Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16601/19545 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti ostaa itselleni kesätuoksuksi Chanel No 19 - ja mitä tapahtui, tulin kotiin Chanel Gabrielle Essencen kanssa. Täysin eri tuoksu, mutta tykkään! Ehkä sitten kesällä on sen No19 vuoro.

Mitenkäs tämä sattuikin, kun itse olen juuri tuohon Gabrielle Essenceen ihastunut. Näiden nykyisten överien gourmand-tuoksujen joukossa virkistävän "vanhanaikainen" poikkeus, omat mieltymykset menevät tuonne ysärin ja vuosituhannen vaihteen tuoksuihin. Mutta, muita tuoksuja on sen verran vielä, etten ole raaskinut noin kallista tuoksua ostaa muiden lisäksi. Vinkkejä otetaan vastaa edullisimmista ostopaikoista?

Vierailija
16602/19545 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisikin olla Ombre Rose

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16603/19545 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipailen Lancomen Tresoria kasarilta.

Vieläköhän viehättäisi 🤔 oiskohan vähän raskas kevääseen. Ja kesään.

Tresor on ysäriltä. Mutta kaipaisin minäkin sitä alkuperäistä. Nykyinen on vähän erilainen.

Vierailija
16604/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan tuoksun valmistajaa, kun joskus muistaakseni 2000-luvun alussa oli (voi olla vieläkin) vähän kuin vartalon muotoisia pulloja (ei Gaultier), pullo oli kuitenkin neliskanttinen, mutta siinä oli kuin uuma ja mun pullossa taisi olla "navan" kohdalla joku koristekivi. Ostin tuoksun laivalta ja se oli kivan kepeä ja edullinen. Yritin etsiä googlesta vaikka millä hakusanalla, mutta en löytänyt. Olisin tutkinut, onko ko. tuoksuja enää saatavilla.

Vierailija
16605/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan tuoksun valmistajaa, kun joskus muistaakseni 2000-luvun alussa oli (voi olla vieläkin) vähän kuin vartalon muotoisia pulloja (ei Gaultier), pullo oli kuitenkin neliskanttinen, mutta siinä oli kuin uuma ja mun pullossa taisi olla "navan" kohdalla joku koristekivi. Ostin tuoksun laivalta ja se oli kivan kepeä ja edullinen. Yritin etsiä googlesta vaikka millä hakusanalla, mutta en löytänyt. Olisin tutkinut, onko ko. tuoksuja enää saatavilla.

Tai tarkemmin sanottuna pullo oli suorakulmio, ei neliskanttinen, mutta keskellä oli "uuma" ja kuvitteellisen navan kohdalla saattoi tuon koristekiven lisäksi olla jotain kukkakoukeroita. Mun pullo oli muistaakseni joku liukuvärjätty pinkki.

Vierailija
16606/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tarkemmin sanottuna pullo oli suorakulmio, ei neliskanttinen, mutta keskellä oli "uuma" ja kuvitteellisen navan kohdalla saattoi tuon koristekiven lisäksi olla jotain kukkakoukeroita. Mun pullo oli muistaakseni joku liukuvärjätty pinkki.

Morgan de Toi.

Vierailija
16607/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tiistaina klo 21:30 jälkeen Parfums de Marlyn sivuilta Delinan hiustuoksun ja tänään kuriiri toimitti paketin suoraan kotiin. Täytyy kehaista nopeasta palvelusta. Kuljetus oli ilmainen ja mukaan sai valita kaksi näytettä. Hiussuihke on ihana. Tuoksu on ultrafeminiinen ja juuri sopiva voimakkuudeltaan eikä aiheuta jysäriä. Näytteeksi valitsin Valayan ja Delina La Roseen. Niitä täytyy testata kun Delina haihtuu hiuksista.

Vierailija
16608/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morgan de Toi.

Kiitos!! Tuoksuni oli Love de Toi, nyt kun pääsin jyvälle valmistajasta. Kiitos vielä kerran!

Vierailija
16609/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tuota Escadan Nectar de Costa Rica -tuoksua ei ole Suomessa saatavilla...?

Vierailija
16610/19545 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuota Escadan Nectar de Costa Rica -tuoksua ei ole Suomessa saatavilla...?

Olen miettinyt samaa. Onkohan linjassa uusien brisacubanan ja chiffonsorbetin kanssa?

Vierailija
16611/19545 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka kokee tuoksut väreinä? Käy usein yksiin pullon värityksen kanssa, tietyt värit kun assosioituu tiettyihin tuoksumaailmoihin vahvasti. Joitain poikkeuksia on itsellä. 

Gucci Rush on tumman persikanvärinen

YSL Paris vaalea neonpinkki + neonkeltainen

Light Blue on limetinvihreä

Black Opium tummanruskea + harmaa

La Vie Est Belle on kirkas neonvioletti

Aivan kaikki (anteeksi nyt vain) tämänhetkiset miesten eli nuorten poikien tuoksut on samanvärisiä eli kiiltäviä lateksinmustia + ruosteista rautaa

Vierailija
16612/19545 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on kylmää jäljellä, ei mitään kukkaisia ns. kevättuoksuja tuohon kylmyyteen. Sensuous, Chance edp, Oscar, Youth Dew ja  Sí - kopio kierroksessa.

Vierailija
16613/19545 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitä uudesta Narciso musc nude, onko kenelläkään ollut jo käytössä?

Vierailija
16614/19545 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tavallinen tuoksu. Jäi ilmeisesti  flopiksi.

Vierailija
16615/19545 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka kokee tuoksut väreinä? Käy usein yksiin pullon värityksen kanssa, tietyt värit kun assosioituu tiettyihin tuoksumaailmoihin vahvasti. Joitain poikkeuksia on itsellä. 

Aivan kaikki (anteeksi nyt vain) tämänhetkiset miesten eli nuorten poikien tuoksut on samanvärisiä eli kiiltäviä lateksinmustia + ruosteista rautaa

Sulla on synestesia. Mielenkiintoista. 

Vierailija
16616/19545 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosikausia parfyymifani, mutta jostain syystä fanitus laantui moneksi vuodeksi. Nyt taas tuoksut kiinnostavat. Käytin muinoin miedontuoksuista antiperspiranttia, joka ei mielestäni riidellyt parfyymien kanssa, mutta nyt ko. tuotetta ei ole enää saatavilla. En löydä sen veroista mistään. Yritänkin nyt etsiä tuoksutonta antiperspiranttia, mutta kun yhteen totuin, niin mikään ei tunnu kelpaavan. Mielenkiinnosta kysynkin, käytättekö te tuoksuttomia dödöjä parfyymien kanssa, vai mitä käytätte?

Vierailija
16617/19545 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minä hyvin usein miellän tuoksut värien mukaan. Ja varmaan aika moni muukin, ja lisäksi suunnilleen samalla tavalla kuin itse, koska olen huomannut myös että pullon väri usein mukailee tuoksua. Olinkin aiemmin aina ensimmäisenä nuuhkimassa violetteja pulloja.

Värien lisäksi saatan nähdä tuoksun mielikuvana jostakin, esimerkiksi kirkkaassa nesteessä lilluvat katajanmarjat ja -oksat (MFK Gentle Fluidity silver), tai vihreän ja keltaisen raidoittama, kuoleva heinikko (Zoologist Panda). Minun on vaikeaakin kuvailla hajuvettä muutoin, kuin näillä mielikuvilla. En jotenkin erota nuotteja toisistaan, vaan nuottien sijasta näen päässäni elementtejä jotka luovat sen kokonaisuuden. Vaikka pölyinen vanhan rouvan huone, jossa paljon vaaleanpunaista, pitsiä, ja rokokoota. Siihen mielikuvaan liittyy vahvasti se, miltä kyseinen huone mielikuvassani tuoksuu, pöly, rouvan hajusteet, huonekalut..

Vierailija
16618/19545 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut ja värit assosioituu niinkin väreihin että en yhdistä tiettyjä värejä vaatteissa tiettyihin tuoksuihin, ei pysty. Esim. Sensuous oisi mahdoton pinkin kanssa, Rush mahdoton ruskean kanssa, Tocade ei mitenkään voisi olla sinisen kanssa eikä vesituoksut harmaan kanssa. First World Problems.

Vierailija
16619/19545 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näin on määritellyt?

Vierailija
16620/19545 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näin on määritellyt?

Mun oletus kun se on uusi ja näkynyt jo alessa, ja arvostelut on ollut latteita. Se että joku floppaa ei tarkoita etteikö se voisi olla hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan