Pyykkikoneen alta siivoaminen
Kuinka siivoatte pyykkikoneen alta? Siirtelemäänhän sitä ei viitsi alkaa, vesisuihkulla sieltä kyllä tulee pölyä ja roskaa, mutta pelottaa että vesijämät jää sinne johonkin ja aiheuttaa kosteusvaurion.
Kommentit (9)
Tee pesin littanasta harjanvarresta kieputtamalla kostea pölyliina ympärille tai ota niiaava mela.
Kyllä mä siirrän ainakin pari kertaa vuodessa, niin saa sen kaiken lian ja sinne taakse pudonneet tavarat pois.
Eihän se kone ole liimattu siihen lattiaan. Sirrän koneen pois ja siivoan alustan.
Siirtämällä. Niinhän se on esim. uunikin vedettävä ulos kaapistojen välistä, meillä joilla ei ole integroitu niiden sisään. Mutta en minäkään joka vk siirtele, vaan aina silloin tällöin. Työnnän viikkosiivouksen yhteydessä pölynimurin putkea kaikkiin mahdollisiin väleihin, aina sieltä jotain pois saa.
Meillä kone on veskissä sellaisen pyykinviikkaustason alla, ja pytty siinä sitten melkein vieressä, eli ahdas ja hankala paikka.
Olen mies enkä siirtele koskaan. Vesisuihkulla pahimmat pölyt pois kun olen niin laiska.
Melkoisia justiinoja, kun noin vaan tempaisee painavan pyykkikoneen paikaltaan. Vähän eri kuitenkin siirtää kuin joku uuni, jossa on sentään rattaat alla, pyykkikoneessa vain ne ruuvattavat jalat jotka voi vääntyä tai katketa jos konetta vaan vetelee pitkin lattiaa.
En siirtele pesukonetta, koska lattia on kalteva ja maksoin paikalleen asennuksesta. Pyyhin liat alta pois tikun päähän kieputellulla siivousliinalla.
Mä olen aina siivonnut vesisuihkun avulla.