierailija
1128/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienikin juttu, josta toinen on iloinen, vaikka hänellä itsellään vastaavia asioita/ tilanteita olisi tuhat on tuhottava. Ei van kykene olemaan iloinen ja onnellinen toisen puolesta.

Ne asiat ovat uhkia, koska ne eivät liity häneen itseensä. Hän pelkää niiden vievän uhrin pois häneltä. Jos uhri vaikka viihtyy työssään hyvin, on se työpaikka ihmisineen tällaselle henkilölle uhka ja vihamielinen olio. Hänen pitää koettaa saada uhri vihaamaan työtään tai lopettamaan työ kokonaan. Kaiken uhrin ilon pitäisi liittyä häneen ja olla hänen ansiotaan, hänen tulisi olla uhrin ainoa onni.

(Jotenkin, kun kirjoitin tämän, tuli mieleen vaikkapa "maallisen musiikin" ja tanssimisen demonisointi uskonnollisissa liikkeissä, kun ne vievät ihmistä "kauemmas jumalasta"...)

Vierailija
1129/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina uhrin syytä, koska se on narsistin taktiikka saada energiaa. Kyllähän hän tietää totuuden, mutta on kivempi provosoida ja saada reaktioita,koska siitä saa voimaa. Siksi hän näitä pelejä pelaa. Kun ei provosoidu, niin se on hyvä. Mutta eihän narsisti tälläistä valitse, vaan henkilön, ja etenkin hetken, jolloin on heikko hetki, ja suht normaalikin ihminen provosoituu.

Vierailija
1130/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei narsistin kanssa. Narsistin maailmankuva on oikea, Hänen oikeus käsitys, vaikka lainvastainen on ainoa oikea. Siksi tämä onkin niin huvittavaa. Kyse siitä, että porukka elää narsistin pelossa, eikä laita kampoihin, vaan suostuu tuohon hulluuteen, jotta tilanne pysyy rauhallisena.

Ei narsistin kanssa ole mitään muuta totuutta, kuin hänen totuus, vaikka miten todistelisit asian. Siitä tässä on kyse. Normaali ihmisen kanssa katsotaan Googlesta ja todetaan totuus ja peli jatkuu. Narsistin kanssa todellisuus vääristyy, kun ihmiset joustaa,jotta rauha säilyy. Siksipä en tule toimeen narsistin kanssa, kun en jaksa pelata keisarin uusia vaatteita ja elää hänen harhaisessa rinnakkais todellisuudessa. Ainoa tapa elää rauhanomaisesti narsistin kanssa on palvoa tätä jumalana ja olla kaikesta samaa mieltä.

Näitä on vaikea tajuta ellei itse koe. Mikään ei mene niin kuin ”normaali” ihmisten kanssa.

Vierailija
1131/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei narsistin kanssa. Narsistin maailmankuva on oikea, Hänen oikeus käsitys, vaikka lainvastainen on ainoa oikea. Siksi tämä onkin niin huvittavaa. Kyse siitä, että porukka elää narsistin pelossa, eikä laita kampoihin, vaan suostuu tuohon hulluuteen, jotta tilanne pysyy rauhallisena.

Ei narsistin kanssa ole mitään muuta totuutta, kuin hänen totuus, vaikka miten todistelisit asian. Siitä tässä on kyse. Normaali ihmisen kanssa katsotaan Googlesta ja todetaan totuus ja peli jatkuu. Narsistin kanssa todellisuus vääristyy, kun ihmiset joustaa,jotta rauha säilyy. Siksipä en tule toimeen narsistin kanssa, kun en jaksa pelata keisarin uusia vaatteita ja elää hänen harhaisessa rinnakkais todellisuudessa. Ainoa tapa elää rauhanomaisesti narsistin kanssa on palvoa tätä jumalana ja olla kaikesta samaa mieltä.

Näitä on vaikea tajuta ellei itse koe. Mikään ei mene niin kuin ”normaali” ihmisten kanssa.

Olet aivan oikeassa sekä siinä, että on vain narsistin totuus ja siinä,että tätä ei tajua, jollei ole itse kokenut.

Narsisti sanoittaa sinulle myös valmiiksi sen, mitä mieltä sinä olet /pitäisi olla hänestä. Hän kertoo, että sinulla ei ikinä ole ollut näin kilttiä, luotettavaa, huolehtivaista kumppania, joka ei koskaan satuttaisi sinua. Silmät turvonneiksi itkeneenä ihmettelet oletko tulossa hulluksi, kun tuohan piti sinua juuri koko yön valveilla ja raivosi mustasukkaisuuksissaan, syytti, uhkaili, heilutti nyrkkiä naaman edessä, haukkui ja pelotteli. Mietit, että et tajua mitään, kun sinusta tuo tyyppi on hirviö, mutta hän kertoo olevansa jotain ihan muuta. Hän osaa myös kääntää tilanteen päälaelleen: jos osaisit käyttäytyä oikein, hän olisi kiltti, luotettava, huolehtivainen.

Normaalisti kilttien, luotettavien ja huolehtivaisten ei tarvitse painottaa näitä asioita ollenkaan, käytännössä mainita koskaan, koska se välittyy läheiselle ihan tekojen ja olemuksen kautta. Ei ole tarvetta sanoittaa sitä, mitä toinen ajattelee tai mitä toisen pitäisi ajatella.

Hulluudesta on hyvin vaikeaa päästä irti, koska eron jälkeenkin jatkuu vaino ja kontrolli. Pyhä viha ja kosto ei tule koskaan päätökseen. Narsisti on hyvin taitava gaslightigmaan myös poliisin ja oikeuslaitoksen. Ei siellä tunnisteta patologisia valehtelijoita, jotka asettavat itsensä lain yläpuolelle.

Olisi hienoa saada tähän ketjuun todistetusti toimivia ohjeita siitä, miten sosiaalitoimen ja oikeuslaitoksen silmät saisi avautumaan näiden sairaiden, pahojen ihmisten uhrien todellisuudelle.  

Vierailija
1132/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies, ei nyt mikään narsisti, mutta huomionhakuinen ja itsekeskeinen miesvauva järjestää itselleen AINA menoa (joko "tärkeitä" poikien peli-iltoja tai työvuoroja) juuri silloin kun olemme sopineet viettävämme tyttöjen iltaa, niin että siskoni ei pääsekään lähtemään vaan joutuu jäämään lasten kanssa kotiin.

Paras tempaus oli siskoni polttaripäivänä, joka oli tälle tyypille ollut tideossa jo 3 kuukautta. No tämä sällihän keksii edellisenä päivänä, että hänen onkin mentävä töihin (tekee hyvin joustavaa perusduunia, jossa ei todellakaan ole mitään yhtäkkisiä työhönkomennuksia). Mieheni joutui sitten ottamaan siskoni lapset hoitoon kun heidän omaa isäänsä ei kiinnosta viettää aikaa yksin omien lastensa kanssa.

Perhetuttu narsisti ja  juoppo täti-ihminen ilmestyi serkkuni hääjuhliin vanhalle viinalle haisevana likaisissa farkuissa ja verkkatakissa. Ei jaksa nähdä vaivaa ollakseen edes hiukan edustava toisten tärkeänä päivänä. Ilmainen viina kiinnosti kyllä.

Vierailija
1133/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä siivoan, minä lenkitän koiraa, teen ruuan. Ja palkkioksi käydään päälle" selitti ex kaverilleen ääni väristen ja näytti poskensa naarmua, sormuksestani tullutta.

Todellisuudessa ex oli yöllä taas ajanut pilkkaamalla ja vähättelemällä minut siihen pisteeseen että suutuin ja kävin päälle. Ja ex pääsi kertomaan kaikille miten hullu ja vaarallinen olen.

Kukaan ei nähnyt todisteita siitä, että ex pahoinpiteli minua myös sillä henkiset mustelmat eivät näy.

Eli suutuit ja kävit päälle. Sekö on sinun mielestäsi oikea ratkaisu. Kyllä pistää epäilyttämään, kumpikohan on oikeasti se natsisti

Narsisti keskittyy henkiseen väkibaltaan ja jos sillä saa toisen uupumaan henkisesti niin että kilahtaa niin siinpä on lisää kiillotusta narskun ruunuun!

Vierailija
1134/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntema narsistinainen on pyrkinyt julkisuuteen exiensä kanssa vaikka mitä formaattia pitkin. Siipeilee julkkispiireissä työnsä puolesta ja esittää tuntevansa kaikki. Puhuu tuttavallisesti heistä" ja eipä ole yhtään julkkista, jota hän ei muka tuntisi. 

Ensimmäinen aviomiehensä oli julkkis ja sitä kautta sai maistaa parrasvaloja, jäi koukkuun siihen huomioon. Oli hetken parissa telkkuohjelmassa mukana itsekin, mutta riitautui tuotantoporukan kanssa niin pahasti, ettei hän saanut enää töitä. 

Toisen aviomiehensä kanssa tyrkytti itseään toimittajille parisuhdehaastatteluun ja pääsikin yhteen. Nyt kolmannen aviomiehensä kanssa näyttäisi päässeen ihan oikeaan tv-formaattiinkin.

Kaikissa hänen häissään on ollut eri häävieraat, eikä naisella ole yhtään aitoa ystävää, vaan se kuuluisa narsistin hovi. Lapsuuden ystäviä tms. hänellä ei ole, enkä ihmettele. Miesten mukana vaihtuu elinpiirikin ja hänellä on tapana omia miehenkin ystävät ja pitää heitä omanaan.

Ei epäilystäkään, etteikö muija olisi narsisti, sen verran pimeitä juttuja hänestä exiensä kautta tiedän. Kummallista, että kaikki hänen eksänsä ovat kilttejä ja mukautuvaisia, empaattisia miehiä, mutta nämä nainen on puhunut heistä kuin olisivat päästään vialla. 

Eräs ex kertoi, että nainen oli yrittänyt manipuloida miehen ystävää haukkumalla miestä ja uhriutumalla, selittämällä miten mies on hakannut häntä. Nainen ei tiennyt, että kaveri tiesi totuuden ja esitti uskovansa naista, ja kertoi sitten miehelle. Jotain naisesta kertoo, että kukaan existä ei ole uskaltanut asettua häntä vastaan vaan ovat ghostanneet naisen ja odottaneet, että löytää uuden uhrin. 

Narsistia ei voi päihittää tai voittaa, oma pää hajoaa. Ne on pakko vaan haamuttaa.

Vierailija
1135/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että joku pipipää kaskee pukeutua seksikkäästi juhliin, tunnen joitakin joita on kielletty meikkaus ja liian paljastavasti tai huomiota herättävästi pukeutuminen. Normaali tavallinen trendikäspukeutuminekin aiheuttaa ongelmia ja keskusteluja. Pitäisipukeutua netraaleihin ja tavanomaisiin halpoihin market vaatteisiin. Eikä juhlissa saa liikaa puhua ainakaan kovaäänisesti ja monen kanssa eikä missään tilanteessa olla huomn keskipiste tai enemmän huomioo tai mielenkiintoo saava.

Vierailija
1136/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, appiukon veli taisi olla narsisti tai jonkin sortin psykopaatti. Minä tajusin heti mikä on miehiään, kun mieheni, silloinen poikaystävä,  kertoi setänsä inhottavista tempauksista. Pysyttelin kaukana tästä ihmisestä, meille ei häntä kutsuttu ja jos sattui ähkimään kutsumatta kylään, laitoin käsilaukut ja lompakot piiloon ja "oltiin just lähdössä". 

Ei onnistunut pitämään yhtäkään työpaikkaa, erottuaan halusi lapsen itselleen ja sitten jätti 6 v. poikansa 4 päiväksi yksin (naapurit ilmoitti lastensuojeluun) mm. en viitsi yksityiskohtaisemmin selostaa,  tulee romaani, mutta tämän elämäntarinaan kuuluu huijauksia, vankilareissu, eläinrääkkäystä, varkauksia, naistenhakkausta, lasten laiminlyöntiä, työnteon välttelyä ym. Appiukko otti veljensä 6 v. pojan itselleen ja tämä kasvoi mieheni veljenä. Siitä tiedän kaiken tämän sedän tekemisistä.....

Tämä meni jo huvittavaksi: Kerran heitti appiukon ulos, kun tällä oli parempi verenpaine kuin hänellä mitattaessa, testasivat kotimittaria. Sai raivarin, kun toisen lukemat oli terveemmällä tolalla ja heitti pihalle. Siinä vaiheessa appiukko teki lopullisen pesäeron veljeensä. 

Kuoli viiskymppisenä. Poikansa kirosi että vielä haudatakin  se pitää, kun olisi muitakin menoja. Kerättiin arkulle ja tuhkaamiselle miehen suvun kesken kolehti, muistotilaisuutta ei pidetty ja tuhkat siroteltiin. 

Tuli tästä mieleen oma isä, joka siitti aina uusia lapsia edellisestä perheestä erottuaan. Hautajaisiin saapui heistä vain pari, enkä minäkään ole käynyt haudalla kuin noin kerran viiteen vuoteen. Vasta kuoleman jälkeen aloin pikku hiljaa havahtumaan miten kamala lapsuuteni oli ja miten kaikki vaikuttaa jopa edelleen. Olin 20 kun "isä" kuoli.

Vierailija
1137/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni ei ehkä ollut narsisti, mutta ehkä sallitte minun kirjoittavan tänne. Niin moni viesti herätti minussa tuttuja tunteita.

Exässäni kaikkein pahinta oli kostonhalu. Eromme jälkeen lupaili tuhota maineeni kaikkien sukulaistensa ja ystäviensä silmissä, enkä yhtään epäile etteikö hän olisi sitä oikeasti tehnytkin :( Tämä painaa minua, vaikka erosta on 10 vuotta. En käy sillä paikkakunnalla jossa hän asuu, en vain halua.

Tasan yksi huvittava keissi tulee mieleen eromme jälkeiseltä ajalta. Olin jo muuttanut omaan asuntoon, ja kävin treffeillä erään miehen kanssa. Ex sai tästä vihiä (hän myös tiesi tuon miehen ennestään, pienehkön paikkakunnan iloja) ja hän ilmestyi luokseni rähjäämään että olen pettänyt häntä. Siis hän oli aivan tosissaan sitä mieltä, että se oli pettämistä että kävin treffeillä eromme ja erilleen muuton jälkeen! Hulluinta on, että olin vieläkin niin sokea hänen sairaille mielipiteilleen, että pienen hetken päästä aloin itsekin jollain tasolla uskomaan tähän. En tajua nyt jälkikäteen miten se on mahdollista, mutta tuo mies oli kerta kaikkiaan niin taitava suustaan. Ja se, että hän tunsi treffikumppanini, kääntyi tietenkin niin päin että olen sellainen nainen joka käy läpi miehen koko kaveripiirin. Ihan sairasta! Mutta silti jotenkin huvittavaakin, että aikuinen mies ilmestyy entisen naisystävän uuteen asuntoon rähisemään pettämisestä. Eron jälkeen, jota hän itse kaikin keinoin loppuvaiheessa edisti koska minä en vain ollut tarpeeksi hyvä hänelle.

Tämä ex on vastikään mennyt naimisiin, ja kyllä mietityttää millainen kumppani hän mahtaa nykyään olla. Ja koska olen luonteeltani sellainen että välitän kovasti mitä minusta ajatellaan, olen ihan maassa siitä ajatuksesta että ex mustamaalaisi minua edelleen, vaimolleenkin :( Toivottavasti hän olisi oikeasti täysin unohtanut olemassaoloni, eikä puhuisi minusta kenellekään mitään. Se uhkaus maineeni pilaamisesta vaan meni täysin ihon alle...

Vierailija
1138/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni ei ehkä ollut narsisti, mutta ehkä sallitte minun kirjoittavan tänne. Niin moni viesti herätti minussa tuttuja tunteita.

Exässäni kaikkein pahinta oli kostonhalu. Eromme jälkeen lupaili tuhota maineeni kaikkien sukulaistensa ja ystäviensä silmissä, enkä yhtään epäile etteikö hän olisi sitä oikeasti tehnytkin :( Tämä painaa minua, vaikka erosta on 10 vuotta. En käy sillä paikkakunnalla jossa hän asuu, en vain halua.

Tasan yksi huvittava keissi tulee mieleen eromme jälkeiseltä ajalta. Olin jo muuttanut omaan asuntoon, ja kävin treffeillä erään miehen kanssa. Ex sai tästä vihiä (hän myös tiesi tuon miehen ennestään, pienehkön paikkakunnan iloja) ja hän ilmestyi luokseni rähjäämään että olen pettänyt häntä. Siis hän oli aivan tosissaan sitä mieltä, että se oli pettämistä että kävin treffeillä eromme ja erilleen muuton jälkeen! Hulluinta on, että olin vieläkin niin sokea hänen sairaille mielipiteilleen, että pienen hetken päästä aloin itsekin jollain tasolla uskomaan tähän. En tajua nyt jälkikäteen miten se on mahdollista, mutta tuo mies oli kerta kaikkiaan niin taitava suustaan. Ja se, että hän tunsi treffikumppanini, kääntyi tietenkin niin päin että olen sellainen nainen joka käy läpi miehen koko kaveripiirin. Ihan sairasta! Mutta silti jotenkin huvittavaakin, että aikuinen mies ilmestyy entisen naisystävän uuteen asuntoon rähisemään pettämisestä. Eron jälkeen, jota hän itse kaikin keinoin loppuvaiheessa edisti koska minä en vain ollut tarpeeksi hyvä hänelle.

Tämä ex on vastikään mennyt naimisiin, ja kyllä mietityttää millainen kumppani hän mahtaa nykyään olla. Ja koska olen luonteeltani sellainen että välitän kovasti mitä minusta ajatellaan, olen ihan maassa siitä ajatuksesta että ex mustamaalaisi minua edelleen, vaimolleenkin :( Toivottavasti hän olisi oikeasti täysin unohtanut olemassaoloni, eikä puhuisi minusta kenellekään mitään. Se uhkaus maineeni pilaamisesta vaan meni täysin ihon alle...

Minut on mustamaalattu myös viranomaistahoille. On käsittämätöntä, kuinka kukaan ei kyseenalaista väitteitä mielisairauksista kun ne ilman yritystäkään perustella esittää maallikko, jonka korkein koulutusaste on peruskoulu ja jolla on motivaatioperuste kostaa (ero vasten tahtoa). VÄitteiden esittäjän mielenterveyttä (sairaalloinen kostonhimo, viha ja patologinen valehtelu) ei epäile kukaan. 

Vierailija
1139/1968 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen oma eksäni. Oltuamme yli vuoden verran yhdessä, hän alkoi ilmaista loukkaantuneisuuttaan kun olin pettänyt häntä. Aika pitkään sain kysellä, mistä hänelle tällainen käsitys oli tullut (en ole koskaan pettänyt yhtäkään kumppaniani). No sitten lopulta hän suostui selittämään, että kyse oli siitä kun ensitapaamisemme jälkeen kävin vielä treffeillä muidenkin miesten kanssa. Olin ollut asiasta täysin avoin hänelle, ja antanut mahdollisuuden olla jatkamatta tapailua jos hän ei kuviosta tykkää. En ekalla tapaamisella ihastunut häneen ollenkaan, vaan vasta seitsemännet treffit ratkaisivat asian, joten miksipä olisin silloin saman tien sitoutunut. Hänen mielipiteensä siitäkin asiasta oli kuitenkin toinen, joten jouduin kerran jopa kieltämään olevani hänen naisystävänsä tilanteessa, jossa hän esitteli minut kavereilleen sellaisena. Siis vaikka olin selvästi hänelle kertonut mikä tilanne on. Tämä tapailun alkuvaihe oli sitten vuotta myöhemmin hänen mielessään muuntunut pettämiseksi, ja sitä oli pitkään hauduteltu ja vihaa omassa mielessä paisuteltu. Tyyppi mökötti päiväkausia ennen kuin sain kiskottua hänestä syyn mökötykselle.

Tämä ei ole kyllä ollenkaan hulluimmasta päästä hänen tempauksiaan, mutta niitä en viitsi kertoa koska minut voidaan tunnistaa niiden juttujen perusteella. Sen vain sanon, että täysin pimeitä ja uskomattomia juttuja ovat. Jos sellaisia olisi jossain elokuvassa niin se elokuva tuomittaisiin täysin epäuskottavaksi, mutta minä kuitenkin elin siinä todellisuudessa pari vuotta ennen kuin tajusin ettei se tule koskaan paremmaksi muuttumaan. Minkään totuuden pysyvyyteen ei voinut hänen kanssaan luottaa, vaan hänen mielensä muokkasi todellisuudesta aivan omanlaisensa version. Jos sitä yritti kyseenalaistaa, hän heittäytyi hyvin epäluuloiseksi ja vihamieliseksi, ikään kuin olisin ollut hänen vihollisensa ja halunnut hänelle jotain pahaa.

Vierailija
1140/1968 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni mies, ei nyt mikään narsisti, mutta huomionhakuinen ja itsekeskeinen miesvauva järjestää itselleen AINA menoa (joko "tärkeitä" poikien peli-iltoja tai työvuoroja) juuri silloin kun olemme sopineet viettävämme tyttöjen iltaa, niin että siskoni ei pääsekään lähtemään vaan joutuu jäämään lasten kanssa kotiin.

Paras tempaus oli siskoni polttaripäivänä, joka oli tälle tyypille ollut tideossa jo 3 kuukautta. No tämä sällihän keksii edellisenä päivänä, että hänen onkin mentävä töihin (tekee hyvin joustavaa perusduunia, jossa ei todellakaan ole mitään yhtäkkisiä työhönkomennuksia). Mieheni joutui sitten ottamaan siskoni lapset hoitoon kun heidän omaa isäänsä ei kiinnosta viettää aikaa yksin omien lastensa kanssa.

Perhetuttu narsisti ja  juoppo täti-ihminen ilmestyi serkkuni hääjuhliin vanhalle viinalle haisevana likaisissa farkuissa ja verkkatakissa. Ei jaksa nähdä vaivaa ollakseen edes hiukan edustava toisten tärkeänä päivänä. Ilmainen viina kiinnosti kyllä.

Miksi siskosi meni naimisiin tämän kanssa? Kun on niiiiin ihana ja hyvä isä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi