Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on työhaastattelu ja kun googletin

Vierailija
07.09.2019 |

Kyseistä työnantajaa, niin tuli sivutolkulla negatiivista juttua liittyen palkkaan, palkanmaksuun, ilmapiiriin ja työturvallisuuteen. Kieltämättä meni vähän maku ja nyt mietin, että mitä teen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen paikka jo valmiiksi, mutta käväse itse kokemassa tuo

Vierailija
2/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haastattelu on jo ihan kohta niin käy siellä kohteliaisuudesta. Suomi on pieni maa ja viimehetken haastattelun peruutus on aina ikävästi tehty. Et tietenkään kuitenkaan ota tehtävää vastaan jos sitä sinulle tarjotaan.

Jos haastatteluun on vielä vähän pitempi aika (ei nyt ole ihan ma/ti) niin peruuta haastattelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jossain vaiheessa hakemassa yritykseen, joka ei maksanut kesäapulaisten palkkoja.

Hakemus jäi lähettämättä.

Vierailija
4/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelu vai työ? Siis jos töihin pääsisin.

Vierailija
5/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyttäydyn haastattelussa, kun en ole enää kovin kiinnostunut?

Vierailija
6/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla hyvä veto kysyä haastattelussa, miksi firmasta on tuollaisia juttuja netissä. Yksi luonnevikainen irtisanottu juoppo ehtii tuhertaa paljon katkeria valeita.

Vierailija
7/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lähdekriittisyys niitä juttuja lukiessa. Kaikki ei ole totra, mitä netissä näkyy.

Vierailija
8/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista lähdekriittisyys niitä juttuja lukiessa. Kaikki ei ole totra, mitä netissä näkyy.

Ei ole ei, mutta se negatiivisen jutun määrä oli tuskin yhden trolli aikaansaannoksia.

Vierailija
9/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin*

Vierailija
10/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin oikeasti halua paikkaan, jossa on vaarana vammautua. Jos se työturvallisuuden laiminlyönti on totta. En toisaalta halua sellaiseenkaan työhön, jossa on surkea ilmapiiri, huono palkka ja palkka maksetaan väärin.

Vierailija
11/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet varma ettet paikkaan halua mennä, niin ilmoittaisin suoraan että ”Työtilanteeseeni on tullut muutoksia, ja joudun sen takia perumaan haastattelun. Kiitos kuitenkin mahdollisuudesta ja hyvää syksyn jatkoa!” tai muuta vastaavaa.

Vierailija
12/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työpaikkaan jatkuva haku? Se kertoo kaiken.

Vierailija
13/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet varma ettet paikkaan halua mennä, niin ilmoittaisin suoraan että ”Työtilanteeseeni on tullut muutoksia, ja joudun sen takia perumaan haastattelun. Kiitos kuitenkin mahdollisuudesta ja hyvää syksyn jatkoa!” tai muuta vastaavaa.

Tarvitsen oikeasti työn, enkä tiedä mikä kaikki jutuista on totta ja mikä ei. Mistä voisinkaan tietää. En haluaisi heti pilata hommaa, mutta kun en tiedä mitä teen...

Vierailija
14/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä. En muista kuulleeni ennen siitä.

Vierailija
15/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Yhteen firmaan haetaan joka syksy ja kevät, välillä.on yt:t ja taas haetaan.

Vierailija
16/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan se ja sama sun syksysi jatkot. 

Jonoa on oven takana, ei siinä yhden ihmisen perumiset mitään merkkaa.

Sinccis

Vierailija
17/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelu vai työ? Siis jos töihin pääsisin.

Molemmat ja aistit hereillä, viikossa työmaalla näkee jo paljon ja huomaat työkavereistakin missä mennään, itse olin joskus paikallisen "vuoden yrittäjän" hommissa hitsaamassa ja siellä ei saanut edes tauoilla jutella muiden kanssa normaalisti. Tai no ei sitä kielletty mutta ihmiset vaan joivat kahviaan ulkona puhumatta kellekkään ja jos työajalla ohimennen pihalla kohtasi toisen niin hänellä oli kiire pois ja vilkuili hallin yläkertaan ettei kukaan näe. itse työssä ei kukaan puhunut mitään toisilleen. Viikon päästä olin jo toisessa paikassa. Pomo hallitsi koko porukkaa kuin karjalaumaa, ruokailut yhdessä pöydässä samaan aikaan n. 10 henkilön kanssa ja kiitos sanottiin sapuskasta kun sai poistua pöydästä.

Vierailija
18/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meni töihin huonomaineiseen yritykseen ja kadun sitä koko loppuelämäni. Siis omakin maine meni siellä tapellessa. Suomessa saman alan ihmisset tuntevat toisensa ja varsinkin pienemmisää kaupungeissa.

Vierailija
19/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käyttäydyn haastattelussa, kun en ole enää kovin kiinnostunut?

Vastailet ympäripyöreästi, vähän vastahakoisesti. Tai olet tyly. Myöhästyt vähäsen haastattelusta. Jätät kertomatta oleellisen työkokemuksen. Heität ison palkkatoiveen. Onhan noita keinoja.

Vierailija
20/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa teen?