Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16561/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa esimerkki Escada Collectionista, joka vuosi taisi tulla vielä lisäksi tuollainen eri värinen ja kuosinen juhlapullo

https://i.ebayimg.com/images/g/8u0AAOSwIqpeDhq6/s-l1600.jpg

Vierailija
16562/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel vitosesta pitäville jalkavoidevinkki. Eveline Cosmeticsin Extra Soft SOS very dry skin -jalkavoide tuoksuu samansuuntaiselta kuin vitonen. Ei yhtä hienolta, ei yhtä saippuaiselta, ei täysin samalta, mutta tyylissä on samaa. Mielihyvin käytän tätä jalkoihin. Prismasta 2,69 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16563/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LVMH ja l'Oreal, siinä syy miksi hinnat ovat nousseet ja niin monet klassiset brändit ovat kuin kopioita toisistaan. Näistä kahdesta on tullut hirviöitä jotka omistavat melkein kaikki merkit.

Sotd: Caron Pour Homme

L'Oreal vielä ollu pitkään tunnettu siitä että tekevät erittäin julmia eläinkokeita kosmetiikassaan :((((

Vierailija
16564/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika miten joillekin tuntuu kirjallinen muutaman sanan ilmaisu olevan ylivoimaista tuolla Torissa. Niin suomalaista ;-) Aivan niin kuin vastaaminen olisi maksullista tai jotenkin vaarallista. Tätä piirrettä olen aina suomalaisissa hämmästellyt, sitä jäykkyyttä reagoida.

Vierailija
16565/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika miten joillekin tuntuu kirjallinen muutaman sanan ilmaisu olevan ylivoimaista tuolla Torissa. Niin suomalaista ;-) Aivan niin kuin vastaaminen olisi maksullista tai jotenkin vaarallista. Tätä piirrettä olen aina suomalaisissa hämmästellyt, sitä jäykkyyttä reagoida.

Kaikkia pelotellaan nykyään kaikessa nettiin liittyvässä, ihmisillä menee luottamus. Tää on vain mun veikkaus.

Vierailija
16566/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia pelotellaan nykyään kaikessa nettiin liittyvässä, ihmisillä menee luottamus. Tää on vain mun veikkaus.

Tuo on sinänsä totta. Mutta jos ei uskalla vastata viestiin, vaikka on sen nähnyt, niin miten voi kauppoja syntyä? Miten on uskaltanut laittaa koko tuotetta myyntiin ensinkään?

Minulle oli tuo Toridiili uusi juttu, ja siksi laitoin ensin viestin. Näki, mutta ei vastannut. Kävin sitten katsomassa, mistä on Toridiilistä kyse ja tein jo tarjouksen ja maksoin (katevaraus). Rupesi sitten takautuvasti nyppimään, miten flegmaattinen voi myyjä olla, kun ei voinut heti opastaa, että kiva, että olet kiinnostunut, käypä siis tekemässä tuo Toridiili-tarjous. Ei vastannut mitään. Joten peruin sitten tarjoukset kahdesta tuotteesta. Olisihan se muutenkin ollut kohtuutonta maksaa kahdesta tuoksusta erilliset postikulut, siksikin olisi ollut tarpeen vähän viestitellä eikä vain robottimaisesti käydä tekemässä tuo Toridiili.

No, kaupat jäi tekemättä ja saat kyseiset tuotteet muualtakin. Näitä on peruuntunut ennenkin, kun istutaan tuppisuina lukemassa viestejä, eikä vastailla omasta mielestä "tyhmiin kysymyksiin".

Vierailija
16567/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfyymifani? Kukaan ei tarvitse minkäänlaisia parfyymeja. Ihmisen oma tuoksu on paras!

Vierailija
16568/19545 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soes (scent of Easter Sunday): Issey Miyake L'eau d'Issey

Vierailija
16569/19545 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SotM Issey Miyake Magnolia - versio, edellisen perfumistan Isseyn käytöstä inspiroituneena. Täs just harmittelin kun "ei ole mitään päälle pantavaa" mutta av:ltä se idea sitten löytyi. N53

Vierailija
16570/19545 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän illan tuoksu Calvin Kleinin Eternity. Aivan tyhjänpäiväinen hajuvesi, onneksi on vain näyte. Haisee lähinnä jollekin ihan perus palasaippualle.

Vierailija
16571/19545 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän illan tuoksu Calvin Kleinin Eternity. Aivan tyhjänpäiväinen hajuvesi, onneksi on vain näyte. Haisee lähinnä jollekin ihan perus palasaippualle.

Miltä ajalta Eternitysi on? Mielestäni se oli ehkä stadin kesässä suosituin tuoksu vuonna 1998, kun kaikilla piti olla myös pitkät kukkahameet ja radiossa soi Aquan Barbie Girl. Silloin se oli kevyt ja eteerinen kesätuoksu. Mutta nyt viimeksi kun haistoin sitä Sokoksella, se oli o u t o. Siinä oli jotain, mitä siinä ei mielestäni ysärillä ollut - ja sama on muuten tuossa Issey Miyaken eaussa.

Aion nimittäin vanhojen aikojen kunniaksi ostaa Eternityn, mutta eihän se enää ollut sama.

Vierailija
16572/19545 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti korjaus edelliseen Eternity-kyssäriin. Kerrotkin, että näyte kyseessä. Eli nykyversio siis.

Vierailija
16573/19545 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja heti korjaus edelliseen Eternity-kyssäriin. Kerrotkin, että näyte kyseessä. Eli nykyversio siis.

Uutta tosiaan on. Ja minulle uusi tuttavuus, en ole tähän tutustunut aiemmin joten en tiedä paljonko on muuttunut. Minun ihollani tuoksu on tosiaan identtinen lapsuuteni jonkun palasaippuan kanssa. Valkoinen saippua, vaaleanvihreä kääre, luultavasti Palmolive. Sellainen saippuaisen puuterinen sitrus. Ja muistan jo lapsena haistelleeni sitä saippuaa ja miettineeni kuinka tylsän hajuinen se on.

Vierailija
16574/19545 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Estee Lauder Sensuous.

Löytö tällaiselle jolla on kroonisia vaikeuksia makeiden tuoksujen kanssa ja joka kuitenkin muutamista makeista tykkää sitten kovasti. Vaikeuksia on myös gourmandien kanssa, ja tämä on mulle riittävästi herkkusektoria vaikkei puutuoksuna gourmand olekaan. Santelipuuta, ambraa, makeana nuottina hunaja, ylänuoteissa muutamia kukkia. Pullon väri ja tyyli markkinointia myöten aivan nappiin. 

Vierailija
16575/19545 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes löysi viime vuoden kemikaalivalvonnassaan Suomen markkinoilta 11 kosmetiikkatuotetta, joissa oli käytetty lisääntymisvaarallista BHMC-ainetta (Butylphenyl Methylpropional). Se on hajusteraaka-aine, joka tunnetaan myös nimellä Lilial.

Burberry Weekend for Women tuoksu, EAN koodi 5045252667514

Calvin Klein Free for men deodorantti, EAN koodi 3607342020849

Cuba Night Eau de parfum natural spray for women, EAN koodi 5425017736035

Cuba Jungle Snake Eau de Parfum for women, EAN koodi 5425017732488

Linn Young OSO No Guts No Glory perfume, EAN koodi 8715658969600

OMERTA & WEALTH perfume, EAN koodi 871565899960

OMERTA & TWICE SO NICE EAN koodi 8715658999584

Police Passion Eau de toilette, EAN koodi 67960246110

REAL TIME Sexy Dentelle Perfume, EAN koodi 8715658008576

REAL TIME Pure on The Rocks Eau De toilette, EAN koodi 8715658350279

Adidas Victory League stimulating shower gel, EAN koodi 3607340726125

https://yle.fi/a/74-20081457

Vierailija
16576/19545 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei asiantuntijat, auttakaas vähän. Onko olemassa pitkään kestäviä raikkaita, kukkaisia ja hedelmäisiä hajuvesiä? Kun kaikki mun suosikkituoksut tuntuu kestoltaan niin lyhyiltä, ja vaan voimakkaammat, mausteiset tuoksut tuntuu kestävän.

Mun suosikkeja on siis tällaiset:

Versace bright crystal ja yellow diamond

Hugo Boss the Scent for her

D&G L'imperatrice

Versace Dylan Purple ja Dylan Blue

Onko vain niin, että tämän tyyppiset tuoksut ei koskaan oo niin pitkäkestoisia? 

Hedelmäiskukkainen ja kestävä on Davidoff Run Wild. Kun tykkäät L'Imperatrice tykkäisit tod näk myös Run Wild. 

L'Imperatricestä pitävien kannattaa tsekata myös Valentinon Donna Born In Roma Coral Fantasy. Niissä on paljon samaa ja Valentino edp:nä kestää paljon

Kiitos vinkistä! Kokeilin ja pidin. 

Vierailija
16577/19545 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotd Chanel Chance Eau Fraîche. Fressi, kirpeä, aika unisex, superhelppo, sitrustuoksu mutta jopa jotain syvyyttä ja tyyliä kun on kutenkin Chanel. 

Kumpaa tarkoitat, edp:tä vai edt:tä?

Vierailija
16578/19545 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Chanel Chance Eau Fraîche. Fressi, kirpeä, aika unisex, superhelppo, sitrustuoksu mutta jopa jotain syvyyttä ja tyyliä kun on kutenkin Chanel. 

Kumpaa tarkoitat, edp:tä vai edt:tä?

Mulla on edt. En ole kokeillut edp:iä mutta fragtantican vertailun luettuani luulen edp:issä olevan niitä "nyky"tuoksujen elementtejä joita en pysty käyttämään. 

Vierailija
16579/19545 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes löysi viime vuoden kemikaalivalvonnassaan Suomen markkinoilta 11 kosmetiikkatuotetta, joissa oli käytetty lisääntymisvaarallista BHMC-ainetta (Butylphenyl Methylpropional). Se on hajusteraaka-aine, joka tunnetaan myös nimellä Lilial.

Burberry Weekend for Women tuoksu, EAN koodi 5045252667514

Calvin Klein Free for men deodorantti, EAN koodi 3607342020849

Cuba Night Eau de parfum natural spray for women, EAN koodi 5425017736035

Cuba Jungle Snake Eau de Parfum for women, EAN koodi 5425017732488

Linn Young OSO No Guts No Glory perfume, EAN koodi 8715658969600

OMERTA & WEALTH perfume, EAN koodi 871565899960

OMERTA & TWICE SO NICE EAN koodi 8715658999584

Police Passion Eau de toilette, EAN koodi 67960246110

REAL TIME Sexy Dentelle Perfume, EAN koodi 8715658008576

REAL TIME Pure on The Rocks Eau De toilette, EAN koodi 871

Tässä hyvä syy laittaa tuoksut vaatteeseen, jossa ne kestävät pitempään ja tuoksuvat siltä mille ne on suunniteltu tuoksuvan.

Vierailija
16580/19545 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä Hullut päivät, tässä tuoksuvalikoima https://hullutpaivat.com/kategoria/Kosmetiikka/tuoksut

Tällä kertaa kiinnostus aika vähäistä. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi