Karppiäiti kertoo NYT-liitteessä;
" Välillä pojillakin (2v ja 5v)on selviä ketoosipäiviä. Puuhailevat ulkona niin tarmokkaasti, ettei ruoka maistu ennen kuin illalla. 5v saattaa syödä puolikkaan broilerin kerralla" .
On siis ihan ok, että lapset ovat syömättä koko päivän?
Kommentit (17)
Mun mielestä tossa ei oo mitään logiikkaa!
Olisipa kiva nähdä jonkun vuosia karpanneen verisuonet =DD
miksi pidät ravintoköyhänä esim. täysjyväviljatuotteita, marjoja, hedelmiä?
lastensa kouluruokailun. Kun suomalainen kouluruoka on kovin hiilaripitoista. Eikä karppiruokavaliota oteta huomioon ainakaan vielä kouluissa kun se ei perustu allergioihin.
Onko ne lapset vaan sitten syömättä koko päivän?
Ja muutakin kroppaa, joka jää vaille tärkeitä vitamiineja, hivenaineita, kivennäisaineita, kuituja.
Mutta saahan purkeista kätevästi niitä vitamiineja...huoh...
Mukana ei ole jogurttia, sokeria, leipää (vain muutama leipä on oikeesti täysjyvää)? Ei myöskään eineksiä, lisäaineita, transrasvoja?
Ja miksi hedelmät hedelminä, miksei kasviksina? (= enemmän vitamiineja, vähemmän sokeria)
Aivot eivät saa ravintoa. Voin kyllä kuvitella mikä olo on päivän paastoamisen jälkeen puolikas broileri mahassa. Järki käteen!
4 ei ole kiinnostunut ruoan terveellisyydestä tippaakaan. Pääasia, että laihtuu.
4 ei aio karpata kuin sen aikaa, että on normaalipainoinen.
4 lapsi syö monipuolista ja terveellistä ruokaa. Siihen kuuluu pulla, leipä ja keksitkin.
Kannattais vähän miettiä sitä terveellisyyspuoltakin.
4 on hölmö myös siksi, että kuvittelee taas normaaliruokaan sirryttyään, ihannepainon saavutettuaan siinä myös pysyvänsä.
4 on mun mielestä täysin hukassa.
Muistan, että esikoiseni aikana, kun tein asiasta vielä numeron, saattoi lapsi pärjätä päivän lasillisella maitoa ja voileivällä. Neuvolassa minua rauhoiteltiin, että huolta ei ole, lapsella on vain rauhallisempi kasvu- ja kehitysvaihe menossa, eikä koe tarvitsevansa enempää energiaa.
Emme karppaa. Emme ole koskaan karpanneetkaan.
Olisikohan asiaan edes kiinnitetty huomiota jos juttu ei olisi liittynyt karppaukseen?
lapsi ei syö muuta kuin puolikkaan broilerin?
lapset syövät illalla ihan kunnon aterian, johon kuuluu huomattavan paljon broileria. Tällainen hassu sisälukutaito minulla.
T:neljän syömättömyyspäiviä pitäneen ei-karppaava äiti
Vierailija:
lapsi ei syö muuta kuin puolikkaan broilerin?
Lapsillakin on niitä päiviä kun vaan ei maistu. Riippumatta ruokavaliosta.
siis jos näin todellakin aisa on.