Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas kissani, 13 vuotta on kipeä, se ei juo eikä syö edes herkkuaan keitettyä kanaa kaksi päivää apaattisen oloinen

Vierailija
05.10.2019 |

Rakkainpani on hyvin hiljainen ja kävelee paljon minun seurassani, muuten viihtyy omilla teillään myös olkona.

Se söi kaksi päivää sitten ihan normaalista, mielellään yöllä.
sen jälkeen ei ole syönyt eikä juonut.
Se on hiljainen eikä innostu menemään edes ulos.

Nukkuu etutassut käärittynä rinnan alle. Ikäänkuin se odottaisi jotain.

Nyt on lauantai, eikä eläinlääkäriin nyt pääse.

Sillä on ollut ikenissä tulehduksia, vaan ei anna katsoa suuhun, sitten pahin oli sisäkorvan tulehdus, se oli ihan korvat lurpallaan kuin lentokone. selvisi siitä antibiootilla ja särkylääkkeellä.

Korvat on pystyssä.

Ajattelen sen vatsaa, jos ei mitään tule edes pois. mikä se voisi olla?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa joutui nesteytykseen kun oli melkein 2 vrk syömättä ja juomatta. Yhtään pidempi aika olisi voinut vauriottaa sisäelimiä, sanoi lääkäri. En uskaltaisi odottaa maanantaihin.

Vierailija
42/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäkää ihmiset kissoillenne parempaa ruokaa. Paras kissan ruoka on tuore liha, monipuolisesti vaihdellen. Halvat valmisruuat aiheuttavat virtsakiviä joista kissa kärsii kovia kipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani ei syönyt tai juonut pariin päivään eikä myöskään liikkunut paikaltaan. Vein eläinlääkäriin ja otettiin sinne tiputukseen. Verikokeita otettiin myös ja kuvattiin. Oli syönyt linnun ja ei saanut ulostettua sitä. El kaiveli peräsuolesta kaiken mahdollisen ulos ja tiputuksen jälkeen kissa oli taas entisensä.

Vierailija
44/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maalta86 kirjoitti:

Voi olla myös tapellu ulkona toisen kissin kans vaikkei näkyviä vammoja oliskaan, sekin toisinaan aiheuttaa mökötystä kisseillä.

Kissat eivät möksötä syömättä. Koirat ehkä voivat.

Ookkona Oulusta?

Vierailija
45/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttäkää ihmiset kissoillenne parempaa ruokaa. Paras kissan ruoka on tuore liha, monipuolisesti vaihdellen. Halvat valmisruuat aiheuttavat virtsakiviä joista kissa kärsii kovia kipuja.

Olen ostanut eläinlääkäriltä kaikkia merkkiraksuja kissalle, mutta ei suostu syömään niitä. Vain halvat market-raksut kelpaa. Kinkkua, kanaa ja turkkilaista jogurttia annan päivittäin.

Vierailija
46/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä antaa nestettä, esim. lihalientä, sille vaikka vähän pakolla suuhun. Kissa ei kestä yhtään paastoamista. Jos olisi vaikka lääkeruisku, jolla saisit truutattua nestettä sen suuhun. Ja heti lääkäriin kun vaan pääset! 

Voit koittaa myös laittaa jotain hyvää nestettä sen tassulle, jospa nuolisi sen pois. Ps. Oma kissani eli 21-vuotiaaksi.

Vierailija
47/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikaisempi kissa sai munuaisvian ja jouduin luopumaan siitä. Sille tuli kuivuminen kun se ei kyennyt juomaan eikä syömään. Vein sen eläinlääkäriin ja lääkäri kiitti minua kun olin niin valveutunut, hänen potilaanaan kissani aina, että annoin sen lopettaa ihan rauhallisesti.

Tämä raukka oli kulkukissa ja me hoidettiin se kuntoon ja ollaan oltu ylpeitä sen kyvyistä elää meidän kanssa.Nyt se  kököttää sohvalla taas etutassut rinnan alla kuten koko päivän siirtymällä paikasta toiseen.

Tosiaan sillä, ikää kun on jo ainakin 13 vuotta,  saattaa olla hmpaissa vikaa ja ikenissä, ei anna minun katsoa suuhun.

Oksentanut se on kolme päivää sitten, mutta heinää oli syönyt. Karvanlähtöä ei nyt oikein ole.

13 v ei ole vanha. Mun kisu on 21 vuotias.

Tosin jos on entinenkulkuri niin ne elää yleensä vähemmän.

Vierailija
48/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore liha on parasta joo, jos mukana on luut ja sisäelimet myös. Muuten parasta on laadukkaat lemmikkitarvikekaupan ruuat.

Vierailija
49/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tassun veteen, mutta se hypähti nopeasti, ja meni tuolin alle. Ei pitänyt minun ideastani.

Laitoin kerman ja veden sekoitusta kouraani ja annoin siitä, vähän lipoi.

Saattaa tosiaan olla kipua jossain pään alueella.

Suussa voisin arvella.

Miten suhtaudutte kissan herkkupuikkoihin? Olen antanut palkinnoksi osissa kokonaisen pötkön.

Miten jos on elimellistä vikaa, niin voiko kivun paikallistaa painelemalla.

Tämä on nopea jos ei jostain pidä.

Vierailija
50/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä on Sig sauer?

Vierailija
51/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se olo osittain selvisi, kissalla on haiseva ripuli. Jos sen huono olo tulee siitä? Eikä mikään maistu.

Ei ollut veristä.

Mistä se voi saada sellaisen?

En muista ripulia olleen aikaisemmin. Vartioin kun se äsken kävi laatikolla.

Se varmaan kiertää vatsassa. Mitä se viestittää?

Vierailija
52/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikaisempi kissa sai munuaisvian ja jouduin luopumaan siitä. Sille tuli kuivuminen kun se ei kyennyt juomaan eikä syömään. Vein sen eläinlääkäriin ja lääkäri kiitti minua kun olin niin valveutunut, hänen potilaanaan kissani aina, että annoin sen lopettaa ihan rauhallisesti.

Tämä raukka oli kulkukissa ja me hoidettiin se kuntoon ja ollaan oltu ylpeitä sen kyvyistä elää meidän kanssa.Nyt se  kököttää sohvalla taas etutassut rinnan alla kuten koko päivän siirtymällä paikasta toiseen.

Tosiaan sillä, ikää kun on jo ainakin 13 vuotta,  saattaa olla hmpaissa vikaa ja ikenissä, ei anna minun katsoa suuhun.

Oksentanut se on kolme päivää sitten, mutta heinää oli syönyt. Karvanlähtöä ei nyt oikein ole.

13 v ei ole vanha. Mun kisu on 21 vuotias.

Tosin jos on entinenkulkuri niin ne elää yleensä vähemmän.

Mun kulkurieläin eli 18v ja lopullista ikää ei edes tiedetty kun oli yli 3v kun sain sen. Ihana oli maatiainen ja lyhyehköllä hännällä.

Vierailija
53/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku saamarin sairas kissani -provoilija? Kaksi samanlaista vänkääjää yhdessä illassa?

Jos ette ole provoja, niin soittakaa edes eläinlääkärille! Ei me teidän kissoja osata luotettavasti diagnosoida, saati parantaa!

Vierailija
54/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maalta86 kirjoitti:

Voi olla myös tapellu ulkona toisen kissin kans vaikkei näkyviä vammoja oliskaan, sekin toisinaan aiheuttaa mökötystä kisseillä.

Kissat eivät möksötä syömättä. Koirat ehkä voivat.

Ookkona Oulusta?

Mie oon Lapista ja ylypiä siitä.

Vierailija
55/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää kulkukissat eläinsuojeluun!

Vierailija
56/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kunnollista ja kissan elämälle tarpeellista ruokaa?

Minä olen antanut herkkuina niitä puikkoja, jotkut ovat kovia, mutta minusta ne haisee epämiellyttävälle, kissa on niistä pitänyt.

annan sille kanaa keitettynä ja punaista naudanlihaa raakana. Kalaa jos sellaista on tuoreena, mutta se on aika valikoiva.

Mitä se ei ole pienenä syönyt on vaikea totuttaa aikuisena. Kulkukissa vaikka onkin ollut.

Vierailija
57/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut eläinlääkäriltä kaikkia merkkiraksuja kissalle, mutta ei suostu syömään niitä. Vain halvat market-raksut kelpaa. Kinkkua, kanaa ja turkkilaista jogurttia annan päivittäin.

Halvat markettiraksut ja purkkiruuat on ihan täyttä roskaa. Kissa on sataprosenttisesti lihansyöjä ja marketin ruuat sisältävät lihaa keskimäärin vain 5%. Markettiruokien pääraaka-aine on viljaseokset, pääosin vehnää, joka on turha ja lihottava hiilihydraatti ja pilaa ajan kanssa kissan hampaat, sekä altistaa virtsakiville.  Kinkussa on suolaa, se ei kuulu kissan ruokavalioon, ellet sitten nimenomaan halua aiheuttaa kissallesi munuaisvaivoja. Toivottavasti kana on sentään maustamatonta.

Aikuinen kissa ei tarvitse ruokavalioonsa maitotuotteita ja jos annat jogurttia, sitä ei saa antaa päivittäin, ainoastaan silloin tällöin.

Kissa ei saa misään nimessä paastota yli vuorokautta, paasto voi aiheuttaa kissalle  pysyviä maksa ja munuaisvaurioita.

En tiedä, oliko lainaamani viesti aloittajan, vai jonkun toisen.

Aloittajalle sanoisin, että mielestäni kissaansa  rakastava omistaja ulkoiluttaa kissaa valvotusti, vain silloin voi varmuudella tietää, ettei se syö jotain väärää, joudu tappeluun toisen eläimen kanssa, tai tule autolla yliajetuksi.

Vierailija
58/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän kissaa nyt saa lennättää, eikä muitakaan eläviä olentoja.

Rääkkäykseksi sitä on aikoinaan sanottu.

59/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se olo osittain selvisi, kissalla on haiseva ripuli. Jos sen huono olo tulee siitä? Eikä mikään maistu.

Ei ollut veristä.

Mistä se voi saada sellaisen?

En muista ripulia olleen aikaisemmin. Vartioin kun se äsken kävi laatikolla.

Se varmaan kiertää vatsassa. Mitä se viestittää?

Ihan hyvä, että paha tulee pois. Ei ihme, että oli rassukka hiljainen. Ripulikivut ovat voimakkaita. On voinut saada kylmääkin mahaansa, jos iltaöisin hiippaillut. Nyt on ollut jo mustaa jäätä.

Paljon raikasta vettä kuppiin ja jotain ihan mietoja kevyitä märkäruokia, että maha rauhoittuu.

Älö vaan anna sille lihalientä, jota joku suositteli, koska siinä on suolaa ja suola tappaa pienen munuaiset.

Kiva, että syy selvisi. Ripuli voi kestää pari päivää, joten pidä sen vessa kunnossa ja siistinä.

Terveisiä pikku potilaalle 😺 💚 🐈

Hyvää eläintenviikkoa !

Vierailija
60/72 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalla kun maha sekaisin niin ruuan sekaan inupekt-forte lääke, pitäisi kovettaa vatsaa. Nesteytetty ruiskulla, eli lasiin vettä johon liuotettu aptus nutrisal jauhetta, siitä kissa saa elektrolyyttejä joka auttaa nestetasapainon säilyttämiseen. Ruoka on hyvä vaihtaa myös toiseen, eli täydennysravintoa jonkun aikaa, ei täysravintoa (kts. ero netistä) Meidän kissalla maha saattanut olla sekaisin neljäkin päivää, mutta sitten parantunut.

En kyllä myöskään päästäisi kissaa ulos jotta voisi tarkkailla paremmin.. Menetimme itse jokin aika sitten 2.5v kissan viikossa siitä kun huomasimme että jotain pielessä :( Joten en jäisi odottelemaan e.lääkäriin vientiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän