Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16761/19545 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Guerlain Herba Fresca. Eikös tämäkin ollut Aqua Allegoriaa? Pääasiassa en pidä yrttisistä hajuvesistä, mutta tämä on aika kiva. Alkuun tuli tosi vahva hammastahnan tuoksu, mutta se onneksi vaimeni minuuteissa ja tuoksu tasapainottui. Minttu tulee eniten läpi alusta loppuun, mutta muut nuotit pehmentävät ja vievät tuoksua pois sieltä suuvesi-kategoriasta oikein mukavasti.

Koen, että tämä saattaisi olla parhaimmillaan oikein kuumana kesäpäivänä, tämä kevään petollinen lämpö ei ihan riitä. Eikä ole hajuvesi josta haluaisin pullon, mutta näytteen varmasti saan kulumaan mikäli kuumia päiviä kesällä riittää. Kesto on ihan ok tämän tyyppiselle tuoksulle minun ihollani. 4 tuntia mennyt, ihotuoksu jäljellä, mutta se on vielä selkeästi haistettavissa. Nenäni ei myöskään totu tähän tuoksuun niin, etten yhtäkkiä enää haistaisi sitä.

Joo, Herba Fresca on Aqua Allegoria -sarjaa. 

Vierailija
16762/19545 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään suositella "realistista" ruusutuoksua joka kestäisi iholla useamman tunnin? 

Olen aina rakastanut ruusuveden tuoksua, ja koen sen rauhoittavana ja nostalgisena. Mutta en ole vielä löytänyt sellaista realistista ruusutuoksua, joka kestäisi iholla kauemmin kuin tunnin. 

Minulla on tällä hetkellä Diptyquen Eau Rose EdT, joka on ihana, mutta katoaa parissa tunnissa. Aiemmin käytin Stella McCartneyn nimikkotuoksua, joka kuitenkin katosi vielä nopeammin kuin Eau Rose. 

Hankala. Kestävät ruusut tapaavat olla niitä "tummia", joissa on patsulia, oudia tms. Ihania nekin, mutta ei kesäisiä.

Minullakin on Eau Rose, ja se on tosiaan kaunis kesätuoksu mutta ei kestä. Toinen ihana (ei myöskään kestä) on Goutalin Rose Splendide. Itse asiassa kaikki Goutalin ruusut ovat aika ihania vaikkakin kevyitä. 

Kun ylempänä puhuttiin Guerlainin Aqua Allegorioista, niin voisit kokeilla sen sarjan ruusuja. Rosa Rossa on kevein ja Rosa Rossa Forte varmaankin kestävin? Rosa Rossa Harvestista en osaa sanoa, mutta muistelen, että ne kaikki ovat aika realistisia ja kesäisiä ruusutuoksuja. N52 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16763/19545 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli Chanelin Vitosen eau de parfumeeta viime syksynä, äidin luona laitoin vähän ku olin käymässä stadissa keskustassa, ja mua luultiin kadulla venäläiseksi. 😳 "V---u mikä ry---ähaju!" huus mua nuorempi Kim Kardashian wannabe aikuispissislauma joilla itellä selkeesti feikit Vuittonit ja Chanelit olalla, oranssit meikit naamalla ja tekohuulet töröllä.

Kuvauksesi perusteella tuollaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa... muotitrendit tulee ja menee, mutta tyyli on ikuista. :)

Vierailija
16764/19545 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli ruusutuoksuista. En näitä omista, mutta testeri löytyy Byredon Rose Of No Mans Landista, ja siinä kyllä tuoksuu melko puhdas ruusu.

Huomasin, että Zaran uusin sarja oli myös jotain ruusutuoksuja, onko kukaan kokeillut?

Byredon Rose Of No Mans Landissa haiskahtaa joku kummallinen "byredomainen märän ulkoa tulleen koiran haju" mikä on ainakin 90%:ssa niiden tuoksuista. Tuo ruusu alkaa lupaavana mutta viiden minuutin sisään tulee se outo sivuhaju leijumaan muutamaksi tunniksi, ja jäljelle jää lopulta pistävä maskuliininen partavesi.

Vierailija
16765/19545 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusutuoksuista.

Guerlainin Nahema tuoksuu ainakin sellaiselle rikkaan naisen ruusuparfyymille.

Semmonen joka asuu tyylikkäässä asunnossa New Yorkin Manhattanilla lähellä keskuspuistoa, ja kulkee Saks Fifth Avenue-luksustavarataloon hakemaan tuotteita ennen Hamptonsin huvilalleen lähtöä, viikonlopun viettoa varten.

Tuhannen ja yhden yön puuterinen itämainen ruusu sekoittuu raikkaaseen puutarharuusuun.

Vierailija
16766/19545 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään testailemassa monen vuoden jälkeen iholleni Kenzon Amouria. Tämä oli aikoinaan kovassa käytössä oleva lempituoksuni, niin ihanan vaniljainen ja pehmeä. Rakastin tätä! Mutta nyt se tuoksui tumman lakritsaiselta ranteessani 🤔. En tykännyt, piti ihan pestä reilun tunnin päästä pois.

Mietin mistä tuo lakritsaisuus oikein tuli, onko hajuaistini muuttunut niin paljon vai onko tuota tuoksua uudistettu (huonompaan suuntaan)?  

Vierailija
16767/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Artikkeli hajuaistista ja Max Perttulasta tänäön hesarin kuukausiliitteessä. Kiintoisa.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010350407.html

Vierailija
16768/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja sotd: 3e homme de Caron. Rakkaimpia laventeleja :).

Vierailija
16769/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Artikkeli hajuaistista ja Max Perttulasta tänäön hesarin kuukausiliitteessä. Kiintoisa.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010350407.html

Maksumuurin takana... 😒

Vierailija
16770/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös joskus 10 v sitten oli tuo Kenzon Amour ja tykkäsin kovasti. Sitten vaan yhtäkkiä tuli stoppi, ja jotenkin alkoi ällöttää. Lakritsia en muista, mutta joku siinä alkoi tökkiä.

Vastaava on käynyt muutaman muunkin tuoksun jälkeen, yleensä jos erehtyy joskus suihkaisemaan liikaa. En kyllä muista että tästä olisi ollut kyse..

N42

Vierailija
16771/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusutuoksuista.

Guerlainin Nahema tuoksuu ainakin sellaiselle rikkaan naisen ruusuparfyymille.

Semmonen joka asuu tyylikkäässä asunnossa New Yorkin Manhattanilla lähellä keskuspuistoa, ja kulkee Saks Fifth Avenue-luksustavarataloon hakemaan tuotteita ennen Hamptonsin huvilalleen lähtöä, viikonlopun viettoa varten.

Tuhannen ja yhden yön puuterinen itämainen ruusu sekoittuu raikkaaseen puutarharuusuun.

No nyt on kunnollista mielikuvilla maalailua! Oletkohan markkinointialalla töissä? Tätähän on pakko päästä tuoksuttelemaan :)

Vierailija
16772/19545 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Dior Jasmin des Anges. Vaikka tämä mun nenässä sopii aina, jotenkin tosi herkullinen nyt lämpimänä kevätpäivänä.

Vierailija
16773/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään suosituksia pehmeistä kookos-/vaniljatuoksuista, jotka sopisivat kesään? Tuoksua, joka ei olisi kuitenkaan mikään äklömakea. 

Oma tuoksumakuni on vahvasti kallellaan pehmeisiin ja lämpimiin tuoksuihin, jotka sopivat lähinnä syksyyn ja talveen, joten kesätuoksut ovat olleet minulle ikuinen ongelma. Tuntuu, etten millään löydä mitään mieluista joka sopisi lämpimään säähän, niin aina olen joutunut sitten tyytymään johonkin hedelmäiseen tai liian kukkaiseen, joka ei tunnu sitten yhtään omalta.

Vierailija
16774/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vertailla uutta ja vanhaa Champs Elyseetä (molemmat edt), mutta onpa se hankalaa näin samaan aikaan: toisessa ranteessa on toista ja toisessa toista. Nenä tottuu äkkiä yhteisvaikutelmaan. Varmaan kannattaa paremmalla ajalla vertailla niin, että yhtenä päivänä käyttää yhtä ja toisena toista, niin eron oppii tuntemaan paremmin.

Vanhan neste on tummempaa kuin uudisversion, mutta itse tuoksu on miedompi. Uusi edt on ainakin aluksi voimakkaampi ja aniksen erottaa selvemmin. Vanha vaikuttaa kehkeytyvän ominaislaatuunsa pikku hiljaa. Bentseeni pehmentää. Tässähän erottuu guerlinadi, joka uudesta puuttuu!

Näennäisestä keveydestään huolimatta ainakin uuden version pysyvyys iholla on erittäin hyvä.

Vierailija
16775/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän vertailla uutta ja vanhaa Champs Elyseetä (molemmat edt), mutta onpa se hankalaa näin samaan aikaan: toisessa ranteessa on toista ja toisessa toista. Nenä tottuu äkkiä yhteisvaikutelmaan. Varmaan kannattaa paremmalla ajalla vertailla niin, että yhtenä päivänä käyttää yhtä ja toisena toista, niin eron oppii tuntemaan paremmin.

Vanhan neste on tummempaa kuin uudisversion, mutta itse tuoksu on miedompi. Uusi edt on ainakin aluksi voimakkaampi ja aniksen erottaa selvemmin. Vanha vaikuttaa kehkeytyvän ominaislaatuunsa pikku hiljaa. Bentseeni pehmentää. Tässähän erottuu guerlinadi, joka uudesta puuttuu!

Näennäisestä keveydestään huolimatta ainakin uuden version pysyvyys iholla on erittäin hyvä.

Näköjään vanha edt on aluksi heikompi tuoksultaan, mutta kehittyy sitten iholla ja menee hetken päästä uuden "ohi". Ainakin nyt vaikuttaa siltä.

t. sama

Vierailija
16776/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Memoire Archives 08 Work from home. Kahvi, karamelli, tupakka, biscotti. Kepeä gourmand, jätän odottamaan syksyä ja villapuserokelejä. 

Vierailija
16777/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään suosituksia pehmeistä kookos-/vaniljatuoksuista, jotka sopisivat kesään? Tuoksua, joka ei olisi kuitenkaan mikään äklömakea. 

Oma tuoksumakuni on vahvasti kallellaan pehmeisiin ja lämpimiin tuoksuihin, jotka sopivat lähinnä syksyyn ja talveen, joten kesätuoksut ovat olleet minulle ikuinen ongelma. Tuntuu, etten millään löydä mitään mieluista joka sopisi lämpimään säähän, niin aina olen joutunut sitten tyytymään johonkin hedelmäiseen tai liian kukkaiseen, joka ei tunnu sitten yhtään omalta.

Kokeile Juliette Has A Gunin Vanilla Vibesia. Tämä on sellainen vähän suolaisempi vanilja, mainoskuvien trooppinen ranta. Kesto ei välttämättä ole ihan paras mutta sehän on vähän ihostakin kiinni. Kannattaa testata hyvin ennen kuin ostaa.

Kookosesta en osaa sanoa koska se on itselleni vaikea nuotti, liian läpitunkeva ja päällekäyvä minulle (kun en siitä pidä).

Vierailija
16778/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas vajonnut syviin mietteisiini parfyyminvalmistuksesta. Miksi Suomi ei pärjää?

Tämä artikkeli on hyvin inspiroiva, jospa joskus meilläkin:

https://intothegloss.com/2011/11/ben-gorham-perfumer/

Vierailija
16779/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään testailemassa monen vuoden jälkeen iholleni Kenzon Amouria. Tämä oli aikoinaan kovassa käytössä oleva lempituoksuni, niin ihanan vaniljainen ja pehmeä. Rakastin tätä! Mutta nyt se tuoksui tumman lakritsaiselta ranteessani 🤔. En tykännyt, piti ihan pestä reilun tunnin päästä pois.

Mietin mistä tuo lakritsaisuus oikein tuli, onko hajuaistini muuttunut niin paljon vai onko tuota tuoksua uudistettu (huonompaan suuntaan)?  

Mulla on käsitys että tuoksussa olisi joniin verran anista, ja siitä lakritsaisuus.

Vierailija
16780/19545 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandorlo di Sicilia ja Hypnotic Poison on samankaltaisia vaniljoita, Anis tuo niihin tuota samaa lakritsaisuutta kuin Kenzo Amourissa ehkä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä