Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räkäsen/sairaan lapsen paikka on kotona EI KYLÄSSÄ,KAUPASSA TAI HOIDOSSA!

Vierailija
27.05.2006 |

Tuntuu uskomattomalta että nykyajan äideiltä on perus käytännön järki jäänyt jonnekkin hevon kukkuun! Kun sairasta lasta kuljetetaan kylässä ja kaupoissa, samalla reissulla änkäydytään toiseen lapsi perheeseen kylään ja tartutetaan hekin koko perhe! Näin ollen pilataan perheen yhteiseen harrastukseen meno eli uimaan jonne ei voi mennä pienessäkään nuhassa.

Kysynkin mikä hemmetti teihin on mennyt!!!??? Miksi raahaatte sairasta lasta joka paikkaan? Miksi ette ajattele että toisen kylään EI SAA MENNÄ SAIRAANA! Mihin on jäänyt maalaisjärki???

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaaa!!!!

Minkä takia moni on niin itsekäs että väkisellä änkeytyy kylään sairaan lapsen kanssa? vain sen takia että pääsee itse vähemmällä. Eikä yhtään aattele että se räkätauti tarttuuu!!!

ÄRSYTTTÄÄÄÄÄÄÄÄ JA HARMITTAAA *niiks*

Vierailija
2/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu, mutta tosi. Pakko on myöskin käydä kaupassa, kaikilla ei ole tukiverkkoa johon vois tukeutua kauppareissujen ajaksi.

Kyläilystä kyllä pidättäydytään tautien ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toimistotyössä, ja samassa huoneessa on työskentelee 2 muutakin ihmistä. Sain ihan mielettömän nuhan, pärskin koko ajan ja työteostakaan ei meinannut tulla mitään. Kuumetta tai kurkkukipua ei ollut. Lääkäri oli sitä mieltä että, olen työkykyinen, eikä sairauslomaa tippunut. Kyllä vitutti ihan, työkavereidenkin puolesta.

Vierailija
4/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin. Kuume, ripuli, oksennustauti ja rokot ovat asia erikseen.

Vierailija
5/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektioriski kun on munuaispotilaalle liian suuri. Joten mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa lasta kotona ilman mitään tukia yhteiskunnalta korotettua hoitotukea lukuunottamatta... puistoissakaa nei voi käydä, tai muskarissa :(

Vierailija
6/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku on tulossa kylään tai itse ollaan menossa, kerrotaan aina tarkasti tilanne. Eli vaikkapa niin, että lapset ovat olleet sairaina ja vielä pientä nuhaa. Jos selkeästi flunssa päällä, ei tulisi mieleenkään lähteä jonkun luo kylään.

Vierailija
7/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta ja minä ja mieheni olemme työelämässä. Voin sanoa että lähestulkoon läpi vuoden jollakin lapsella on pieni nuha tai yskä. Meinaako ap että me ollaan AINA kotona? Ei nuha ole mikään SAIRAUS. Huvitti tuo ap:n " Mihin tämä maailma on mennyt..." , luuletkos ap hyvä, että kun sinun isoäitisi paahtoi navettahommia ja kantoi saunalta vettä saunalle ja pesi käsin pyykkiä sillä välin kun isoisä raatoi niska limassa pellolla, joku oli kovinkin huolestunut lapsen NUHASTA??

Vierailija
8/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vietävä hoitoon.

Ja jos sitä maalaisjärkeä käyttäisi vielä se ap ja muutama muukin tässä ketjussa, niin kyllä se vaan on niin, että jossain vaiheessa sen laspen on pakko ne nuhaflunssat sairastaan saadakseen vastustuskykyä. Enkä nyt sitten tarkoita lapsia, jotka eivät jonkun vakavamman sairauden (esim. sen munuaistaudin) takia saisi sairastella niitä flunssia.

Vierailija
9/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
10/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sitten on?

Ja lastenlääkärin mukaan sairastaminen ei lisää vastustuskykyä, kuten ennen on uskottu. Sairastaminen lisää jälkitauteja!!!

Vierailija
11/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikille pitäs olla selvä ettei kipeän lapsen kanssa mennä kylään ainakaan lupaa kysymättä. Eräs tuttavani laittoi ulko-oveen lapun että ethän tuo nuhaista tai muuten kipeää lastasi kylään koska hänen omat lapsensa ovat vaikeasti astmaisia ja kaikki hengitystieinfektiot ovat tosi kärsimystä heidän perheessään. Meillä on diabeetikkopoika, joten itse olen yrittänyt tuttaville ilmoittaa että vatsataudissa ei saa tulla pojan lähellekään, flunssilta on mielestäni mahdotonta välttyä. Kaupat ja muut yleiset paikat on sitten juttu erikseen, kun sieltä saa varmasti vakavampiakin tartuntoja kuin pelkän nuhan. Pitäisi olla sellaisia nuhattomia hoitopaikkoja, joihin olisi selvästi sovittu että edes nuhaista lasta ei voi viedä ja siellä voisi sitten olla hoidossa tällaisia jonkin vaikean perussairauden kanssa taistelevia. Luultavasti esim. joitain allergialapsille tarkoitettuaja hoitopaikkoja onkin olemassa ainakin suurimmissa kaupungeissa.

Vierailija
12/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskän vuoksi minä tai mieheni jäisimme kotiin hoitamaan. Ja lääkäri ei kirjoita edes saikkua vuotavasta nenästä. Kuumeista emme tietenkään vie koskaan hoitoon.

11

Vierailija
13/18 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat alkuvaiheet oli poissa koulusta. Kaupassakin on käyty yhdessä.

Ei me kotiin jumituta nuhan vuoksi. Joinakin talvina olisi pitänyt meidän olla 3 kuukautta kotona, mieti nyt vähän jos on jotain millä miettiä.

Kuumeisen lapsen ja aikuisen paikka on kotona kuumeen ajan ja yhden päivän sen jälkeen, sitten mennään hoitoon, kouluun tai työhön.

Sellaista lääkäriä et löydä joka kirjoittaisi sairauslomaa pelkästään nuhan takia.

Vierailija
14/18 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuiset käyvät töissä, kaupassa ja menevät muutenkin sairaana minne vaan. Ikävää mutta totta. Säästyttäisiin epidemioilta ja antibiotti kuureilta paljon, jos ihmiset ymmärtäisivät sairastaa kotona.

Vierailija
15/18 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyrkkisääntönä välttää menemästä tartuttamaan flunssaa nuhan kolmena ensimmäisenä päivä, kun se helpoiten tarttuu. Vaikeaa olisi olla kotosalla puoli talvea.

Vierailija
16/18 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti myös se, että sairaita lapsia raahataan joka paikkaan.

Vierailija
17/18 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätänkö kipeän 2-vuotiaan yksin kotiin siksi aikaa kun käyn kaupassa?

yh

Vierailija
18/18 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi sairas, kuumeinen yms. lapsi pysyy kotona, mutta jonkun nenän vuotamisen takia nyt ei kannata vielä vauhkota.