Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?

Vierailija
31.12.2019 |

Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?

Kommentit (643)

Vierailija
621/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan ihmeellinen ajatus että ainoa syy miksi lapsia ei kutsuta olisi että juhla on pelkkää örvellystä. Uskoisin että useimmilla syy on ihan raha ja tilan puute. Häät on kallis juhla, joten useimmiten vieraiden määrää on rajattava. Joten itse ainakin ymmärrän että hääpari kutsuu mielummin 50 läheistä aikuista kuin 20 aikuista ja heidän lapsensa...

Aikuisen oikeasti, kellä on 50 läheistä aikuista? Omissa häissä oli ystävistä 4 minulle läheisintä ja 2 miehen ystävää. Muuten muut 150 oli lähisukua lapsineen. riitti ruoka ja istumapaikat.

Meillä on? Suunnittelemme parhaillaan häitä ja kutsulistaa. Yhteiseen, läheiseen kaveripiiriimme kuuluu 14 ystävää, sen lisäksi minulla on viisi ystävää +puolisot ja miehelläni on 8 +puolisot (tulemme molemmat eri maista, yhteiset ystävät ovat asuinmaastamme ja ei-yhteiset omista kotimaistamme). Siinä on jo 40 läheistä ystävää, johon ei olla laskettu hyviä mutta ei superläheisiä kavereita, joita on vielä ainakin 15 lisää. Minun puoleltani tulee vanhemmat + 2 sisarusta puolisoineen, isovanhemmat ja kummitätini, miehellä ei juuri ole perhettä joten vain äiti ja isoäiti tulee. Just ja just saadaan siis alle 70 pidettyä, jos jätän kutsumatta vanhempieni sisarukset ja myös muutaman kaverin jotka eivät ihan siihen ”ei lähin sydänystävä mutta silti elämässäni tärkeä kaveri” ryhmään.

Lapset ei tulisi kuuloonkaan!

Vierailija
622/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kutsuun: P.S. ottakaa sitten omat dildot, anaalitapit ja piiskat mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan ihmeellinen ajatus että ainoa syy miksi lapsia ei kutsuta olisi että juhla on pelkkää örvellystä. Uskoisin että useimmilla syy on ihan raha ja tilan puute. Häät on kallis juhla, joten useimmiten vieraiden määrää on rajattava. Joten itse ainakin ymmärrän että hääpari kutsuu mielummin 50 läheistä aikuista kuin 20 aikuista ja heidän lapsensa...

Aikuisen oikeasti, kellä on 50 läheistä aikuista? Omissa häissä oli ystävistä 4 minulle läheisintä ja 2 miehen ystävää. Muuten muut 150 oli lähisukua lapsineen. riitti ruoka ja istumapaikat.

Jos sinulla ei ole ystäviä, älä yleistä ettei muillakaan olisi. Et ilmeisesti laske lähisukulaisia läheisiksi?

Esim meillä oli 50 vierasta ja vain aikuisia. Tähän sisältyi ystäviä noin puolet ja lähisukulaisia puolet.

Kutsutut sukulaiset olivat vain sellaisia, joiden kanssa olemme säännöllisesti tekemisissä

eli läheisiä (vanhemmat, sisarukset, kummit ja serkut)

Vierailija
624/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku tosiaankin niin täydellinen idiootti että menee sellaisten ihmisten häihin jotka inhoavat hänen

lapsiaan. Itse en menisi koskaan, en pitäisi tuollaisiin ihmisiin enää koskaan minkäänlaista yhteyttä.

Pitää lapsiaan, itseäänkin vanhempana, edes hiukan arvostaa, jos ei ole sen vertaa oman arvontuntoa niin ei todellakaan mene hyvin..

Ei tarvitse inhota ystäviensä lapsia, riittää että ei vaan pahemmin perusta, eikä koe lasten tuovan mitään positiivista lisäsisältöä juhlaan.

Kavereiden lapsia ei näe lähes koskaan, joten suhtautumiseni heihin on kuin kehen tahansa tuntemattomaan ihmiseen: melko välinpitämätön .

Vierailija
625/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lasketaanpa: molempien vanhemmat, isovanhemmat, kolme sisarusta puolisoineen kummallakin, molemmilla kahdet kummit. Luku on 32. Siinä jää sitten 9 ihmistä kummankin puolelta, eli vaikka 4 hyvää ystävää puolisoineen ja yksi vielä mahtuu.

Kyllä minä nämä kaikki lasken läheisiksi. On tietysti ihmisiä, jotka eivät pidä yhteyttä esim. kummeihinsa, mutta me emme kuulu niihin.

Vierailija
626/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kukaan ei halua osallistua häihin, mutta osallistuu sosiaalisesta pakosta. Mutta vain, jos lapsetkin kutsutaan. En nyt ihan hahmota logiikkaa, mutta olenkin lapseton.

Ilmeisesti ne sosiaalisesta pakosta tulijat eivät halua tulla muutenkaan, mutta siitä huolimatta suuttuvat jos juhlat ovat lapsettomat - vaikka kaikella logiikallahan siinä olisi heille loistava tekosyy jäädä pois mokomista typeristä juhlista?? Jos taas lapset saisivat tulla, he tulisivat velvollisuudesta koko perheenä paikalle, näyttäisivät koko illan nyrpeää naamaa, haukkuisivat ruuan, ohjelman ja sulhasen ja lähtisivät puoli kahdeksalta marttyyrihuokausten kanssa kotiin. Ainoa mysteeri on se, miksi näiden vieraiden poisjääntiä pitäisi pelätä?

Näinhän se menee. Suurin osa häistä on vieraiden kannalta turhia ja ilmeisesti hääpari vaan haluaa lahjoja ja rahaa, jostasyystä ko bileet järjestetään. Säästäkää rahanne ja vaivanne ja älkää järjestäkö ollenkaan.

Hirveen kivasti sanottu. Tässähän alkaa oikein innolla odottaa omia häitä kun vieraat tulevat ainoastaan velvollisuuden tunnosta mököttämään. Varmaan mun äiti innokkaimpia ❤️

Vierailija
627/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?"

Eipä tuota oikein voi mitenkään nätisti sanoa. Ehkä sitä syytä joutuu avaamaan enemmän kuin vain töksäyttää, ei sovellu lapsille. Ensinnäkin minkäikäiset lapset halutaan rajata pois? Kaikki, myös 18 täyttäneet kutsuttujen lapset? Miksi halutaan rajata? Jonkin konkreettisen perustelun antaminen auttaisi ymmärtämään mikseivät lapset ole tervetulleita ja siten vähentää mielipahaa.

Hyvä konsepti on mainita kutsussa, että vihkitilaisuuteen ja vastaanotolle voivat osallistua lapsetkin, mutta häiden jatkoilla on 18-vuoden ikäraja. Tämän varmaan kaikki lasten vanhemmat hyväksyvät.

Pelkkä juhlat eivät sovellu lapsille -maininta varmasti tarkoittaa, että kaikki kutsutut 'lapselliset' eivät osallistu. Se pitää kutsujan hyväksyä. Hieman outoa on, jos kutsujan aivan lähisuvussa on lapsia, jotka eivät perhejuhlaan saa osallistua.

18 vuotta täyttäneet lapset?

Täysi-ikäisille oletettavasti oma kutsu?

Ei itseasiassa kaikilla. Exä ja veljensä oli kutsuttu vanhempiensa kutsussa serkkunsa häihin. Mike perheen lapset olivat siihen aikaa iältään kolmenkympin molemmin puolin. En kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuon suvun tapoja

Vierailija
628/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kukaan ei halua osallistua häihin, mutta osallistuu sosiaalisesta pakosta. Mutta vain, jos lapsetkin kutsutaan. En nyt ihan hahmota logiikkaa, mutta olenkin lapseton.

Ilmeisesti ne sosiaalisesta pakosta tulijat eivät halua tulla muutenkaan, mutta siitä huolimatta suuttuvat jos juhlat ovat lapsettomat - vaikka kaikella logiikallahan siinä olisi heille loistava tekosyy jäädä pois mokomista typeristä juhlista?? Jos taas lapset saisivat tulla, he tulisivat velvollisuudesta koko perheenä paikalle, näyttäisivät koko illan nyrpeää naamaa, haukkuisivat ruuan, ohjelman ja sulhasen ja lähtisivät puoli kahdeksalta marttyyrihuokausten kanssa kotiin. Ainoa mysteeri on se, miksi näiden vieraiden poisjääntiä pitäisi pelätä?

Näinhän se menee. Suurin osa häistä on vieraiden kannalta turhia ja ilmeisesti hääpari vaan haluaa lahjoja ja rahaa, jostasyystä ko bileet järjestetään. Säästäkää rahanne ja vaivanne ja älkää järjestäkö ollenkaan.

Hirveen kivasti sanottu. Tässähän alkaa oikein innolla odottaa omia häitä kun vieraat tulevat ainoastaan velvollisuuden tunnosta mököttämään. Varmaan mun äiti innokkaimpia ❤️

Innokkaina häihin tulee yleensä oma perhe, mutta muille se on pakkopullaa. Kesäviikonloppuina olisi mielekkäämpääkin tekemistä.

Olkaa ystävällisiä ja menkää naimisiin pienesti. Se säästää läheisten hermoja ja säästää vaikeilta tilanteilta, kun pitää miettiä, että miten kauniisti kieltäytyisi taas näistäkin häistä

Vierailija
629/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innokkaina häihin tulee yleensä oma perhe, mutta muille se on pakkopullaa. Kesäviikonloppuina olisi mielekkäämpääkin tekemistä.

Olkaa ystävällisiä ja menkää naimisiin pienesti. Se säästää läheisten hermoja ja säästää vaikeilta tilanteilta, kun pitää miettiä, että miten kauniisti kieltäytyisi taas näistäkin häistä

Ihanko oikeasti kuluu niiiin hirveästi aikaa ja vaivaa keksiä vastaukseksi "kiitos kutsusta, emme ikävä kyllä pääse. Paljon onnea hääpäivänänne."

Vierailija
630/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ymmärtää hyvin. Muutama ihmistyyppi on ongelmallinen.

Esikoisen vanhemmat ovat maailman napansa pauloissa ja eivät pysty näkemään vaikka olisit isoilla kirjaimilla kieltänyt Ei LAPSIA MUKAAN! He eivät ymmärrä mitä haittaa voisi kiekuvasta vauvasta olla ja hinaavat seurueensa perässä vaunuja, kaukaloa, leluja jne. tukkimaan pöytäaluetta. Kattaukseen etsiytyy ihastuttavat harmaantuneet harsot, kipot, kupot, pullot, ruokalaput, lelut, viskottua ja murustettua ruokaa pitkin muiden ruokailualuetta. Puolet ajasta imetetään ja toinen puolikas hyssytellään uneen tai koitetaan jokaiselle 5m lähemmäs tulevalle tuputtaa informaatiota mussukan ekasta hampaasta lähtien. Lopulta lähtevät klo 19.30 nukuttamaan jälkeläistä. Mitään iloa juhlavieraina ei näistä tyypeistä ole, sama kun jättäisi kutsumatta.

Toinen pienempi porukka on nämä paatuneet elämäntyöäidit. He elävät vain lastensa kautta, lapset ovat kiinni mammassa kuin ruumiinosat ja äidit eivät eroahdistukseltaan pysty olemaan lapsistaan erossa ennen kouluikää. Eivät ymmärrä miksei kaikki jumaloi samalla tavalla näitä heidän lapsikatraitaan ja kokevat henkilökohtaisena loukkauksena ettei näitä mamman murusia ole kutsuttu juhliin. Joko saapuvat paikalle kuitenkin koko laumana, ihmettelevät kun ei ole vaivauduttu huomioimaan ohjelmassa lapsia, järjestetty lastenhoitajaa ja tiloja jne. Tai jos hyvä tuuri käy, jättävät suurieleisesti uhriutuen tulematta koska lapsia ei ole kutsuttu. Turhia vieraita joka tapauksessa. Joko murjottavat illan marttyyrinä tai viettävät juhlat lastensa ehdoilla. Tuputtavat lapsia esille, sallivat juoksentelut pöytien välissä ja muualla, tanssilattialla on ok riehua ja juosta hippaa muiden seassa koska lasten täytyy saada olla lapsia, kahmivat ruoasta ja esim salaateista mansikat/hedelmät ja muut sattumat lasten lautasille kun ruoassa ei oltu huomioitu nauravilla nakeilla lapsia jne.

Terv. 4 lapsen äiti, ei lapsivihaaja, mutta myös lapsivapaita ja etenkin toisten tärkeitä juhlia arvostava

Et ilmeisesti osaa kasvattaa lapsiasi tai olla muuten normaali, jos mielestäsi lapset häiritsevät hääjuhlassa! Se on hei haloo, PERHEjuhla! Ja jos ei itse aio lapsia hankkiakaan, ei ole mitään syytä mennä naimisiinkaan.

Taisi mennä hieman tunteisiin? -eri

Vierailija
631/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa kaikkien muiden pitäisi mennä pienensti naimisiin koska SINÄ et osaa sanoa ei kiitos kutsulle.

Vaikutat sellaselta ihmiseltä jota ei kukaan edes kaipaa kaveriksi niin senkus sanot suoraan ettei kiinosta, voit olla varma että sua ja sun perhettä ei montaa kertaa enää sen jälkeen kutsuta ja saatte olla rauhassa!

Minä ainakin (ja monet muutkin) menemme innoissamme ystävien/sukulaisten häihin, joskus pariskuntana ja joskus perheenä, miten hääpari haluaa.

Vierailija
632/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoo, että häät on perhejuhla? Juhlan järjestäjä määrittää juhlan luonteen. Ajat muuttuu ja jos häät onkin entisaikoina olleet perhejuhla, ei se tarkoita, että niin olisi oltava ikuisesti. Harva viettää nykyään perunannostolomaa, käy entisaikojen tapaan jouluaamun kirkossa tai viettää vappua työväenjuhlana. Lomat ja juhlat kelpaa kyllä, mutta niitä vietetään omalla tavalla. Miksi häät olisi poikkeus? Kai jokainen nyt saa itse päättää millaiset juhlat järjestää ja siitä on aivan naurettavaa uhriutua jos joskus joku ei halua juhlia sinun jälkikasvusi kanssa.

Jää ihmeessä pois juhlista, et varmaan alun alkaenkaan ollut kuin kohteliaisuudesta kutsuttu. Lapsettomia häitä toivova tai kukaan muukaan tuskin on erityisen kiinnostunut näiden fanaattisten äitikuplassa elävien seurasta. Isompia sukuselkkauksia välttääkseen on pakosta kutsuttu ja kohteliaasti tottakai oltu "pahoillaan" kun ei mamma laumansa kanssa osallistu.

Ei tarvitse olla fanaattinen ja äitikuplassa ajatellakseen, että häät ovat nimen omaan perhe- tai sukujuhla. Eikä pikkulapsiväki muutenkaan roiku mukana pikkutunneille. Juhlat voi helposti järjestää vaikka niin, että päiväaikaan kirkkoon/vihkimistilaisuuteen ja ehkä juhlan pääosaan voi tulla kaikki ja K18 alkaa myöhemmin.  Jos hulluna pelkää lasten kirkumista kirkossa, jollekin kaasolle/bestmänille voi järkätä järkkärin roolin jolloin tämä menee ehdottamaan hepulilapsen vanhemmalle ulkoilukierrosta.

Ikinä en ole osunut sellaisiin häihin, jossa omat tai kenenkään muiden lapset olisi mitenkään haitanneet tai pilanneet juhlia.

Miksi jonkun pitäisi kirkossa olla "järkkärinä"? Eikö kirkuvan lapsen vanhemman pitäisi tajuta mennä sen lapsen kanssa ulos? Tuollaiselle kun menisi sitä ehdottamaan, niin vasta show alkaisi kun kehdataan tulla komentelemaan

Vierailija
633/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, että syntyvyys Suomessa senkun laskee laskemistaan, kun häihin , ravintoloihin ja hotelleihin ei lapsia haluta.Lapset häiritsee joka paikassa nykyisin.

Tässä on kyllä pointti. Mulla on oikeesti pari-kolmekymppisiä työkavereita, jotka ei ole käytännössä olleet aikuisina lasten kanssa tekemisissä. Näköjään sekin on mahdollista

Vierailija
634/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän ärsyttää ihmisten asenne lapsia kohtaan. Ensinnäkin jos lapsi häiritsee juhlia, on vika minun mielestäni vanhemmissa, ei lapsessa. Järkevä vanhempi vie itkevän lapsen pois kirkosta. Mä väittäisin omien lasten kasvatuskokemuksella, että yli 4 vuotiaat osaavat istua hiljaa kirkossa, ja sitä vanhemmista lapsista tuskin on mitään erityistä haittaa hääjuhlassa.

Mä luulen kuitenkin, että monella morsiamella lasten kutsumatta jättämisessä on kyse ensisijassa rahasta. Häät ovat kallis investointi ja pitopalvelu maksaa. Jättämällä lapset pois, saadaan pienennettyä päälukua ja lisättyä lahjojen määrää, kun kutsutaan vain aikuiset. Köyhää, mutta sellaista se elämä monella on.

Tämä.

Näin se taitaa apn tapauksessakin olla. Alle kouluikäisten kanssa voi olla säätöä enemmän, mutta kouluikäiset pärjäävät ihan mainiosti häät, hautajaiset ja muut kinkerit. Teini-ikäiset ja vanhemmat lapset taas viihtyvät erinomaisen hyvin, etenkin ikäistensä seurassa. Vähän hassua olisi esim ajatella, että perheen 18-vuotias tyttö saa osallistua, mutta 16-vuotias veli ei.

Kovasti puhuttu lasten aiheuttamasta häiriöstä, mutta se ei tosiaan koske kuin aivan pieniä lapsia. Jos minulla olisi vaikkapa 14- ja 12-vuotiaat lapset ja häät olisivat jossain yöpymistä vaativan etäisyyden päässä, emme varmaan osallistuisi vain aikuisten häihin.

Veikkaan, että kutsujat huomioivat ensimmäisen kappaleen tyyppiset tapaukset. Eihän ikärajan edes tarvitse olla 18 vaan se voi olla esim. 16, jos sillä vältetään se että osa saman perheen kotona asuvista lapsista pääsee ja osa ei. Jotkut taas tekevät poikkeuksen esimerkiksi imeväisikäisten lasten kohdalla, jos lähipiirissä on sellaiseen tarvetta. Tai sitten on näitä, että kaikkein läheisimpien vieraiden esim. omien sisarusten lapset on ok, mutta tämä voi kyllä aiheuttaa närää muissa vieraissa.

Oltiin häissä, johon morsiamen sisarusten lapset saivat tulla ja sulhasen sisarusten lapset ei. Ja kyllä, sulhasen puolen sisarukset perheineen ottivat itseensä.

No sen ymmärrän kyllä ihan täysin, tuo on jo harvinaisen tökeröä. Itse olen ollut yksissä häissä, joissa sisarukset sai tuoda ja kaverit ei. Ei mitään hajua loukkaantuiko joku. Olen ollut myös häissä, joissa kavereiden kutsuissa ei ollut edes kumppania. Itse en tuolloin edes ajatellut, että hääkutsuista voi yleensä vetää herneet nokkaan, mutta jälkikäteen kuulostaa isolta riskiltä. Siis en vieläkään itse loukkaantuisi, mutta nyt tietäisin että osa ihmisistä todennäköisesti loukkaantuu. Sellaisissa häissä en kyllä ole ollut, joissa morsiamen ja sulhasen suvulla on eri "säännöt".

Meillä on rajana ettei omissa häissä tarvitse tutustua kehenkään. Eli jos joku meidän kavereista ei ole jaksanut viidessä vuodessa esitellä kumppaniaan, niin pelkästään kaveri kutsutaan. Satanen vieraan ihmisen kestitsemisestä on vähän liikaa, mielummin skumppaa silläkin rahalla rakkaille ihmisille

Vierailija
635/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lasketaanpa: molempien vanhemmat, isovanhemmat, kolme sisarusta puolisoineen kummallakin, molemmilla kahdet kummit. Luku on 32. Siinä jää sitten 9 ihmistä kummankin puolelta, eli vaikka 4 hyvää ystävää puolisoineen ja yksi vielä mahtuu.

Kyllä minä nämä kaikki lasken läheisiksi. On tietysti ihmisiä, jotka eivät pidä yhteyttä esim. kummeihinsa, mutta me emme kuulu niihin.

Suurin osa luettelemistasi ihmisistä oli lähisukua, joka jpka tapauksrssa kuluu kutsua.

Vierailija
636/643 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna neljissä häissä, joista kahdessa ei ollut lapsia lainkaan. Ihan vain niiden perusteella päätin, että omiin häihini ei myöskään kutsuta lapsia. Jos joku ei halua tulla sen takia häihini, niin sitten ei tule.

Vituttaisi nimittäin aika rankasti jos minun häissäni kävisi niin kuin serkkuni häissä viime kesänä. Vihkiminen meneillään, oli niin liikuttava hetki kun hääpari lausui itse kirjoittamiaan valojaan. Mies puhui niin koskettavan kauniisti, kaikilla oli tippa linssissä ja sitten— eikös ruvennut jonkun lapsi parkumaan yhtäkkiä. Eikä se ollut mitään hentoa kitinää vaan kunnon demonikarjuminen joka jatkui ja jatkui ja kuului vielä pitkään senkin jälkeen kun äitinsä kiirehti viemään lapsen pois. Ulkohäät kun oli kyseessä ja kartano/sisätilat oli ainakin parin minuutin kävelymatkan päässä, ja se lapsi parkui niin korviariipaisevasti että se kaikui ja kuului siihen asti että pääsivät pihalta sisälle. No se siitä koskettavasta hetkestä, fiilis oli jo mennyt. Eikä muuten ollut ainoa melua/häirintää aiheuttanut lapsi ko. häissä, tuo oli vain pahin esimerkki. First Dance oli juuri alkanut ja jonkun taapero livisti ja ryntäsi tanssilattialle häiritsemään paria, joiden olisi pitänyt siinä hetkessä olla täysin 100% toistensa pauloissa rakkaudentäyteisessä kuplassa.

En ota sitä riskiä että minulle tärkeät, herkät, henkilökohtaiset ja kerran elämässä koettavat hetket menee pilalle jonkun muun ihmisen jälkikasvun takia! Lapsista kun ei KOSKAAN tiedä mitä ne keksivät, niillä ei vielä ole kehittynyt tilannetajua tai kontrollia eikä ne ymmärrä näitä juttuja.

Viime vuoden häistä ne lapsettomat olivat myös ylivertaisesti hauskempia ja nautillollisempia näin vieraan näkökulmasta.

Kylläpä jollain on taas hermo tiukalla jos aivan normaalit elämän äänet juhlissa häiritsee jonkun liirumlaarumloruilua kuunnellessa. Mutta esitetään nyt kaikki että se shaiba oli jotenkin merkityksellistä.yleensä näissä tilanteissa ainoa tunne on syvä myötähäpeä ja ihmetys millaisia idiootteja ihmoset ovat.

Vierailija
637/643 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsuun ei laita lasten nimiä niin silloin eivät ole kutsuttu. Kaikki eivät vaan valitettavasti ymmärrä lukea, kenelle kutsu on osoitettu tai olettavat automaattisesti, että kutsu on koko perheelle.

Oletusarvoisesti häihin ja hautajaisiin kutsutaan koko perhe, ainakin jos on kyse sukulaisista.

Veljeni, joka tiesi kuolevansa pian, teki vieraslistan ennen kuolemaansa. Sisarukset puolisoineen, muutama hyvä ystävä. Oma perheensä tietenkin. Hänellä ei tuolloin vielä ollut lapsenlapsia, koska kuolema korjasi aivan liian nuorena.

Olen itse suunnitellut, että tekisin vastaavan listan avuksi niille, jotka joutuvat kuoltuani asian hoitamaan.

Vierailija
638/643 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna neljissä häissä, joista kahdessa ei ollut lapsia lainkaan. Ihan vain niiden perusteella päätin, että omiin häihini ei myöskään kutsuta lapsia. Jos joku ei halua tulla sen takia häihini, niin sitten ei tule.

Vituttaisi nimittäin aika rankasti jos minun häissäni kävisi niin kuin serkkuni häissä viime kesänä. Vihkiminen meneillään, oli niin liikuttava hetki kun hääpari lausui itse kirjoittamiaan valojaan. Mies puhui niin koskettavan kauniisti, kaikilla oli tippa linssissä ja sitten— eikös ruvennut jonkun lapsi parkumaan yhtäkkiä. Eikä se ollut mitään hentoa kitinää vaan kunnon demonikarjuminen joka jatkui ja jatkui ja kuului vielä pitkään senkin jälkeen kun äitinsä kiirehti viemään lapsen pois. Ulkohäät kun oli kyseessä ja kartano/sisätilat oli ainakin parin minuutin kävelymatkan päässä, ja se lapsi parkui niin korviariipaisevasti että se kaikui ja kuului siihen asti että pääsivät pihalta sisälle. No se siitä koskettavasta hetkestä, fiilis oli jo mennyt. Eikä muuten ollut ainoa melua/häirintää aiheuttanut lapsi ko. häissä, tuo oli vain pahin esimerkki. First Dance oli juuri alkanut ja jonkun taapero livisti ja ryntäsi tanssilattialle häiritsemään paria, joiden olisi pitänyt siinä hetkessä olla täysin 100% toistensa pauloissa rakkaudentäyteisessä kuplassa.

En ota sitä riskiä että minulle tärkeät, herkät, henkilökohtaiset ja kerran elämässä koettavat hetket menee pilalle jonkun muun ihmisen jälkikasvun takia! Lapsista kun ei KOSKAAN tiedä mitä ne keksivät, niillä ei vielä ole kehittynyt tilannetajua tai kontrollia eikä ne ymmärrä näitä juttuja.

Viime vuoden häistä ne lapsettomat olivat myös ylivertaisesti hauskempia ja nautillollisempia näin vieraan näkökulmasta.

Kylläpä jollain on taas hermo tiukalla jos aivan normaalit elämän äänet juhlissa häiritsee jonkun liirumlaarumloruilua kuunnellessa. Mutta esitetään nyt kaikki että se shaiba oli jotenkin merkityksellistä.yleensä näissä tilanteissa ainoa tunne on syvä myötähäpeä ja ihmetys millaisia idiootteja ihmoset ovat.

Jos nyt tarkoitit myötähäpeän syntymistä vihkivaloista ym. asiaankuuluvista rituaaleista, varmaan juuri sinä olet henkilö, jonka pitäisi jäädä niistä häistä pois.

Vierailija
639/643 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häissä lapset olivat tervetulleita kirkkoon, mutta varsinainen juhlapaikka oli sitten vain aikuisille. (Ruokailun yhteydessä oli jo viiniä tarjolla)

Miks lapset pitäisi ottaa vain sinne kirkkoon? Ei ne siellä viihdy

Vierailija
640/643 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä on 150 hengen lähisuku? 

Lestadiolaisilla