Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Downshiftaus

Vierailija
03.07.2019 |

Käynyt mielessä? Mulla ainakin mielessä usein. Toteutustapa vielä hakusessa.

Olen ajatellut, että muutan halvempaan asuntoon, jolloin kulutkin ovat pienempiä. Säästöjen sekä pienemmän palkan turvin eläisin säästeliäästi ja onnellisemmin kuin nyt.

En halua tappaa itseäni tällä stressillä. Pari vuotta kyllä jaksaa vielä oravanpyörää, juuri sen verran että kerään rahaa säästöön.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut downshiftaaja tavallaan vuosia, M43. Töissä vietän täysipäiväisiä päiviä eikö aikomus vetäytyä vielä 15 vuoteen ainakaan töistä, mutta asun halvassa vuokra-asunnossa, syön yksinkertaista ruokaa, marjastan, sienestän, käytän itse kotiviinini jne. 

Kaiken ylimääräisen laitan osakesijoittamiseen, kun tilillä makuuttaminen ei kannata. Sijoitan periaatteessa pääosin suomalaisiin osakkeisiin koska en ole ahne ja haluan edistää myös yleistä hyvinvointia. En ole miljoonamies enkä edes satatuhatmies, mutta melko lähellä jälkimmäistä. Autoa ei ole. Elarit maksan mielelläni ja vähän enemmänkin kuin mitä ne virallisesti on, sillä lapsien harrastuksista ja hyvinvoinnista säästän viimeiseksi. 

Ja sitten se kysymys, miksi -jotenkin köyhästä perheestä olevana tunnen oloni turvallisemmaksi pienessä asunnossa, säästeliäästi eläen, kuin autolla suhaten, etelässä käyden ja ravintola-aterioita syöden. 

Lähitulevaisuuden haaveena on soutuveneen hankkiminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi