Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16661/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd: Lattafa Haya. Ihanan keväinen ja tyttömäinen.

Kiitos tämän palstan, löysin tieni muutaman tubettajan kanaville, joista saanut valtavasti vinkkejä :) Tätä kautta löytänyt mm. nämä arabituoksut (vai millä nimellä suomeksi kutsutaan). Tuo tämän päivän tuoksu yksi suosikeista, ja hinnoiltaan nämä ovat tosiaan todella houkuttelevia!

Mielenkiinnosta kyselen myös, miten suuria kokoelmia teillä muilla "harrastajilla" on, ja miten saatte niitä käytettyä?

-N42

Olen ymmärtänyt, ettei tämän ketjun hc-harrastajilla ole niinkään pulloja. Näytteitä voi olla sitten ihan tolkuttomasti.

Mulla on tolkuttomasti näytteitä, ei ensimmäistäkään pulloa, ja mielestäni olen kyllä nämä vuodet ollut vähemmistöä täällä.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin en väittänytkään, että hc-harrastajat olisivat enemmistö täällä. :)

Itse olen muhkean kokoelman omistava pulloihminen, joka ostaa vain kivijalasta. Toistaiseksi. :D

Vierailija
16662/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viitisenkymmentä pulloa, joista suurin osa 30- ja 50-millisiä. Varsinaisen keräilyn aloitin alkuvuodesta 2019. Viime aikoina olen hillinnyt tahtia ja jatkan sitä tästä eteenpäinkin, koska taloudelliset realiteetit ovat muuttumassa. Mutta on minulla paljon vielä tuoksuja, joista nauttia. 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escadasta puheenollen, noin viikko sitten näin Sexy Graffiti -tuoksun myynnissä eräällä sivustolla mutta eilen kun meinasin tilata, se oli jo kadonnut valikoimasta, aargh! Eikös se ollut Escadan suosituin tuoksu näistä kausituotteista? Kylläpä harmittaa, sitä ei myydä missään niin kuin ei Cherry in the Air-tuoksuakaan. 😕

Mä haluan kans tuon Sexyn takaisin! Olisi niin vetävä kesätuoksu. Sopivasti särmää, ei sellainen luotaantyöntävä särmä, you know.

Vierailija
16664/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tämän palstan, löysin tieni muutaman tubettajan kanaville, joista saanut valtavasti vinkkejä :) Tätä kautta löytänyt mm. nämä arabituoksut (vai millä nimellä suomeksi kutsutaan). Tuo tämän päivän tuoksu yksi suosikeista, ja hinnoiltaan nämä ovat tosiaan todella houkuttelevia!

Mielenkiinnosta kyselen myös, miten suuria kokoelmia teillä muilla "harrastajilla" on, ja miten saatte niitä käytettyä?

-N42

Olen ymmärtänyt, ettei tämän ketjun hc-harrastajilla ole niinkään pulloja. Näytteitä voi olla sitten ihan tolkuttomasti.

Mulla on tolkuttomasti näytteitä, ei ensimmäistäkään pulloa, ja mielestäni olen kyllä nämä vuodet ollut vähemmistöä

Itse olen muhkean kokoelman omistava pulloihminen, joka ostaa vain kivijalasta. Toistaiseksi. :D

Hatunnosto peruaatteellisuudelle, netin kaninkolo on syvä ja kiehtova :D Musta on virkistävää, kuinka eri tapoja meillä on toteuttaa tätä harrastusta, jokaiselle löytyy joku oma juttu. Mä taas olen niin vähän pulloihminen, että jos joskus tulisi joku parfyymiautomaatti (kotiin, tietysti), joka suihkauttaisi Päivän Tuoksun napista painamalla, olisin ikionnellinen. Siinä se menisi aamurutiinien ohessa, suih. Tekoäly voisi yhdistää tuoksun vaikkapa säätilaan tai mielialaan. Haluaisin myös Simpsoneissa joskus esitellyn meikkihaulikon, splät.

Vierailija
16665/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N42

Mulla on aika paljon pulloja ja aika paljon näytteitä. En oikeastaan enää hanki uusia, paitsi muutamia uusia ihastuksia (Parfums d'Empire!) ja vintagea jos tulee hyvä vastaan. Esim. ostin juuri korkkaamattoman ysäripullon Chanelin Coco extrait de parfumia, koska (i) halusin Cocoa, (ii) Chanel on lopettanut kaikki pienet (15ml) extrait-koot, ja (iii) vintage maksoi huomattavasti vähemmän kuin nykyversio ja on vähintään yhtä ihana. N52

Vierailija
16666/19545 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi Escadan graffiteista, 2002 vai 2011 versio?

Vierailija
16667/19545 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä tilannut tuoksuja/näytteitä befrsh.comista? Onko luotettava paikka ja saako aitoja tuoksuja? Siellä näyttäisi olevan monesta kiinnostavasta hajuvedestä minituoksuja, joita ei muualta saa, niin houkuttelisi kovasti tilailla...

Itse tilasin äskettäin pari (ylihintaista) mininäytettä. Ei ongelmia tilauksessa, toimituksessa tms. Aitoudesta on vaikea sanoa, mutta tuskin on syytä olettaa että mitään feikkejä olisivat.

Molemmat tuoksut olivat kyllä pienoinen pettymys, mutta täytyy vielä antaa mahdollisuus useamman kokeilun kautta. Tilasin Carolina Herreran Good Girlin (La Riven kopion innoittamana) ja Gaultierin Scandal Le Parfumin.

Vierailija
16668/19545 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilish

Vierailija
16669/19545 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin lämpimän villatakin kaapin perukoilta esille, kun lunta tulee ja paleltaa. Neuleessa oli tuttu, lämmin ja ihana tuoksu. Reminiscence Patchouli. Tuoreeltaan lääkeyrttinen, sitten paksu, romminen ja tummasuklainen. Pullossa neste on tummunut lähes mustaksi niin että se näyttää lääkkeeltä. Lääkettä se onkin tähän hirveään huhtikuuhun.

Vierailija
16670/19545 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin saamaan käsiini melko halvalla edesmenneen Karl Lagerfeldin edesmenneen tuoksun KL.

Oli ehdottomasti mielestäni muutaman kympin arvoinen, vaikka muistuttaakin Opiumin ja Moschino Femmen lapsukaista.

Suihkin innoissani heti jo autossa - ja toverikin tykkäsi. Ankeaan takatalven iltaan oiva lämmittäjä.

Vierailija
16671/19545 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin saamaan käsiini melko halvalla edesmenneen Karl Lagerfeldin edesmenneen tuoksun KL.

Oli ehdottomasti mielestäni muutaman kympin arvoinen, vaikka muistuttaakin Opiumin ja Moschino Femmen lapsukaista.

Suihkin innoissani heti jo autossa - ja toverikin tykkäsi. Ankeaan takatalven iltaan oiva lämmittäjä.

Muistan tuon mainoksen. Siinä tumma tyylikäs nainen nojaa johonkin neliskanttiseen. Ehkä matkalaukkuun, sitä en muista.

Menneiden tuoksujen veroisia ovat hyvinkin niiden mainokset.

Vierailija
16672/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd: Voktor&Rolf Flowerbomb Tiger Lily

Ostin tämän sokkona Sokokselta saamallani alekoodilla, ja pidin kovasti! Lämmin, aavistus kookosta mukana. Tykkään kyllä saman sarjan originaalistakin, mutta sitä ei tällä hetkellä kokoelmassa. Samoin Nectar versio oli jossain vaiheessa aivan ihana, mutta sitten jotenkin kyllästyin. Se on nyt kyllä myös hankintalistalla, jos jostain löytyy kohtuu hintaan. Näkyy olevan loppu monesta paikasta, tai hintaa yli 100 €. Tästä sarjasta kaapista löytyy tällä hetkellä myös Ruby Orchid versio, joka mielestäni parempi kuin alkuperäinen, makea, mutta ei ihan niin karkkinen.

Mites muut, vieläkö vanha "klassikko" Flowerbomb toimii, tai sen flankerit?

-N42

Vierailija
16673/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd: Viktor&Rolf Flowerbomb Tiger Lily

Ostin tämän sokkona Sokokselta saamallani alekoodilla, ja pidin kovasti! Lämmin, aavistus kookosta mukana. Tykkään kyllä saman sarjan originaalistakin, mutta sitä ei tällä hetkellä kokoelmassa. Samoin Nectar versio oli jossain vaiheessa aivan ihana, mutta sitten jotenkin kyllästyin. Se on nyt kyllä myös hankintalistalla, jos jostain löytyy kohtuu hintaan. Näkyy olevan loppu monesta paikasta, tai hintaa yli 100 €. Tästä sarjasta kaapista löytyy tällä hetkellä myös Ruby Orchid versio, joka mielestäni parempi kuin alkuperäinen, makea, mutta ei ihan niin karkkinen.

-N42

Vierailija
16674/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotd: Voktor&Rolf Flowerbomb Tiger Lily

-N42

Torissa on 50 ml vain testattu 70 e, onko kohtuuhintainen?

Tiger Lily kiinnostaa, en ole vielä ehtinyt testaamaan. Kuvausten perusteella oletan sen muistuttavan Rabannen Famea, joka multa löytyy, aivan ihana tuoksu. Muistuttaako Famea?

Vierailija
16675/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin Sokoksella tuota Flowerbombia eikä todella ollut omaan makuuni, aivan liian äitelä eikä se lähtenyt iholta millään poiskaan. Todella tunkkainen fiilis tuli siitä.

Vierailija
16676/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle V&R on yleisesti vähän pettymysten talo. :/ Kun ei lähde niin ei vaan lähde.

Vierailija
16677/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkuperäinen Flowerbomb on patsulibomb. Kukat katoavat jonnekin, mutta patsulista ei pääse eroon vaikka jo haluaisikin. 

Taitaa kuitenkin olla patsulin ominaisuus, myös Reminiscencen Patchouli Blanc ja Hiram Greenin Arbole pysyvät aamusta iltaan ja vaatteessa seuraavaan pesukertaan.

Vierailija
16678/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli muistuttaako Tiger Lily Rabannen Famea. 

Kyllä siinä saattaa jotain samaa olla, tosin tästä hetki aikaa kun olen Famea kerran testannut. Sellainen muistikuva, että se olisi vielä vähän hedelmäisempi? Mutta jos siitä tykkää, kannattaa kokeilla!

-N42

Vierailija
16679/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versacen uudet flankerit:

Bright Crystal Parfum

Crystal Noir Parfum

Both editions are available in 50 and 90 ml Parfum. (https://www.fragrantica.com/news/Versace-Bright-Crystal-Parfum-Crystal-…)

Onko parfyymin määritelmä muuttunut vai mikä on tämä ihme trendi, johon useampi valmistaja on lähtenyt mukaan.

Vierailija
16680/19545 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Byredoista pidätte ja miksi?

En omista yhtään Byredoa: huono hinta-laatu-suhde. 

Täh? En ymmärrä ollenkaan, rakastan Byredoa. Suosikit Mojave Ghost, Casablanca Lily ja La Tulipe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän