Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16521/19545 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin suuri kiitos teille jotka jaksatte arvostella tuoksut meille muille!

Yritän itse myös kertoa jotain uutuuksista, aina kun pystyn, sillä migreeni on hieman laimentanut innostustani viime aikoina. Toivottavasti neurologian osaston ehdottama uudenlainen estolääkityspiikki auttaisi itseäni tässä tilanteessa, tuoksufani kun ollut 90-luvulta saakka.

Toksut tuoksuu eri tavalla eri ihmisille, iho myös reagoi eri tavalla eri ihmisillä. Kaikilla on omat mieltymyksensä. Ei voi luottaa siihen mitä joku toinen kertoo.

Niin tuoksuu, mutta emme muuten tietäisi lanseeratuista uutustuoksuista ellei osa ehtisi seuraamaan maailman menoa mitä mistäkin päin tulee, ja että mitä nyt suurinpiirtein sisältävät että mikä ensifiilis tulee.

Vierailija
16522/19545 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin suuri kiitos teille jotka jaksatte arvostella tuoksut meille muille!

Yritän itse myös kertoa jotain uutuuksista, aina kun pystyn, sillä migreeni on hieman laimentanut innostustani viime aikoina. Toivottavasti neurologian osaston ehdottama uudenlainen estolääkityspiikki auttaisi itseäni tässä tilanteessa, tuoksufani kun ollut 90-luvulta saakka.

Toksut tuoksuu eri tavalla eri ihmisille, iho myös reagoi eri tavalla eri ihmisillä. Kaikilla on omat mieltymyksensä. Ei voi luottaa siihen mitä joku toinen kertoo.

Olipas tyhmä ja täysin turha kommentti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16523/19545 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli vähän aikaa sitten Sol de Janeiro -tuoksuista. Niistä on ollut jotakin keskustelua aikaisemmin, ja itse pidän todella paljon siitä "alkuperäisestä" tuoksusta 62. Omaan nenään siinä tuoksuvat makea kookoskeksi ja aurinkovoide. Sitten numero 71 on aika samaa genreä, mutta vielä voimaisempi ja kookoksen sijaan siinä tuntuu olevan enemmän pähkinää ja melkein popcornia. Minusta ne ovat sarjan hauskimmat. Muut tuoksut ovat enemmän kukkatyyppisiä, ja siellä on esim. Baccarat Rouge -kopiota ja sen tyyppistä tuoksua joukossa. Kokonaisuudessaan sarja ei itsessä herätä valtavaa tuoksujen laadun tunnetta, vaan nuo ovat aika synteettisiä ja vähän muovimaisia. Kuitenkin varsinkin tuo 62 on tosiaan omaan nenääni aika ihana, kesäinen, makea, iloinen tuoksu, jota kyllä käytän mielelläni nimenomaan vartalosprayn tyyppisesti. :)  

Jostain luin (Fragantica?), että 40 muistuttaa Xerjoffin Dama Biancaa. En ole haistanut tuota SDJ- tuoksua, mutta minulla oli kerran Dama Bianca -näyte ja se oli aika ihana... 

Vierailija
16524/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon paketti viimein tuli. Testissä nyt ekana Gucci Flora Gorgeous Gardenia ja Magnolia. Molemmat menee kategoriaan meh. Tylsiä. Ihan käytettäviä kyllä, ei ne pahalle missään nimessä haise, mutta täysin sieluttomia.

Gardeniassa on enemmän pehmeyttä, ihan pieni hitunen jopa jotakin maskuliinista. Jokin nuotti mikä tuo mieleen jotain miehille suunnattuja perustuoksuja, sillain etäisesti.

Magnolia taas on jotenkin tosi perus kukkaistuoksuinen saippua. Mitäpä näistä sitten muuta.

Kyllä nuo 10 ml pullot varmaan saa käytettyä kaikenmaailman reissuhajuvesinä. Ihan kuin minä juuri koskaan reissaisin. Tuollaiset pullot olisi tosi käteviä käsilaukkupulloja, mutta en ole ikinä opetellut tapaa lisätä hajuvettä kesken päivää.

Vierailija
16525/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yks vuosikymmenten takaisista suosikkituoksuistani, joka oli tosi voimakas ja makea: Popy Moreni! :D :D :D

Miten olen unohtanut tuon niin pitkäksi aikaa?!?! En tosin käyttäisi enää, vaikka saisi.

Vierailija
16526/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FAKTAT 

-Parfyymifanit, lukekaa ja miettikää hiljaa sisällänne kun seuraavan kerran kehoonne tuoksua suihkaisette-

Noin puoli miljoonaa suomalaista kärsii tuoksuista

Allergia- ja astmaliiton mukaan tuoksuyliherkkyys vaikuttaa merkittävästi noin puolen miljoonan suomalaisen elämään. Vaikeat oireet voivat johtaa sosiaaliseen eristäytymiseen.

Haju- ja partavedet aiheuttavat eniten voimakkaita oireita. Oireita aiheuttavat myös esimerkiksi tuoksukynttilät, hiuslakat, home ja ilmanraikastimet

Tavallisimpia oireita ovat nuha ja nenän kutina, päänsärky sekä silmäoireet. Muita oireita ovat pahoinvointi, yskä, hengenahdistus, kurkun karheus, iho-oireet ja huimaus.

Tuoksuherkkyys ei ole allergiaperäinen reaktio. Taustalla on arveltu olevan elinympäristön kemiallistumista ja stressitekijöitä. Joissakin tapauksissa tuoksuherkkyys on yhdistetty voimakkaaseen altistumiseen kemikaaleille, kute

Voi Marjatta sinua. Minä ja ihan tosi moni muukin (mitään dataa mulla ei kyllä ole määristä) ollaan tosi, tosi allergisia koirille. Siis niin allergisia että jos puoliso käy jossain missä on koira ja tulee kotiin, saan oireita. Bussissa saan oireita, kauppajonossa saan oireita jne. kun joku koiranomistaja sattuu lähelle. Aika parku nousisi jos me koira-allergikot alettaisiin mesota ettei muut saa pitää koiria. Kyllä tämä mun allergia on ihan mun henkilökohtainen (ja vähän miehenkin, mutta se voi aina lähteä jos liikaa elämää haittaa) helvetti. Kun tämä maailma ei pyöri mun ja mun allergioiden ympärillä.

Toki jätän hajuvedet käyttämättä jos tiedän olevani samoissa tiloissa tuoksuyliherkän/-allergikon kanssa. Jättäisköhän se tuoksuherkkä koiranomistaja vaatteet pois ettei tulis niitä koira-allergeenjä.

Vierailija
16527/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Dolce&Gabbanan Devotion-uutuudesta? Noista nuoteista tulee hieman mieleen Burberryn Brit for her vuodelta 2003, omistan, käytän aina välillä ja on mieluinenkin. Yritän päästä testaamaan, sokkona en tuon hintaista kehtaa ostaa.

Minä sitä kerran tuoksuttelin lapulla, mutta mun nenääni iski sitruuna niin lujaa, ettei vaan pystynyt kuin hetken haistelemaan. Sitruuna ei vaan istu mun nenään vieläkään, vaikka joihinkin muihin sitrushedelmäisiin hajuvesiin olen jo siedättynyt.

En tiedä mikä lapsuuden siivousainetrauma mulla tuon sitruunan kanssa on.

Vierailija
16528/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan, näytteitä jaettiin ilmaiseksi.

T.Skäbä

Jaetaan niitä vieläkin.

Useimmat nettikaupat pistävät pakettiin muutaman näytteen mukaan lahjana. Noh, ei tietenkään HH ja Notino. Hyvät nettikaupat vain.

Vierailija
16529/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan, näytteitä jaettiin ilmaiseksi.

T.Skäbä

Jaetaan niitä vieläkin.

Useimmat nettikaupat pistävät pakettiin muutaman näytteen mukaan lahjana. Noh, ei tietenkään HH ja Notino. Hyvät nettikaupat vain.

Ennen vanhaan ei ollut nettikauppoja. Hobby Hall oli postimyyntikuvastona, eikä se silloin myynyt hajuvesiä. Mutta ennen vanhaaan näytteitä jaettiin tavarataloissa ja missä hajuvesiä nyt olikaan myynnissä. Nykyään ei enää näytteitä ole samalla tavalla kuin ennen. Joskus voi saada myyjältä, jos pähkäilee pitkään tuoksuhyllyllä, mutta eivät yleensä tarjoa aktiivisesti kuten ennen.

Vierailija
16530/19545 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä karsinta johti uudistumiseen: 20 uutta näytettä testissä ja vielä 9 lisää postissa odottamassa noutoa. Menestys vaihtelee: Montblancin Signature (ei ylangille) ja Guccin Rush EdT (anosmia) päätyivät poistoon, Houbigantin Quelques Fleurs taas vihreän kukkaisena yllätyssuosikiksi Chanel 19 rinnalle.

Paikkailen edelleen aukkoja tuoksuilla, jotka aikanaan menivät monen vuoden tauon aikana ohi. Ehkäpä jokin muukin nousee hyvällä tavalla esiin, toivotaan. Pointsit Aromatille nettisivujen korjauksesta, tilausseuranta nykyään Telegramissa. Lakot eivät vaikuttaneet Viron eivätkä Puolan lähetyksiin, olivat nopsaan perillä.

Vierailija
16531/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lähdössä Malagaan, ja ajattelin katsastaa saisko sieltä lentokentältä vaikkapa Espanjalaisen Loewen tuoksuja. Mulla on Loewelta muutama näyte, ja olen tykännyt erityisesti Solo Ellasta (edt). Se on sellainen iloisen simppeli arkituoksu, mihin vuodenaikaan tahansa. Yllätys oli melkoinen huomata, että noita saa halvemmalla nettikaupoista kuin lentokentän duty freesta. Jo Malonen tuoksut olivat duty freessa euron halvempia kuin esim. Stockalla.

Yllätyin (taas) myös Ellan kestosta. Suihkautin sitä illalla ranteeseen. Pesin ranteeni saippualla kun piti testata toista tuoksua. Saippuapesu ei edes vaimentanut tuoksua, ja näin aamulla haistan sen edelleen ihossani aivan selkeästi.

Vierailija
16532/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Kenzo Amourin Indian Holia (2008) sekä Naj Olearin Naj-Olearia (1999). Lisäksi mieleen on jäänyt Carolina Herreran 212-sarjasta muistaakseni jokin On Ice-versio. Markettituoksuista kaipaan Kate Mossin Wild Meadow -tuoksua. 

En tiedä käyttäisinkö näitä enää kovin paljon itse, mutta haluaisin vain nuuhkia näitä tuoksuja.

Aina välillä kaupungilla/bussissa tms. haistaa jollain jonkun ihanan tuoksun ja miettii, että miksi en itse löydä tällaista "kaunista" tuoksua.

Nyt olen mielestäni sellaisen löytänyt Diorin eau fraichesta, vaikka sekään ei ihan täydellinen ole (ja varmasti monen mielestä tylsä/liian yleinen). 

Vierailija
16533/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus Dior Addict eau fraiche

Vierailija
16534/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Dolce&Gabbanan Devotion-uutuudesta? Noista nuoteista tulee hieman mieleen Burberryn Brit for her vuodelta 2003, omistan, käytän aina välillä ja on mieluinenkin. Yritän päästä testaamaan, sokkona en tuon hintaista kehtaa ostaa.

Minä sitä kerran tuoksuttelin lapulla, mutta mun nenääni iski sitruuna niin lujaa, ettei vaan pystynyt kuin hetken haistelemaan. Sitruuna ei vaan istu mun nenään vieläkään, vaikka joihinkin muihin sitrushedelmäisiin hajuvesiin olen jo siedättynyt.

En tiedä mikä lapsuuden siivousainetrauma mulla tuon sitruunan kanssa on.

Testasin nyt sitten tuoksua ja aivan ihana jälkiruokamainen, vahva vaniljatuoksu on, tilasin ison pullon, 100 ml. Nykyään kaipaan usein vahvoja, lämpimiä, vaniljaisia tuoksuja. Välillä haluan, että tuoksussa erottuu selvästi hedelmä, välillä sitten pidän Kenzon Amour-tyylisestä tuoksusta, jossa ei hedelmänuottia niinkään ole. Testasin samaan aikaan Burberryn Goddess - ja D&G Devotion -tuoksuja ja ajattelin, että jompi kumpi, en raaski tilata kahta kallista tuoksua. Devotion vei voiton. Käytän välillä edullisia La Riven tuoksuja (suosikkejani nykyään ovat Fleur de Femme, joka ehkä on lopetettu ja Beauty, joka on kopio Si-tuoksusta, molemmat kestäviä). Välillä sitten valitsen kalliimman tuoksun.

Vierailija
16535/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sí-kopio taitaa kuitenkin olla La Rive Ín, jota saa Tokmannin hyllystä yhä, ei lopetettu. Ja oikein hyvä kopio onkin.

Vierailija
16536/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sí-kopio taitaa kuitenkin olla La Rive Ín, jota saa Tokmannin hyllystä yhä, ei lopetettu. Ja oikein hyvä kopio onkin.

Ja toinen on La Riven Beauty (Collection Prestige), on mulla myös tuo In Woman, mitä käytän aina silloin tällöin.

Vierailija
16537/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Chanel Chance Eau Fraîche. Fressi, kirpeä, aika unisex, superhelppo, sitrustuoksu mutta jopa jotain syvyyttä ja tyyliä kun on kutenkin Chanel. 

Vierailija
16538/19545 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein kotona! Ja ihana neljän päivän loma edessä. Halusin ylellistä hemmottelua, ja siksi valitsin Patoun 1000:n. Aina vaan tämä on niin kaunis tuoksu.

Viime aikoina olen ollut muutenkin näihin klassisiin naisellisiin tuoksuihin kallellaan. Nykytuoksut ei käy ollenkaan (vaikka  oikeasti tämä on uusvanha klassikko).

Vierailija
16539/19545 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimein kotona! Ja ihana neljän päivän loma edessä. Halusin ylellistä hemmottelua, ja siksi valitsin Patoun 1000:n. Aina vaan tämä on niin kaunis tuoksu.

Viime aikoina olen ollut muutenkin näihin klassisiin naisellisiin tuoksuihin kallellaan. Nykytuoksut ei käy ollenkaan (vaikka  oikeasti tämä on uusvanha klassikko).

Täällä on tämä toinen samanlainen jolle nykytuoksut on täyttä myrkkyä.  Parikymmentä vuotta tätä touhua takana. Oli pitkä jakso jossa tuoksujen tyylisuunnat kehittyi mielenkiintoisesti, kyllästyneenä hylkäsin vanhat klassikot. Koko 2000-luku mennyt lähes kaikesta kiinnostuneena.

Tänä vuonna tuli täysi stoppi. Se kun kaikki, aivan kaikki, tuoksuu samalle. Ja samalla hintojen nousu on jotain ennennäkemätöntä.

Nykygourmandeissa (kaikki on nyt gourmandeja, ihan kaikki) on jotain joka tuntuu fyysisenä kipuna. Alkoi Rabannen miesten Pure XS:stä joka sattui lujaa fyysisesti ( ja psyykkisesti 😉 ) N53

Vierailija
16540/19545 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykytuoksuissa on addiktoivaa huumetta. Nuuhkaiset kerran, -ooooh! Ihaaana!- ja ostopäätös on tehty kun ensinuotit oli niin ihquja 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme