Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Hyödyn

Luit oikein. Työssä käyvänä minua aikoinaan harmitti verot. Nyt olen saamapuolella. Saan enemmän tukia nettona kuin palkkaa aikoinaan. Tämä on hienoa kun voin hoitaa pojat itse. Eihän 2000e ole hirveästi mutta kierrätän ja vahempani auttavat.

Kommentit (15)

Vierailija

Paska lapsivihatrolli iskee taas. Tulee n. 15x halvemmaksi valtiolle että se äiti elättää lapsikatraansa itse kuin että ne ovat jossain laitoksissa huostaanotettuna.

Ei se äiti mitään niistä parista tonnista "hyödy", kun joka penni menee asumiseen, vaatetukseen, ruokaan/vitamiineihin/perustarvikkeisiin.

Vierailija

No jos mä yksinasuvana sain Helsingissä asuessani jotain 1100 tekemättä mitään, en ihmettele. Ja kaikki meni vuokraan, 491 jäi siihen elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Halvemmaksi tulee tukien maksajille kun pidät lapsistasi hyvää huolta tuolla 2000€, kuin jos heidät huostaanotettaisiin tai edes perhetyötekijät joutuisivat pitämään teistä huolta.
Hyvää vointia sinulle ja lapsillesi!

Vierailija

ja ajattele. Myös ydinperheessä tulee tukia tarpeen mukaan:

lapsilisät

asumistuet

vammaistuet, jos on niihin oikeutettu

työttömyyskorvaukset

toimeentulotuki

Vierailija

Minkäs ikäisiä on ap:n lapset?

Ihan ydinperheethän saavat äitiyspäivärahaa, äitiyspakkauksen, vanhempainrahaa, isyyspäivärahaa, kotihoidontukea, lapsilisää...

Lisäksi ydinperheet voivat saada työttömyyskorvausta, opintotukea, aikuisopintotukea, asumislisää, toimeentulotukea, ennaltaehkäisevää toimeentulotukea...

Ainoa, mitä yh saa enemmän on  noin 50 euron suuruinen lapsilisän yh-korotus.

Jokainen Suomessa joka on lapsen saanut, on saanut tukia noiden äitiyspäivärahojen yms. muodossa. Puhumattakaan ilmaisista neuvoloista ja lähes ilmaisista synnytyksistä ( Synnytyshän osastohoitoineen maksaa yhteiskunnalle noin 7000-10000 euroa/synnytys)

Ollaan iloisia veronmaksajia, ja iloisia verorahojen saajia. Joskus nämä tapahtuvat vuorotellen, joskus samaan aikaan!

t. työttäkäyvä, veroja maksava yh, joka saa yhteiskunnalta lapsilisän korotuksineen...

pakkosterilisaatio

Hyvän mallin opetat lapsillesi. Ehkä voisit viedä ne vaikkapa eri työpaikoille tutustumaan jossa teidän elämää sponssaavat tekee työtä ja näyttää lapsillesi että äiti voi loisoa kun muut tekee töitä sen eteen. Mutta tuskin ne siitä mitään oppisivat, vanhempien esimerkki kun näyttää periytyvän joten tod. näk. lapsistasikin tulee sossun asiakkaita.

Tuut sit itkemään vanhuksena tänne palstalle kun saat pientä eläkettä kun tulojakaan ei ole kertynyt. Säälittää tuollainen.

Miten joku edes hankkii lapsia jos ei pysty ensiksi elättämään itseään?

Vierailija

Hyvinkin voi olla totta. Mulla oli 2 lasta vuoroviikoin. Liiton päiväraha n. 1000-1100 euroa, asumistuki 600, lapsilisät 300 ja elarit 150-300 euroa. Tekee reilusti yli 2000 käteen. Nyt mä saan soviteltua päivärahaa, palkkaa ja lapsilisät n. 1300-1400 euroa. Nyt tosin mies tienaa 2000-2300 käteen eli todellakin mieluummin näin 😊

Vierailija

Välillä sitä itsekin huomaa, että tässä työssä käynnissä ei ole taloudellisesti järkeä. Tienaan tuon 2000 ja maksan tonnin vuokraa pk-seudulla yksinhuoltajana. Ei vaan luonto anna periksi.

Vierailija

Jos 2000e kuussa on ainoa mitä elämältä haluat niin nauti. Muuta et sitten saakaan. Et mielenkiintoista tekemistä 5pvä/vko (sanoit sen itse, "tekemättä mitään"), et mukavia työkavereita, et arvostusta oikein keneltäkään, et omaisuutta, et vapautta olla selvittämättä asioitasi jatkuvasti jollekin, et kunnollista kumppania... Lapset kasvaa, itsenäistyy. Mitä sä teet sun "en tee mitään" elämällä sitten? Miten jaksat vuosia, vuosikymmeniä (!) sitä elämää, kun päivät tulee ja menee, viikonloput sekoittuu arkeen. Kauhistuttaa ajatuskin työttömyydestä, miten oma pää kestäisi sitä, ja joku hullu valitsee sen vapaaehtoisesti?!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat