Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?

Vierailija
31.12.2019 |

Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?

Kommentit (643)

Vierailija
601/643 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun jälkeen ymmärrän nyt täysin sen muutaman päivän takaisin aloituksen "onko pakko kertoa kellekään jos menee naimisiin?" Etenkin osa lapsellisista on todella lapsellisia. Ja kuitenkin valitetaan kuinka ei edes haluaisi häihin mennä. Jeestus. Hääpari saa tehdä häistään juuri sellaiset kuin haluaa eikä kellään ole siihen nokan koputtamista.

Vierailija
602/643 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin myös aikanaan lapsettomat häät, jotta saisimme panostettua parhaalla mahdollisella tavalla haluttuun, laadukkaaseen menuun intiimissä juhlatilassa.

Haluamme myös mahdollistaa lähimpien ystävien viettävän aikaa aikuisten kesken, kerrankin! Yleensä lapset on menossa mukana, mutta häiden aikana toivomme että kaikilla mahdollisuus keskittyä keskusteluun ja tunnelmasta nauttimiseen pitkälle yöhön, ilman jatkuvia keskeytyksiä.

Yleisellä tasolla puhuen, jos oikeasti haluaa osallistua häihin, ei luulisi olevan mahdoton tehtävä sopia ennakkoon lastenhoidosta yhdeksi illaksi. Etenkin kun kutsut yleensä tulevat kuukausia ennakkoon :)

Niin, siis kummankaan suvussa ei ole sisaruksia mahdollisine lapsineen, raihnaisia isovanhempia jne häihin 'pakollisesti' kutsuttavia henkilöitä? Häät ovat myös juhla sukujen yhdistymiselle, aika outoa, jos aivan lähin suku jätetään kutsumatta.

Olen eri, mutta meillä ei ollut sisaruksilla lapsia, parhaiden ystävien kanssa oli lapsikieltoasia keskusteltu läpi jo etukäteen (eivätkä olisi tuoneet muutenkaan) - ja mikä ihme tuo vanhusjuttu nyt oli? Ei se lapsikielto ainakaan meillä estänyt 89-vuotiasta isomummoa tulemasta paikalle, miksi ihmeessä olisi?

"häiden aikana toivomme että kaikilla mahdollisuus keskittyä keskusteluun ja tunnelmasta nauttimiseen pitkälle yöhön"

Kovasti kuulostaa kaveriporukalta, johon isomummo 89 v istuu melko huonosti.

Tuosta kirjoittajasta en toki tiedä, mutta aika samoin olisin meidän häitä kuvaillut, ja kyllä siellä oli useita iäkkäämpiä sukulaisia. Kyllä meidän suvussa yli 30-vuotiaatkin osaavat keskustella ja istua iltaa. Ei tulisi mieleenkään verrata vanhusta ja pikkulasta. Tai sitten on niin vahvasti dementti, että tuskin muutenkaan tulee enää juhlittua.

No esimerkiksi mun appivanhemmat on yli 80 eikä kumpikaan dementtejä, mutta ihan selkeästi pari tuntia  juhlia on heille jaksamisen kannalta sopiva määrä, vaikka olisi istumapaikatkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikkapa siskoni olisi laittanut hääkutsuun 'vain aikuisten kesken', niin menemättä olisi jäänyt myös meiltä aikuisilta. Joillekin kavereille voi jotenkin ehkä nätisti sanoa noin, mutta minä sukulaisena olisin kyllä loukkaantunut, etteivät kouluikäiset lapset ole tervetulleita tätinsä häihin.

Ei lapsia -rajoitus todennäköisesti johtaa myös häistä poisjäämiseen joidenkin kohdalla. Kannattaa aika tarkkaan miettiä mitä oikeasti haluaa.

Ei kai tuosta muuta voi tulkita, että sinä et haluaisi osallistua siskosi häihin. En tiedä mitä sinulla on siskosi juhlia ja onnea vastaan, mutta sisaruskateutta olisi hyvä käydä purkamassa vaikka psykologilla

Vierailija
604/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa tulee erinomaisesti ilmi se miksi varataan puolison kanssa usein mm. ”vain aikuisille” hotelleja. Ihan käsittämätöntä millaiseen kuplaan jotkin vanhemmat ajautuu. Joillain ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon ne omat kullannuput saattavat häiritä ihmisten tärkeitä rentoutumishetkiä, joista on maksettu paljon. Juuri se yksittäinen ravintolailta tai loma voi olla tärkeä rauhoittumishetki stressaavasta arjesta. Sitten joku kuplassa elävä perhe tuo kakarat joka paikkaan juoksemaan ja huutamaan.

Myös ne lapsiperheet maksavat lomastaan ja ravintolaillallisestaan. Jos palveluntarjoajalle riittää hapannaamat asiakkaaksi niin siitä vaan valikoimaan asiakkaita.

Me kyllä parina käytetään varmasti enemmän rahaa ravintolaillallisella, kun lapsiperhe joka ruokuttaa lastenannokset ja tulee asiakasomistajien tai muiden alennusten kanssa. Me kuitenki yleensä syödään se 3 ruokalajia ja juomat päälle.

Katson kyllä arvostavasti niitä lapsiperheitä joiden lapset osaavat ravintolassa käyttäytyä. Sinulla sellaista ei ole, joten oma vikasi kun saat vihat niskaasi

Vierailija
605/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikkapa siskoni olisi laittanut hääkutsuun 'vain aikuisten kesken', niin menemättä olisi jäänyt myös meiltä aikuisilta. Joillekin kavereille voi jotenkin ehkä nätisti sanoa noin, mutta minä sukulaisena olisin kyllä loukkaantunut, etteivät kouluikäiset lapset ole tervetulleita tätinsä häihin.

Ei lapsia -rajoitus todennäköisesti johtaa myös häistä poisjäämiseen joidenkin kohdalla. Kannattaa aika tarkkaan miettiä mitä oikeasti haluaa.

Ei kai tuosta muuta voi tulkita, että sinä et haluaisi osallistua siskosi häihin. En tiedä mitä sinulla on siskosi juhlia ja onnea vastaan, mutta sisaruskateutta olisi hyvä käydä purkamassa vaikka psykologilla

Sama myös lapsivihamielisyyden kohdalla.

Minulle ainakin sisaren lapset ovat rakkaita, ei tulisi mieleenikään, että kouluikäiset lapset jättäisin pois häitteni kutsuvieraslistalta. Mutta on olemassa oikeita ihmisiä ja sitten on wt-sakki, joiden häät ovat typerää örvellystä ja rahankeruuta suvulta.

Jos asetetaan ehtoja on hyväksyttävä myös se että kaikille kutsutuille ei ehdot sovi, he jäävät pois.

Minua eniten näissä nykyhäissä inhottaa rahan kerjääminen ja juuri tuo lapsellinen vouhotus. Ja huvittaa, että suurin osa pareista, joitten häät olivat yhtä vouhotusta ja höpötystä, ovat eronneet. Häistä jäi muistoksi uso velka.

Vierailija
606/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa tulee erinomaisesti ilmi se miksi varataan puolison kanssa usein mm. ”vain aikuisille” hotelleja. Ihan käsittämätöntä millaiseen kuplaan jotkin vanhemmat ajautuu. Joillain ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon ne omat kullannuput saattavat häiritä ihmisten tärkeitä rentoutumishetkiä, joista on maksettu paljon. Juuri se yksittäinen ravintolailta tai loma voi olla tärkeä rauhoittumishetki stressaavasta arjesta. Sitten joku kuplassa elävä perhe tuo kakarat joka paikkaan juoksemaan ja huutamaan.

Myös ne lapsiperheet maksavat lomastaan ja ravintolaillallisestaan. Jos palveluntarjoajalle riittää hapannaamat asiakkaaksi niin siitä vaan valikoimaan asiakkaita.

Me kyllä parina käytetään varmasti enemmän rahaa ravintolaillallisella, kun lapsiperhe joka ruokuttaa lastenannokset ja tulee asiakasomistajien tai muiden alennusten kanssa. Me kuitenki yleensä syödään se 3 ruokalajia ja juomat päälle.

Katson kyllä arvostavasti niitä lapsiperheitä joiden lapset osaavat ravintolassa käyttäytyä. Sinulla sellaista ei ole, joten oma vikasi kun saat vihat niskaasi

Sinun kannattaa ottaa mallia niistä hyvinkäyttäytyvistä lapsista, voit ehkä, tuosta typeryydestäsi huolimatta, oppia käyttäytymään.

Vierailija
607/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtopeffa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ymmärtää hyvin. Muutama ihmistyyppi on ongelmallinen.

Esikoisen vanhemmat ovat maailman napansa pauloissa ja eivät pysty näkemään vaikka olisit isoilla kirjaimilla kieltänyt Ei LAPSIA MUKAAN! He eivät ymmärrä mitä haittaa voisi kiekuvasta vauvasta olla ja hinaavat seurueensa perässä vaunuja, kaukaloa, leluja jne. tukkimaan pöytäaluetta. Kattaukseen etsiytyy ihastuttavat harmaantuneet harsot, kipot, kupot, pullot, ruokalaput, lelut, viskottua ja murustettua ruokaa pitkin muiden ruokailualuetta. Puolet ajasta imetetään ja toinen puolikas hyssytellään uneen tai koitetaan jokaiselle 5m lähemmäs tulevalle tuputtaa informaatiota mussukan ekasta hampaasta lähtien. Lopulta lähtevät klo 19.30 nukuttamaan jälkeläistä. Mitään iloa juhlavieraina ei näistä tyypeistä ole, sama kun jättäisi kutsumatta.

Toinen pienempi porukka on nämä paatuneet elämäntyöäidit. He elävät vain lastensa kautta, lapset ovat kiinni mammassa kuin ruumiinosat ja äidit eivät eroahdistukseltaan pysty olemaan lapsistaan erossa ennen kouluikää. Eivät ymmärrä miksei kaikki jumaloi samalla tavalla näitä heidän lapsikatraitaan ja kokevat henkilökohtaisena loukkauksena ettei näitä mamman murusia ole kutsuttu juhliin. Joko saapuvat paikalle kuitenkin koko laumana, ihmettelevät kun ei ole vaivauduttu huomioimaan ohjelmassa lapsia, järjestetty lastenhoitajaa ja tiloja jne. Tai jos hyvä tuuri käy, jättävät suurieleisesti uhriutuen tulematta koska lapsia ei ole kutsuttu. Turhia vieraita joka tapauksessa. Joko murjottavat illan marttyyrinä tai viettävät juhlat lastensa ehdoilla. Tuputtavat lapsia esille, sallivat juoksentelut pöytien välissä ja muualla, tanssilattialla on ok riehua ja juosta hippaa muiden seassa koska lasten täytyy saada olla lapsia, kahmivat ruoasta ja esim salaateista mansikat/hedelmät ja muut sattumat lasten lautasille kun ruoassa ei oltu huomioitu nauravilla nakeilla lapsia jne.

Terv. 4 lapsen äiti, ei lapsivihaaja, mutta myös lapsivapaita ja etenkin toisten tärkeitä juhlia arvostava

Onpa sinulla hirveitä lapsia, noh, sinähän ne olet kasvattanut.

Listaasi voisit lisätä kaltaisesi hirviöäidit, jotka näkevät vain itsensä ja oman tapansa toimia oikeana.

Elämässä jaksaa kaiken muun, mutta kaltaistesi seuraa välttelen loppuun asti. Onneksi minulla on ilo olla tuntematta sinua.

Asiaa!

Taisipa kirjoittaja osua arkaan kohtaan. Kommentoija siis kuuluu jompaankumpaan ryhmään ja tunnisti vielä itsensä.

Minä en pidä lapsista enkä näe mitään syytä miksi lapset olisivat tervetulleita minun juhliin jos niitä en sinne halua. .

Korostetakoon vielä sanaa MINUN.

Olen kerran ollut häissä jossa kutsussa luki, että lapset ovat tervetulleita mutta kello 20 alkaa aikuisten juhla ja silloin on lasten aika poistua.

Lapsille oli järjestetty hoitaja jonka mukaan he sitten lähtivät. Ihan pieniä siellä ei tainutkaan olla.

Jokainen siis juhlii tavallansa koska kyse on kuitenkin teidän häistä. Ei voi kaikkia aina miellyttää, ei edes hautajaisissa. Toivottavasti kukaan pidä häitä vaan lahjoja saadakseen vaan antaakseen juhlan vieraille ja itselleen.

Mitä ihmettä näissä häissä alkoi klo 20, jos lapset piti lähettää silloin pois? Stripparit ja kännit? Ihme junttiporukkaa

Olen eri, mutta meillä oli stand up esiintyjä, jonka toiveisiin kuului ettei paikalla ole lapsia. Tai siis niin päin, että hän ilmoitti ykskantaan ettei mustanpuhuvan materiaalinsa vuoksi esiinny juhlissa joissa on lapsia. Tämä ei toki ollut ainut syy lapsettomiin juhliin ja onhan niitä perheystävällisempiäkin esiintyjiä, mutta kerroinpahan ihan vaan siltä varalta että jonkun mielikuvitus on aidosti noin vajaa ettei keksi mitään muuta lapsille sopimatonta kun viinan ja stripparit.

Wt-häiden pohja on saavutettu, häissä StanUp esiintyjä. Voi hyvänen aika, oliko strippari myös?

Vierailija
608/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 pientä lasta ja me olemme joko isä tai äiti tai me 5. Ei me voida lapsia jättää vaatekomeroon ja lähtee kahdestaan mihinkään. Jos kutsussa lukee isän ja äidin nimi eikä erikseen ettei lapsia niin tottakai menemme kaikki 5. Jos lukee ettei lapsia niin menee isä tai äiti tai ei kukaan. Ei meillä ole hoitopaikkaa lapsille.

Jos sukulaiset asuvat kaukana tai ovat tulossa samoihin juhliin, niin eikö teillä ole ystäviä tai niillä teinejä lapsenvahdiksi? Edelleen esim. MLL tarjoaa lastenkaitsemista. Taitaa olla vain saamattomuutta tai ongelmanratkontakyvyttömyyttä.

Vierailija
609/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on häät ensi kesänä ja olemme alkupäiväksi kutsuneet ainoastaan sisarten lapset ja kummilapset. Jos joku sattuu silloin imettämään, niin voidaan katsoa poikkeuksena. Hääinfossa lukee "vaikka kutsuimme vain lähimmät lapset, toivomme heidän poistuvan viimeistään klo 19".

En kaipaa häihin esimerkiksi kaverini jo kouluikäisiä lapsensia, jotka huutavat ja juoksevat ympäriinsä. Sellaisesta lapsesta lähtee jo ihan kiitettävästi ääntä. Kaverit ovat kiitelleet lapsettomuutta ja joku esitti jo ennen kutsujen lukkoon lyömistä toivetta siitä.

Vierailija
610/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan ihmeellinen ajatus että ainoa syy miksi lapsia ei kutsuta olisi että juhla on pelkkää örvellystä. Uskoisin että useimmilla syy on ihan raha ja tilan puute. Häät on kallis juhla, joten useimmiten vieraiden määrää on rajattava. Joten itse ainakin ymmärrän että hääpari kutsuu mielummin 50 läheistä aikuista kuin 20 aikuista ja heidän lapsensa...

Aikuisen oikeasti, kellä on 50 läheistä aikuista? Omissa häissä oli ystävistä 4 minulle läheisintä ja 2 miehen ystävää. Muuten muut 150 oli lähisukua lapsineen. riitti ruoka ja istumapaikat.

Vierailija
611/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridezillat vauhdissa. LOL

Vierailija
612/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan ihmeellinen ajatus että ainoa syy miksi lapsia ei kutsuta olisi että juhla on pelkkää örvellystä. Uskoisin että useimmilla syy on ihan raha ja tilan puute. Häät on kallis juhla, joten useimmiten vieraiden määrää on rajattava. Joten itse ainakin ymmärrän että hääpari kutsuu mielummin 50 läheistä aikuista kuin 20 aikuista ja heidän lapsensa...

Aikuisen oikeasti, kellä on 50 läheistä aikuista? Omissa häissä oli ystävistä 4 minulle läheisintä ja 2 miehen ystävää. Muuten muut 150 oli lähisukua lapsineen. riitti ruoka ja istumapaikat.

Kellä on 150 hengen lähisuku? 

Vierailija
613/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, jolla isoisovanhemmat elävät ja kaikilla on 5-14 lasta?

Vierailija
614/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittääkin paljon. Nykyihmisillä ei ole sitä sukua. Tai ainakaan yhteyttä siihen.

Vierailija
615/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, jolla isoisovanhemmat elävät ja kaikilla on 5-14 lasta?

Ok. Kuulostaa kauhealta.

Vierailija
616/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.

Juuri näin ja sama toisinpäin. Kurjaa kun ilmoitamme ettemme tule niin alkaa saakelinmoinen vinkuna, miksi ette tule, tulisitte nyt.

Emme tule, emmekä ole velvollisia perustelemaan. Meille häät on perhejuhla, emme jätä lapsia kotiin. Sinä saat juhlia miten haluat, ja me voimm tehdä jotain kivaa sillä ajalla kun osallistuisimme tylsiin häihisi. Ps. Emme lähetä lahjakaan.

Tämä.

No minusta on kyllä erittäin hyvä, että ihmiset jotka haluaisivat päättää muiden juhlista ("meille häät on perhejuhla" - niin, omat häänne, muiden juhlat ovat sellaiset millaisiksi ne järjestetään) tai pitävät meidän juhlia jo valmiiksi tylsinä jättävät tulematta. Häät tulee lähes poikkeuksetta ihan hemmetin kalliiksi, ei sinne tarvitse ketään nenännyrpistelijöitä patsastelemaan.

Jos sinulle on jokin ongelma järjestää häät, älä niitä järjestä. Minä taas olen ilomielin tulematta ja tuhlaamatta sinun takiasi aikaani ja rahaani. Win-ein

Miksi minulle olisi ongelma järjestää häät? Minä ymmärrän täysin, jos et sinä halua jonkun tuttusi häihin mennä, minä en vaan ymmärrä tuota vihamielistä asennetta. Mitä varten sinä edes pidät yhteyttä ihmisiin, jotka ovat sinusta saakelin vinkujia ja juhlatkin ovat tylsät? Eikös elämä olisi helpompaa ilman ihmisiä joista ajattelet noin negatiivisesti.

Sinähän tuossa valitat miten kalliiksi häiden järjästäminen tulee? No älä järjestä niin ei tule kalliiksi.

Olen eri, mutta eikö kaikilla ole joku määrä vieraita, jonka suurin piirtein haluaa kutsua? Tai minkä kokoiset häät haluaa pitää? Saako ihminen pitää häät vain jos hän pystyy pitämään vierasmäärän rajattomana?

Jos ihminen haluaa rennosti istua iltaa kavereiden kanssa niin miksi hän ylipäätään haluaa järjestää ne häät? Häitä ei ole pakko järjestää ollenkaan. Lähinä tämä järjestäjien selittely on omituista.

Miksi häiden pitäisi olla niin muodolliset? Olen ollut häissä, jotka muistuttivat ehkä suuria grillibileitä suvun ja ystävien kesken. Toimi, mukavaa oli

Vierailija
617/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli molempien lähimmät ystävät ja puolisot 11 henkeä, lähisuvun aikuiset molempien puolilta noin 30, en muista tarkalleen. Siinä tuli jo juhlapaikka käytännössä täyteen, ystävien ja lähisuvun lapsista olisi tullut parikymmentä henkeä lisää.

Vierailija
618/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestoilla voi hyvinkin olla. Mutta tuossa taitaa olla molempien lähisuku.

Vierailija
619/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaan "EI LAPSIA" Sitten ymmärrän, että en osallistu näihin häihin. Ja ei, en aio hankkia mitään lastenhoitajia tai antaa sukulaisille. Pysyn kotona.

Vierailija
620/643 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna neljissä häissä, joista kahdessa ei ollut lapsia lainkaan. Ihan vain niiden perusteella päätin, että omiin häihini ei myöskään kutsuta lapsia. Jos joku ei halua tulla sen takia häihini, niin sitten ei tule.

Vituttaisi nimittäin aika rankasti jos minun häissäni kävisi niin kuin serkkuni häissä viime kesänä. Vihkiminen meneillään, oli niin liikuttava hetki kun hääpari lausui itse kirjoittamiaan valojaan. Mies puhui niin koskettavan kauniisti, kaikilla oli tippa linssissä ja sitten— eikös ruvennut jonkun lapsi parkumaan yhtäkkiä. Eikä se ollut mitään hentoa kitinää vaan kunnon demonikarjuminen joka jatkui ja jatkui ja kuului vielä pitkään senkin jälkeen kun äitinsä kiirehti viemään lapsen pois. Ulkohäät kun oli kyseessä ja kartano/sisätilat oli ainakin parin minuutin kävelymatkan päässä, ja se lapsi parkui niin korviariipaisevasti että se kaikui ja kuului siihen asti että pääsivät pihalta sisälle. No se siitä koskettavasta hetkestä, fiilis oli jo mennyt. Eikä muuten ollut ainoa melua/häirintää aiheuttanut lapsi ko. häissä, tuo oli vain pahin esimerkki. First Dance oli juuri alkanut ja jonkun taapero livisti ja ryntäsi tanssilattialle häiritsemään paria, joiden olisi pitänyt siinä hetkessä olla täysin 100% toistensa pauloissa rakkaudentäyteisessä kuplassa.

En ota sitä riskiä että minulle tärkeät, herkät, henkilökohtaiset ja kerran elämässä koettavat hetket menee pilalle jonkun muun ihmisen jälkikasvun takia! Lapsista kun ei KOSKAAN tiedä mitä ne keksivät, niillä ei vielä ole kehittynyt tilannetajua tai kontrollia eikä ne ymmärrä näitä juttuja.

Viime vuoden häistä ne lapsettomat olivat myös ylivertaisesti hauskempia ja nautillollisempia näin vieraan näkökulmasta.