Miksi olet halunnut vain yhden lapsen?
Olen miettinyt, että miksi joku haluaa vain yhden lapsen. Nyt en tarkoita niitä, jotka eivät useampaa saa vaan niitä, jotka eivät halua kuin yhden.
Kommentit (9)
En halua olla raskaana ja synnyttää, enkä halua yöheräilyitä pikkuvauva-aikana yms.
Usein mietin, että en tähän maailmaan halua tuoda yhtäkään ihmistä enää.
Mutta luultavasti joskus mieleni muuttuu ja ainokaisemme saa pikkusisruksen jos on saadakseen.
Tällä hetkellä fiiliss on kuitenkin tämä, kun kaikki tuntuu juuri näin ja nyt olevan ihan hyvin.
Päätin sen jo hyvin nuorena :) että vain yksi lapsi saa tulla jos on tullakseen. Varmasti toisenkin kanssa tultaisiin toimeen mutta miksi tehdä kun tämä yksikin riittää meille?
joka ei millään tavalla osallistu perhe-elämäämme, vaan röhnöttää kaiken kotonaoloaikansa sohvalla ja näpyttelee kannettavaansa. Lisäksi harjoittaa mua kohtaan henkistä väkivaltaa päivittäin, eikä pidä mua missään arvossa.
Meillä on todella ihana 3,5-vuotias poika ja ilman muuta olisin hänelle tehnyt sisaruksen, siis JOS kumppanina olisi normaali vatsuuntuntoinen ja AIKUINEN mies. Mutta kun ei... Miksi moisen kuvotusäijän kanssa toista tekisin, kun kaiken aikaa suunnittelen ottavani pojan kainaloon ja hankkiutuvani äijästä (pelkkä riesa mulle) eroon.
Uutta vauvakuumetta ei ole tullut enkä halua tehdä lasta vaan sen takia että muiden ihmisten mielestä 1 lapsi on liian vähän.
Jos seuraisin tunteitani, haluaisin enemmän kuin yhden lapsen. Mutta koska elämän realiteetit on otettava huomioon, seuraan järkeäni: meillä ei ole varaa taloudellisesti eikä riittävästi tukiverkkoja, jotta pärjäisimme useamman lapsen kanssa. Onneksi saimme tuon yhden kullanmurun!
vuoden ajan sain hormooneja. Synnytys meni surkeasti. Siinä sulle syyt.
Miksi hankkisimme toisen lapsen vain ja ainoastaan jostain velvollisuudesta, että perheen koko olisi minimissään tuo 2+2. Meidän perheellä on hyvä olla näin. Liikumme niin Suomessa kuin ulkomaillakin paljon. Käymme molemmat töissä. Asumme kaupungin keskustassa vanhassa kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. Talossa ei ole moderneja pyörä, ratas- ym. varastoja. Elämä tuntuu hyvältä tällaisena. Saamme yhden lapsen hoidettua " kunnialla" . Syitä olisi vaikka kuinka paljon, varmaan siitä syystä, että olemme onnellisia vallitsevaan tilanteeseen.
Mutta olen myös valmis miettimään asiat uudelleen mikäli vauvakuume jonakin päivänä iskee päälle toistamiseen. Ekan lapsen saimme ekasta kierrosta, joten huolellisia ollaan oltu, ettei toinen tulisi. Haluan, että lapsemme ovat haluttuja ja halu puuttuu tällä hetkellä.
t. onnellinen perhe kokoa 2+1
mutta ikä taitaa tulla ekana vastaan (40v.)
En jaksa selostaa omia syitäni jälleen kerran.