Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 9kk-10kk antaa jo leipää?Milloin ja miten tavallista maitoa?

Vierailija
23.05.2006 |

Meidän vauva on hulluna leipään. En vaan ole paljoa uskaltanut antaa. Toinen kysymys, minkä ikäisenä voi antaa tavallista maitoa ja miten kannattaa alkaa totuttelemaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa vasta 1-vuotiaana, mutta viiliä, piimää, rahkaa, jogurttia, raejuustoa... 10 kk iästä.

Vierailija
2/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tarvitse odottaa 1v:ksi. Näin neuvolasta jaetussa Imeväisen ravitsemus - oppaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehmänmaitoa kun pitäisi muutenkin välttää liian aikaisin, koska se saattaa aiheuttaa diabetesta, koskee myös tuttelia.

Vierailija
4/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkee " aikuisten ruokaa" teillä tuon ikäiset syö??

Saako antaa jo ihan tavallisia puuroja? Ja sit kun aletaan antaa tavallista maitoa, niin mitä maitoa??

Vierailija
5/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim TalkMuro on meidän vauvan mielestä erinomaista, vaikkei se meistä muista maistu kuin jauholle ja ehkä vähän talkkunalle. Mutta pääasia että lapsi mutustelee niitä innoissaan!

Vierailija
6/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet ok sen mukaan mitä lapsi tykkää :).

Ja maidosta suositeltavaa lienee rasvatonmaito kun maidon rasva ei kovin hyvää ole. Rasiamargariinista ja kasviöljystä sitten vähän rasvalisää.

JA leipää voi hyvin syödä, terveydenhoitajan mukaan ruoan päälle sen minkä napa vetää :). Meillä esim 8,5 kk syö ruisleipää ruoan päälle sellaisen 3x8cm palan 1x1cm muruina ja on ihan ok määrä vielä.

Vierailija
7/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin syödään tavallista kaurapuuroa ja ikää 6,5 kk.

Vierailija
8/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista puuroahan saa antaa heti kun viljoja aloittelee.

Tavallisen maidon minä aloitin vähän ennen 1-v synttäreitä niin että aluksi rasvatonta maitoa vähän ruuan sekaan, siitä sitten pikkuhiljaa maisteltiin lasista. Ja aina rasvatonta, turha on niitä eläinrasvoja lapselle syöttää.

Vierailija
9/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon antanu lapsilleni puuroja ihan siis kaikkea puuroa 5kk lähtien maistella ja leipääkin samoin pieninä muruina.

Ja tuosta suolasta... ei se todellakaan oo vaarallista jos sitä on ruuassa vähän. Paremmin menee alas. Eihän sitä nyt sipsejä tarvi syöttää mutta pieni suolamäärä ei ole vaaraksi!

Mulla ainaki muksut hyvin syöneet ja kasvaneet. Ei oo turvonneet tms eikä ne sitä suolaa syö isona sen enempää kuin muutkaan.

Maitoa voi pikkuhiljaa kokeilla jo 10kk ikäsenä jos kestää viiliä,jogurttia,piimää jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä