Miksi ihmeessä lasten pitäisi syödä helteillä eri tavoin kuin kylmemmällä säällä?
hirveän moni leikkipuistossa tuntui kyselevän, mitä kenenkin lapset syövät tällä säällä, ja mitä sitä oikein keksisi lapsille syötävää.
Ihan samat makaronilaatikot ja keitot meillä arkisin popsitaan, kuin muulloinkin. Puurot aamulla ja välipalat sun muut. Ei kai Suomessa nyt niin kuuma sentään ole, että ei syödä voisi.
Kommentit (5)
paitsi 2 vuotias joka tuntuu kuumella elävän välipaloilla...
Iltaruoaksikin usein lämmin liha, mutta lisäkkeensä salaatti. Energiatarvetta kurotaan sitten vähän tavallista energiapitoisemmilla aamiaisilla ja iltapaloilla. Itsellenikin nälkä tulee helteillä vasta illalla ilman viilentyessä ja lapsilla näyttäisi olevan samalla tavalla.
Kaikki ei pysty syömään helteellä normaalia ruokaa.
Minulle helteet aiheuttaa pahoinvointia, enkä pysty syömään juuri muuta kuin vähän hedelmiä ja kasviksia. Ei näytä ruoka kuumalla ilmalla pojallenikaan maistuvan.
aika hurjaahan se muuten olisi, kun suunnitellaan muutamaksi vuodeksi muuttoa maahan, jossa on aina melkein hellettä.
Oisko ihmiset .. ERILAISIA?! Joillekin ei helteellä maistu mikän, kuten esim. mulle. Oon nyt 5:ttä päivää käytännössä syömättä, vettä ja vähän hedelmiä menee, ei vaan oo nälkä, niin miksi syödä? Lapset meillä sen sijaan syö ihan samalla hevosen tyylillä kuin talvellakin. Syövät kun on kerran nälkä, ja ihan normaaleja sapuskoja.
Vinkiksi niille aikuisille, joiden penskat kadottaa helteellä ruokahalunsa: hedelmiä, marjoja ja vihanneksia, mieluiten raakana, vettä ja sokerittomia mehuja, kuitupitoisia keksejä (jos leipäkään ei maistu), jugurttia tai rahkaa yms. Nämä Suomen helteet ei niin pitkään jatku, että tuosta ruokavaliosta vois haittaa niille lapsille olla:) Kokemuksesta tiedän, et helteellä syömään pakottaminen ei aiheuta kun oksettavan olon ja päänsäryn.