Tytölle nimeksi Signe?
Minä haluaisin mutta miehelle tulee nimestä mieleen ilkeä tätinsä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miten nimi lausutaan?
varmaan ihan niin kuin kirjoitetaan. miten lausut sanan magneetti? samalla tavalla.
Kaunis nimi. Virossa suosittu nimi.
Kaunis nimi, sekä foneettisesti että merkitykseltään.
Minulle siitä tulee mieleen englannin sana sign, mutta Wikipedian mukaan "Signe tulee muinaisskandinaavisesta nimestä Sighne, joka tarkoittaa 'voittajatarta'. Nimi koostuu sanoista sig ('voitto') ja ny ('uusi')."
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nimi lausutaan?
varmaan ihan niin kuin kirjoitetaan. miten lausut sanan magneetti? samalla tavalla.
No suomen kielessä magneetti (kuten myös nimi Signe) lausutaan äng-äänteellisenä,vaikkei kirjoitusasussa ole äng-äännettä. Eli äännetään vähän kuin "mangneetti" ja "Singne". Siis nimenomaan ei lausuta niin kuin kirjoitetaan.
Kuitenkin esim. norjan kielessä lausutaan ilman äng-äännettä eli ihan vaan Signe. Nyt en ole ihan varma miten ruotsin kielessä lausutaan.
Miettisin toisen ja kolmannenkin kerran. Ja hylkäisin.
Mitenkä Signe sopii sukunimen kanssa.
"Nimi jonka synnyttäjäni antoi minulle sinä kauniina talvisena yönä — vieläpä vääränä vuonna. But in anyways, nimi on tuottanut minulle paljon tuskaa pitkän elämäni aikana; vain noin 2% suomalaisista osaa lausua nimen oikein, eikä kirjoitusvirheiltäkään voi välttyä. On tullut nähtyä "Siknejä" ja "Singejä" aivan riittämiin. Näinpä syntyi osittain meemin pohjalta (all credits to ex -parhaan kaverini iskälle) lempinimi Sikke. Omaksuin nimen tuskallisen pitkältä tuntuneiden vuosien ajaksi, kunnes päätin uudelleenkirjoittaa elämäni. Niin myös nimeni. Minusta tuli uusi ja parempi Keitin — a.k.a Kate, lausutaan "Keit" (tämä on osoitettu kaikille teille kieliluokan opettajille, jotka ette osaa nimen kansainvälisyydestä huolimatta lausua sitä oikein). Papereissahan nimeä ei virallisesti ole, mutta olen sen omaksunut näiden uusien kavereiden myötä, ketkä eivät sitä Signeä sitten tunnekaan. Äitini taas otti krediitit ja tekijänoikeudet erikoislaatuiseen syntymänimeeni. Ehkä näin on parasta, sillä ei hän kuitenkaan antaisi minun nimeäni virallisesti vaihtaa, kun menisi käteen vuonna 1840 otettu tatuointi vituiksi. Mitä tästä opimmekaan..?"
Det är ett bra namn och jag gillar det...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nimi lausutaan?
No suomen kielessä magneetti (kuten myös nimi Signe) lausutaan äng-äänteellisenä,vaikkei kirjoitusasussa ole äng-äännettä. Eli äännetään vähän kuin "mangneetti" ja "Singne". Siis nimenomaan ei lausuta niin kuin kirjoitetaan.
Kuitenkin esim. norjan kielessä lausutaan ilman äng-äännettä eli ihan vaan Signe. Nyt en ole ihan varma miten ruotsin kielessä lausutaan.
No ei kyllä 😃 siihen mitään ylimääräistä ännää tule. Ihan vaan Signe-Leena. Ja Äijä-Reino. 😆
Jos lapsesi on islantilainen niin sitten joo. Muuten EI!!
Suomessa hankala nimi. Tunnen rouvan, jota kutsutaan koko ajan joko Signeksi tai Singneksi. Ristiin rastiin.
Tunnen yhden Signen. Hänen nimensä lausutaan äng-äänteellä enkä kyllä olen kuullut kenenkään sanovan Sikne tai Singne tai muuta outoa. Kaunis nimi!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden Signen. Hänen nimensä lausutaan äng-äänteellä enkä kyllä olen kuullut kenenkään sanovan Sikne tai Singne tai muuta outoa. Kaunis nimi!
Jos nimi lausutaan äng-äänteellä, eikä se ole Singne, sen täytyy olla Singe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi lausutaan äng-äänteellä, eikä se ole Singne, sen täytyy olla Singe.
Yksinkertaisella äng-äänteellä voi olla myös Sinke.
Hieno nimi! Toisena nimenä voisi toimia Eufrosyne (jos sukunimi on sopivanoloinen).
Kaunis nimi. Oma iso mummuni oli Signe. Kaunis ja herkkä nimi. Ja mielestäni sopii myös aivan tavallisille suomalaisille sukunimille.
Miten nimi lausutaan?