Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Donna Karanin Cashmere Mist EdT on tehnyt paluun parin vuoden tauon jälkeen (Stokkalle ja Sokokselle, muista paikoista en tiedä). Katsoin vanhoista muistiinpanoista, että tuote maksoi Sokoksella viimeksi 46,50 30 ml. Nyt hintalapussa lukee 79,00. Jotenkin ihan hillitöntä. :p
Erikoista että tuota on saanut muualta, samoin sitä stick-deodoranttia, mutta se deodorantti on pilattu! Varisee ja kutiaa, ja oli ainoa tuoksudeodorantti mitä pystyin käyttää :(
Yhtä lämmintä tuoksua kaipaan, etenkin syksyisin ja talvisin oli miellyttävä pitää: Dolce & Gabbanan alkuperäinen punaisessa paketissa oleva kulmikas pullo, joka oli heidän eka tuoksunsa vuodelta 1992. Saman muotonen pullo kuin se sinikorkkinen Light Blue mutta punaisella korkilla.
Nyt luin että se olisi uudelleen lanseerattu 2023, voiko pitää paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donna Karanin Cashmere Mist EdT on tehnyt paluun parin vuoden tauon jälkeen (Stokkalle ja Sokokselle, muista paikoista en tiedä). Katsoin vanhoista muistiinpanoista, että tuote maksoi Sokoksella viimeksi 46,50 30 ml. Nyt hintalapussa lukee 79,00. Jotenkin ihan hillitöntä. :p
Erikoista että tuota on saanut muualta, samoin sitä stick-deodoranttia, mutta se deodorantti on pilattu! Varisee ja kutiaa, ja oli ainoa tuoksudeodorantti mitä pystyin käyttää :(
Mun mielestä se on aina ollut variseva. Paperilla kannattaa pyyhkiä ylimääräiset pois kun on laittanut. Ootko kokeillut Oscaria? Paras on Tommy/Tommy girl stick, mutta sitä ei saa enää mistään. Kasarilla ja ysärillä oli vielä paljon todella hyviä tuoksudeorantteja, siis antiperspiranttistickejä muttei enää. Giorgio Beverly Hillsin Giorgiota taitaa vielä saada, ja Wingsiä.
Vierailija kirjoitti:
Versacen uudet flankerit:
Bright Crystal Parfum
Crystal Noir Parfum
Both editions are available in 50 and 90 ml Parfum. (https://www.fragrantica.com/news/Versace-Bright-Crystal-Parfum-Crystal-…)
Onko parfyymin määritelmä muuttunut vai mikä on tämä ihme trendi, johon useampi valmistaja on lähtenyt mukaan.
Myös Fame parfum, Scandal parfum, Miss Dior parfum. Huvitti kun joku kirjoitti ostaneensa tuota Miss Dior parfumia, ja isoin koko oli 80 ml ja muissa Miss Dioreissa 100 ml, ihmetteli että johtuuko se siitä että on parfyymi. Ihan kuin 80 millisen parfyymin saisi edp:n hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Scandalista just uusi versio, seitsemäs tai kahdeksas...
Oli itselle jonkinlainen pettymys. Absolu nimessä ei tarkoita yhtään mitään, samoin paketin kyljestä löytyvä parfum concentré on melkoinen höynäytys. Omaan nenään tämä tuoksui lähinnä kookokselta (viikunako se siellä?). Tuberosan suhteen olen ymmälläni, onko sitä vai eikö? :D Fragrantican kommenteista päätellen osa sen haistaa ja osa ei. En tiedä. Pitää varmaan testata uusiksi.
JPG:n uusi La Belle Paradise Garden oli myös hienoinen pettymys. Jostain syystä odotin jotenkin, no, ehkäpä runsaampaa paratiisia. Sinänsä ihan kiva tuoksu, mutta alusta alkaen haistan jotain, josta en niin hirveästi pidä. Ajan kuluessa tuo joku vain vahvistuu. Äh.
Jean Paul Gaultier on noin yleensä luottotaloni, mutta viimeisimmät luomukset ovat kyllä jääneet kauppaan. :(
Tein tänään tilauksen vissiin melko uuteen putiikkiin; Amazina.fi:hin. Firmasta ei löytynyt kovinkaan paljon tietoa - mutta heillä on (toivottavasti vielä keräilyvaiheessakin) Balenciagan Florabotanicaa, joka alkaa olla aika kiven alla tolkun hinnalla. Sokkona tilasin...
Balenciaga hukkaa niin nopeasti tuoksunsa, että mä en pysy perässä. Myös Balenciaga Parisin tilailin sokkona tässä joskus jostain, kun sen valmistus oli jo lopetettu.
Nyt tästä ketjusta innostuneena taas tulen kertomaan päivän tuoksuni, joka tänään MFK:n Gentle Fluidity Gold.
Ikävä kyllä omistan tästä vain testerin, mutta jossain vaiheessa kun rahatilanne on parempi, on tämä, sekä Silver versio ostoslistalla. Tämä on yksi parhaita tuoksuja joihin olen viime aikoina törmännyt! Gentle Fluidity Silver myös kiva, raikas, joten käytän "sporttituoksuna" (siitäkin minulla vain testeri). Jotkut pitävät Silveriä enemmän miesten tuoksuna, mutta tykkään silti ;)
Mitä muut parfyymifanit ovat suihkineet tähän "keväiseen" päivään?
-N42
Mulla on tänään Mugler - Angel EdT ( https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Angel-Eau-de-Toilette-2019-5… )
Päivän tuoksuna oli Yves Saint Laurentin "Y" eau de toilette, vintage. Mukavan keväinen chypre. N52
Itse olen vuosia käyttänyt Armanin Codea (parfum ja stick). Viime vuosina on loppunut parfyymi ja deodorantti aina niin eri aikaan, että on pitänyt ostaa samaa tuotetta täydennykseksi :) Seuraavan kerran kun molemmat loppuu suurin piirtein samaan aikaan voi harkita sitä, josko kokeilisi jotain toista tuotetta... Code on kuitenkin omasta ja kumppanini mielestä yliveto! :)
Mulla oli tänään Amouagen Enclave, päätyi poistoon. Liian miehekäs pohja.
Vierailija kirjoitti:
Versacen uudet flankerit:
Bright Crystal Parfum
Crystal Noir Parfum
Both editions are available in 50 and 90 ml Parfum. (https://www.fragrantica.com/news/Versace-Bright-Crystal-Parfum-Crystal-…)
Onko parfyymin määritelmä muuttunut vai mikä on tämä ihme trendi, johon useampi valmistaja on lähtenyt mukaan.
Olisiko tämä ihan vaan markkinaväen kielitaidottomuutta? Vähän sama ilmiö kuin otsikkotoimittajilla, joiden otsikoissa on usein karmeita väärinymmärryksiä, vaikka itse ammattitoimittajan kirjoittama leipäteksti olisi ihan ok.
Balenciaga B tänään, koska se sopii töihin. Illalla omissa oloissa kotona jotain muhkeampaa.
Mitä tuoksua käytätte vappuna mikäli on menoja?
Tänään Valentinon Donna. Se alkuperäinen Italiassa valmistettu vuosien takainen puuterinen versio, eikä nykyistä tunkkaisen halvan oloista ja säilykepersikkamaista L' orealin pilaamaa.
Vierailija kirjoitti:
Balenciaga Rumba, joka tunnetaan nykyään nimellä Ted Lapidus Rumba :) Tilasin vuosi sitten ja koska on aika tiivistetyn oloinen makea tuoksu niin sitä ei mene kerralla paljoa.
Tuoksu on pysynyt samana 80-luvulta saakka, uskomatonta mutta totta :))))) Sitä meni muutama pullollinen 80-90 luvuilla ja vanhasta oli vielä vähän jäljellä joten pystyin verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Balenciaga Rumba, joka tunnetaan nykyään nimellä Ted Lapidus Rumba :) Tilasin vuosi sitten ja koska on aika tiivistetyn oloinen makea tuoksu niin sitä ei mene kerralla paljoa.
Tuoksu on pysynyt samana 80-luvulta saakka, uskomatonta mutta totta :))))) Sitä meni muutama pullollinen 80-90 luvuilla ja vanhasta oli vielä vähän jäljellä joten pystyin verrata.
Minulla oli tuo Lapiduksen Rumba, mutta möin pois. Se ei ollut ollenkaan makea, vaan hyvin erikoisen tuoksuinen. Ei pilalle menneen tuoksuinenkaan, mutta tosi tosi outo. En tiedä, mitä ostaja sitten ajatteli siitä, möin kympillä ja hän osti samalla muutakin. En tiennyt, että tuoksun pitäisi olla makea. Mutta nyt kun katson Fraganticasta, niin sen mukaan se on. Olisikohan ollut väärennös? Ostin pulloni Fragrancexistä, joka on kyllä aina ollut luotettava. Se myy myös testeripulloja, ja tämä Rumba oli sellainen.
Itse ajattelin, että kepeä Champs Elysees voisi sopia vappuun, mutta toisaalta jos sataa räntää ja tuulee, niin Moschino.
Tänään ELdO:n Exit the King. Vapusta en vielä tiedä, riippuu fiiliksistä ja siitä, onko työpäivä. Vähän huolettaa, olen kohta jäämässä kesätauolle, eikö tämä harmaus jo kohta lopu! Millä tuoksulla manaisi auringon taivaalle energiaa tuomaan?
Sanokaa mitä muita on kun chanet 5 samasta sarjasta. Tosi hyvä tuoksu, maksoi yli satasen, en ostanut vaan tupruttelin Roomassa sitä testipullosta. Chanel, ei chanet, painovirhepholainen