Vierailija

Tuloni on niin pienet, että vaikka koitan elää säästeliäästi, kaikki mikä tulee meneekin. Joinain kuukausina säästöön voi jäädä muutama kymppi, mutta ennemmin tai myöhemmin tulee joku pakollinen hankinta tai muu meno, johon nekin rahat täytyy käyttää. Olen jo vuosia ollut tilanteessa, jossa tililläni on korkeintaan muutama satanen ylimääräistä. Ja se on pidemmän päälle stressaavaa.

Onko teidän milestä väärin, jos käyn hakemassa helpotusta tilanteeseeni leipäjonosta? Hakisin ilmaista ruokaa vaikka siihen asti, kunnes tilillä on esim. tonni. Vai tekisinkö siinä väärin niitä kohtaan, joilla on nyt akuuti hätä päällä?

Sivut

Kommentit (65)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muutama satanen ylimääräistä? Mielestäni se on ihan hyvin. Minulle jää vuokran jälkeen 350 euroa, enkä käy leipäjonossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista: kaikki tulee mikä menee, mutta enimmillään tilillä on satasia ylimääräistä. 
Siis kaikki menee mikä tulee :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutama satanen ylimääräistä? Mielestäni se on ihan hyvin. Minulle jää vuokran jälkeen 350 euroa, enkä käy leipäjonossa.

Muutama satanen on monelle täysin riittämätön puskurirahasto ja se kuluu hetkessä pois, jos eteen tulee joku vähänkin isompi pakollinen hankinta.

Vierailija

Pysyt viimeisenä jonossa ja jos sinulle jotain jää, otat. Näin et varmasti vie kenenkään todellisessa hädässä olevan osuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista: kaikki tulee mikä menee, mutta enimmillään tilillä on satasia ylimääräistä. 

Kaikki ei ole sellaisessa tilanteessa, jossa tulot tai pakolliset menot pysyy joka kuukausi vakiona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan: Olet perusterve lapseton sinkku, jonka elämä rullaa eteenpäin ilman erityisiä huolenaiheita. Et siis esim. asu syrjäseudulla tai tee sellaista työtä, jossa oma auto joskus myös yllättävine kuluineen on välttämätön.

Vierailija

On väärin. Ruokajonon ruoka jaetaan siellä olevien kesken. Mitä enemmän hyväksikäyttäjiä niin sen vähemmän jaettavaa oikeasti nälkäisille jää.

Vierailija

Olen käynyt kaupunkini leipäjonossa muutaman kerran budjetin kiristyessä jonkun ylimääräisen menon takia. Kaupunkini jonoon tarvitse mitään todistuksia ja ruoka jaetaan tasapuolisesti kaikille riittävästi. Hienoihin autoihin monet pakkaavat näitä kasseja, etenkin ulkomaalaiset, venäjää puhuvat.  

Vierailija

Entäs minä?

Mulla sairauden takia tulot pienet (aktivoitu peruspp ei muuta), mutta säästöjä.

Voinko mennä ettei tartte elää pelkillä säästöillä?

Vierailija

Tietenkin saat mennä, jos et kykene käyttämään sitä matkustamiseen ja jonotukseen käytettävää aikaa paremmin. Se on oikeastaan ihan sama, onko jonon alkupäässä vai loppupäässä, odotus kestää suurinpiirtein silti sen pari tuntia. Tai siis pk-seudulla näin, en tiedä muiden kaupunkien jonotustilannetta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat