Sivut

Kommentit (242)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilut 22 vuotta oltu yhdessä. En ole koskaan kunnolla ihastunut kehenkään ulkopuoliseen. Mun aivot on rakennettu jotenkin niin, että en näe ulkopuolisia "sillä tavalla", ja toisaalta en edes päästä ketään niin lähelle, että ihastuminen olisi mahdollista.

Ja sitten sen kerran kun ihastut niin se on ero. Tiedän pari samanlaista kuin sinä kelle käynyt niin.

Tämä on muuten totta. Sellaiset, ketkä ihastuvat usein, osaavat suhtautua välinpitämättömästi ihastuksiinsa, ja niin ne menevätkin nopeammin ohi.

Sitten taas kun ihastuu harvoin, niin ajattelee aina että on ”tosi” kyseessä. Itse menin ensimmäisen ihastuksen kanssa naimisiin, kenen kanssa ihastuminen oli molemminpuoleista. Ja olin todella pari kertaa seurustellut aiemminkin, mutta ihastuin kunnolla ja sitten rakastuin vasta aviomieheni. Ja ikää oli kuitenkin jo 24 vuotta.

Sitten kun ekan kerran ihastuin oltuani aviossa yli 5 vuotta, menin kyllä aivan sekaisin. Ihatuksesta tuli pakkomielle. Onneksi se oli todennäköisesti yksipuolista ja meni vuoden (!) jälkeen ohi. Toka kerta on nyt juuri meneillään... En tiedä mitä tästä nyt tulee. Sanotaan, että ihastuminen tuli hieman puun takaa. Kyseessä mies jonka oma mieheni itse asiassa tuntee paremmin, ja vaimonsakin olen tavannut monesti. Pelkään vielä pahoin (tai sitten vaan tavallaan toivon) että ihastus olisi molemmknpuoleinen..

Sinähän olet sarjaihastuja, joten et tiedä mistä puhut. Ihminen joka ei edes näe muita sillä silmällä, ei ihastu koska ei tosiaankaan näe tai katsele muita ihmisiä muina kuin työkavereina, kavereina tai tuttuina. Ei voi päästä ihon alle kun sille ei anneta mahdollisuutta, silloin sitä yhtäkään ihastumista ei tule. Etkö muuten voisi vaan rehellisesti erota miehestäsi, homma ei tunnu sinua oikein nappaavan?

Miten niin ei tunnu nappaavan? Minusta ihan hyvin mennyt jos olemme nyt 14 vuotta ollut yhdessä ja sinä aikana olen ihastunut kahteen tyyppiin. Ja ollut kaiken aikaa täysin uskollinen. Ei edes mitään epäilyttävää flirttiä kenenkään suuntaan. Varmaan sinusta kaikkien pitäisi vaan erota.. Sehön olisi hienoa se. Täydellistä suhdettaan ei ole - sinullakaan.

Enpä ole toivonut että joku vieras mies olisi vastavuoroisesti ihastunut minuun vaikka olen suhteessa ja hänkin olisi. Että siten on huomattavasti parempi suhde kuin sinulla. Uskollinen olet ollut ehkä fyysisesti, mutta toiveet kertovat totuuden. Nämä jotka eivät ihastu muihin, eivät ihastu 14 vuodessa kahta kertaa. Katso peiliin, saatat löytää sieltä totuuden jos uskallat olla itsellesi rehellinen. Kyllä, silloin on parempi erota kun oma puoliso on pakollinen paha tai varavaihtoehto.

Tai ehkä nämä ketkä ihastuvat ovat itsekin viehättäviä ihmisiä, joihin ihastutaan paljon ja saavat huomiota muilta? Näin niitä tilaisuuksiakin on paljon enemmän... Myös jättää se nykyinen suhde ja aloittaa jonkun toisen kanssa. Toki tällainen laittaa ehkä helpommin miettimään. Useinhan sitä saattaa ihastua ihan siihen että joku toinen ihastuu sinuun.

Ja kyllähän syy voi löytyä siitä toisestakin. Jos ei esim saa kumppaniltaan samanlaista huomiota kuin muilta saa.

Niin tai sallivat itselleen kaikenlaista pientä kivaa mitä eivät toiselle sallisi. Ihastuksia tulisi itse kullekin jos sen sallisi. Ulkonäöllä ei ole sen kanssa tekemistä kuten yrität vihjata. Jos ihastuu siksi, että toinen ihastuu, kertoo se vain huonosta itsetunnosta.

Ei se välttämättä kerro huonosta itsetunnosta. Ehkä toiset on vaan tunteellisempia kuin toiset, siksi myös ihastuvat herkemmin.

En todellakaan ole ihastunut itse kaikkiin niihin, jotka minuun olleet ihastuneita. Mutta pariin, ketkä olleet huomaavaisia ja osoittaneet kiinnostuksensa eri tavoin olen. Ehkä sellainen huomaavaisuus onkin piirre, johon ihastun herkästi miehessä.

Vierailija

Aikamoisia siveitä sipuleita täällä ketjussa arvostelemassa ihastuvia... Varmaan kokevat uhkaksi. Ehkä puolisonne on myös herkästi ihastuva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen kirjoittanut viestit 48 ja 58. Kerroin vain, miten on omalla kohdallani, en ole ottanut mitään kantaa muiden tekemisiin. En pidä itseäni parempana, enkä parisuhdettani täydellisenä.

Jos osaa lohduttaa ajatella asia niin, että olen tylsä, tyhmä, ruma, epäviehättävä ja sosiaalisista kuvioista ulkona elävä otus, niin se teille tietysti sallittakoon.

Vierailija

Yhteistä suhdetta takana 14 vuotta. Tänä aikana tullut eteen noin 3 miestä, joista "olisin voinut kiinnostua". Eli ei varsinaista ihastumista, mutta ajattelin, että tuosta kiinnostuisin, jos olisin sinkku.

Näiden 3 lisäksi on ollut yksi ihastus, joka on kestänyt jo 4 vuotta. Tiedän - kamalaltahan se kuulostaa, mutta tein jo joitain vuosia sitten itseni kanssa diilin, että tätä tunnetta nyt vain kannan mukanani, vaikka näenkin ko. miestä noin 1-2 kertaa vuodessa. Kerran koitin lopettaa ihastumisen tunteen, mutta eihän se onnistunut, kun on aidosta yhteydestä kyse. 

Kyseessä on ihminen, jonka kanssa tunnen voimakasta yhteenkuuluvuutta ja ymmärrystä, syvempää yhteyttä ja vetovoimaa. Toisaalta; samaa tunnen myös oman mieheni kanssa, josta en todellakaan aio erota. Olenkin todennut, että toisille on olemassa "se yksi ja ainoa oikea". Minulle näitä sattui tähän elämään yhden sijasta kaksi, mutta olen siitä ennemmin kiitollinen kuin jaksaisin piehtaroida syyllisyyden tunteessa. 

Pettänyt en ole, enkä petä. Olen tullut petetyksi ja se on kamalaa, joten tämä ihastus jääköön pelkäksi ihastukseksi.  

Vierailija

Kerran olen ihastunut 12 vuoden suhteen aikana toiseen. Tämä ihastus on nyt kestänyt jo useamman vuoden ja on molemminpuolista. Mitään ei ole välillämme tapahtunut kuitenkaan.

Mies taas ihastuu jatkuvasti ja on vieraissa käynytkin. Ymmärrettävää toisaalta kun keskinäinen siteemme on aina ollut huono ja vuosia ollut pitkälti kämppäkaveruus.

Vierailija

Itse olin 16 vuoden suhteessa, aloimme seurustelemaan teineinä.

Olin ainakin silloin nuorena melko helposti ihastuvaa tyyppiä, olen muutenkin aika herkkä ja spontaani luonteeltani. Pari isompaa ihastusta oli, kestivät ehkä vuoden verran ja sitten laimenivat. Jotain pieniä ihastumisen tunteita myös koin silloin tälllöin. Ikinä mieleeni ei edes tullut, että olisin edennyt näissä pientä flirttiä pidemmälle.

Kuitenkin aikuistumisen myötä etenkin viimeiset 1,5 vuotta olivat suhteessa aika hankalat ja mietin paljon olenko oikeasti onnellinen. Lopulta sitten taas ihastuin toiseen mieheen ja sain laitettua vanhan suhteen poikki. Tämäkään ihastus ei tosin ikinä edennyt mihinkään, ei edes eron jälkeen. Se toimi ehkä vaan eräänlaisena ponnahduslautana.

Näin jälkeenpäin kun olen vanhaa suhdetta pohtinut ja analysoinut, niin olen ymmärtänyt, että olimme eksäni kanssa koko suhteen ajan enemmänkin vain todella hyviä ystäviä (ollaan edelleenkin ystäviä). Se jokin seksuaalinen kemia puuttui väliltämme, jonka takia ihastumisia tuli.

Nyt taas noin vuoden kestäneen sinkkuiluni aikana olen huomannut, että ihastuminen on melko vaikeaa. Tai ne vähätkin tunteet ovat laantuneet tosi nopeasti ja koko ajatus parisuhteesta on lähinnä ahdistanut. Tosin nyt olen tavannut ihmisen, jonka kanssa meillä on tosi vahva henkinen ja fyysinen kemia, jopa pelottavankin vahva. Hänen kanssaan olisin valmis ihan mihin vaan, eikä mikään ajatus tai uhraus parisuhteen eteen tuntuisi ahdistavalta, mutta saa nyt nähdä miten tässä lopulta käy. Mutta nyt vasta on ensimmäinen kerta kun ei kiinnosta katsella muuta sinkkutarjontaakaan sillä silmällä.

Vierailija

Paatunut ukkomies kirjoitti:
20 vuotta suhdetta takana, enkä ole ihastunut muihin naisiin. Kauniita naisia on mukavaa katsella, mutta ei sen enempää.

Miehille tällainen yksiavioisuus on luontaista toisin kuin naisille. Naiset ihastuvat koko ajan vieraisiin miehiin. Se on heillä geeneissä.

Vierailija

Avioliittoa takana lähemmäksi 50 vuotta.  Olen kyllä ihastunut toiseen naiseen ja ajattelen häntä lähes joka päivä.  Tätä jatkunut jo muutama vuosi.  Ei ole ollut mitään suhdetta eikä ole sellaista näköpiirissä, mutta ihminen nyt on sellainen mikä on.  

"mummo"

27 vuotta oltu yhdessä. 2 vakavaa ihastusta ollut. Ensimmäinen tuli jo 6v aviovuoden kohdalla ja kesti pitkään vaikkei nähty eikä mitään tapahtunut. Tämä toinen on vielä pahempi. Ei ole vielä ohi. Ei nähdä eikä mitään tapahtunut tässäkään. Molemmin puolin taisi olla tunteita. Varattuja hekin.

Vierailija

On kyllä masentavaa. Kun miettii että oma mieskin on suurella todennäköisyydellä ihastunut nytkin johonkin toiseen. Itse en juuri missään käy, niin kiusauksia ei tule eteen. Olen myös niin kyyninen, että en pystyisi ihastumaan, luottamukseni miehiin on niin heikko. Kait se on ymmärrettävä että ihminen ei ole yksiavioinen ja romanttiseen rakkauteen on turha luottaa. Ehkä sitä osaisi suhtautua rennommin jos itsekin silloin tällöin ihastuisi.

Vierailija

Kymmenen vuotta takana, mutta en kyllä ole ihastunut kehenkään muuhun naiseen syvemmin tänä aikana. Jotain pientä on joskus ollut, mutta ei ole millekään tasolle kyllä edennyt. Nyt kyllä on valitettavasti muita ongelmia ollut viime aikoina, lähinnä elämään pidempiaikaisena toiveena olevia, mutta toivotaan että niistä päästään jotenkin eteenpäin..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
20 vuotta suhdetta takana, enkä ole ihastunut muihin naisiin. Kauniita naisia on mukavaa katsella, mutta ei sen enempää.

Miehille tällainen yksiavioisuus on luontaista toisin kuin naisille. Naiset ihastuvat koko ajan vieraisiin miehiin. Se on heillä geeneissä.

Se on kyllä ihan tutkittukin että naiset kaipaavat enemmän vaihtelua. Niin seksiin kuin muuhunkin. Vaikka täällä jotkut miehet tykkäävät väittää ihan muuta 😅

Vierailija

10 v suhdetta takana ja yksi ihastus. Oli vielä miehen paras kaveri. Kesti aikansa, mitään ei tietenkään tapahtunut ja meni ohi enkä enää voi ymmärtää mikä ajoi minut ihastumaan tuohon tyyppiin.

Ollaan miehen kanssa joskus puhuttu siitä, että ihastuminen on ihan normaalia eikä siitä tarvitse kumppanille kertoa jos se ei vaikuta suhteeseen mitenkään. En tiedä onko mies ollut ihastunut toiseen, enkä haluakaan tietää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia siveitä sipuleita täällä ketjussa arvostelemassa ihastuvia... Varmaan kokevat uhkaksi. Ehkä puolisonne on myös herkästi ihastuva?

Ehdottomasti, tämähän se. Jatka sinä vaan pettämistä kevyin mielin.

Vierailija

25 v yhteisiä vuosia eikä toiset henkilöt ole tänä aikana kiinnostaneet ♥️

Vierailija

Miksi tämän ketjun kommentit keräävät lähinnä alapeukkuja vaikka suurin osa sanoo ettei ihastuminen ole edennyt mihinkään? Tämähän on hyvä asia että ollaan sitouduttu omaan suhteeseen tunteista huolimatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti, tämähän se. Jatka sinä vaan pettämistä kevyin mielin.

Ihastuminenhan on tosiaan pettämistä 😅 Ei luoja...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat