Vierailija
Poiminta

Jos ovikello soi emmekä odota ketään, vitsaillaan miehen kanssa että siellä on lupatarkastaja, telkka piiloon! Jälkikasvu ei ymmärrä.

• ylös 1.1k
  • alas 19

Sivut

Kommentit (1225)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

”Yritys Oy”
”Piltti Kilttinen tässä, saanko äidin puhelimeen?”
”Tietysti! Odota hetki.”

• ylös 475
  • alas 36
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän tv-tarkastajia enää ole. Joten missä jutun pihvi?

Juuri siinä ettei niitä ole. Yritäppä se selittää 2000-> syntyneille..

• ylös 1k
  • alas 25
Vierailija

[quote=Vierailija]Eihän tv-tarkastajia enää ole. Joten missä jutun pihvi?[/quote

Siinä etteivät ap:n lapset tiedä sellaisia olleen edes olemassa !Vähän sama kuin nelikymppisen huokaisu "Dear Eki"....  ei aukea kuin Suosikin lääkäripalstaa lukeneille.

• ylös 948
  • alas 6
Vierailija

"Äiti sä oot hullu!" totesi poika kun kajautin junassa että "Toijalaan asti jos perrrsaus kestää".

#vainysärijutut

• ylös 676
  • alas 18
Vierailija

Olen syntynyt 1980   ja 2006 syntynyt tyttöni ei tykkää yhtään kun  käytän ilmaisuja kuten  venttaa ja revippä siitä. Kerran tyttö jätti minut keskellä HenkkaMaukkaa koska olin kuulemma niin nolo  sanoessani tsiikaa näitä, huutelin sitten perään että Ada venttaa :D 

• ylös 1.1k
  • alas 35
Vierailija

Eipä vielä nykypäivänä tarvitse olla kovinkaan vanha tietääkseen, mikä TV-lupatarkastaja on. Tarkastuksethan loppuivat vasta vuodenvaihteessa 2012-2013. Joten ihan hyvin esim. vuoden 2005 paikkeilla syntyneet lapset voivat tietää ja muistaakin TV-lupatarkastajan.

• ylös 324
  • alas 96
Vierailija

Miun  kohta 12 v neiti tykkää laulusta jossa lauletaan jotenkin " kruunalla kotiin laavalla Esson baarin" ja kun mie totesin ohimennen ettei Essoja ole ollut enää aikoihin olemassa,  loi tyttö miuhun paljonpuhuvan mitä se muumioäiti taas hölisee-katseen.

• ylös 600
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä vielä nykypäivänä tarvitse olla kovinkaan vanha tietääkseen, mikä TV-lupatarkastaja on. Tarkastuksethan loppuivat vasta vuodenvaihteessa 2012-2013. Joten ihan hyvin esim. vuoden 2005 paikkeilla syntyneet lapset voivat tietää ja muistaakin TV-lupatarkastajan.

Mutta eivät saaneet enää ilmestyä ovelle vaatimaan sisäänpääsyä!

• ylös 278
  • alas 7
Vierailija

-Mikä sen Erkin puhelinnumero on, mulla kastu tää muistio, eikä tosta saa enää selvää.
-Katso puhelinluettelosta!
-Joo, tehdään niin. Hmm R niinkuin Rintanen, koo, pee, är, Raivio, Rastas, Rinta-aho...Rintanen aa, Antti, Birgitta, ee, Eeva, tässä Erkki ja Seija, Pallotie 4..
No niin. Pyöritä ne numerot, minä sanelen.

• ylös 661
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1980   ja 2006 syntynyt tyttöni ei tykkää yhtään kun  käytän ilmaisuja kuten  venttaa ja revippä siitä. Kerran tyttö jätti minut keskellä HenkkaMaukkaa koska olin kuulemma niin nolo  sanoessani tsiikaa näitä, huutelin sitten perään että Ada venttaa :D 

No miten sun olis _pitänyt_ ilmaista itseäsi? Adan mielestä siis.
Mä sanon 'venaa vähä', onx se yhtä paha?
Tziigaaminen on iha jees. 👍

• ylös 226
  • alas 12
Vierailija

Mies heitti joku aika sitten kun oli ollut edellisenä iltana kaverin luona saunomassa, että näyttää itäsaksalaiselta naisurheililjalta, lapset eivät ymärtäneet.

• ylös 776
  • alas 6
Vierailija

Tuntuu niin oudolta, kun joutui tv-luvan tarkastajia pelkäämään. Itse keski-ikäinen ja niin nopeasti asiat unohtuvat.😀

• ylös 454
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No miten sun olis _pitänyt_ ilmaista itseäsi? Adan mielestä siis.
Mä sanon 'venaa vähä', onx se yhtä paha?
Tziigaaminen on iha jees. 👍

Oota olisi kuulemma sopiva ilmaisu, kukaan ei  kuulemma sano että venttaa (paitsi nolo äiti joka puhui niin sata vuotta sitten).

• ylös 270
  • alas 11
Vierailija

"Teille on tulossa vastapuhelu Englannista, Brightonin kaupungista. Otatteko vastaan?

Ulkomailta pystyi siis soittamaan vastapuhelun sen puhelun vastaanottajan piikkiin (eli siis milleniaaleille: vastaanottaja maksoi puhelun). Näin esim. kielikurssilaiset soittivat juurikin Brightonista kotiin.

Kielikurssilaiset myös kävivät lunastamassa pankissa matkashekkejä rahaksi - se oli turvallisin tapa pitää isompaa määrää rahaa mukana.

Näin ihan 80-luvun lopussa vielä.

• ylös 539
  • alas 7
Vierailija

Ostin Ärrältä puhelinkortin ja kävin puhelinkopista soittamassa. Kätsää, kun ei tartte markkoja!

• ylös 699
  • alas 2
Vierailija

Mun isä käyttää puhelimessa ollessaan sanontaa "saisko sen ja sen henkilön langan päähän". Ei aukea teineille.
Mun poika ei tajunnut kun virastossa virkailija kysyi henkilöllisyysPAPEREITA.
Meillä oli töissä puhetta pankkikortin höyläämisestä. Siellä oli useampi parikymppinen kun ei tiennyt että penkkikortteja on höylätty jollain koneella. Eikä sanonta tule siitä magneettijuovan livauttamisesta koneeseen.
Meillä teinit löysi varastosta diskettejä ja kysyivät mitä ne on. Annoin heidän pähkäillä hetken ja vinkkasin miettimään mitä toimintoa tietsikalla kuvataan ton näköisellä kuvakkeella. Ne oli niin äimistyneitä, ettei edes uskaltaneet ehdottaa tallennusta kun eivät käsittäneet mitään niin alkeellista asiaa kuin disketti. Saivat hyvät naurut lopulta.
Ohjelmien nauhoittaminenkin alkaa varmaan olemaan kohta sellainen käsite, ettei lapset tiedä mitä sillä tarkoitetaan.

• ylös 787
  • alas 9

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.