Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli millaiset olosuhteet ja elämäntyyli on tällä hetkellä tavoiteltavaa niiden mielestä, joilla on vara valita?

• ylös 10
  • alas 21

Sivut

Kommentit (158)

Vierailija

Hyvät asumisen puitteet, itseen panostaminen, palveluiden ostaminen, ylellinen vapaa-ajan asunto saaristossa, sähköauto.

• ylös 81
  • alas 20
Vierailija

Kaulakoruja. Sormuksia. Matkoja. Shampanjaa. Yläluokan juhlat. 600 tykkäystä. Kalliit laukut ja vaatteet. Louis Vuitton. Fendi. Muille vittuilu. Itseriittoisuus.

• ylös 15
  • alas 184
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aineettomat asiat on nyt in niiden keskuudessa jotka voi valita. Erityiset kokemukset, kulttuuri, itsen kehittäminen.

• ylös 132
  • alas 1
treffit

Vierailija kirjoitti:
Hyvät asumisen puitteet, itseen panostaminen, palveluiden ostaminen, ylellinen vapaa-ajan asunto saaristossa, sähköauto.

Mulla on kaikki nuo paitsi sahkoauto. Vanha toimii viela niin en vaihda ennen kuin kosahtaa. (En erityisemmin pida autoista, mulle ne on vaan means from a to b.)

• ylös 24
  • alas 6
Vierailija

Sellainen ettei millään asioilla leveillä someen tai livenä.

Oikeasti varakkaat ja sivistyneet eivät lesoile omaisuuksillaan eivätkä hehkuta merkkituotteilla y.m.

Se on nousukasmaista, moukkajunttia.

Harva noista varakkaista / rikkaista ja sivistyneistä on edes somessa.

terv. eräs jolla on jonkin verran em. asiakkaina yritykseni kautta

• ylös 184
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaulakoruja. Sormuksia. Matkoja. Shampanjaa. Yläluokan juhlat. 600 tykkäystä. Kalliit laukut ja vaatteet. Louis Vuitton. Fendi. Muille vittuilu. Itseriittoisuus.

Ihan out, nousukkaiden tunnusmerkkejä.

• ylös 143
  • alas 2
treffit

Vierailija kirjoitti:

Miten sa sielta 80-luvulta pystyt nettiin? 

Ei todellakaan ole mikaan noista yllamainituista... 

• ylös 103
  • alas 2
Vierailija

treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki nuo paitsi sahkoauto. Vanha toimii viela niin en vaihda ennen kuin kosahtaa. (En erityisemmin pida autoista, mulle ne on vaan means from a to b.)

Miten "sulla on" itseen panostaminen?

• ylös 13
  • alas 3
treffit

Vierailija kirjoitti:
Aineettomat asiat on nyt in niiden keskuudessa jotka voi valita. Erityiset kokemukset, kulttuuri, itsen kehittäminen.

Tama joo. Henkisen kehittymisen retriitit, tosiaan erilaiset kulttuurit, downshiftaus, jne. Itse viela ehka lisaisin slow dining mutta puhtaista lahituotteista. 

• ylös 55
  • alas 4
treffit

Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten "sulla on" itseen panostaminen?

Teen vahemman ja vain asioita, joista itse pidan. Meditoin, joogaan, olen enemman luonnossa ja otan enemman aikaa itselleni. Sanon enemman ei kuin ennen. Tutkiskelen itseani - miksi olen tata mielta, miksi ajattelen etta joku on vaaraa mielta? Keskustelen, menen myos mukavuusalueeni ulkopuolelle. Pyrin siis kasvamaan henkisesti.

Toki sitten siina sivussa panostan itseeni myos materialistisesti (matkailu, hyvatasoiset ravintolat, kauneudenhoito, laadukkaat vaatteet ym). 

• ylös 49
  • alas 9
Vierailija

Niille, joilla on todella paljon rahaa, kalliit luksustavarat ovat vähemmän ja vähemmän tärkeitä. Sen sijaan panostetaan kokemuksiin, elämyksiin, sellaisiin että ei jää mitään konkreettista mutta jää hienoja muistoja. Yhä tärkeämpää ovat sellaiset asiat jotka erottavat muista ihmisistä. Juuri siksi hotelleihin, laivoihin yms. tulee enemmän ja enemmän sviittejä, executive loungeja, erikoisravintoloita ja muita tiloja joihin pääsevät vain kalleimmissa huoneissa tai hyteissä asuvat. Tämä erottelu näkyy ihan arjessakin siinä että esim. Finnkino on jo muutaman vuoden tarjonnut ns. Premium-paikkoja joissa on paljon mukavampi istua.

• ylös 60
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä ja lisään listaan vielä vanhempien ja lasten yhteinen golf harrastus kesällä ja laskettelu talvella.Talviloma Lapissa, kerran vuodessa koko perhe ulkomailla, perheen lapset harrastavat ahkerasti, juhannus, joulu, vappu ja uusivuosi vietetään juhlien isolla porukalla. Kerran vuodessa perheen äidit käyvät Euroopassa viikonloppulomalla ystävien kanssa, miehet ulkomailla viikonloppuna golfia pelaten, lastenhoito järjestyy ja vanhemmat käyvät hotellilomalla ainakin kerran vuodessa, äidillä on citymaasturi, isällä sedan tai farkku, koira.

• ylös 22
  • alas 47
Vierailija

Mitä enemmän rahaa, sitä vähemmän muiden mielipiteet kiinnostavat. Tekevät siis juuri sitä mikä itseä kiinnostaa, koska raha ei rajoita samalla tavalla.

• ylös 89
  • alas 1
Vierailija

Kaunis omakotitalo, tyylikäs sisustus. Oma puutarha ja kasvimaa. Kaksi tai kolme kivaa autoa taloudessa, mielellään ainakin osa sähköautoja. Kulttuuri- ja liikuntaharrastuksia, vieraiden kielten tavoitteellista opiskelua. Paljon lomia töistä, matkustelua epätavallisissa ja kiinnostavissa kohteissa. Vapaa-ajan asunto meren rannalla. Laaja ystäväpiiri ja paljon mukavaa tekemistä yhdessä. Monta lasta perheessä, saman puolison kanssa, lapset fiksuja ja pärjääviä.

• ylös 26
  • alas 46
Vierailija

Varakkaat Suomessa ovat joutuneet tekeen paljon töitä. Naamat rypyllä ja vapaalla lökärit jalassa. Hakevat kaupasta sen euron oluen ja muutenkin laskevat joka senttiä koko ajan. Syövät mäkkärissä euron hamppareita ja pihtaavat huolella. Nuo jotka näyttää rahaa, niin niillä ei oikeasti sitä ole. Sosialismissa näin. Oikeasti kapitalistisissa maissa on rikkaita, joilla oikeasti on varaa ylellisyyksiin. Sellaista ei ole Suomessa.

• ylös 66
  • alas 19
Vierailija

UNESCO tarjoaa mahdollisuden miljoonaomaisuuteen. Life Style: kaksi miljoona asuntoa, huippukalliita autoja, shampanjaa

UNESCO Life Style = Glamour

https://bivol.bg/en/bulgarian-unesco-chief-and-her-family-own-manhattan-...

BULGARIAN UNESCO CHIEF AND HER FAMILY OWN MANHATTAN PROPERTY WORTH MORE THAN USD 3 MILLION

"Irina Bokova’s salary as Director of UNESCO is about $146,000 net a year (see here), or about $ 780,000 for her entire term in office. In 2012, Irina Bokova sold two properties in Bulgaria for a total of 633,000 levs ($380,000)."

"She has acquired two apartments in Manhattan for $ 2.4 million paid in cash. Her son from a first marriage has managed to repay a mortgage in the amount of $870,000 in just four years."

"Irina Bokova acquired her first apartment in Manhattan, New York, on November 6, 2012. The price, paid in cash (there are no records of a mortgage or installments), was $1,189,438."

"The second apartment, which the family acquired against $1.225 million, is a little farther away from the United Nations building – on 2nd Avenue and 53rd Street. It has a slightly smaller area – 76.5 square meters, but it is in a modern building built in 2006. "

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän rahaa, sitä vähemmän muiden mielipiteet kiinnostavat. Tekevät siis juuri sitä mikä itseä kiinnostaa, koska raha ei rajoita samalla tavalla.

Niinpä. Tässä onkin kysymys siitä, mikä heitä yleisesti ottaen kiinnostaa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
UNESCO tarjoaa mahdollisuden miljoonaomaisuuteen. Life Style: kaksi miljoona asuntoa, huippukalliita autoja, shampanjaa

UNESCO Life Style = Glamour

https://bivol.bg/en/bulgarian-unesco-chief-and-her-family-own-manhattan-...

BULGARIAN UNESCO CHIEF AND HER FAMILY OWN MANHATTAN PROPERTY WORTH MORE THAN USD 3 MILLION

"Irina Bokova’s salary as Director of UNESCO is about $146,000 net a year (see here), or about $ 780,000 for her entire term in office. In 2012, Irina Bokova sold two properties in Bulgaria for a total of 633,000 levs ($380,000)."

"She has acquired two apartments in Manhattan for $ 2.4 million paid in cash. Her son from a first marriage has managed to repay a mortgage in the amount of $870,000 in just four years."

"Irina Bokova acquired her first apartment in Manhattan, New York, on November 6, 2012. The price, paid in cash (there are no records of a mortgage or installments), was $1,189,438."

"The second apartment, which the family acquired against $1.225 million, is a little farther away from the United Nations building – on 2nd Avenue and 53rd Street. It has a slightly smaller area – 76.5 square meters, but it is in a modern building built in 2006. "

monet suomalaiset ovat tienanneet omaisuutensa UNESCO:n tehtävissä

Vierailija

Itse asiassa tyyliltaju ei liity varallisuuteen. Olen tavannut paljon erittäin varakkaita ihmisiä ja todennut, että heidän tyylitajussaan olisi korjaamisen varaa. Parhaimman tyylitajun omaavat taas ovat olleet kohtuu pienituloisia mutta jotka eivät ole tuhlanneet niitä vähiä tulojaan hömppään vaan erittäin määrätietoisesti käyttäneet juuri niihin asioihin jotka rakentavat heitä itseään.

• ylös 44
  • alas 3

Sivut