Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vappumenoja ei sen kummemmin ole, mutta kun on asteita tänne luvattu 15-18 C, niin Lanvinin A Girl In Capri sima-assosiaatioineen on varmaan molempien vappupäivien tuoksuni. Huitelen sitä sitten lisää, kun alkaa iholta hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, vappu ja jonkun edellä mainitsema Champs-Elysée on kyllä täydellinen yhdistelmä. Siinä onkin yksi niin aliarvostettu tuoksu kuin olla voi. Tätä ei koskaan haista kenenkään yllä eikä kukaan siitä yleensä puhu. On sentään vielä tuotannossa ettei ole lopetettu myyvämpien alta. N53
Tuokin on valitettavasti taidettu uudistaa siitä hyvästä tuoksusta mitä se joskus oli :(
Minulla on sekä se vanhanmallinen pullo että uusi, nykyinen edt. Täytyypä vertailla vaikka ensi viikonloppuna, raportoin sitten tänne eroavatko tuoksut lopulta toisistaan.
Tänään vappuaaton kunniaksi töissä Baccarat Rouge. ostin tämän vuosi sitten kovan hehkutuksen jälkeen, mutta jostain syystä jäänyt kaappiin.
Mutta onhan tämä nyt aika ihana :) Katsotaan, meneekö ilta samalla tuoksulla, vai laitanko jotain muuta. Mitään kummempaa menoa ei tiedossa.
-N42
Vapputuoksuna Alien Eau Sublime. Tässä on mielestäni pieni simamainen häivähdys ja sopii keväiseen fiilikseen. Toinen hyvä vaihtoehto Zarkoperfume Pink molecule. Iloinen, tyttömäinen ja tunnelmaa nostattava.
Tänään tuoksunani on Chanel Chance eau Fraiche - ja nyt on tapahtunut jotakin joko nenälleni tai itse tuoksulle. Muistan tuoksun viime kesältä raikkaana, jopa miesmäisenä tuoksuna, ja nyt tämä samainen, vuoden vanha, tuoksu on ihollani aivan ihana. Puhdas, raikas, mutta tuoksussa on uudenlaista syvyyttä ja tänään ainakin tuoksu kestää ihollani viime vuotta paljon paremmin. Tästä taisikin tulla minulle kesätuoksu tulevalle kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä muita on kun chanet 5 samasta sarjasta. Tosi hyvä tuoksu, maksoi yli satasen, en ostanut vaan tupruttelin Roomassa sitä testipullosta. Chanel, ei chanet, painovirhepholainen
Mitä tarkoitat? Muita kuin Chanel no.5?
Vierailija kirjoitti:
Testasin tänään Coco edp:tä iholleni. Minulla oli käsitys, että se on mausteinen tuoksu, mutta se olikin iholla alkuun hyvin hedelmäinen.
Muutamaa hetkeä myöhemmin aloin haista baarilta vanhoine äijineen ja pelikoneineen, sekä vanhalta että uudelta viinalta ja tupakalta. Sama efekti kuin aiemmin Kouroksen kanssa. Sekin muuntuu ihollani halvan pubin hajuksi. Mitään puhdasta ei tässä tuoksussa ihollani ole - ja minä kun olen liittänyt Chanelin ultimaattiseen puhtauteen!
Paitsi juoppomainen on Coco myös selkeästi kasarituoksu. Paheellinen ja tunkkainen. Nuoteista mausteneilikka saattaisi olla syypää, tai se yhdistettynä synteettiseen sivettiin? Harmi, ettei toimi ihollani.
Haha, jännää miten ihmisillä voi olla täysin erilaiset kokemukset. Minun ihollani Coco on klassisen "itämainen" ja mausteinen tuoksu jossa on myös ruusua. Ei kuitenkaan liian raskas eikä minusta ollenkaan tunkkainen tai animaalinen - onhan se kuitenkin Chanel ja Chanelin tuoksut ovat aina "chic". Coco on ihana, mutta niin lämmin että käytän sitä lähinnä syksyisin ja talvisin. N52
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä Chanel 5 toimistolla, Zoologistin T. Rex päivällä, ja Amouagen Guidance nyt lenkin ja suihkun jälkeen.
Chanel 5 on kaikkien palasaippuoiden äiti. Vaikuttaa siltä, että mun iho kääntää monet tuoksut saippuaiseen suuntaan, jos niillä on yhtään siihen taipumusta itsessään. Saippuahan on sinänsä hyvä, puhdas haju, mutta hajuvedeksi liian tylsä. Toiseen kokeiluun näyte vielä pääsee, mutta jos vaikutelma pysyy, laitan sen eteenpäin siskolle. Siskon iholla hajuvedet ottaa aivan eri suuntia kuin mun ihollani. Ei aina pysty edes samaksi hajuvedeksi tunnistamaan.
Käytätkö vitosesta EDT- vai EDP-versiota? Harmi, jos nenäsi ylikorostaa saippuamaisuutta. Tuoksut todella toimivat joskus hyvin eri tavoin eri ihmisten iholla. Täytyy myöntää, että itse rakastan kaikkia Chanel vitosia EDT:stä parfyymiin, vintagesta moderniin. N52
Nopeita ajatuksia viime aikojen testailuista.
Chanel 19: makeutta inhoaville suositus tästä. Itse kaipaan hajuvesiini makeutta. Kestävyys on loistava.
Amouage Gold: aika mitään sanomaton, mutta sinällään miellyttävä, jälleen hieman saippuaiseksi kääntyvä tuoksu. Ei kuitenkaan huonolla tavalla.
Jo Malone Wild Bluebells: huono kesto, tunnin kuluttua hädin tuskin haistaa. Muuten ihan ok, jos kesto olisi parempi voisin harkita ostamista.
Kilian Good Girl Gone Bad: en saa kiinni nimen yhteyttä tuoksuun. Ei oikein jättänyt mitään mielikuvia jälkeensä, eikä varsinkaan mitään femme fatale-tyyppistä fiilistä.
Nishane Hundred Silent Ways: tässä ainakin on sitä makeutta. Tulee jotenkin mieleen hattara. Makeus on niin vahva etten oikein saa kiinni sen sävyistä. Pidän, mutta en koe omaksi, jotenkin liian nuori tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä Chanel 5 toimistolla, Zoologistin T. Rex päivällä, ja Amouagen Guidance nyt lenkin ja suihkun jälkeen.
Chanel 5 on kaikkien palasaippuoiden äiti. Vaikuttaa siltä, että mun iho kääntää monet tuoksut saippuaiseen suuntaan, jos niillä on yhtään siihen taipumusta itsessään. Saippuahan on sinänsä hyvä, puhdas haju, mutta hajuvedeksi liian tylsä. Toiseen kokeiluun näyte vielä pääsee, mutta jos vaikutelma pysyy, laitan sen eteenpäin siskolle. Siskon iholla hajuvedet ottaa aivan eri suuntia kuin mun ihollani. Ei aina pysty edes samaksi hajuvedeksi tunnistamaan.
Käytätkö vitosesta EDT- vai EDP-versiota? Harmi, jos nenäsi ylikorostaa saippuamaisuutta. Tuoksut todella toimivat joskus hyvin eri tavoin eri ihmisten iholla. Täytyy myöntää, että itse rakastan kaikkia Chanel vitosia EDT:stä parfyymiin, vintagesta moderniin. N52
Epd on tuo näyte. Mulla on muutamia tiettyjä juttuja joita nenä (tai iho) korostaa. Sitruuna on yksi, suurin osa sitruunaisista muuttuu minulla erilaisiksi pesuaineiksi. Vanilja on toinen, mutta se taas toimii ihossani hyvin. Saippuaisuus on toinen joka korostuu. En tiedä mikä nuotti tai yhdistelmä se on, mikä ihollani muuttuu palasaippuaksi, mutta se ei ole pelkästään minun nenässäni, muutkin huomaavat saman saippuaisuuden. Näitä saippuaksi muuttuvia ovat mm. Dior Jadore, Chanel 5, Amouage Gold, Byredo Blanche. Pitäisi laittaa ylös näitä, ja tutkia yhdistävät tekijät.
Jatkona edelliseen, yleensä ihoni tuo hajuvesistä esiin sellaisia kirpeitä, tai jotenkin teräviä puolia. Ehkä siksi vanilja toimii niin hyvin, siinä ei ole mitään kirpeää ja terävää. Nämä terävät sävyt ovat helposti ylivoimaisia muihin nuotteihin nähden ja peittävät ne alleen. Siskollani taas tuoksut pehmenevät iholla ja kehittyvät täysin eri tavalla nostaen aivan erilaisia sävyjä esiin.
Kai tämäkin menee tämän ketjun kategoriaan: ostin hiljattain hintavahkon huonetoksun, Skandinaviskin Hyggen. Tuoksuu todella miellyttävältä, lämpimältä ja pehmeältä. Tätä voisi melkein käyttää hajuvetenäkin. Onko muita kokemuksia hyvästä huonetuoksuista? Jo malonelta näyttäisi löytyvän ainakin myös näitä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Jatkona edelliseen, yleensä ihoni tuo hajuvesistä esiin sellaisia kirpeitä, tai jotenkin teräviä puolia. Ehkä siksi vanilja toimii niin hyvin, siinä ei ole mitään kirpeää ja terävää. Nämä terävät sävyt ovat helposti ylivoimaisia muihin nuotteihin nähden ja peittävät ne alleen. Siskollani taas tuoksut pehmenevät iholla ja kehittyvät täysin eri tavalla nostaen aivan erilaisia sävyjä esiin.
Sama täällä, mulla esim kaikki Chanelit haisee (kirjaimellisesti haisee) vessanpesuaineelle kissanpissavivahteella. Siis aivan pilaantuneelle halpistuoksulle joka on ollut auringossa pari kesää. Olisi mielenkiintoista haistaa näitä sellaisen iholla jolle ne sopii, koska on vaikea kuvitella kuinka noista saa miellyttäviä.
Suurin osa "naisten" tuoksuista ylipäätään menee muutes mulla tuohon kategoriaan, ja kaikki minulle sopivat ovat unisex-tuoksuja, usein vielä enemmän maskuliinisiksi mainittuja. Mikähän noissa naisten tuoksuissa on se yhdistävä nuotti.. joku kukka?
Mulla on Chanelilta Vitosen Eau Premiere ja Gabrielle Essence, molemmat tuoksuvat mun ihollani hienostuneelta. Siis tunnen oloni hienostuneeksi ja ladylikeksi niitä käyttäessäni, vaikka tosielämässä en sellainen ole. 😁 Eau Premieren kanssa pitää olla varovainen, ettei suihki liikaa eikä lähde heti liikenteeseen. Se vaatii parin tunnin varoajan asettuakseen sille tasolle, ettei tukehduta muita, tai itseänikään.
Vierailija kirjoitti:
Kai tämäkin menee tämän ketjun kategoriaan: ostin hiljattain hintavahkon huonetoksun, Skandinaviskin Hyggen. Tuoksuu todella miellyttävältä, lämpimältä ja pehmeältä. Tätä voisi melkein käyttää hajuvetenäkin. Onko muita kokemuksia hyvästä huonetuoksuista? Jo malonelta näyttäisi löytyvän ainakin myös näitä tuoksuja.
Mä rakastan Skandinavisk Skog-tuoksukynttilää, niin aito metsän tuoksu. Innoissani sitten tilasin saman sarjan hajuveden ja mitä hittoa - se muuttuu ihollani suoraan sanottuna kusen hajuiseksi! Mikä pettymys, miten voi olla niin erilainen kuin tuo kynttilä. 😣
Mulla on vain yksi huonetuoksu (tuli lahjapakkauksen mukana), Ritualsin Mehr, joka on siis sama kuin entinen Happy buddha ja siitä tuoksusta tykkään paljon, mulla on ollut sen sarjan vartalonhoitotuotteita. Varsinaiset huonetuoksut eivät ole mun juttu, voin halutessani käyttää mitä vaan hajuvettä sellaisena (tuskin koskaan tapahtunut), mutta tuoksukynttilöihin olen ihan hulluna. Haluan aina kokeilla uusia tuoksuja ja votiivikynttilät on just sopivia sellaseen, onneksi esim. Notinossa on myynnissä niitä runsaasti. On mulla muutamia isojakin, Bath and Body Worksin kynttilät on ihania - eilen paloi vapun kunniaksi Raspberry mimosa. 🥂
Olen toipumassa vatsataudista, enkä siis mitenkään juhli vappua, mutta tuoksua pitää silti olla iholla edes vähän, kevyttä ja hedelmäistä:
Biotherm L'au de Lait Corporel.
Tämä on yleensä after sauna-tuoksuni, mutta kivasti piristää muutama suihkaus toipilastakin. tuoksuu ihan sitruksilta.
On muuten jännä miten joillakin toimii jopa yhden kokonaisen tuoksu(muoti)talon tuotos paremmin kuin jonkun toisen. Ihon kemiasta johtuu toki, ja kai noilla tuoksutaloilla sitten on jokin oma dna myös joka joko matsaa ihmiseen tai ei.
Nimittäin kun keskustelitte tuossa Chaneleista, niin minulla ne ei toimi. Niistä tulee semmonen "vanhan ihmisen kämpän" haju läpi, jossa vanoja tunkkaisia kirjoja tai lehtiä, homehtuneen kukkamaljakkoveden hajua, tai jopa vanhan ihmisen ihon ja vessan haju, ja niin poispäin. :-o Semmonen eltaantunut ja härskiintynyt. Chanel 5 on niistä minulle pahin, kaikissa versioissa, muttei sitruksisen mausteinen Cristallekaan sovi, eikä 19 joka tuoksuu aina tosi ihanalle ja keväiselle muilla.
Kun taas kaikki Guerlainin tuoksut toimii minulla, mutta ystävällä niihin tulee jokin maskuliininen sitrus vaikkei kaikissa edes olisi sitrusta! Minulla niissä nousee miellyttävä sitrus-vanilja-kukkais-hedelmäinen balanssi, kuin se tuoksukokemus-ympyrä sulkeutuisi täydelliseksi.
Eräällä toisella ystävällä toimii kaikki Givenchyn tuoksut. Minulla ei niistä mikään! Ysatis ja Amarige muuttuu terävän myrkyllisiksi ja päällekäyiksi kuin olisin tahallani myrkyttämässä pientä kylää. Hot Couturen ja Very Irresistible-tuoksusarjan jokaisessa tuoksuissa tulee sama homeinen marjapuurohaju kuin Chanelin Coco Mademoisellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mulla esim kaikki Chanelit haisee (kirjaimellisesti haisee) vessanpesuaineelle kissanpissavivahteella. Siis aivan pilaantuneelle halpistuoksulle joka on ollut auringossa pari kesää. Olisi mielenkiintoista haistaa näitä sellaisen iholla jolle ne sopii, koska on vaikea kuvitella kuinka noista saa miellyttäviä.
Suurin osa "naisten" tuoksuista ylipäätään menee muutes mulla tuohon kategoriaan, ja kaikki minulle sopivat ovat unisex-tuoksuja, usein vielä enemmä
Kirjoitin tuo aiemman viestin Chanelista ettei ne toimi minulla, en ollut lukenut tuota sinun kommenttia aiemmin, mutta minulle tulee se tunkkainen, vanhan mummon ihon ja pissaisen vessanpytyn haju siitä myös.
Olen kaupassa tuoksutellut Guerlainin niitä, (en tiedä oikeita nimiä) 20 samannäköistä pulloa vierekkäin. Muutama on ruusu-teemaisia. Onko jollain käyttökokemuksia? Omaan nenään itsellä aika kivoja, hinnat n.120e hirvittää. Mietin tuoksua kevääseen/kesään.
T. Rex, en tiedä mitä tästä nyt sanoisi. Varovasti kokeilin kun olin niin paljon lukenut. Joko tätä on laimennettu tai mun ihoni tekee taas temppujaan. Vahva hajuvesi tämä kyllä on, mutta ei sen kummempia kuin Sorcinellin savuiset ja suitsukkeiset tuoksut. Nasomatton Black Afgano on paljon vahvempi ja tukahduttavampi. T. Rex on oikeastaan aika miellyttävä. En pidä siitä hajuvetenä, mutta tuoksuna kyllä. Minun ihollani alkuhetkien suitsukekauppa pehmenee nopeasti miellyttäväksi savun ja suitsukkeen sekoitukseksi, jossa on mukana ehkä aavistus tervaa. Olisiko se se pohjan vanilja, se kun on minun ihollani aika takuuvarmasti toimiva nuotti. Ajan mittaan pieniä kukkaisia tuulahduksia tulee mukaan, ja kokonaisuus on varsin toimiva ja miellyttävä. Odotin jotain paljon vaikeampaa.
Guidance on toistaiseksi ihan ok. Muuten pitäisin siitä kovasti, mutta haistan inhottavasti karvasmantelin. Karvasmantelin maku on yksi kammottavimpia mitä maa päällään kantaa. Sen haju ei ole sinällään kamala, mutta koska maku ja haju yhdistyvät voimakkaasti toisiinsa, se hieman häiritsee. Ehdottomasti kuitenkin jatkokokeiluihin, tuo häiritsevä nuotti heikkenee koko ajan.