Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee mielestäsi uusavuttomuuden raja?

Vierailija
10.06.2019 |

Itse sanoisin, että jos syö eineksiä useammin kuin kerran viikossa, on varsin todennäköisesti uusavuton. Jos päivittäin, on 100 % varmuudella uusavuton.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä pestä käsiään ennen ruokailua

Vierailija
2/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain 80 %-85% olettaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus on eri asia kuin uusavuttomuus. 

Vierailija
4/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja osoittaa nyt uusavutonta ajattelua.

Vierailija
5/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero on uusavuttomuudella, avuttomuudella ja vanha-avuttomuudella?

Vierailija
6/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on uusavuttomuudella, avuttomuudella ja vanha-avuttomuudella?

Vanha-avuttomuus on sitä, kun tekee pakkomielteisesti itse, vaikka asioita voisi ostaa valmiinakin.

Vierailija
7/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen että,se on uusavuton,jos ei osaa laittaa ruokaa ollenkaan. Ei saa sytytettyä saunaan valkeaa tai nuotiota.Ei osaa pukeutua talvisin. Suorittaa pientä ompelutyötä tai vaihtaa vaikka autoon tuulilasinpyyhkijöitä.. Laiskuus/kiire ei ole uusavuttomuutta,vaan se että ei selviydy arjen pienistä vaikeuksista.

Vierailija
8/19 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin, että ikäiseni kaveri oli uusavuton kun ei teininä osannut edes kahvia tai puuroa keittää. (olen nyt 32v). Nyt ihmettelen kun miehen tytär 15v on koko ajan kännykkä kädessä meillä käydessään, kyselee asioita mutta ei osaa edes internetistä tietoa etsiä ja löytää. Monesti sanottu jos ei ole tiedetty vastausta että kysy googlelta :D Mutta ei, ennemmin kysyy mesestä kaverilta joka vastaa"en tiiä". Todellakin toivon, että tulee hieman fiksummaksi ennen kuin muuttaa omilleen.. 

Vierailija
9/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelija kirjoitti:

Ehkä, mutta onko se sen parempi. Joka tapauksessa ihmisellä, joka syö eineksiä päivittäin tai lähes päivittäin, on elämänhallinta TODELLA huonossa jamassa.

Vierailija
10/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelija kirjoitti:

Ehkä, mutta onko se sen parempi. Joka tapauksessa ihmisellä, joka syö eineksiä päivittäin tai lähes päivittäin, on elämänhallinta TODELLA huonossa jamassa.

Minä syön eineksiä melkein päivittäin. Osaan laittaa ruokaa,jopa erinomaisesti mutta en vaan jaksa. En pidä silti itseäni laiskana tai avuttomana. Osaan lämmittää puusaunan,leivinuunin,tehdä halkoja ja paljon muuta. Mutta! Vaikeiden masennusjaksojen aikana en vaan jaksa. Helpompi ostaa valmista

Vierailija
11/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että syö eineksiä, kerro siitä, osaako vai eikö osaa laittaa ruokaa eli se ei toimi missään mielessä uusavuttomuuden mittarina. Uusavuton on, jos ei osaa edes ihan perusjuttuja ruoanlaitosta: keittää perunoita, munia tai pastaa, paistaa pihviä tai kalaa pannulla edes suunnilleen oikean kypsyiseksi, keittää kahvia jne. Uusavutonta on myös, jos ei osaa vaihtaa itse lamppua, ja ehkä jopa, jos ei osaa asentaa kattoon uutta, pistokkeellista valaisinta, mutta sokeripalalla asentamista ei tarvitse osata ollakseen olematta uusavuton. Sulakekaapin idea pitää tajuta ja riippumatta siitä, onko kyse perinteisestä vai modernista, pitäisi ehkä ymmärtää, miten sieltä katsotaan, onko sulake palanut (ja mitä tehdä, jos on). Naula/taulukoukku pitää osata lyödä seinään ja pitää myös tajuta, että kiviseinään ei taulua saa tavallisella naulalla ripustettua, mutta poraamaan ja proppaamaan ei tarvitse jokaisen kyetä. 

Vierailija
12/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sytytettyä saunaan valkeaa tai nuotiota.

Aika harva sytyttelee nuotioita edes kerran kuussa. Ei ole nykyaikana tuo mikään uusavuttomuuden mittari. 

Vierailija
13/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelija kirjoitti:

Saako kysyä, mistä johtuu tuollainen kammo eineksiä kohtaan? Ne, jotka syövät esimerkiksi koulussa, työpaikan ruokalassa tai muussa joukkuruokailussa syövät nykyään lähinnä eineksiä. Harvassa paikassa saa enää aitoa ruokaa.

Vierailija
14/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok olla osaamatta jotain. Vaikka asia olisi yksinkertainenkin. Mutta nykyaikana kun on Google ja YouTube, niin täytyy olla uskomattoman avuton jos ei osaa etsiä niistä ratkaisua yksinkertaiseen ongelmaansa.

Minulle siis uusavuttomuutta on se, ettei osaa etsiä tietoa, joka on koko ajan käden ulottuvilla.

Vierailija
15/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielenkiinto ei tainnut niinkään olla keskustelussa uusavuttomuudessa vaan siinä, että pääsee dissaamaan einesruokia syöviä ihmisiä.

Vierailija
16/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa keittää perunoita tai kananmunia.

Vierailija
17/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei osaa käyttää Googlea vaan kysyy asioita Vauva-palstalta...

Vierailija
18/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ajattelin, että ikäiseni kaveri oli uusavuton kun ei teininä osannut edes kahvia tai puuroa keittää. (olen nyt 32v). Nyt ihmettelen kun miehen tytär 15v on koko ajan kännykkä kädessä meillä käydessään, kyselee asioita mutta ei osaa edes internetistä tietoa etsiä ja löytää. Monesti sanottu jos ei ole tiedetty vastausta että kysy googlelta :D Mutta ei, ennemmin kysyy mesestä kaverilta joka vastaa"en tiiä". Todellakin toivon, että tulee hieman fiksummaksi ennen kuin muuttaa omilleen.. 

Ennenhän sitä kaikenlaista pohdittiin yhdessä. Siis ennen nettiä. Se oli sitä sosiaalisuutta ja teinillä erityisesti kontaktin hakua vanhempiinsa.

Vierailija
19/19 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olen sitten uusavuton, kun syön eineksiä arkisin työpäivän jälkeen. Osaisin tehdä itsekin, mutta inhoan ruoanlaittoa ja sitä, että siihen menee aikaa jonka voisi käyttää mielenkiintoisempin asioihin (lukeminen. ulkoilu, puutarhanhoito). Viikonloppuna väännän jonkun helpon ja nopean ruoan, jota syön molempina päivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän