Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, tuo Turun myymälä on hyvinkin keskustassa, Centrumin K-Superia vastapäätä. Minä vissiin kuljen silmät ja korvat suljettuina, koska en ole tuota huomannut ja se on jo melkein vuoden sillä paikalla seissyt. 😁
Pitää kyllä jossain vaiheessa putiikkiin astua, on niin tosi kauniita ne pullotkin!
Jos meillä on kerran agentti paikanpäällä Turussa niin tiedoksi että täällä odotetaan raporttia sun visiitistä sinne! Voisko "jossain vaiheessa" olla mieluummin hiukan aiemmin kuin hiukan myöhemmin 😁
Katota kui käy. 😄
Sää pidä meit jännitykses vai? 😄
Kävin Tallinnassa ja pääsin testailemaan hypetettyä Amouagen Guidancea. Alkutuoksu oli miellyttävä. Jotenkin vaikeasti kuvailtava ja siinä oli jotain lapsuuteen liittyvää tuoksumuistoa. Parin tunnin kuluttua mieleni muuttui täysin ja pakko käyttää sanaa kissanpissa. Hinkkasin ranteita saippualla mutta takin hihoista haju ei vain lähde vaikka pesisi kuinka. Tästä on kyllä varoituksia, että ei sovi kaikkien nenälle ja iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin "pakko saada" -ihastukseni on Sisleyn L'Eau Rêvée D'Alma. Yritän odotella, että "pakko saada" menisi ohi, koska tuoksu maksaa yli sata euroa, ja on kuitenkin aika kevyt. Sitruksinen, vihreä ja pohjalta vakava, lähes tammisammaleinen. Tuoksussa ei kuitenkaan tammisammalta eli jäkälää ole.
Miellän tuoksun samaan vakavaan ja itsetietoiseen sarjaan kuin Goutalin Passionin tai jopa Paloma edt:n. Keskieurooppalaisen, varakkaan aikuisen naisen tuoksu. Niin. Kai sitä pitää varoissaan olla, että tuon ostaa.
Täytyykin kokeilla. Onko mielestäsi kesätuoksu? Haluaisin jotain ei-makeaa.
Olen ihan sekaisin tuon Sisleyn sarjan kanssa, en muista ollenkaan mikä on mikä... oletko muita kokeillut siitä sarjasta?
Alma ei ole millään lailla makea. Mielestäni sopii kesäänkin, koska on iholla kevyehkö.
Olen sekoillut näiden L'Eau Rêvéeiden kanssa, ehkä olivat Sokoksella eri järjestyksessä kuin piti. Luultavasti ihastukseni kohde onkin Isa eikä Alma. Erittäin pitkä sammaleinen jälkituoksu. Täytyy mennä testaamaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet että Notinossa on nyt sellainen palvelu että voi valita itse tuoksut Discovery boxiin, 5 kpl?
Mukana on ihonhoito-, meikki- ja hiustuotteitakin.
Kävin katsomassa valittavat tuoksunäytteet. Yhden kiinnostavan löysin, mutta pääosin näytteet on tavallisista tuoksuista, joita on päässyt jo tavaratalossa haistelemaan. Ehdin jo innostua, että Notino palaa laajasti näytteisiin, kuten pari vuotta sitten. Silloin sai Amouagea, Xerjoffia, Nishanea, Bondia, Piguetia jne. Ei oikein kiinnostele Versacet ja Bossit.
Tänä aamuna siellä oli saatavilla paljon Hermesin näytetuoksuja, varmaan vaihtelee tosi paljon riippuen mitä eriä ne saa tarjolle, ja että mitkä loppuu ja laittavat tilalle muuta.
Taisi maksaa 6,90€ se setti mihin voi valita 5 erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet että Notinossa on nyt sellainen palvelu että voi valita itse tuoksut Discovery boxiin, 5 kpl?
Kävin katsomassa valittavat tuoksunäytteet. Yhden kiinnostavan löysin, mutta pääosin näytteet on tavallisista tuoksuista, joita on päässyt jo tavaratalossa haistelemaan. Ehdin jo innostua, että Notino palaa laajasti näytteisiin, kuten pari vuotta sitten. Silloin sai Amouagea, Xerjoffia, Nishanea, Bondia, Piguetia jne. Ei oikein kiinnostele Versacet ja Bossit.
Tänä aamuna siellä oli saatavilla paljon Hermesin näytetuoksuja, varmaan vaihtelee tosi paljon riippuen mitä eriä ne saa tarjolle, ja että mitkä loppuu ja laittavat tilalle muuta.
Joo, olen pitempään seurannut noita ja ne tosiaan vaihtelee. Jos on kärsivällinen, saattaa bongata helmiäkin - mä hiljattain nappasin esim. Amouagen ja Goutalen näytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin sieltä Laboratorio Olfattivaa (Nerotic, Cozumel, Sacreste), joista olin ollut kiinnostunut pidemmän aikaa. Niiden (kohtuuhintaisia) näytteitä en ole löytänyt ennen Notinoa mistään. Totesin, että täytyy pitää satunnaisesti silmällä heidän valikoimaansa, sieltä näyttää löytyvän yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Tallinnassa päiväreissulla ihan vaan haistelemassa Creme de la Creme- liikkeessä. Tulee vaan liikaa tuoksuja yhdellä jertaa, pitäisi varata useampi päivä aikaa :)
Uusi kevättuoksu haussa, ja tilasin Giardini di Toscanan discovery setin, jonka pitäisi saapua pian. Pitää varmaan antaa tuoksujen rauhoittua hetken, ovat varmaan saaneet aika kyytiä matkalla. En ole edes Bianco lattea tuoksutellut aiemmin, joten tästä tulee mielenkiintoista.
Huda beautyn sivuilla selasin myös Kayali tuoksuja, ja huomasin että he postittavat Suomeen Dubaista - Ruotsiin ja Norjaan Ranskasta. Laitoin sinne sähköpostia, että voisiko myös Suomeen postittaa Ranskasta, jotta vältyttäisiin tulleilta. Lupasivat tutkia asiaa. Toki, Ruotsin Sephorasta voi tilata, mutta Huda beautyn sivut kiinnostavat toki myös.
Myös Ranskan sephora toimittaa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
FAKTAT
-Parfyymifanit, lukekaa ja miettikää hiljaa sisällänne kun seuraavan kerran kehoonne tuoksua suihkaisette-
Noin puoli miljoonaa suomalaista kärsii tuoksuista
Allergia- ja astmaliiton mukaan tuoksuyliherkkyys vaikuttaa merkittävästi noin puolen miljoonan suomalaisen elämään. Vaikeat oireet voivat johtaa sosiaaliseen eristäytymiseen.
Haju- ja partavedet aiheuttavat eniten voimakkaita oireita. Oireita aiheuttavat myös esimerkiksi tuoksukynttilät, hiuslakat, home ja ilmanraikastimet
Tavallisimpia oireita ovat nuha ja nenän kutina, päänsärky sekä silmäoireet. Muita oireita ovat pahoinvointi, yskä, hengenahdistus, kurkun karheus, iho-oireet ja huimaus.
Tuoksuherkkyys ei ole allergiaperäinen reaktio. Taustalla on arveltu olevan elinympäristön kemiallistumista ja stressitekijöitä. Joissakin tapauksissa tuoksuherkkyys on yhdistetty voimakkaaseen altistumiseen kemikaaleille, kute
Väärä ketju, suksi suolle.
Trolleille ei kannata vastata. Ne pitää vaieta kuoliaiksi.
Millä hakusanalla Notinosta löytyy itse valittavia sampleja? En löydä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Millä hakusanalla Notinosta löytyy itse valittavia sampleja? En löydä yhtään mitään.
Ne on kyllä piilotettu aika hyvin, mutta täältä löytyy:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä piilotettu aika hyvin, mutta täältä löytyy:
Kiitos
Onko kokemuksia Dolce&Gabbanan Devotion-uutuudesta? Noista nuoteista tulee hieman mieleen Burberryn Brit for her vuodelta 2003, omistan, käytän aina välillä ja on mieluinenkin. Yritän päästä testaamaan, sokkona en tuon hintaista kehtaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemuksia Dolce&Gabbanan Devotion-uutuudesta? Noista nuoteista tulee hieman mieleen Burberryn Brit for her vuodelta 2003, omistan, käytän aina välillä ja on mieluinenkin. Yritän päästä testaamaan, sokkona en tuon hintaista kehtaa ostaa.
Tammikuulta:
Minulle tulee siitä mieleen vanilja, panettone (italialainen hedelmäleivonnainen), sokeroidut sitruunat, vähän rommikin. :)
Joku kyseli vähän aikaa sitten Sol de Janeiro -tuoksuista. Niistä on ollut jotakin keskustelua aikaisemmin, ja itse pidän todella paljon siitä "alkuperäisestä" tuoksusta 62. Omaan nenään siinä tuoksuvat makea kookoskeksi ja aurinkovoide. Sitten numero 71 on aika samaa genreä, mutta vielä voimaisempi ja kookoksen sijaan siinä tuntuu olevan enemmän pähkinää ja melkein popcornia. Minusta ne ovat sarjan hauskimmat. Muut tuoksut ovat enemmän kukkatyyppisiä, ja siellä on esim. Baccarat Rouge -kopiota ja sen tyyppistä tuoksua joukossa. Kokonaisuudessaan sarja ei itsessä herätä valtavaa tuoksujen laadun tunnetta, vaan nuo ovat aika synteettisiä ja vähän muovimaisia. Kuitenkin varsinkin tuo 62 on tosiaan omaan nenääni aika ihana, kesäinen, makea, iloinen tuoksu, jota kyllä käytän mielelläni nimenomaan vartalosprayn tyyppisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Todellakin suuri kiitos teille jotka jaksatte arvostella tuoksut meille muille!
Yritän itse myös kertoa jotain uutuuksista, aina kun pystyn, sillä migreeni on hieman laimentanut innostustani viime aikoina. Toivottavasti neurologian osaston ehdottama uudenlainen estolääkityspiikki auttaisi itseäni tässä tilanteessa, tuoksufani kun ollut 90-luvulta saakka.
Toksut tuoksuu eri tavalla eri ihmisille, iho myös reagoi eri tavalla eri ihmisillä. Kaikilla on omat mieltymyksensä. Ei voi luottaa siihen mitä joku toinen kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut tätä talvella ja ihastuin. Menee ehdottomasti ostoskoriin jossain vaiheeessa. En osaa sanoa miten toimii kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi maksaa 6,90€ se sett
Nyt oli muutama Loewen tuoksunäyte valikoimissa mutta näytteen koko on 0,3 ml. Mitä ihmettä, sehän ei riitä edes yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli vähän aikaa sitten Sol de Janeiro -tuoksuista. Niistä on ollut jotakin keskustelua aikaisemmin, ja itse pidän todella paljon siitä "alkuperäisestä" tuoksusta 62. Omaan nenään siinä tuoksuvat makea kookoskeksi ja aurinkovoide. Sitten numero 71 on aika samaa genreä, mutta vielä voimaisempi ja kookoksen sijaan siinä tuntuu olevan enemmän pähkinää ja melkein popcornia. Minusta ne ovat sarjan hauskimmat. Muut tuoksut ovat enemmän kukkatyyppisiä, ja siellä on esim. Baccarat Rouge -kopiota ja sen tyyppistä tuoksua joukossa. Kokonaisuudessaan sarja ei itsessä herätä valtavaa tuoksujen laadun tunnetta, vaan nuo ovat aika synteettisiä ja vähän muovimaisia. Kuitenkin varsinkin tuo 62 on tosiaan omaan nenääni aika ihana, kesäinen, makea, iloinen tuoksu, jota kyllä käytän mielelläni nimenomaan vartalosprayn tyyppisesti. :)
Joo, eka 62 (keltainen) on tosiaan se paras joka pysyy myös parhaiten, ja jossa vaniljaa, pistaasia, merisuolaa, mantelia.
Coco Cabana (sininen) oli hyvä, mutta lopetettiin. Tuoksui paahdetulle kookokselle, suklaapraliineille ja kahville.
71 (ruskea) on kuin paahdettuja macadamiapähkinöitä, valkosuklaata ja vaniljaa. Jotain jännää toffee-popcornimaisuutta.
40 (koralli) oli liian orkideainen, luumumönjäinen, myskinen ja tunkkainen jasmiini kruunasi sen pistävyyden.
68 (vaaleanpunainen) on kuin huonompi ja pilantuneempi kopio Ariana Granden melko huonosta Cloudista, jotenkin tunkkainen ja liian puuterinen trooppiseksi tuoksuksi.
59 (lila) ja tätä en ole itse kokeillut, mutta kaveri sanoi että oli kuin jonkun Britney Spearsin sokerisen tuoksun ja mummomaisen vessanraikastimen väliltä.
Todellakin suuri kiitos teille jotka jaksatte arvostella tuoksut meille muille!
Yritän itse myös kertoa jotain uutuuksista, aina kun pystyn, sillä migreeni on hieman laimentanut innostustani viime aikoina. Toivottavasti neurologian osaston ehdottama uudenlainen estolääkityspiikki auttaisi itseäni tässä tilanteessa, tuoksufani kun ollut 90-luvulta saakka.