Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantain tuoksuna Armani Mania. Aina vain tartun siihen, vaikka minulla olisi kymmenittäin muitakin tuoksuja. Mania on lopetettu ajat sitten, eikä minulla ole tuon pullon jälkeen toista varalla.
Osaatteko neuvoa jotain muuta lämmintä kukkaistuoksua? Useimmat kukkaistuoksut ovat kevyitä ja raikkaita, aistin ne myös kylmiksi, ainakin tähän aikaan vuodesta. Ja sitten on makeita ja seksikkäitä kukkaispommeja, joissa on vaikutteita gurmandituoksuista. Mutta lämmin, tasapainoinen, aikuinen kukkaistuoksu? Saa vinkata!
La Rive Amore di Fiore on Manian kopiotuoksu.
Herranen aika! Suosikkituoksuni! Onko tuo La Riven Amore di Fiore tosiaan kopio Maniasta? Fragrantican mukaan on, mutta muistelen Manian korkin olleen musta silloin kun käytin sitä (voin toki muistaa väärinkin).
Kaikessa on aina heiluriliike. Itse olin ennen tosi tarkka mitä tuoksuja käytin. Nyt kun innostuin hajuvesistä, ja olen parisen vuotta nyt niiden kanssa puljannut, voin käyttää lähes mitä vaan. Mikään ei enää tunnu sillä tavalla omalta tuoksulta kuin aiemmin, aina oli joku signature. Ei kaikki toki yhtä hyviä tuoksuja ole, mutta tosi harvassa on ne hyttysmyrkytkään enää. Kaikkien kanssa pärjää, kaikissa on puolensa ja fiiliksensä.
Nyt tilasin Notinon lahjakortilla (kun en muutakaan keksinyt ja alkoi vanhenemaan) 4 kpl 10 ml pulloja. Burberryn Goddess, tätä olen kertaalleen lapulla haistellut Sokoksella. Guccin Florasta Magnolian ja Gardenian, ja Novellistan Summer Flare. Noita kolmea vikaa lähti ihan sokkona. Kaipaisin enemmänkin näitä pikkupulloja myyntiin. Isoja ostan vain harvoista ja valituista. Huomaan myös että tartun useammin sellaisiin helppoihin tuoksuihin, elämä kun on arkea ja pidän siitä kun asiat ovat helppoja ja yksinkertaisia.
Yllättäen Daisystä tuli taas uusi versio. Tosin Daisy taitaa olla kuin Escada: On tarkoituskin tuoda uusi tuoksu markkinoille joka kevät. Ei siinä mitään. Täällä vaan flankeriburnoutissani märisen. Ja odotan tilaamiani "vanhoja kunnon tuoksuja" (joo, tiedän :-D)
Eli tulossa on Sensuous, Youth Dew ja Chanel Chance edt. (joo, tiedän :-D)
Sotd pilvisenpäivän tuoksu Gucci Rush, kuulokkeet korviin ja sieltä Scooter, ja sitten täysillä päin keliä lenkille.
Kevätvihreät käytössä: Chanel 19, Infusion dIris, Fidji, Cabochard. Jälkimmäiset tuovat mieleeni Mattelin 60-luvun Barbien, tiedättehän sen vähän pelottavan viettelijän: silmärajaukset, mustavalkoinen op-uimapuku, tuima ilme. Viileitä vihreitä, ei lainkaan hentoja tai häipyviä.
Uusin "pakko saada" -ihastukseni on Sisleyn L'Eau Rêvée D'Alma. Yritän odotella, että "pakko saada" menisi ohi, koska tuoksu maksaa yli sata euroa, ja on kuitenkin aika kevyt. Sitruksinen, vihreä ja pohjalta vakava, lähes tammisammaleinen. Tuoksussa ei kuitenkaan tammisammalta eli jäkälää ole.
Miellän tuoksun samaan vakavaan ja itsetietoiseen sarjaan kuin Goutalin Passionin tai jopa Paloma edt:n. Keskieurooppalaisen, varakkaan aikuisen naisen tuoksu. Niin. Kai sitä pitää varoissaan olla, että tuon ostaa.
Tämä on kopioitu tuolta Redditin puolelta mutta kokeillaan.
Saat vapaasti valita 10 tuoksua loppuelämäksi mutta säännöt ovat: kaksi tuoksua, viideltä eri talolta.
Omat valinnat
Dior: Homme Intense ja Eau Sauvage edt
Chanel: Allure Homme editon Blanche ja Bleu de Chanel edp
Guerlain: L'Homme Idéal Extrême ja Homme edp
Margiela: Jazz Club ja At The Barber's
Ford: Grey Vetiver edp ja Tobacco Vanille
Myönnän että ovat geneerisiä eikä kovin rohkeita valintoja mutta makuni kun on keskinkertainen niín se sitten on.
Kaikki löytyy hyllystä ja ovat aktiivisessa kierrossa kun vuodenaika tai tilanne on sopiva. Näillä pärjäisin loppuelämän jos olisi pakko.
Sotd: l'Occitane - Eau des Baux
Viisi taloa, kymmenen tuoksua. Yllättävän valtavirtaa minunkin valintani, johtuu varmaan siitä, että yhdeltä talolta on löydettävä kaksi tuoksua loppuelämäksi.
Gucci: Gucci Sport, Gucci Guilty Absolute
Giorgio Armani: Armani Mania ja Sensi
YSL: Rive Gauche ja Paris
Chanel: No 5 ja No 19
Mugler: Angel ja Alien
Jos Guilty Absolute uppoaa niin oletko kokeillut Philip Plein No Limit?
https://www.fragrantica.com/perfume/Philipp-Plein-Parfums/No-Limit-5962…
33€ 50ml
Vierailija kirjoitti:
Lancomen kaikki tuoksut tuntuvat nykyään jotenkin halvan oloisilta. Olen pettynyt jopa nykyiseen Magie Noireen. Voi tietysti johtua omasta ihostakin. Tuoksuista puuttuu syvyys ja raikas kirpeys.
Lancome on pilannut kaikki tuoksunsa. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Jos Guilty Absolute uppoaa niin oletko kokeillut Philip Plein No Limit?
https://www.fragrantica.com/perfume/Philipp-Plein-Parfums/No-Limit-5962…
33€ 50ml
En ole kokeillut, kiitos vinkistä!
Onko täällä muita Byredo-faneja?
Olen aivan rakastunut Casablanca Lilyyn, mutta se ei tapahtunut heti (aluksi tuoksu vaikutti aivan liian makealta), vaan vasta huomattuani millaiseksi tuoksu kehittyi ihollani. Parasta CL:ssä on omasta mielestäni jälkituoksu, joka on niin herkullinen, että sitä tekee mieli nuuhkia koko ajan. :) Muita suosikki Byredo tuoksuja ovat Young Rose, Bal DAfrique, Blanche ja La Tulipe.
Nuorempana (teininä ja opiskelijana) suosikkeja olivat Daisy ja Chloen tuoksut, jotka edelleen tuoksuu raikkailta ja miellyttäviltä, mutta joita en voisi enää näin 40v perheenäitinä ajatella käyttäväni :)
Olen aivan rakastunut Casablanca Lilyyn, mutta se ei tapahtunut heti (aluksi tuoksu vaikutti aivan liian makealta), vaan vasta huomattuani millaiseksi tuoksu kehittyi ihollani. Parasta CL:ssä on omasta mielestäni jälkituoksu, joka on niin herkullinen, että sitä tekee mieli nuuhkia koko ajan. :) Muita suosikki Byredo tuoksuja ovat Young Rose, Bal DAfrique, Blanche ja La Tulipe.
Nuorempana (teininä ja opiskelijana) suosikkeja olivat Daisy ja Chloen tuoksut, jotka edelleen tuoksuu raikkailta ja miellyttäviltä, mutta joita en voisi enää näin 40v perheenäitinä ajatella 618
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana (teininä ja opiskelijana) suosikkeja olivat Daisy ja Chloen tuoksut, jotka edelleen tuoksuu raikkailta ja miellyttäviltä, mutta joita en voisi enää näin 40v perheenäitinä ajatella 618
En ole varsinainen Byredon fani, mutta La Tulipe on minunkin suosikkini. Minulla on ollut siitä näytteitä, kokonaista pulloa en ole hinnan vuoksi vielä hankkinut. Testailen Byredoa vielä lisää aina kun saan tilaisuuden.
10 tuoksua 5 eri tuoksutalolta. Tiedän jo nyt, että en pysty valitsemaan kymmentä, mutta aloitan niillä joista olen varma.
Floraiku: Between Two Trees ja Cricket Song
MFK: BR540 ja varmaan sitten Grand Soir
Nuo 3 muuta tuoksutaloa ovatkin vaikeampia, koska en pysty yhdeltäkään muulta talolta toistaiseksi sanomaan kuin 1 tuoksun johon on mitään mielenkiintoa. 1 huipputuoksu ja ne loput (joita olen sattunut haistelemaan) ovat aivan yhdentekeviä. Mutta jään miettimään. Luulisin kyllä että noilla neljällä, tai oikeastaan kolmella ekalla, voisin pärjätä loppuelämäni jos olisi pakko.
Kaksi tuoksua, viideltä eri talolta:
YSL:
-Belle dOpium
-Opium
Philosophy:
-Inner Grace
-Baby Grace
Dior:
-Tendre Poison
-Joy Intense
Chanel:
-Coco Mademoiselle
-Chance Eau Vive
Bond no 9:
-Fire Island
-Nuits de Noho
Suunnilleen hatusta vetäsin nämä äkkiä ENKÄ pärjäisi noilla, ulkopuolelle jäi vain noin sata muuta suosikkia - mutta onneksi ei tarvitsekaan! 😄
Vierailija kirjoitti:
Uusin "pakko saada" -ihastukseni on Sisleyn L'Eau Rêvée D'Alma. Yritän odotella, että "pakko saada" menisi ohi, koska tuoksu maksaa yli sata euroa, ja on kuitenkin aika kevyt. Sitruksinen, vihreä ja pohjalta vakava, lähes tammisammaleinen. Tuoksussa ei kuitenkaan tammisammalta eli jäkälää ole.
Miellän tuoksun samaan vakavaan ja itsetietoiseen sarjaan kuin Goutalin Passionin tai jopa Paloma edt:n. Keskieurooppalaisen, varakkaan aikuisen naisen tuoksu. Niin. Kai sitä pitää varoissaan olla, että tuon ostaa.
Täytyykin kokeilla. Onko mielestäsi kesätuoksu? Haluaisin jotain ei-makeaa.
Olen ihan sekaisin tuon Sisleyn sarjan kanssa, en muista ollenkaan mikä on mikä... oletko muita kokeillut siitä sarjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La Rive Amore di Fiore on Manian kopiotuoksu.
Herranen aika! Suosikkituoksuni! Onko tuo La Riven Amore di Fiore tosiaan kopio Maniasta? Fragrantican mukaan on, mutta muistelen Manian korkin olleen musta silloin kun käytin sitä (voin toki muistaa väärinkin).
Olet oikeassa: Maniassa oli alunperin musta korkki. Sitten pullo vaihdettiin ja tuoksua muokattiin. Ilmeisesti alkuperäinen ei myynyt hyvin? Sitä en tiedä, onko tuo La Rive kopio mustakorkkisesta vai pastellikorkkisesta versiosta, mutta veikkaisin jälkimmäistä. N52
Hmm viideltä merkiltä kaksi tuoksua per merkki? Hankalaa.
Guerlain - Mitsouko, Shalimar
Chanel - No. 5, No. 19
Christian Dior - Miss Dior, Diorella (molemmat vintage)
Amouage - Epic, Lyric
YSL - Y, Opium Poesie de Chine
TAI Goutal - Eau du Sud, Rose Splendide
(Oikeasti ainakaan Guerlainilta ja Chanelilta ei mitenkään riitä vain kaksi tuoksua, ja vastaavasti ottaisin useimmalta merkiltä vain yhden tuoksun listalle.) N52
Tuota Esprit d'Oscaria en ole haistanut tai en ainakaan muista. Mutta olen saanut kaupanpäällisnäytteen Oscar de la Rentan Bella Bouquetista, ja sitä en voi suositella kenellekään.