Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rela-tipoista

27.05.2006 |

Hei!

Meillä reilun 2 viikon ikäinen tyttö itkeskelee iltaisin kovasti vatsavaivoja. Nyt hain apteekista Rela-tippoja, ja kyselenkin miten niitä tytölle antaisi?

Kuulin kyllä, että jo pelkästään se että minä otan tippoja, auttaa, koska maitohappobakteerit menisivät imettämäni maidon kautta vauvalle. Mutta jos annan suoraan tytölle, niin lusikkaanko vaan ja lypsän hieman maitoa mukaan vai kuinka?

Pullosta tyttö ei ole vielä juonut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna silikoonilusikalla ihan suoraan ja jos hankalaa niin voit tiputtaa tipat suoraan suuhunkin, kun suu vaan auki;=)

Rela- tipat ei maistu pahalle eli ei tarvii blandata omalla maidolla.

Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä vauva on saanut vastasyntyneestä asti relatippoja. Annan ne suoraan lusikasta. Alkuun lusikan työntäminen suuhun oli vauvasta inhottavan tuntuista (lusikka tuntui kylmältä), tottui pian. Nyt annankin usein vauvan imeä lusikan kärjestä tipat. Meillä tipat menevät ongelmitta, eikä vauvalla ole vatsavaivoja. Muistathan, että kestää jonkin aikaa, ennen kuin tipat alkavat vaikuttaa, eivät siis vie vatsakipuja päivässä tai parissa! Joillekin tipoista on kuulemma jopa tullut niitä vatsanväänteitä... Meillä vatsavaivoja ei ole ollut koskaan, liekö relatippojen ansiota vai olisiko muutenkaan ollut ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vatsavaivoja tuli nimenomaan Rela-tipoista, jotka sitten jouduin jättämään pois kunhan ensin hoksasin mistä on kyse. Raskausaikana ja edelleen syön itse maitohappobakteeria, eli se saa nyt vauvalle riittää. Pariin otteeseen olen kokeillut noita Rela-tippoja, mutta niistä seuraa aina itkeskelyä, joten saavat odottaa nyt kaapissa siihen asti että vauva vähän kasvaa ja maha rupeaa moisia kestämään. Ilmeisesti niistä kuitenkin on useammin hyötyä kuin haittaa :) Meillä onneksi vauvan ilmastointi toimii hyvin muutenkin ja tipat olisivat olleet lähinnä varmuuden varalla käytössä.

-Aranja ja poika 7½ vkoa-

Vierailija
4/4 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla tytto on saanut Rela-tippoja pariviikkoisesta, ottaa oikein mielellaan silikonilusikasta. Oon itse maistanut ja ihan mukavaltahan ne maistuvat. En oo sen kummemmin sekoittanu, pullossa tosin sanotaan, etta sekoita nesteeseen tai ruokaan. Rela-tipat on oljypohjainen tippa ja joskus se aiheuttaa vatsanvaanteita. Apteekistahan saa Gefilus-kapseleita tai luontaistuotekaupoista Probiootti Baby-annospusseja, molemmat tosin jauheena ja Relan hyoty on se nestemaisyys.