Vierailija

Mistä tietää onko turvakaukalo enää turvallinen? Kauanko niitä uskaltaa/voi käyttää?

Kommentit (15)

Vierailija

Yleinen ohje turvakaukalolle on :

- se kestää yhden kolarin

- se kestää 5 -7 vuotta

Muovi hapristuu ajan myötä, joten tuo on se aika jonka valmistajat lupaavat, että kaukalo suojaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleinen ohje turvakaukalolle on :

- se kestää yhden kolarin

- se kestää 5 -7 vuotta

Muovi hapristuu ajan myötä, joten tuo on se aika jonka valmistajat lupaavat, että kaukalo suojaa.

Autoliitto suosittelee vain 5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Selasin huvikseni toria, vain tosi harva käytetty oli iän puolesta turvallinen.
Järkyttävää miten jollekin voi mukana kymppi olla tärkeämpää kuin lasten turvallisuus.

Vierailija

Siellä pohjassa näkyy valmistus aika.
Jos sitä istuinta ei tarvitse käyttää paljon, eli käytännössä ei omista omaa autoa, mutta vaikka taksia varten on oltava olemassa (näissä ku ei ole edes turvavyö pakko) , niin ei ole väliä vaikka se päiväys on mennyt jo ajat sitten..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Selasin huvikseni toria, vain tosi harva käytetty oli iän puolesta turvallinen.
Järkyttävää miten jollekin voi mukana kymppi olla tärkeämpää kuin lasten turvallisuus.

Riippuu käytöstä ja tuskin ihan romua kukaan ostaa, kyllä noita menee maalla vaikka traktorissa, eikä siellä heinäpellolla tarvitse olla mitään turvallisuus luokkaa - A, kun eihän siellä voi edes törmätä mihinkään...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siellä pohjassa näkyy valmistus aika.
Jos sitä istuinta ei tarvitse käyttää paljon, eli käytännössä ei omista omaa autoa, mutta vaikka taksia varten on oltava olemassa (näissä ku ei ole edes turvavyö pakko) , niin ei ole väliä vaikka se päiväys on mennyt jo ajat sitten..

Toivon ettei yhdenkään pienen lapsen vanhempi oikeasti ajattele noin 😮

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selasin huvikseni toria, vain tosi harva käytetty oli iän puolesta turvallinen.
Järkyttävää miten jollekin voi mukana kymppi olla tärkeämpää kuin lasten turvallisuus.

Riippuu käytöstä ja tuskin ihan romua kukaan ostaa, kyllä noita menee maalla vaikka traktorissa, eikä siellä heinäpellolla tarvitse olla mitään turvallisuus luokkaa - A, kun eihän siellä voi edes törmätä mihinkään...

Niin törmäyshän on ainoa onnettomuuden muoto

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siellä pohjassa näkyy valmistus aika.
Jos sitä istuinta ei tarvitse käyttää paljon, eli käytännössä ei omista omaa autoa, mutta vaikka taksia varten on oltava olemassa (näissä ku ei ole edes turvavyö pakko) , niin ei ole väliä vaikka se päiväys on mennyt jo ajat sitten..

Joo ei sillä ole väliä jos vauva kuolee taksin ajamassa kolarissa 👍

Vierailija

Ihan sairaaksi mennyt tää ihmisten arviointi kyky, käytön jälkeen ei tarvitse heittää pois, se turvallisuus on paljon kiinni siitä missä liikkuu ja miten. Se uusi istuin ei väärin kiinnitettynä ole myöskään turvallinen ja tätä näkee usein. Se lapsi voi tukehtua vaikka patonkiin, kielätkö syömisen seuraavaksi...
Joten jos kerran viikossa ajaa 2km kauppaan sillä autolla, niin eipä siinä riskiä liikenne onnettomuuteen ole niin paljon kun sillä joka ajaa autoa jokainen päivä vauva mukaan. Tää maailma hukkuu jo muutenkin roskaan ja näistä istuimista on tullut sellainen bisnes, että sitä kaukaloa käytetään 6kk yhdellä lapsella ja lingotaan roskiin, vaikka ei se pilalla olisi.. Ja mitenkää näitä edes kierrätetä ja pitäisi olla valmistajan vastuulla samoin ku elektroniikka...

Vierailija

10 vuotta vanha halpis, joka on lapselle sopiva, oikein kiinnitetty ja johon lapsi on oikein kiinnitetty, on turvallisempi kuin uusi testvoittaja väärin käytettynä. Tuskin koskaan näkee että kaikki olisi kunnossa ;-(

Vierailija

Miten me nykyiset äidit ja isät selvittiin lapsuus hengissä, kun ei ollut edes turvavöitä, pyöräilykypärää tai edes kännykkää turvana?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten me nykyiset äidit ja isät selvittiin lapsuus hengissä, kun ei ollut edes turvavöitä, pyöräilykypärää tai edes kännykkää turvana?

Moninkertainen määrä nykyaikaan verrattuna ei selvinnytkään ;-( Liikenteessä kuoli määrään suhteutettuna kymmenkertainen määrä vielä 70-luvulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat