Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yritin sanoa päiväkodilla että en koe tarpeelliseksi koska kaikki ok ja lapsi ollu jo kaksi vuotta samassa ryhmässä. Kuulemma pakko kun laki määrää. Niin sitten otin töistä tunnin vapaata tätä varten. Mitään uutta ei ilmennyt. Ajan hukkaa

Sivut

Kommentit (415)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minusta nuo keskustelut voisi olla niin että vanhemmat halutessaan voisi varata aikaa ja samoin päiväkodin hoitajat jos kokevat tarpeelliseksi.

Vierailija

No niinhän ne yleensä terveille ja normaalisti kehittyville lapsille onkin. Arjen tulisi olla sellaista, että lasta hakiessa ja tuotaessa vaihdetaan kuulumisia ja kommentoidaan päivää. Kerrotaan vanhemmille miten lapsella menee. Onko kavereita, onnistuuko leikit ja pelaaminen. Miten menee jumpassa ja rauhottuuko levon aikana.

Monet keskustelut olen pitänyt, jossa vanhempi ja minä toteamme kaiken olevan hyvin. 5-10min ja sen jälkeen homma ohi.

Mielestäni tällaiset pakolliset keskustelut vievät turhaan resursseja päiväkodin arjesta. Keskustelut pitäisi olla tapauskohtaisia tai vanhempien toivomia. Muuten "arviointi" päivittäistä/viikottaista. Pienten lasten vanhempien arki kun on muutenkin hektistä ja stressaavaa. Pakolliset arvioinnit riittänee esikoulussa ja koulussa.

Vierailija

Niihin menee muuten ihan tajuttomaksi aikaa joka on pois lapsilta. Nykyään vain opet tekee näitä ja ovat syksyn käytännössä koneilla korjaamassa näitä vasuja. Eli ryhmästä puuttuu käytännössä lähes koko ajan yksi aikuinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ne pitää pitää fyysisesti siellä paikan päällä.

Missäs sitten

No etänä, ääliö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ne pitää pitää fyysisesti siellä paikan päällä.

Missäs sitten

No voitaisiinko vaikka hyödyntää nykyteknologiaa tässä?

Vierailija

Minua vähän huvittaa aina nää kirjalliset keskustelusopimukset jotka annetaan allekirjoitettavaksi. Lapsiahan muuttuu ja kasvaa jo muutamassa kuukaudessa niin paljon että ne kirjatut asiat vanhentuu

Vierailija

Huoltajia ei voi pakottaa keskusteluun. Jos huoltaja siitä kieltäytyy, niin kirjaukset tehdään ja lomakkeeseen kirjataan, että huoltaja ei haluunut osallistua keskusteluun. Erikoisen maineen tästä varmaankin voi saada, jos suurin osa kuuliaisesti kuitenkin noissa käy. Sitten kun suurempi osa alkaa kieltäytyä tästä holhoamisesta, niin tilanne voi olla toinen.

Vierailija

Itse olen kokenut keskustelut hyviksi, vaikka omalla lapsella onkin mennyt kaikki hyvin. Ihanaa silti hetkeksi istua alas juttelemaan rauhassa oman lapsen kuulumiset, kun kuitenkin aina hakiessa kuulumisten vaihto on niin nopeaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua vähän huvittaa aina nää kirjalliset keskustelusopimukset jotka annetaan allekirjoitettavaksi. Lapsiahan muuttuu ja kasvaa jo muutamassa kuukaudessa niin paljon että ne kirjatut asiat vanhentuu

Muistan kun meillä oli viime syksynä Vasu ja siellä keskusteltiin lapsen ongelmasta. No kuukauden kuluttua tätä ongelmaa ei sitten kuulemma enää ollutkaan.

Vierailija

"Mielestäni tällaiset pakolliset keskustelut vievät turhaan resursseja päiväkodin arjesta. Keskustelut pitäisi olla tapauskohtaisia tai vanhempien toivomia. Muuten "arviointi" päivittäistä/viikottaista.

Pienten lasten vanhempien arki kun on muutenkin hektistä ja stressaavaa.

Pakolliset arvioinnit riittänee esikoulussa ja koulussa."

Uskoisin, että 100% ihmisistä kanssasi täysin samaa mieltä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat