TOUKOVAUVAT, viikko 21
Tervehdys, en pongannut jo aloitettua pinoa, joten aloitan itse.
Meillä on tämä toukokuu ollut sellaista hiljaiseloa, ja olen kyllä todella kiireisen työvuoden jälkeen nauttinutkin siitä. Vieraita on käynyt sopivasti, paljon vähemmän ihmiset nyt tuntuvat olevan kiinnostuneita kuin esikoisesta aikanaan. Esikoisen aikana nimittäin jo stressaannuin vierastulvasta, vaikka ihmisrakas olenkin. Silloin ehkä kävi sellaisia vieraampiakin (sukulaisia, joiden kanssa emme ole koskaan tekemisissä), nyt läheisiä.
Vauva on hurmaava ja hellyttävä pieni paketti. Ilmavaivat ovat usein iltaisin todella kovat, eikä mikään tunnu auttavan. Sama juttu oli esikoisen aikana. Vieläkö muilla ilmavaivat jatkuvat?
Minkä kokoisia vaatteita käytätte nyt vauvoillanne? Mä huomasin yllätyksekseni, että 50 -senttiset eivät enää mene. Esikoisella ne meni kauan, mutta hänpä olikin minikokoa.
vauvantuoksuista viikkoa kaikille!
Amina, kiitos vastauksesta. Kyllä todella pitää paikkansa, että tapoja on monia ja neuvoja samoin. Tarkistin, että Baby Björnin sitteri todella on tarkoitettu vastasyntyneestä alkaen, nimenomaan makuuasennossa. Ongelmaksi muodostui, että sitterimme on ilmeisesti muutossa kadonnut. joka paikka on koluttu. Kyllä keljuttaa lievästi ilmaistuna ostaa uusi samanlainen, tyyriitä kun ovat. vaunuistakin on pyörä puhki.
Noista ohjeista. Ohjeviidakkoon todella helposti eksyy, ellei pidä varaansa. Itse kannan sammakkoasennossa lasta kantoliinassa, ja nyt parikin henkilöä on sanonut, ettei kantoliina sopisi näin pienelle vauvalle. Tiedä näistä sitten. naistenklinikan kätilö kyllä suositteli kantoliinaa.