Mistä lähtien Oululaisen Jälkiuuniviipaleet ja Reissumies on leivottu Latviassa
Uusi pakkaus. Ei enää tekstiä "Leivottu Suomessa kotimaisesta viljasta" 😪
Kommentit (36)
Älä puhu palturia! Oululaisen tuotteet leivotaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu palturia! Oululaisen tuotteet leivotaan Suomessa.
Ei enaa.
Vlad
Sitten nettisivut kaipaavat päivitystä..
Onko ne latvian oulussa leivottu? Vähän kuin sinappikaan ei ollut enää suomen turun sinappia vaan ruotsin turun sinappia ja sitten puolan turun sinappia. Siitä ymmärsin että miksi aina puhutaan suomen turusta, muissakin maissa on omat turkunsa.
Ap koijailee. Mutta perkules, en ennen tätä tajunnut etä oululainenkin on fazer tuote ja olen rikkonut omaa boikottiani.
En ole ostanut moneen vuoteen ,pahaa.
Nyt ei naurata nää Latvian Oulut.
Pk-seudulla myytävissä Jälkiuuniviipaleissa ja Reissumiehissä ei lue enää "Leivottu Suomessa", ei ole enää sinivalkoista lippuakaan pussissa
Miten voisikaan yksi leipomo leipoa ruisleivät viidelle miljoonalle ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Ap koijailee. Mutta perkules, en ennen tätä tajunnut etä oululainenkin on fazer tuote ja olen rikkonut omaa boikottiani.
Juu. A Fazer Group lukee mun Reissumiehessä. Valmistusmaa tuntematon.
Mitä väliä, missä tuollaiset vehnäjauholla jatketut "ruis"tuotteet valmistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuilla luvataan että kaikki on valmistettu suomessa ja taisi pakkauksessa olla suomenlippukin. Tiedä sitten kuinka paljon noihin voi luottaa ja valvooko sellaista kukaan.
Ja tosi moni muu siirtynyt Viroon. Menny boikottiin monta tuotetta viime aikoina. Haluan lähiruokaa, joka tehdään Suomessa.
Näin maaliskuussa 2019. Ei leivota Oululaista enää Oulussa.
"Fazerin yt-neuvottelut päättyivät: Oulun leipomo suljetaan syyskuussa, 83 työntekijän työsuhde päättyy"
https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/fazerin-yt-neuvottelut-paattyivat-ou…
Kovin on valmistaja ja media hyshys näistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne latvian oulussa leivottu? Vähän kuin sinappikaan ei ollut enää suomen turun sinappia vaan ruotsin turun sinappia ja sitten puolan turun sinappia. Siitä ymmärsin että miksi aina puhutaan suomen turusta, muissakin maissa on omat turkunsa.
turku, turg, torg = kauppapaikka, markkinapaikka
Fazer satsaa xylitol-tehtaaseen tänne Lahteen. Sori vaan oululaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuilla luvataan että kaikki on valmistettu suomessa ja taisi pakkauksessa olla suomenlippukin. Tiedä sitten kuinka paljon noihin voi luottaa ja valvooko sellaista kukaan.
Näistä uusista Oululaisen pusseista puuttuu se lippu kokonaan.
Tiedätkö kuka tekee hyvää kotimaista ruisleipää?
Vierailija kirjoitti:
Kovin on valmistaja ja media hyshys näistä.
Fazer omistaa kaikki Suomen karkkihyllyt. Pian kaikki leipähyllyt. Kukaan ei uskalla vastustaa enää.
Piti käydä tarkistaa mitä Puikula-pussissa lukee. Suomessa leivottu ja suomalaisesta viljasta, näin väittää. Harmi jos toi muuttuu, koska me syödään melkein vain Puikulaa.
Pitäisi saada lista näistä näennäissuomalaisista tuotteista ja boikotoida niitä järjestäen. Itse vaihdoin Oululaiset paikallisen pienleipomon vastaaviin, joskin todnäk ilman tuota Fazerin kähmyilyäkin olisin vaihtanut.
Mikäköhän tuote ei olis nykään ulkoistettu muualle? Joten eipä ollut tuokaan yllätys.