Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuisten 05 uusi viikko (22)!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis help!!

Laura nukahti eilen klo 20.10 ja heräsi tänään väsyneenä ja kitisevänä klo 5.15. Puolitoista tuntia yritin saada tyttöä takaisin uneen, mutta eipä se onnistunut. Nyt ollaan molemmat väsyneinä täällä, ja erityisesti äidin pinnaa kiristää. Miehellekin suutuin pahanpäiväisesti - hän kun ei noussut jeesaamaan, vaan antoi vain kuivia kommenttejaan sieltä peittojen alta. grrrr.

Nyt päätin hommata meille pimennysverhot. Onko teillä käytössä sellaiset? Onko niistä ollut apua? Millaiset verhot teillä on (rulla- vai sivuverhot)? Mistä hankitte ne, mistä hintaluokasta on suunnilleen kyse? Kiitos jos ehditte kommentoida!

Yö meni muuten kivasti ilman muita heräilyjä, joten ehkä on turha valittaa. Pitäis varmaan antaa periksi ja käydä itsekin nukkumaan jossain ysin-kymmenen pintaan... MugSkab; teillähän myös herätään aikaisin. Miten itse jaksat sen, menetkö nukkumaan aikaisin vai oletko itsekin luontaisesti aamuvirkku tapaus?

Sorry tää masentava viikon aloitus, toivottavasti teillä menee paremmin!

t. Ompunäiti ja L

Vierailija
2/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, minäkin olen vähän samaan tyyliin kuin Ompunäiti murissut miehen kommenteille viime yönä. Oiskohan Helkalla ollut vatsanpuruja, kun kieppui ja kiljui puolen yön maissa, potki meitä kylkiin ja vääntelehti. Mies vaan veti peittoa korville ja ärisi mulle, että anna tissiä sille. Onneksi loppuyö meni ihan hyvin.

Pimennysverhoista, me hankittiin tähän uusimpaan asuntoon tumma bambuverho makuuhuoneen ikkunaan, ja se kyllä pidensi yöunia ihan selvästi. Edellinen makuuhuone oli lisäksi ihan ekstravaloisa, sinänsä ihanaa, mutta ei niin kivaa kun Helka oli aika usein sitä mieltä, että aamu alkaa klo 5:30.

Minä en millään malttais olla töissä, tekis kauheesti mieli pihalle mylläämään. Sain viikonloppuna kasvimaan laitettua (toivottavasti joku alkaa kasvaa), nyt himoitsisin päästä oksasaksien kanssa muutamien puskanturakkeiden kimppuun. Tykkään ihan hirveesti kun on iso piha, minä olen aina haaveillut omasta " salaisesta puutarhasta" , jossa on paljon kukkia, omenapuita, yrttejä, kasvihuone ja hyvin vähän nurmikkoalaa. Nyt on pihassa ainakin potentiaalia, juuri muuta siellä ei sitten olekaan. Pari ruohittunutta kukkapenkkiä ja puolikuolleita ruusupuskia. Mun viherpeukaloni ei ole oikein päässyt kehittymään, mutta ehkä se tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli kummallinen. Ensinäkin minulla nousi lämpö illalla.. pihlalla on kanssa ollut lämpöä jo parina päivänä, mut ei muita oireita. No, esikkomme pissasi kaksi kertaa housuihinsa viime yönä, eikä ole tehnyt sellaista puoleen vuoteen.

Pimennysverhot ovat meillä ihan must. meillä on teetetty joka asuntoon hyvät pimentävät rullaverhot, eikä hinta ole todellakaan ollut kamala. Suosittelen mustaa..

Jeps, nyt töihin...

Vierailija
4/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitkät pätkät ja neiti tuli ja painoi jotakin ja kaikki hävisi!

Syömisistä on ollut puhetta: Heräsi aiheeseen liittyvä kysymys. Mitä tuoretta hippusillenne tarjoatte?

Meillä on joku takiaisvaihe meneillään. Kun olen missään muualla kuin olohuoneen lattialla, tyttö haluaa olla sylissä. Silloin leikkii itsekseen kun istun vieressä. Ulkoilu on ainoa poikkeus, siellä ei paljon äitiä kaipaile. Mukaan vaan on vielä mentävä, ei oikein uskalla vielä yksin laittaa =).

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta unohtui. Täytyy siis palata kun muistuu mieleen. Nyt mun päällä kiipeillään taas, moro!

mallu ja neiti 260405

Vierailija
5/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten eilen kerinnyt kirjoitella =( Juup Ompunäiti ei taida Anton tisuista luopua hevillä, no kolme kuukautta on aikaa kun päätin, että elokuun lopuun mennessä loppuu..innolla odotan...

Vielä ruokailu pohdintaa, minä olen ostanut Antonille elovena kauramuroja, ei maistu kyllä mutta niitä olen kokeillut, hirveän innoissani en ole muroista, kerkeää sitten isompana. Liha ruokia minä yritän mahdttaa kaksi, meidän ruokarytmi on jotakuinkin:

aamiainen 8.30

lounas 11.00

välipala kun herätään unilta 14-15

päivällinen 17.00

ja iltapala 19.30

Eilen Anton suostui juomaan tavallista maitoa, jippii. ENpä muista mitä piti kommentoida vielä, nyt lukemaan kun poju nukkuu. Mukavaa päivää kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
6/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää, kun kävin lukemassa odotuspuolella pinoa, niin viestit olivat todella pitkiä, mutta kun hippuspinoon tulin, niin viestit olivat hyvin ytimekkäitä. Jotenkin kirjoittamista ei edesauta tuo hiukan yli vuoden ikäinen tirriäinen. En edes yritä kirjoittaa silloin, kun T on hereillä.

Meillä oli (tai siis luultavasti vain minulla) huono aamu. Hermo meni ihan ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen. Aamupuuroon piti välttämättä työntää koko käsi, vihdoinkin T keksi, että miten roskiskaapin ovimekanismi toimii ja ah onnea. Totesi vain minulle, että hyi, hyi, kakka ja lappoi roskiksen sisältöä lattialle. Sähkökaappiin olisi pakko ollut päästä, jostain löysi siirappipiparkakkuja ja mutusti niitä onnessaan, tunki itsensä yhden pöydän taakse niin, ettei itse päässyt pois, mutta kun äiti pelasti pinteestä, niin sinne oli heti mentävä takaisin. Ulkona sama meno jatkui. Naapurin pihaan olisi ihan välttämättä ollut pakko päästä, kaikkea piti taas syödä maasta jne.

Mutta, positiivisesti ajatellen, en varmasti ymmärräkään, miten onnellinen saan olla, että T syö hyvin (vaikka tunkeekin kättänsä ruokaan ja viskoo ruokaa lattialle).

Päivärytmi tällä hetkellä:

8.00 herätys

8.30 aamupuuro (neljän viljan puuroa ja jotain hedelmäsosetta)

11.30 lounas (liha/kala/kana sosetta iso purkki)

12.00 päikkäreille

14.30 herää päikkäreiltä

päikkäreiden jälkeen välipalaksi hedelmää/leipää/piirakkaa/jogurttia

17.00 päivällinen (liha/kana/kala sosetta iso purkki)

19.30 iltapuuro

20.30 nukkumaan

Syö sekä koti- että kaupanruokaa ei ole vielä jättänyt mitään syömättä. Tuoreena annan kaikkia hedelmiä, porkkanaa raasteena, vihanneksia. Nyt oppinut haukkaamaan ja puremaan, eli kurkkuakin voi jo antaa paloina, ei tarvitse enää raastaa. Marjoista tykkää kovasti (mustikka, vadelma, puolukka, lakka, karpalo).

Ruokateemaa jatkaisin, eilen ostin ekan kerran Ruotsalaisia uusia perunoita. Voihan niitä antaa jo taaperoille, kun vauvoillehan ei ihan näitä pikkuperunoita saanut antaa.

Sellaista, pihahommat odottaisi tekijäänsä, maalata pitäisi ja öljytä terassit. Kasveja pitäisi istutella lisää yms. Meillä on puolen hehtaarin kokoinen piha ja se on ollut ihan umpimetsää, joten piha on todellakin sellainen kymmenen vuoden projekti. Onneksi viime kesänä saatiin iso nurmikenttä tehtyä valmiiksi, siellä on kiva pikkuisen temmeltää!

Jospas minäkin tekisin jotain kotitöitä.

K&T030405 ja pikkupippuri la 16.10

Vierailija
7/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin avannut koneen aamulla, olisi mun viesti varmaankin ollut samantyylinen/ väsyneen kuuloinen mur viesti, kuin monilla täällä ;-) Nyt päiväunien jälkeen ei enää potuta ;-)

Meillä kanssa oli ihan ihme episodi viime iltana. Anoppi oli kylässä ja tietysti kävi Elmon huoneessa sen sata kertaa ja nosti pojan vielä ylöskin sängystä ( meillä on hyvin erillaiset tavat nukuttaa lapsi ja olisi vaan pitänyt puuttua asiaan, mutta minkäs teet, kun mulla oli väri-aine päässä etc.)

No lopulta anoppi lähti kello 21 ja Elmo oli VIELÄKIN hereillä :-0, no sitten 5 minuutin päästä ihan yhtäkkiä oksensi kaiken päälleen /sänkyvaatteille/sängyn pehmoleluille ( tiedättehän sellaisen tosi lahjakkaan oksennuksen, joka leviää kaikkialle ;-)). No eikun äijä' uudelleen suihkuun ( Elmo inhoaa/pelkää suihkua) ja eikös siitä riemu revennyt. No sitten huusikin vielä sängyssä kello 22.30 asti :-0. Ja joo tässä vaiheessa mäkään en jätä herraa toki yksinään, vaan yritin sylitellä, lauleskella, halailla, mutta mikään ei auttanut. Just kun tuntui nukahtaneen, havahtui taas itkemään. Ja sitten kun nukahti, nukkui kertaakaan heräämättä aamu 7. No se ei tietysti oikein riittäisi, kun yöunesta jäi 2 tuntia alkupäästä pois, mutta toisaalta jos olisi tullut illalla kipeäksi, niin olisi luullut, että heräilee pitkin yötä ??

Ja tänään on ollut taas ihan oma itsensä, jos ei oteta huomioon pientä väsyä. Että ei voi tietää, mikä herralla eilen oli ??????????????

Ai niin Mareila , luulen kanssa, että et ihan hevillä saa Antonia tissistä luopumaan ;-) Niin ja me käytiin muuten viime viikolla katsomassa Da Vincin koodi miehen kanssa. Musta se oli ihan suht ok leffa, kunhan ottaa jo etukäteen sen asenteen, että LEFFA ei pysty vastaamaan hyvää KIRJAA ;-) Musta meinaan Da Vincin koodi on yksi parhaimpia kirjoja, mitä olen ikinä lukenut. Viime viikonloppuna iski lukunälkä ja kaivelin meidän kirjahyllyä ja löysin miehen kirjan KUMMISETÄ. Oli muuten yllättävän hyvä lukukokemus.

Jep no eipä taas mitään uutta taivaan alla. Hauskaa maanantaita

Vierailija
8/35 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin ihan innoissani Helville fleecevaippaa (osakestoilen ja nyt iski innostus kokeilla fleeceä vaipassa) ja huomasin just että tässähän on jo keskiyö. Saa nähdä kuinka aamulla herätään :0 Saa myös nähdä, kuinka vaipan käy, sillä edellisen vaippaompeleeni jouduin heittämään ekakokeilun jälkeen roskiin - muuten se oli ihan hyvä, mutta kun ei mahtunut päälle.

Ompunäiti: ei, en todellakaan ole aamupirteä. Mielelläni nukkuisin 8-9 asti ja heräilisin hitaasti. kummasti sitä vain oppii ihan luonteensa vastaiseksi hippusen kanssa :) Minun selviytymiskonstini on nukkua aina kun Helvikin nukkuu. Tuossa 6-10kk ikäisenä se ei oikein toiminut, kun H ei nukkunut päivällä oikein ollenkaan. Nyt jostain kumman syystä nukkuu 2 x 2h päiväunet, joten minäkin saan ihan mukavat päiväunet päivisin. Tosin mitään muuta ei sitten tulekaan tehtyä! Ihan oikeasti, missä välissä ehtisin?

Päivämme nykyään:

05.50 (lähes minuutilleen) ylös, heti alakertaan ja neidille maitoa (en enää syötä sängyssä, jos joskus oppisi olemaan vaatimatta...)

6.30 aamupalaa (jugurttia tms), leikkejä (äiti yrittää heräillä...)

9.00 tissimaitoa ja päiväunet

11.00 lounas (maistuu huonosti) ja ulkoilemaan/kaupoille/päiväkahville

14.00 välipala (kiisseliä/leipää)

15.00 tissimaitoa ja nukkumaan

17.00 uusi ruokayritys (ei maistu)

19.00 iltapuuro

20.00 nukkumaan

Nyt kun katselen tuota listaa, niin huomaan, että pääruat tarjoan aina unen ja maidon jälkeen... Pitäisi varmaan yrittää jotain muuta kohtaa, niin voisi maistua paremmin. Ei vaan kahdelle ruoalle löydy paikkaa, jos päiväunille mennään edelleenkin tissin kautta. Vai pitääkö aamupalaksi tarjota pihviä??? Hmmm. Tosin yritin tänään useaan otteeseen tarjota juustoperunakukkakaalikeittoa, mutta ekan lusikallisen jälkeen kieltäydyttiin aina syömästä. minusta se oli hyvää, mutta Helvistä ei...

Vierailija
9/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täälläkin ihmeellinen yö... Ensinäkin, nyt kun olen ollut ite kipeenä niin olen antanut keskimmäisemme nukkua päiväunia mistä on sitten omat seuraamuksensa. Amandalla päiväunet venyisivät kokoa ajan myöhemmäksi ja myöhemmäksi, joten... Niin siis eilen mies lähti sählyyn klo 19:45 ja me mentiin sitten lasten kanssa heti iltapuuhille, eli hampaat harjaamaan, pisuille ja pesuille jne. Sänkyihinkin päästiin ajoissa ja aloin lukea iltasatua. Esikoinen nukahti heti mutta noi pienet vaan pelleilee. Sain vihdoin rauhottumaan ja vähän yli yheksän Amanda sitten nukkui. Mutta tuo Emil-pieni... Yritti nukkua ja nukkua ja nukkua (hän ei oikeestaan ole sellasta iltapelleilevää sorttia) ja kun vihdoin nukahti niin klo oli 22:15. Järkyttävää. Aina käy noin jos hän nukkuu vähänkin päivällä. Yöllä Amanda sitten heräs joskus kolmelta ja oli hereillä yli 2 tuntia??? Istu vaan siinä sängyllä ja höpisi. Ööh.

Meillä on pimennysverhot. Ompunäiti tais niistä kysyä. Nyt meillä on sellaset ikkunan ulkopuolella olevat puuverhot niin kun kaikilla täällä mutta ennen on ollut käytössä ihan Ikean verhot. Mä olin esikoisen jälkeen tosi aamuvirkku (vaikka hän ei ollut), mutta nyt en todellakaan ole. Me herätään siinä puol kasilta ja sillonkin väsyttää hirveesti. En kyllä ymmärrä miten mua väsyttää aina koko päivän. Tuntuu että olen kroonisesti kipeä tai jotain.

Vaakamom ja anoppi, meillä oli myös anoppi kylässä 5 päivää ja se on kyllä ihan jees täti mutta jotkut sen jutut menee vähän yli. Se meinaan kalustaa täällä meillä ihan uudestaan aina ym.

Errj, mä en myöskään ole koskaan ollut mikään puutarhaihme tai edes -ihminen mutta nyt kun ekaa kertaa on ihan oma piha niin yhtäkkiä tuntuu että vielähän mustakin viherpeukalo tulee...

Amandan tuoreiden syömisestä: syö kurkkua ja porkkanaa ja omenaa ja banaania, siinä se oikeestaan on. Muuten syö edelleenkin tosi hyvin. Ateriat suunnilleen näin:

Klo 09 aamupuuro

klo 12:30 lounas

klo 16 välipala

klo 18 päivällinen

klo 20 iltapuuro (tosin ei yleensä enää ole nälkänen)

Missä teidän hiput nukkuu päiväunet? Mä olen nyt siirtänyt Amandan sisälle nukkumaan. Meillä ei yksissäkään vaunuissa ole hyviä valjaita ja olen pari kertaa kauhuissani huomannut että A on herännyt ja sitten seisoskelee ja roikkuu siellä vaunuissa. Toisekseen tuntuu että A liikkuu aika paljon ja vaunuissa sitten havahtuu helpommin kun ei pääse möyrimään. Eli siis nukkuu sängyssään sisällä, tsägällä kaksi tuntia.

Muuta: Amanda seisoo nyt jämäkästi ilman tukea lähes koko ajan mutta askelia ottaa tosi varovasti ja harvakseltaan (siis ilman tukea) eli en kyllä vielä sanoisi että kävelee.

Nyt pitää mennä, hyvää viikkoa kaikille!

Vierailija
10/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hommattiin sitten eilen Eurokankaasta palanen sellaista pimentävää verhokangasta - kuultiin yhdeltä kaverilta, että siellä on nyt sellaista myynnissä. Mieheni viritti sen illalla ikkunankarmeihin, ja pimeää ainakin oli! Laura heräsi kuitenkin normaaliin tapaan eli klo 5.50, eli ilmeisesti emme pimennykselläkään pääse nukkumaan kuutta pidempään. Mulle riittäisi, jos voisin nukkua vaikkapa vaan seitsemään, ja kyllä tuohon kuuteenkin on tottunut. Mutta kello viisi alkaa olla jo vähän liioittelua!!

Meidän päiväohjelma on tällä hetkellä kutakuinkin tällainen:

(noin)

klo

6.00 Laura herää ja yleensä nousee isin kanssa

6.30 minäkin nousen

7.30 aamupuuro

siivoamista, pyykit koneeseen jne..

9.00 ulos; ensin koiran ja rattaiden kanssa lenkille ja sitten muuten

tepastelemaan, keinumaan tms.

10.30 takaisin kotiin

11.00 syödään

11.30 potan kautta nukkumaan

13.30 mennessä Laura herää, potalle ja välipala

taas ulos koiran kanssa, usein mennään isiä vastaan (töistä)

17.00 päivällinen

ehkä ulos; pyöräilemään, keinumaan tms (tosin tässä välissä

tulee aina viihdesuosikkini Dr.Phil, joten joudun joka päivä

vähän punnitsemaan, mitä tehtäisiin...)

19.30 iltapuuro

20.15 Laura nukahtaa

Errj, kuulostaa aivan ihanalta se teidän tuleva puutarhanne! Mäkin olen haaveillut sellaisesta, esim. vanhasta rintamamiestalosta ja sen puutarhasta, vanhoista omenapuista, lyhdyistä syksyiltoina jne. (haikea huokaus!) Mutta en tiedä miten tositilanteessa kävisi -kun ei meinaa edes tää yksi kerrostaloasunto pysyä kuosissaan! Mutta sitähän sanotaan, että puutarhatöissä ihminen olisi onnellisimmillaan, enkä yhtään ihmettele! Olisihan se ihanaa nähdä istutusten kasvavan ja vielä syödä oman kasvimaan tuotoksia.

Täällä on taas sellainen kaaos, että mun on pakko siirtyä sitä raivaamaan. Käsittämätöntä, että tää on sama juttu joka ikinen päivä!! Koti on jonkinlaisessa " kunnossa" ehkä varttitunnin verran vuorokaudessa (juuri ennen kuin L herää päiväunilta). Turhauttaa!

Mutta nyt marinat pois ja hommiin.

Ompunäiti

Vierailija
11/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että Laura kaipaa vähän aikaa muutokseen =) Oletteko kokeilleet että kun Laura herää niin ette tee yhtään mitään, ikään kuin olisi keskiyö ja nukkuaika. Kokeilkaa viikon verran verhojen kanssa.

Meillä Emilillä oli kausi että heräs viideltä mutta se meni sitten ohi. No, tähän tällanen mauton kulunut klisee, että ei ne enää murrosiässä halua herätä viideltä. Hehheh, olipas tyhmä juttu.

Vierailija
12/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, täytyykin kokeilla!

Ja niinpä, sitten kun hippuset on murrosiässä, me varmaan ollaan valveilla aamuviiteen kunnes ne tulevat kotiin...kääk!!

Ompunäiti,

joka sai juuri imuroitua ja taas notkuu täällä!

Vierailija
13/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä mamma vietää eilisen kuumeisen päivän jälkeen sairauslomapäivää kotosalla. Tosin nyt on jo olo aivan hyvä, joten tuntuu todella oudolta vaan olla. Lapset on hoidossa, siis... Nyt olis niin loistava tilaisuus pestä ikkunoita ja kaikkea muuta, mutta ukko on käskenyt lepäämään (itse kun en oikein osaisi sairastaa...) Piirtelin tuossa kyllä äsken, ja sain lasten leikkihuoneeseen hienot kuvat aikaiseksi.

Pihahommiin olen minäkin ryhtynyt. Meillä on pienet etu-ja takapihat, joissa kasvaa vaikka mitä kasveja ja kukkia. Minä kun en sitten ymmärrä niistä mitään: mitä kukkia? miten hoidetaan? mikä on rikkaruohoa? Työkaverini on ennen sosiaalialan hommia ollut puutarhuri, ja hän on lupautunut käymään pihassamme, jotta saan hommiin tolkkua. Jospa viikonloppuna olis aurinkoista, niin voisimme tuparivieraiden kanssa olla tuossa ulkonakin...

Meillä Pihla pääsi eilen kokeilemaan ekan kerran rinkassa istumista. Ukko vei lapset metsäretkelle, että minä sain levätä. Pyöriskelin sohvalla jotenkin syyllisen oloisena: minunhan pitäisi olla lasten kanssa. Ennen lapsia nautiskelin sohvahetkistä kauniiden ja rohkeiden parissa, mutta nyt en pystynyt katsomaan edes sitä. (Miten se Taylor voi olla niin leikelty. Tätä siis mietin) No, eivät nuo lapset olleet äitiä kaivanneet. Retki oli ollut mukava, vaikka esikko olikin pelännyt dinosauruksia ja Pihla oli nukahtanut sinne reppuun. Voi, miten suloisen näköinen tyttö olikaan!

Lauantaina laset lähtevät vanhempieni luokse yökylään, sillä me vanhemmat juhlimme aikuisten kesken uutta kämppää. Pihla ei ole ollut vielä vanhemmillani yksin yökylässä, mutta eiköhän tuo pärjäile, kun on veikka mukana.

Jeps, käyn vielä lepäämään. Toivotan muutes kaikille iiiiiiiiiiihanan pitkiä aamu-unia huomiselle! Meillä muuten herätään 6:30-7 ja keretään sitten kivasti hoitoon.

Vierailija
14/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en saa tätä kämppää pidettyä ojennuksessa? MIksen saa edes tiskipöytää raivattua vaikka meillä on astianpesukone?? Kaikki paikat tursuaa likaisia astioita ja rojuja ja roinaa. En kestä! Minä ehkä pian toteutan ajatuksen siivoojan palkkaamisesta, ei tästä mitään tule.

Ja miksen minä osaa edes puuroa keittää?? Helka vetelee hyvällä halulla santsilautasia hoidossa, mutta kotona vaan yökkii. Miten muka puuron keittäminen voi olla niin vaikeaa, häh? Kertokaa nyt mulle kuinka keitätte puuron niin että se kelpaa!

Päiväunien nukkumisesta, meillä ollaan oltu alusta asti erilaisia, eikä Helka ole oikeastaan ikinä nukkunut päiväunia ulkona vaunuissa. Kun ei se niissä ikinä viihtynyt, huudon kanssa nukahti hytkytykseen, mutta heräsi heti kun liike pysähtyi. Helka siis on nukkunut päiväunensa sylissä, vieressä, pinniksessä ja nyttemmin meidän sängyssä.

Nyt syvä huokaus ja yritys aloittaa huushollin raivaus jostain kohtaa. Huoh.

Vierailija
15/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä kaaoksesta muuttolaatikoiden keskeltä! Tää muutto ei tosiaan ole mun hommia, aivan ihanaa päästä uuteen kotiin mutta pakkaaminen on sitten tappavan hidasta ja tylsää hommaa! Perjantai-iltana on muutto, Leevi menee vanhempieni luokse yökylään ekaa kertaa enkä tiedä kummasta meistä se tuntuu pahennalle, varmaankin äitistä =) Jonkun muunkin hippunen taisi lähteä ekaa kertaa yökylään!

Kateellisina lueskelin teidän puutarhoista, ehkäpä mäkin saan sellaisen kun kasvan isoksi! Olisi ihana kesällä olla omassa pihassa, ei tarvitsisi aina raahautua johkin puistoon!

Meillä muuten on kanssa yksi aamukukkuja, Leevi herää yleensä puol kuuden aikoihin, mutta pyörii vielä tunnin verran meidän välissä! Ei olla enään tähän kämppään viititty pimennysverhoja ostaa, mutta on kyllä ehdottomat uuteen kotiin! Saa nähdä josko ne meillä auttaisi!

Päiväunet Leevi nukkuu omassa sängyssään, mikä onkin näin kesän tullen todella hyvä! Herra vain yksi päivä päätti, että ei enään nuku vaunuissa! Tykkä nukkua mahallaan pylly pystyssä ja se kun ei oikein taida vaunuissa onnistua niin parempi näin!

Meidän päivärytmi on siis jotakuinkin tälläinen:

7.00 Heräillään

7.30 Aamupala ja aamutoimet

9.00 Ulos puistoilemaan, satoi tai paistoi

10.30 Sisälle ja lounas, maistuu vaihtelevalla menestyksellä, koitan laittaa sormiruokaa mikä uppoaa hieman paremmin

12-14.30 Päikkärit, myös äiti toisinaan nukkuu

15 Välipala, yleensä velli

Sen jälkeen aikataulu riippuukin siitä lähdemmekö kauppaan vai ulos, ei välttämättä syö toista lämmintä ateriaa ollenkaan, maistuu todella huonosti, mutta tarkoitus olisi että se syötäisiin ulkoilun jälkeen noin klo 17.30.

20.Iltavelli ja yöunille

Huomenna hierojalle, jippii! Mitenkäs muiden paikat kestäneet lapsen/lasten kantelun? Muuton jälkeen alan käymään salilla minkä olisi tarkoitus auttaa hartia ja selkäsärkyihin. Ja tietty hieman muokata kroppaa, masussa edelleen se tyhjä nahkapussi =)

Nyt poistun muuttolaatikoiden pariin..

-Kuukkis&Leevi1104-

Vierailija
16/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva, kun oli tullut paljon juttuja ja niitä voipi kommentoida =)

Ihan eka siivouksesta ja puutarhasta:Errj, täällä toinen kovin huono järjestyksen pitäjä =(Meillä on myös tiskikone, silti tänään olen pessyt melkein kaksi koneellista astioita, koska ensin odotin että kone täyttyisi tarpeeksi ja tänään havahduin, että taisi tulla liian kauan odotettua. Ja sama juttu, meillä on rojua joka paikassa ja joka lauantainen siivous alkaa raivauksella, johon siis menee luonnollisesti kauemmin kuin itse siivoukseen =(Joka lauantai teen pyhiä lupauksia, että TÄSTÄ LÄHTIEN pidän järjestyksen yllä...kunnes pätkähdän rikki, poikki väsyneenä sohvalle, huomenna sitten..ajatuksen kanssa ja näin olen joka lauantai samassa tilanteessa...

Puutarhan hoidosta, olisi ihana kun olisi puutarha j akun vielä osaisi sitä hoitaa...Minä olen hyvin hyvin säälittävä kukkien hoitaja, tapan ne aina pitää niitä pihalla tai sisällä, yhden kasvin olen saanut säilymään, sen saimme häälahjaksi, jopa äiti ihmettelee, miten se on mahdollista...eli ei ole häävit taidot...Nyt olen päättänyt, että laitan edes meidän parvekkeen kuntoon, siis ostan kukkia (mies tosin kysyy, että miksi laittaa niihin rahaa, kun tapan ne kuitenkin...;)) ja siivoan sen.

Puuro neuvoja en osaa antaa, kun ei meidän kuopus syö puuroa juuri ollenkaan. Tosin tänään on ollut hyvä päivä syömisten suhteen, kaikki viisi ateriaa on mennyt alas, määrät ovat olleet aika pieniä, paitsi iltapalalla, mutta syöty on ja reippaasti =) Tuoreiden syöminen, sitä on pitänyt hehkuttaa, Anton tykkää hedelmistä, meillä syödään

-banaania, omenaa, nektariinia, vesimelonia, mansikkaa, mandariinia, kurkkua ainakin =)

Ja sitten nukkumisesta, Anton alkoi vasta 10 kk iässä nukkumaan ulkona ja siellä nukkuu päiväunet lähes poikkeuksetta. Meillä on valjaat ja turvaistuin pussi, missä on reiät valjaille. Siellä tuutii, eikä tarvitse paljoa päälle, kun pussi on tosi lämmin. Jos ulkona huudetaan (naapurin lapset) niin laitan esikoisen huoneeseen rattaissa ja ikkuna auki. Välillä nukkuu jopa alkuyön rattaissa, jos on tosi levoton.

Kent: Meidän esikoinen on samanlainen unissa, kun teidän keskimmäinen, yleensä ei nuku päiväunia, mutta jos vaikka tarhassa sattuu nukahtamaan, niin ilta venyy tosi myöhään.

Vaakamom: Kirja on lähes poikkeuksetta parempi kuin leffa, mutta minäkin tykkäsin tosi paljon Da Vincin koodista, niin haluan leffan siksi nähdä =) Kumpi muuten oli mielestäsi parempi Enkelit ja Demonit vai Da Vincin koodi? Ja kummisetä oli minunkin mielestä aika jees.

Sitten loppuun Gallup: Miten olette alkaneet nukuttamaan kun olette rinnasta vieroittaneet? Ihan käytännön vinkkejä ottaisi vastaan, esikoisen kanssa kun tälläistä ongelmaa ei ollut

Nyt hyvää yötä kaikki, minä menen nukuttamaan, pikku hiiviöni (rinnalle, kuinkas muutenkaan ;))

Mareila kera pikku ihmisen

Vierailija
17/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan ollaan menossa johonkin tai tulossa jostakin. Huomenna lähdetään isomummoa ja muuta sukua katsomaan - eikös me ihan just äsken oltu jossain? Ei ehdi kotona saada mitään aikaiseksi. Tuo talon kaaos on ihan tuttua täälläkin. Nyt kun Helvi nukkuu hyvän mittaiset päiväunet, voisin tietysti siivoilla unien aikana, mutta -yllätys, yllätys - olenkin itse usein Helvin vieressä sängyssämme nukkumassa! Sitten illalla ei nukuta ja viivyn hereillä puolilleöin, eli kun aamulla herään olen väsynyt ja päiväunien aikaan menen nukkumaan... Viheliäinen noidankehä on valmis. Ihan oikeasti, taloamme ei ole imuroitu/lakaistu kuukauteen ja itseäkin ällöttää, kun sukat on puolessa tunnissa ihan mustat. No, tuleepahan vastustuskykyä!?

Kuukkiksen sormiruoka-ajatus tuli minullakin tänään mieleen, kun toiselle ruoalle laitoin herneitä, maissia, lihapullia ja voileipää tarjolle. Maisteltiin kyllä herneitä innolla, mutta ei oikeasti tainnut olla nälkä, kun muut jäi koskematta. Siis minun on mahdotonta syöttää Helville kahta ruokaa. Onneksi täällä oli muitakin, joille tuo toinen ruoka ei oikein maistu. Kaipa neiti saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet jugurtista ja mustikoista =)

Hieroja kuulosti taivaalliselta! Pitäisi päästä johonkin viiden kerran tehohierontaan, niin voisi taas ryhti oieta. Minullahan ovat nuo jännetupitulehdukset olleet riesana (nyt kuukauteen ei ole uuusinut, jee) ja viime viikolla jotain niksahti selässäni (kai) kun se on ollut koko viikon välillä niin kipeä, että on pitänyt kävellä koukussa. Istuessa ei satu yhtään, mutta maatessa taas jomottaa, eli jotain on pielessä. Venyttely ei poista vaivaa, välillä lievittää kipua, mutta aina se hiipii takaisin. kiropraktikkoa olen ajatellut, mutta ei tuo ajattelu ole vielä selkää parantanut =)

Pitää lähteä pakkaamaan, niin päästään huomenna liikkeelle. pitää vielä ennen lähtöä laittaa parit kukkapenkit kuntoon. Puutarha on/olisi ihana paikka, jos olisi aikaa ja säitä laittaa sitä. Ja taitoa!

Vierailija
18/35 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmeisesti olen emäntä... Tai siis mielestäni kiitettävästi pidän kämppää putsissa =) Mutta siis vaikka olen innostunut puutarhasta ja pihasta niin olen ainakin toistaiseksi aivan onneton kukkien sun muitten kanssa. Suoraan sanottuna en edes tiedä meidän kukkapenkistämme mikä siellä on rikkaruohoa ja mikä istuttettua ja hienoa. Nyt kun kesä on vasta aluillaan niin en ole ehtinyt tappaa kovin montaa kasvia, saa nähdä mikä tilanne on syksyllä!

Puuroista errj:lle, meidän esikoiselle rupesi 6-vuotiaana kelpaamaan mun keittämät puurot. Siis emännyydestäni huolimatta olen kai surkea puuronkeittäjä. Amanda pistelee poskeensa valmiita vauvapuuroja.

Kuukkis, hieroja kuulosti aivan taivaalliselta! En ole ikinä ollut ammattihierojalla vaikka aiemmin soitin esim selloa aktiivisesti ja hartiat oli tosi usein ihan tönköt. Nyt on tuo lastenkantelu ja omat hoilotukset valitettavasti saaneet " oikean" musiikkiharrastuksen taka-alalle.

Nukutuksesta, kun lopetin Amandan imetyksen niin A alkoi nukahtaa viereeni puristaen mun kättä tiukkaan. Ja tuo tapa on edelleen käytössä.

Lähetin miehen keskimmäisemme tarhan vanhempainiltaan. Tai siis poitsu alottaa vasta kesän jälkeen 3 täytettyään. Nyt meni nukutukset vähän paremmin eli luin iltasadun ja isot nukahti heti sen jälkeen omiin sänkyihinsä yksikseen ja Amanda sitten meidän huoneeseen 10 minuutissa.

Vielä lopputilitys, onko muilla futishulluja tai futiksesta pitäviä miehiä? Arvatkaa miten mies-kulta on vouhkannut nyt kun kisat on täällä ja useat ottelut pelataan vielä aika lähellä meitä. Niin ja sitten se on ihan laillisesti onnistunut hankkimaan liput 5 matsiin, joista kolme vielä Ruotsi-otteluita. Mua nyt ei ihastuta yhtä paljon kun yksi matsi tarkottaa vähintään yhden kokonaisen päivän poissa (riippuen missä ottelu on, Berliini-otteluun joutuu olemaan yötä esim siellä), siis kun siihen kuuluu alkuasennoituminen matsiin, matsi ja jälkijuhlat... Jos esikoisen koulu loppuis aikasemmin kun sillon 23.6. niin olisin jo lähtenyt Suomeen pakoon =)

Mutta nyt, hyvää yötä!

Vierailija
19/35 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa eli tästä aamusta:

Laura aloitti aamuhuutelunsa tänään klo 5.30. Nousi pilkkopimeässä seisomaan sängynlaitaa vasten ja huuteli: " Ö!" " Ö!" " Ö!" ; vähän niin kuin että " Huom huom, hänen ylhäisyytensä on herännyt, voisitteko ystävällisesti palvella?" Normaalisti olemme kiltisti totelleet käskyä, mutta nyt kuiskin miehelle Kentin neuvon, että nyt odotellaan eikä palvelua vielä tipu (itku olisi tietysti ollut toinen juttu, mutta nyt siellä vaan huudeltiin). Ja katso! Parin minuutin epäuskoisen huutelun jälkeen L meni takaisin makuulle ja n u k a h t i i t s e uudelleen!! Tilanne tuntui todella uskomattomalta, hyvä kun uskalsin itse hengittää.

Suunnilleen puolen tunnin kuluttua, kuuden aikaan, Laura heräsi uudelleen, ja nyt otti jo vähän raivariakin. Yritin ensin rauhoitella silittämällä ja sylissä, mutta lopulta otin vielä kainalooni meidän sänkyyn. Laura nukahti siihenkin vielä uudelleen (rauhoitti itsensä hypistelemällä kasvojani, mikä on kyllä todella ärsyttävä tapa), ja lopulta herättiin hyvällä tuulella klo 6.40. Eihän se mitään luksusta vielä ole, mutta parempaan suuntaan!

Eli ei muuta kuin kiitokset jälleen kerran Kentille hyvistä vinkeistä!

Mielenkiinnolla jäädään katsomaan, mitä tulevat aamut sanovat.

Minä lukeudun ehdottomasti syntymähuonojen emäntien joukkoon. Masentavinta on se, että ihan oikeasti yritän joka päivä parhaani! Ja siitä huolimatta tilanne on mikä on: tavarat levällään, papereita siellä ja täällä, asioille ei ole oikeita paikkoja. Hiukan voin selitellä asiaa sillä, että meillä on tosi ahdasta (kaksio 58 m2), hikinen keittokomero eikä riittävästi säilytystilaa. Mutta kyllähän sitä pelkällä kekseliäisyydellä ja järjestelykyvylläkin jotain voisi saada aikaan..

Nyt pitää alkaa valmistautua koira-Laura-lenkille. En muistanut nyt kommentoida juuri mitään, joten ehkä palaan vielä tänään palstoille.

Aurinkoista päivää!

t. Ompunäiti, tänään paremmalla tuulella : )

Vierailija
20/35 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että jos Amanda mun mielestä herää liian aikasin niin annan vaan sen nousta (nukkuu siis vieressä). Meillä on ovi kiinni niin ei pääse karkaamaan. Saattaa tutkiskella huonetta ja sänkyä ja sählätä siellä lattialla vaikka puoli tuntia mutta jos kukaan ei ota kuuleviin korviin niin kömpii takas mun viereen ja nukahtaa - joskus siis.

Meillä oli huono yö. Tulipa heti Vaakamom ja Elmo mieleen! Keskimmäisemme puolenyön jälkeen kipitti mun viereen, mies oli vielä ylhäällä. No, ei siinä mitään mutta sitten klo puoli yksi herään örähdykseen ja tunnen kuinka tukka ja koko yöpukuni selusta on yrjössä. Taapero oli laatannut kunnon lastin suoraan minun päälleni, eli toisin kun Vaakamomin tapauksessa, lakanat ja MINÄ jouduimme pesuun. Juu, no kun me miehen kanssa siinä siivoiltiin ja tarvittiin valoa niin Amanda tietystikin herää ihan pirteäksi höpisemään. Kun kaikki oli taas kunnossa niin A ei enää ollut väsynyt ja valvoi sitten kolmeen!! Eikä tässä kaikki, kun Amanda vihdoin hiljeni ja itse ummistin silmät nukahtaakseni niin meidän sänky romahti!! Loistavaa, sieltä oli ne pohjasäleet menny rikki (eipä oo kovin laadukas sänky) kun mies ja minä oltiin nukuttu samalla puolella. Jeps, eli sängyn hätäkorjaus ja takas nukkumaan, Amanda valvoo ainoastaan tunnin. Ja klo 07 sänky romahti uudestaan...

Mutta positiivista on että Emil ei yrjönnyt sen yhden kerran jälkeen (just kai kun Elmo) ja aamulla heräs puol kymmenen ja halusi olla mamman vauva, puhui ja vastasi vaan jokeltaen " näänää, käääkää, täätää" ja ikää siis 2v9kk ja puhe kyllä luistaa. Aamupalaa pyysi ihan normaalisti (puhe oli palautunut siihen mennessä) ja söi sen eikä ole mitään tullut ylös eli mikäköhän ihmejuttu tuo oli.

Surkuhupaisten tunnelmien keskeltä,

Kent