Vierailija
Poiminta

.. Ja tyttö soitti sitten tuskastuneena, että mummi ei osta mitään kivaa! Tyttö olisi halunnut kahvimukin näköisen penaalin tai tennarin mallisen penaalin mutta äiti oli vain työntänyt jotain perhoskuvioisia että tämä on söpö, nuo on aikuisten penaaleja. Sitten vaateosastolla äiti oli tarjonnut jotain Frozen verkkareita ja mekkoja vaikka tyttö oli tahtonut farkut sekä paitoja. Ei farkuissa voi kuulemma kouluun mennä. Laitoin äidille viestin että mitä siellä tapahtuu, osta Sonjalle mitä Sonja tahtoo ja nyt pelkään äidilläni olevan paha mieli. Mitä en tosiaan halua, arvostan suuresti tätä! Kun äiti vain tajuaisi että mummin kulta ei ole enää mikään päiväkotilainen..

Sivut

Kommentit (363)

Vierailija

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmaista lounasta ei ole :D.

Ostakaa itse penaalinne ja vaatteenne niin saatte mieluiset.

Olisin ostanutkin, mutta äiti halusi shoppailemaan ainoan lapsenlapsensa kanssa. Kävivät syömässä samalla.

Ap

Vierailija

Joo mä sanoisin suoraan, että anna tytön päättää itse mitä haluaa, jos lapsen elämässä ei ole tiivisti mukana, niin ei voi ymmärtää miten nopeasti lapsi kasvaa. Välillä ku näin äitinä itsekin yllättyy, kun esim. yks kaks lps on "vauvojen juttu"...

Vierailija

Kauheaa, jos kouluikäiset ei enää leiki.

Omani leikki 6 luokan loppuun asti. Seiskan syksyllä lopetti. (mutta pari luokkakaveria leikki tuolloin vielä hevosia koulun pihalla koko vuoden. Omani ei kehdannut enää pariin vuoteen myöntää leikkivänsä)

Vierailija

11v on kyllä vaikea ikä. Ainakin tytöt yhtäkkiä muuttuvat 10-11v välillä huimasti. Meidän 10v viime kesänä täyttänyt tyttö oli vielä ihan onnessaan rimpsumekoista/kukkamekoista ja barbeista viime kesänä. Nyt katsoo kuin halpaa makkaraa jos koittaa ostaa mitään mekkoa, saati vielä kukallista/pinkkiä. Barbit vaihtuneet YouTubeen ja kirjoihin.

Milloin tämä oikein tässä vuoden aikana muuttui - en ole varma minäkään vaikka tyttöä joka päivä näen joten ymmärrän enemmän kuin hyvin että mummi on pallo hukassa.

Ap kannattaa jutella sen äitisi kanssa ja kertoa muuttuneesta tilanteesta. Mieluitenhan se olisi kannattanut jutella jo etukäteen ennen heidän lähtöään ostoksille...

Vierailija

Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Vierailija

Ymmärrän, että mummo voi olla vähän pihalla siitä mistä lapsi tykkää. Mutta miksi mummo ei voi kuunnella lasta ja ostaa niitä juttuja mistä lapsi tykkää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Huomio kiinnittyi tuohon että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen, yleensähän barbileikit alkaa olemaan parhaimmillaan vasta tuossa iässä tai myöhemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Hauskaa että noin, omassa lapsuudessa oli ihan toisinpäin. Mummini tuputti kahvia minulle jostain 8-vuotiaasta lähtien :D "maista nyt vähän kun aikuisetkin ottaa" "ai etkö vieläkään juo kahvia?" "Kyllä susta vielä kahvinjuoja tulee, ota vähän." Mummi itse joi kahvia ihan pikkutytöstä ja edelleen vetää varmaan pannullisen päivässä. Oli iloinen kun vihdoin joskus 20-vuotiaana aloin juomaan kahvia ja olin sitten "aikuinen"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on "kahvimuki penaali?"

Semmoinen Starbucks-kupin näköinen. Meidän 12-vuotiaan oli aivan pakko saada...

Vierailija

Sitä en ymmärrä miten nämä anopit ja miniät aina pahoittavat mielensä milloin mistäkin. Miehelle jos sanoisi, että älä osta sitä vaan tuota, koska ei ole enää pikkulapsi, niin mies sanoisi että kiitti tiedosta. Naiset taas kehittävät aivan turhaa draamaa mitättömistä asioista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat