Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotilanne. Miten saan selvitettyä mieheni yrityksen arvon?

Vierailija
03.11.2019 |

Mietin, miten omaisuutemme jakautuvat. Paljonko arvo on suhteessa esim. autoon, veneeseen ja kesähuvilaan.

Ja kuka näitä virallisesti selvittää, sanotaanko häntä pesänjakajaksi ja kuinkakohan paljon sellainen apu kustantaa?

Inhottava tilanne. Haluaisin kuitenkin, että lopputulos on kaikille reilu.

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla, kuin selvität oman yrityksesi arvon.

Vierailija
2/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vakituinen työpaikka? Kuinka paljon sen arvo mielestäsi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos reilu? Viemällä miehen firmasta puolet? Saako mies sinun yrityksestäsi puolet vai millä olet elättänyt teitä?

Vierailija
4/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt yrityksellä ei enää ole arvoa, mistähän johtuu?

Vierailija
5/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaat jonkun kalliin konsultin goldman sachsilta tekemään arvioinnin hinnasta. Noita ne omistajat käyttää kun ovat myymässä tai ostamassa yritystä.

Vierailija
6/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sovit vaan että sen arvo on esim 5x vuotuinen voitto. Lienee aika tavallinen arvostus pienfirmalle.

Vierailija
7/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole ollut osallistumassa tai mahdollistamassa, reilu lopputulos on se, että firma jätetään osituksen ulkopuolelle.

Toisaalta firmaan on saatettu jättää sisään rahaa, joka nostettuna olisi joko käytetty tai säästössä henkilökohtaisella tilillä tai sijoituksissa. Omassa firmassani tuollaista rahaa on nyt reilun 50 000 euron arvosta.

Vierailija
8/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole ollut osallistumassa tai mahdollistamassa, reilu lopputulos on se, että firma jätetään osituksen ulkopuolelle.

Toisaalta firmaan on saatettu jättää sisään rahaa, joka nostettuna olisi joko käytetty tai säästössä henkilökohtaisella tilillä tai sijoituksissa. Omassa firmassani tuollaista rahaa on nyt reilun 50 000 euron arvosta.

Komppaan tätä. Ainoa järkevä tapa toimia.

Vierailija
9/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan mielellään kertoo yrityksensä todellisen arvon, koska olette eläneet parisuhteessa.

Miksi hän haluaisi huijata aiempaa puolisoaan? Molemmat osallistuvat varallisuuden kartuttamiseen.

Katso, löydätkö netistä tietoa yrityksen tilanteesta. 

Vierailija
10/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku typerys on ilman avioehtoa liikenteessä?

Vierailija
11/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, AP, jos sinulle lyödään karvaiseen kouraan laskelma yrityksen arvosta niin mites noi kirjanpitotaidot eli osaatko edes lukea laskelmaa oikein päin ja pystytkö vakuuttumaan siitä että se on kelvollisesti laadittu?

Vierailija
12/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku typerys on ilman avioehtoa liikenteessä?

Tiedän yhden typeryksen, joka teki vaimon kanssa avioehdon, mutta jätti sen sitten rekisteröimättä maistraattiin. Kalliiksi tuli tämä tohelointi.

Vierailija
13/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Investointipankithan noita yrityskauppoja säätää ja tekevät hinta-arvioita. Riippuu toki vähän yrityksestä, tarvitaanko tässä nyt investointipankkia vai kävisikö esim. joku pk-sektorilla toimiva kirjanpitäjä, joka ymmärtää myös rahoituspuolen teoriat ja arvonmääritysmallit. 

Vierailija
14/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sovit vaan että sen arvo on esim 5x vuotuinen voitto. Lienee aika tavallinen arvostus pienfirmalle.

Moni yrittäjä nostaan voiton palkkana, eli tuohon voittoon pitää lisätä omistajan nostama palkka.

Vierailija
15/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan onnellisesti naimisissa, mutta olen tukenut miestäni yrittäjyydessä ja hoitanut huomattavasti enemmän lapsia ja kotia sillä aikaa, kun hän on paiskinut töitä. Yrityksellä ei ole työntekijöitä, mutta tuottavaa varallisuutta noin kaksi miljoonaa.

Eron tullen kaikki pitäisi jättää miehelle? Ok, ei kuulosta kovin reilulta.

Vierailija
16/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä ihan onnellisesti naimisissa, mutta olen tukenut miestäni yrittäjyydessä ja hoitanut huomattavasti enemmän lapsia ja kotia sillä aikaa, kun hän on paiskinut töitä. Yrityksellä ei ole työntekijöitä, mutta tuottavaa varallisuutta noin kaksi miljoonaa.

Saat kuitenkin ihan tuntuvat elarit eron jälkeen, joten sinuna en alkaisi sörkkiä itse tuohon mitenkään ennen eroa.

Vierailija
17/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toisen puolison omistama yritys on perheen varallisuutta siinä kuin asunto, kesämökki tai auto ja kuuluu ilman muuta ositukseen. Varmaan tuossa tarvitaan ulkopuolista puolueetonta arvioijaa, jolleivat sitten osapuolet päädy keskenään sopivaan summaan.

Yrityksiä on toki monenlaisia, yhden miehen yrityksen arvo voi olla aivan mitätön, mutta toinen kasvattaa yritystään ja rahastaa myymällä sen lopulta miljoonilla.

Vierailija
18/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kuitenkin ihan tuntuvat elarit eron jälkeen, joten sinuna en alkaisi sörkkiä itse tuohon mitenkään ennen eroa.

Tuskin ne elarit olisi kovin tuntuvat, koska nehän lasketaan nostetusta palkasta eikä firman varallisuudesta. Ja ihan yhteistuumin ollaan kasvatettu sitä summaa, mies on paiskinut töitä ja minä olen sijoittanut firman rahat tuottavasti.

Ei kyllä olla eroamassa.

Vierailija
19/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yrittäjä nostaan voiton palkkana, eli tuohon voittoon pitää lisätä omistajan nostama palkka.

Jos yritys maksaa palkkaa, se on tuloslaskelmassa kuluja. Se on jo vähennetty voitosta ja ihan oikein.

Vierailija
20/221 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toisen puolison omistama yritys on perheen varallisuutta siinä kuin asunto, kesämökki tai auto ja kuuluu ilman muuta ositukseen. Varmaan tuossa tarvitaan ulkopuolista puolueetonta arvioijaa, jolleivat sitten osapuolet päädy keskenään sopivaan summaan.

Yrityksiä on toki monenlaisia, yhden miehen yrityksen arvo voi olla aivan mitätön, mutta toinen kasvattaa yritystään ja rahastaa myymällä sen lopulta miljoonilla.

Yrityksen rahat kuuluvat yritykselle. Ei sieltä yhtäkkiä voi mennä nostamaan rahaa pois. Eri asia on, että jos mies on nostanut sieltä omaa palkkaansa paljon omalle tililleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän