Rakas kissani, 13 vuotta on kipeä, se ei juo eikä syö edes herkkuaan keitettyä kanaa kaksi päivää apaattisen oloinen
Rakkainpani on hyvin hiljainen ja kävelee paljon minun seurassani, muuten viihtyy omilla teillään myös olkona.
Se söi kaksi päivää sitten ihan normaalista, mielellään yöllä.
sen jälkeen ei ole syönyt eikä juonut.
Se on hiljainen eikä innostu menemään edes ulos.
Nukkuu etutassut käärittynä rinnan alle. Ikäänkuin se odottaisi jotain.
Nyt on lauantai, eikä eläinlääkäriin nyt pääse.
Sillä on ollut ikenissä tulehduksia, vaan ei anna katsoa suuhun, sitten pahin oli sisäkorvan tulehdus, se oli ihan korvat lurpallaan kuin lentokone. selvisi siitä antibiootilla ja särkylääkkeellä.
Korvat on pystyssä.
Ajattelen sen vatsaa, jos ei mitään tule edes pois. mikä se voisi olla?
Kommentit (72)
Nyt heti päivystykseen!!! Kissa selkeästi kärsii, voi olla jotain todella vaarallista ja kivuliasta esim suolitukos. Et kai rakasta ihmisperheenjäsentäkään jättäis viemättä hoitoon. Samat oireet oli omalla kissalla, hyvä että selvisi hengissä.
Niin ja rakastetaan omia lemmikkejä ja sieltä tuli vielä suojeleva enkeli auttamaan luontokappaleita.
No jos ulkona vapaasti liikkuva kissa ei pariin päivään syö/juo niin sekin mahdollisuus on että kissa on jäänyt auton alle ja tekee nyt hiljaista kuo lemaa.
Ei oo pitkä aika kun meidän naapurin kissa pyörähti tuossa tiellä rekan alla niin että lensi kaaressa. Näkyviä vammoja ei tullut ja naapuri ei sen perusteella vienyt lääkäriin vaikka kuinka kävin hätyyttämässä että kyllä se kissa pitäisi tutkia kun meni niin pahasti. No kisse löytyi sitten viikon päästä kuol leena meidän marjapensaan alta, oli pari päivää jo ollut hukassa. Oli vähemmän kiva sitä haisevaa raat oa sieltä poistaa ja tiedä sitten kuinka kamalan kovat kivut sillä oli ollut ennen kuo lemaansa 😭
Jos olette niin päl lejä että annatte kissan kulkea vapaana, viekää ne edes välittömästi lääkäriin kun jotain erikoista voinnista huomaatte!
(Sori sanojen tyhmä katkominen, viesti jää mod erointiin muuten...)
"Rakas kissani" on ihan sananhelinää, Ap, niin kauan kun annat sen kärsiä.
Minä tässä kissani vaivoista kirjoitan.
Olen tehnyt meidän kaupungissa eläinsuojelua kun olen yrittänyt löytää kolmelle auton ajamaksi jääneelle kissalle omistajan. Oli varmaan surullista perheille joiden kauniit kissat menehtyivät isojen tilaautojen takia.
Vaan yhden omistajan löysin.
Kävin kaikki mahdolliset instanssit läpi kysymässä , josko joku kaipaa rakasta kissaansa. Oli ikävä kuulla miten vähän kissoista välitetään tai omistajista.
Niillä ei ollut mitään tunnistetta.
Siksi yritän vahtia omaa kissaani, mutta se on niin nopea. Huutelen sitä monesti kun se on ulkona.
Ja sitä rataa olen huolissani.
Tänään sunnuntaina kello 11 vein kissan eläinlääkäriin, yksi ainoa alueella oli auki.
Hyvä kun kiirehditte ja piditte asiaa vakavana.
Kissalla vaikutti olevan vatsa-suolistotulehdus, jostain saanut tartunnan.
Se sai penisilliiniä ja kahta muuta ainetta ruiskeena. Nyt illalla se yritti juoda ja syödä, vähän huonoa oli.
Valitettavasti lääkäri ei katsonut suuhun, jos sielläkin on tulehdus ikenissä tai hampaissa vikaa.
Tiistaina menen uudelleen tarkempaan tarkastukseen. Samalla kysyn niistä ruiskeista, joita kissa sai.
Yhä se kököttelee, mutta on jo liikkunut ja olisi halunnut ulos, vaan pidän sen nyt tarkkailussa.
Ikävät asiat tulevat usein viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän eläinlääkäriin pääsee myös vkl:na. Pitää vain mennä tarpeeksi isolle paikkakunnalle. Meidän kissa oireili noin syöpää mahassa. Kiusaamista olla viemättä ell. Voi olla raasu tosi kipeä.
KAIKKI omistajat eivät halua maksaa viikonloppulisää. Kalliimpaa!
Ei pidä ottaa lemmikkiä, jos ei ole valmis maksamaan hoidosta kun se on sairas!!! Tai sit pitää ottaa sille vakuutus!
Mitä jos on luvannut kuolevalle äidilleen ottavansa hänen lemmikkinsä?
Koskaan, ei koskaan, saa olla viemättä lemmikkiä heti el, jos se selvästi kärsii. Kivut voivat olla hirveät.
Toivottavasti sinulla ap. on kissalle sopivaa särkylääkettä.
Tämä minun kissani ei suostu syömään uusia kissanruokalajeja. Niissä on paprikaa, porkkanaa, persiljaa ja kaikkea muuta järjetöntä. Siksi yritän antaa sille oikeaa lihaa, en sianlihaa ja kalaa.
En ole varma riittääkö tämä ja jonkin verran lisäksi näitä maustamattomia kissanruokia.
Mitä tulee eläinruokien materiaaleihin. Kuulin juuri televisiosta. että kissanruokiin laitetaan ihmisruokien syömättömät jätteet luineen ja nahkoineen. Ne sitten murskataan ja jauhetaan ja steriloidaan purkkiruuaksi.
Purkissa lukee sisältönä: sisältää 5% lihan tapaista ja sitten niitä jauhoja ja muuta täytettä.
Halvemmaksi tulee kunnon tuoreet luhatuotteet.
Miten suhtaudutte kissanruokien sisältöön? Makua vahvistavia aineita reilusti mukana.