Vierailija

Onko muiden parisuhteessa/perhearjessa nainen henkinen johtaja ja mies alistuvampi?

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suomalaisessa perheessä nainen määrää ja mies tekee ja maksaa. Vain hullu, naiivi tai alistuva masokistimies perustaa enää tänä päivänä perheen suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija

Suhteen sisäisiin voimasuhteisiin en ota kantaa, se on pariskunnan keskinäinen asia. Mutta pullistelu ulkopuoliselle siitä, kuinka "puoliso/perhe/toinen sukupuoli tekee juuri niin kuin minä sanon" kuulostaa kauhealle.

Vierailija

Mä en tykkää johtaa. Ei vain kiinnosta se rooli. Olen kyllä huomannut, että moni mies haluaisi naisen olevan Justiina, mutta mulle sellainen suhde on ehdoton ei.

Vierailija

Kyllä meillä on näin, mutta ei omasta halustani. Jonkun on vain se vastuu otettava kun toinen ei kerta kaikkiaan saa mitään aikaiseksi. On puhuttu ja puhuttu tasavertaisemmasta kuviosta, mutta ei se ole muuttanut käytännössä ikinä mitään.

Vierailija

On tuossa perää. Eräs ulkomaalainen nainen sanoi, että suomalaiset miehet näyttävät alistetuilta. Naiset ovat kovaäänisiä ja määrääviä.

Ulkomaalainen nainen on hyvä vaihtoehto.

- nainen itsekin

Vierailija

Jos mies on arjen pyörittämisen suhteen epävarma ja kokee että nainen osaa asiat luontevammin tai on kokeneempi asioissa.N iin ehkä on parempi antaa naisen ottaa pomon rooli mikäli nainen ei koe sitä taakkana ja mies myöntää olevansa alistuvampi osapuoli.

Vierailija

Mä en tosiaan tiedä kuka meillä johtaa, ei sekään ehkä ole hyvä? Tavallaan mies kyllä hallinnoi arkea aika reippaasti, työnjako on vähän vanhanaikainen (useampi lapsi meillä, yksi vauva). Toisaalta sitten meillä ei ole ikinä ollut sellaista vaihetta, että oltaisiin yhdessä suunniteltu tulevaisuutta. Mies on valmis menemääm mun kanssa minne vain, vähän niinkuin minä unelmoin ja mies on, että "ok, tehdään noin, sopii" ja alkaa järjestää. Että kuka tässä sitten määrää?

Vierailija

Kyllä itse voin sanoa olevani alistuvampi osapuoli parisuhteessa ja myöntänyt sen vaimolleni!Meillä ihan hyvä suhde/perhearki.Vaimo on jossain määrin hyvinkin voimakastahtoinen,mutta reilussa mielessä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat