Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16261/19545 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaa mieltä. Hajuvesibrändille on aivan sama mistä asiakas brändin tuotteen ostaa (ellei nyt  pimeiltä markkinoilta), jostain kivijalkamyymälästä vai verkkokaupasta. Testeripullot eivät maksa myymälälle mitään, vaan brändi toimittaa ne ilmaiseksi. Joten kuluttajalla ei ole mitään velvollisuutta ostaa tuotetta juuri siltä myymälältä jossa nyt sattuu brändin tuotetta testaamaan. Hassu käsitys että kuluttaja olisi jotain "velkaa" myymälälle, jossa täysin brändin maksamat testerit kokeiltavissa."

Mutta jokuhan sen testerinkin aina maksaa... Ostaja siis, siinä vaiheessa, kun on ostopäätöksensä tehnyt. Testeritkit on taatusti leivottu mukaan tuotehintaan.

Vierailija
16262/19545 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jean Patoun Joy on mielestäni klassinen hajuvesi. 

Ihanan, jo edesmenneen, kummitätini klassikkotuoksu. Saakohan tätä vielä jostakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16263/19545 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen asian niin, että jos liike kaatuu siihen että asiakkaat suihkauttavat testereistä tuoksua lapulle tai iholleen testatakseen sitä, mutta jättävät tuoksun ostamatta, niin yrityksen talous on joka tapauksessa niin kuralla, että on syytäkin kaatua.

On tietenkin sääli, että kivijalkaliikkeet lopettavat. Kivijalkaliikkeen pitäminen on älyttömän kallista, ja melkein kaiken saat hankittua halvemmalla netistä tilaamalla. Samalla se on kuitenkin ihan luonnollista kehitystä. Paljon on ammatteja ja yrityksiä kuollut pois maailman liikkuessa ajassa eteenpäin.

Minäkin kyllä mielelläni tuen paikallisia pieniä liikkeitä ja pienyrittäjiä, mutta en siinä tapauksessa että hintaa asialla on huomattavasti, jopa kaksinkerroin enemmän kuin netistä tilaamalla. Minkään tavaratalon pystyssä pitämiseen en aio rahojani käyttää pelkän kannatuksen vuoksi. Toki jos sieltä saa haluamani asian järkevään hintaan niin sitten.

Vierailija
16264/19545 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain Stockmannilta ilmaiseksi näytteen Givenchyn uudesta Irresistible Very Floralista, kun ostin MyStockmann -20% alennus tuoksuista -kampanjasta kaksi tuoksua, joiden yhteishinta oli 152 euroa. Sen verran ilmeisesti pitää ostaa, että saa yhden pikkiriikkisen näytteen... 

En ole vielä kokeillut Very Floralia, odotan vähän keväisempiä kelejä ensin. 

OT, mutta kiinnostaa mitkä tuoksut ostit Stockalta ja mitä pidät niistä? 

Mietin pitkään kotona ennen ostosta ja testasin kaupassa pulloista (ja ihan ilmaiseksi!) neljää tuoksua. Ensimmäinen aikomus oli ostaa Maison Margielan Replica-sarjan Matcha Meditation, joka on ollut mielessäni siitä saakka, kun sitä sen lanseerauksen aikana aikoinaan haistelin. Se on ihana, mutta siinä on vaan se juttu, että toisin kuin monia muita saman sarjan tuoksuja, sitä ei saa pikkupullossa ja olisin sellaisen mielellläni ostanut, joten jätin sen haikein mielin pois listalta. Ainakin toistaiseksi.

Seuraavaksi päädyin Juliette Has A Gun -hyllyn eteen ja otin nuuskintaan Magnolia Blissin ja Vanilla Vibesin. Molemmista pidin kyllä, Vanilla Vibesista enemmän, mutta olin sittenkin kahden vaiheilla, että onko JHAG minun merkkini vai ei. Epätietoisena siitä otin käteeni vielä Viktor & Rolfin uutuuden Flowerbomb Tiger Lilyn. Olin haistellut sitä jo aiemmin, pitänyt siitä ja miettinyt siitä Dolce & Gabbanan Dolce Gardenin seuraajaa, koska siinä pullossa ei enää paljon ole jäljellä, pari-kolme millilitraa. Niissä kahdessa tuoksussa on paljon samaa, trooppista ja kookosta, mutta myös tarpeeksi erottavaa, että tunnen saaneeni ihan uuden tuoksukokemuksen. Eli one down, one to go, koska jääräpäisesti pidin kiinni siitä, että miinus kakskyt prossaa Stockalta tarkoittaa tällä kertaa kahta tuoksupulloa. 😁 

Ja sitten palasin takaisin JHAG-tuoksujen luo, mutta vieläkin olin epävarma. Seilasin hyllyltä hyllylle, kunnes pääsin Jo Malone -hyllylle ja huomasin, että Nectarine Blossom & Honey -tuoksua pikkupullossa on tasan yksi kappale. Siitä ei ollut edes testeriä, mutta ei minun sen kummemmin tarvinnut sitä testata, koska se on ollut Jo Malone -toivelistallani useamman vuoden. Joten se ratkaisi epävarmuuteni, ja marssin yhden upouuden ja yhden vähän kauemmin markkinoilla olleen tuoksun kanssa kassalle.  

Nectarine Blossom & Honey oli päivän tuoksuni tiistaina, mutta Tiger Lilyä en ole käyttänyt kertaakaan vielä päiväsaikaan. Kerran se oli yötuoksuna, mutta odottelen ilmojen lämpiämistä päiväkäyttöön. Molemmat ovat aika makeita tuoksuja, mikä on minulle suht epätavallista. Mutta aina välillä iskee makeanhimo, tuoksuissakin. 🙂

Vierailija
16265/19545 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko muille koskaan sellaista, että innostutte yhtäkkiä jostain vanhasta tuoksusta, joka ei ole 'trendikäs'? 

Minulle on viime vuosina tullut hetkiä, kun olen innostunut sellaisista tuoksuista, joita esim. äitini ja kummitätini käyttivät 90-luvulla, kun olin alakouluikäinen. Olen hankkinut mm. Opiumin, jota äitini käytti lapsuudessani, sekä ihastunut Lancomen Poemeen ja Duneen, joita kummitätini käytti. 

Nyt muistelen kaiholla Poisonia, jota äitini niin ikään käytti. Moni tuntuu ajattelevan sen olevan vihoviimeinen hyönteismyrkky, mutta omissa muistoissani se oli äidilläni aina hedelmäinen, puuterinen ja sensuelli. 

Nyt mietin, pitäisikö investoida pulloon, vai olisiko tuoksu nykypäivän ihmisten Baccarat Rougen ja Marlyn kyllästämiin neniin liian kummallinen. :D

Tulee, itse innostunut Calvin Kleinin Obsessionista siinä ruskeassa s

Täällä yksi vanhanaikainen! :D

Lempituoksuistani moni on klassinen chypre, siis ne ovat aivan erityylisiä kuin nuoruuteni kasari- ja ysärituoksut (vaikka niidenkin joukosta löytyy ihania klassikoita). Mitsouko, Rochas Femme, Diorella, Diorama, Miss Dior (eli se aito ja alkuperäinen vuonna 1949 lanseerattu), YSL "Y" (naisten tuoksu). Mitsouko on ainoa, jota vielä saa suurinpiirtein alkuperäisen kaltaisena. Joitain nyky-chyprejä on olemassa (Roguen Chypre-Siam!), mutta noin yleensä ottaen ne tuntuvat olevan poissa muodista - toki ymmärrettävää sikäli, että valkohankajäkälä on kielletty (oak moss, meniköhän tällä kertaa oikein), mutta luullakseni myös muuttuvien trendien vuoksi. Ihana Chanel 19 ei ole oikeastaan chypre, mutta sekin tuntuu olevan täysin epätrendikäs. 

Minä en kyllä kauheasti välitä, mitä muut tuoksuistani ajattelevat. Tuoksun ehkä nykynenään vähän erikoiselta. (Mutta Mitsoukosta on yllättäen tullut positiivisia kommentteja joskus.) N52 

p.s. Opiumin nykyversio on ihan käypä, vaikkei olekaan samanlainen kuin alkuperäinen. Dune myös. Hienoja tuoksuja! 

Vierailija
16266/19545 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52 lisää vielä: en tiedä, mistä tuo chypre-rakkauteni on tullut, koska lapsuudessa ei äitini, mummuni eikä täditkään käyttäneet mitään tuoksuja - tai jos käyttivät ei niistä ole jäänyt minkäänlaista muistijälkeä. Outo juttu. 

Vierailija
16267/19545 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksutin uusinta Nomaden Egyptiversiota tänään. Oli kovin mieto ja pehmeä. Ei jäänyt mielipidettä eikä herättänyt tunteita. Edp ja edt edelleen suosikkejani.

Vierailija
16268/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan, jo edesmenneen, kummitätini klassikkotuoksu. Saakohan tätä vielä jostakin?

Jos haluat ostaa, niin osta nyt. Katso Googlesta, missä sitä vielä on saatavilla. Patoun tuoksuja ei enää valmisteta.

Dior (tai oikeammin LVMH) osti Jean Patoun tavaramerkin ja lopetti sen. Dioriltahan ilmestyi sittemmin niiden oma "Joy", joka on ihan eri tuoksu.  

Vierailija
16269/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat ostaa, niin osta nyt. Katso Googlesta, missä sitä vielä on saatavilla. Patoun tuoksuja ei enää valmisteta.

Dior (tai oikeammin LVMH) osti Jean Patoun tavaramerkin ja lopetti sen. Dioriltahan ilmestyi sittemmin niiden oma "Joy", joka on ihan eri tuoksu.  

Hobby Hallilta saa vielä edt:tä, mutta se on käsittääkseni käytännössä eri tuoksu kuin edp.

Vierailija
16270/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragrancex.comista saa Joy edp:tä vielä.

Vierailija
16271/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut Valentinon uutta Green Stravaganzaa?

Vierailija
16272/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuallergikkoja on aika paljon.  Ainakaan vahvat tuoksut, jotka tekevät ympärille metrien hajupilven eivät kyllä ole tätä päivää.  On ajattelematonta lähteä ihmisjoukkoon esim. Teatteriin voimakkaissa hajusteissa.   

Pidän tuoksuista, mutta perinteisiä suihkutettavia tulee laitettua helposti liikaa. Toivottavasti kiinteät hajuvedet, vartalovoiteet ja roll onit yleistyisivät pakkausmuotoina. Niitä olisi helpompi annostella.

Vierailija
16273/19545 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori 90-luvulla, niin tytöt tuoksuivat vaniljalta. Voi mitä muistoja tuoksut voivatkaan laukaista. Joistakin tulee mieleen omat vanhat Axe-deodorantit. Niistä ja vaniljaisista tuoksuista tulee mieleen välittömästi pimeät viikonloppuillat; diskot ja bileet, ja hieman vanhempana sitten yökerhot. Ja joskus haistaa vielä nytkin jonkun, josta tulee lapsuudessani isäni käyttämä partavesi mieleen.

90-luvun alussa suosittu oli Body Shopin vanilja. Se oli kyllä aika karmea lopulta, minullakin oli sitä mutta tajusin itsekin että se ei ollut paras mahdollinen vanilja. Myös valkoinen myski ja mustaherukka olivat suosittuja tuoksuja, niitä sai myös talkkina.

Uskomatonta, miten aikuisia tuoksuja tuli käytettyä jo yläasteella (Jil Sander Woman III ja Fendi), ja  lukiossa Body Shoppia... No, kesätyörahat meni kyllä kalliimpiin tuoksuihin: Paris, Lagerfeldin Chloe, Poison ja

YSL:n Babydoll oli todella hyvä tuoksu. Ehkä olen vähän sitten jumittunut teiniaikoihin, sillä etsin tuoksuista edelleen mustaherukkaa ja sitrusta.

Vierailija
16274/19545 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Kirjoitin jo sivulla 804 näin:

Vaniljaa, valkoisia kukkia (jasmiinia) ja hitunen teetä. Sellainen, no, tavallinen tuoksu. Kevyt. Keväinen. Ihan kiva. :)

Vierailija
16275/19545 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tulee ja kookos kiinnostaa. 

Onko joku täällä kokeillut DKNY coconuts about summer sekä Guerlain coconut fizz ja osaisi kertoa ovatko kuinka samanlaisia?

Elizabeth ardenilta tullut uutuus green tea coconut breeze, taidanpa tilata sokkona...

Vierailija
16276/19545 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vaniljaa, valkoisia kukkia (jasmiinia) ja hitunen teetä. Sellainen, no, tavallinen tuoksu. Kevyt. Keväinen. Ihan kiva. :)

Minun nenään tämä oli kyllä 'tuhti' ja makea, ei kovinkaan kevyt. Vaniljainen. Tykkään enemmän kuin siitä perus born in romasta. 

Vierailija
16277/19545 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Minun nenään tämä oli kyllä 'tuhti' ja makea, ei kovinkaan kevyt. Vaniljainen. Tykkään enemmän kuin siitä perus born in romasta. 

Maku- tai oikeastaan hajuasioita. Menitkö ensinuuhkaisun lankaan? 

Tosi harva nykyajan designertuoksu on oikeasti tuhti. Ja se on vähän harmi.

Vierailija
16278/19545 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan BLVGARI  ruusutuoksua vielä. Siinä on hyvä ruusun tuoksu. Rose Essentielle. 

Ite rakastan BVGARIN Jasmin noir tuoksua koska Jasmin jotenkin vaan iskee mun nenääni. Mutta nyt löyty uusi suosikki,YSL Libre intense. Aivan ihana tuoksu,sen ostan heti ku voin.

Vierailija
16279/19545 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Minun nenääni tämä oli kevät tuoksuksi liiankin täyteläinen - olisiko vanilja, joka minun nenääni tuoksuu talvikaudella paremmalta? Jotakin jännää Stravaganzassa silti oli ja se jäi mieleeni pyörimään...

Vierailija
16280/19545 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Minun nenääni tämä oli kevät tuoksuksi liiankin täyteläinen - olisiko vanilja, joka minun nenääni tuoksuu talvikaudella paremmalta? Jotakin jännää Stravaganzassa silti oli ja se jäi mieleeni pyörimään...

Mun mielestä ihan perus tuoksu enkä luonnehtisi täyteläiseksi enkä jännäksi. Pidän siitä silti. Komistuu ajan kuluessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi