Vierailija

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e5...

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

• ylös 282
  • alas 79

Sivut

Kommentit (5992)

Vierailija

Haluaa olla yhtä näkyvä, kuin eräs herttuatar. Mä ainakin kieltäisin lehdistöä käyttämästä  sitä ikuista "Formulalääkäri Aki Hintsan tytär Lotta" jne. titteliä. Omakin isäni on erään tieteen tohtori ja neuvos, mutta ei tulisi mieleeni ratsastella sillä.

Missi mikä missi, ja aivan naurettavaa tuo vuorien valloitus. Kieltämättä kuitenkin kivaa, kun jotain uutta on keksinyt. Sara Sieppi ois jo lynkattu elävältä, jos olisi vihjaillutkaan jostain Saana-tunturille menosta.

• ylös 335
  • alas 87
Vierailija

Muistelisin, että A. Korisevakin on valloittanut Kilimanjaron. Ja varmaan Annikki Tähtikin.

Joillakin on vaan tarve pysyä julkisuudessa. Annimari Korte on samaa sarjaa. Sara Sieppi ja moni muu. Aina sopivin väliajoin tippuu joku juttu ettei unohdeta.

• ylös 234
  • alas 39
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lotta huiputtaa lähinnä itseään. Ei tule onnistumaan, ja muutenkin taitaa olla aika hukassa itsensä kanssa, kun tuolla tavalla pitää etsiä tarkoitusta elämälleen.

• ylös 305
  • alas 92
Vierailija

Tuo vuorikiipeily on siitä koomista kun paikalliset asukit kantaa länkkäreiden painavat kamat lähes sinne vuorenhuipulle asti ja vieläpä ilman mitään hifistelyvehkeitä ja lisähappea. Kun sankarit on reissunsa tehneet ka tajilla onkin jo uudet herot odottamassa lähtöä ylös

• ylös 681
  • alas 19
Vierailija

Iltapäivälehdet kirjoittaa asintuntevasti aiheesta kun aiheesta, vaikka olisivat vaan stalkanneet henkilön instagrammia.

Ja te uskotte, uskotte että lausuntoja on annettu ja henkilö itse haluaa julkisuuteen.

Klik klik, varmistatte että näistä ihmisistä kuullaan ja heitä stalkataan myös jatkossa.

• ylös 115
  • alas 41
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Reitti Kilimanjaron huipulle on nimeltään Coca Cola -route. Se kertoo jotain.

Kilimanjaron huipulle pääsee ehkä helposti mutta kuten artikkelikin kertoo, niin tuokin korkeus kertoo jotain siitä miten kestää korkeita ilmanaloja eli vuoristotautia. Eli hyvä paikka testata. 

• ylös 209
  • alas 8
121212

Kilimanjaron huipulle pääsee kunhan ei typeryyttään kiirehdi ja saa vuoristotautia, ja on sen verran kunnossa että jaksa kävellä vähän korkeammassa ilmanalassa. Ei tarvitse osata kiivetä.
Turistireissu, jopa minä olen huiputtanut Kilimanjaron :D
Onnea yritykseen kuitenkin, suurin osa tuota yrittävistä jää vuoren rinteelle jossain vaiheessa.

• ylös 275
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Lotta Näkyvän höpötys on ehkä kaikkein älyttömintä mitä keneltäkään julkkikselta olen koskaan kuullut! Kilimanjaron huipulle tehdään turistireissuja ilman mitään erityisempää treeniä. Nepalin vuoret ovat 100% eri asia. Luuleeko tämä Lotta olevansa maailman parhaiden kiipeilijöiden eliittiä? Kehtaa vielä verrata vuorikiipeilyä ilman lisähappea johonkin Selviytyjiin. Jos kyseinen yli 8 km korkuisten vuorien huiputus ei toteudu, voi tuon ä m m ä n haastaa oikeuteen valheiden levittämisestä. Ei edes tiedä mistä puhuu.

Sinulla taitaa olla valehtelun käsite ihan hukassa. :D
Valehteliko hän sinulle? Kuinka kehtasi.

Lotta, älä jaksa.

• ylös 37
  • alas 69
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä Lotta Näkyvän höpötys on ehkä kaikkein älyttömintä mitä keneltäkään julkkikselta olen koskaan kuullut! Kilimanjaron huipulle tehdään turistireissuja ilman mitään erityisempää treeniä. Nepalin vuoret ovat 100% eri asia. Luuleeko tämä Lotta olevansa maailman parhaiden kiipeilijöiden eliittiä? Kehtaa vielä verrata vuorikiipeilyä ilman lisähappea johonkin Selviytyjiin. Jos kyseinen yli 8 km korkuisten vuorien huiputus ei toteudu, voi tuon ä m m ä n haastaa oikeuteen valheiden levittämisestä. Ei edes tiedä mistä puhuu.

harva onnistuu keulimaan noin pahasti kotisohvallaan

• ylös 116
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla valehtelun käsite ihan hukassa. :D
Valehteliko hän sinulle? Kuinka kehtasi.

Lotta, älä jaksa.

Niin vaikea kun se onkin uskoa, olet/henkilö oli ulkopuolisenkin näkökulmasta äärimmäisen typerä.

• ylös 45
  • alas 12
Vierailija

Olin neljä vuotta sitten aikeissa kiipeä Mount Everestille. Kävin kaiken maailma kiipeilykurssit systeemit jne jne. Kun tuli se päivä, että nyt mennään. Katsoin alhaalta sitä vuorta. EI mitään toivoa. Sanoin siinä ihan suoraan kaikille, että minusta ei ole tohon toi on vaan liian paha mulle. Petyin itteeni niin paljon että itkin siellä, koska se vuori vei voiton olemuksellaan. Ei se ole mikään leikkipaikka mihin mennää huvikseen rämpimään. Se on tosi paikka missä pitää aidosti miettiä asioita ja ne, jotka sinne on menny on kyllä aika spesiaali-ihmisiä ainakin minun silmissä. Minä olin ammattilaisten matkassa ja silti päätin, että ei helvtti pysty.

• ylös 446
  • alas 29
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin neljä vuotta sitten aikeissa kiipeä Mount Everestille. Kävin kaiken maailma kiipeilykurssit systeemit jne jne. Kun tuli se päivä, että nyt mennään. Katsoin alhaalta sitä vuorta. EI mitään toivoa. Sanoin siinä ihan suoraan kaikille, että minusta ei ole tohon toi on vaan liian paha mulle. Petyin itteeni niin paljon että itkin siellä, koska se vuori vei voiton olemuksellaan. Ei se ole mikään leikkipaikka mihin mennää huvikseen rämpimään. Se on tosi paikka missä pitää aidosti miettiä asioita ja ne, jotka sinne on menny on kyllä aika spesiaali-ihmisiä ainakin minun silmissä. Minä olin ammattilaisten matkassa ja silti päätin, että ei helvtti pysty.
Varmasti fiksusti teit. Se ei oikeasti ole leikkiä ja en ymmärrä miksi joku huvikseen vain maineen vuoksi sinne haluaa. Ymmärrän niitä jotka tykkäävät vuorikiipeilystä, mutta hengen riskeeraaminen vain pätemisen vuoksi on typerää.

• ylös 370
  • alas 10
Vierailija

Luin että Kilimanjarolle kiipeää vuosittain 50 000 ihmistä. Siis, en todellakaan itse jaksaisi/uskaltaisi/haluaisi, mutta vaikea nähdä miten vuorelle kiipeäminen on niiiiiin erikoista joidenkin mielestä? En vain ymmärrä. En jaksaisi tai haluaisi juosta esim maratonia, tai uida valkohaiden kanssa ilman häkkiä tai häkin kanssa jne, mutta tuntuu että vain vuorikiipeily on "jotain", voiko joku selittää miksi? Hienoa toki että joidenkin kunto ja kärsivällisyys kestää, vaikkakin pidän typeränä riskeerata henkensä tai terveytensä..

• ylös 152
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luin että Kilimanjarolle kiipeää vuosittain 50 000 ihmistä. Siis, en todellakaan itse jaksaisi/uskaltaisi/haluaisi, mutta vaikea nähdä miten vuorelle kiipeäminen on niiiiiin erikoista joidenkin mielestä? En vain ymmärrä. En jaksaisi tai haluaisi juosta esim maratonia, tai uida valkohaiden kanssa ilman häkkiä tai häkin kanssa jne, mutta tuntuu että vain vuorikiipeily on "jotain", voiko joku selittää miksi? Hienoa toki että joidenkin kunto ja kärsivällisyys kestää, vaikkakin pidän typeränä riskeerata henkensä tai terveytensä..

Tai siis, tuntuu että kauhea vaivannäkö ja se todellinen kuolemanriski (siksi kai sitä arvostetaan) ja miksi? Tuntuuko siellä huipulla sitten muulta kuin "jaahas, millos Emmerdale alkaa"?

• ylös 110
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin ihmiset vaeltaa UKK puistossa. Henkeä ei riskeeraa Kilimanjarolla jos ei tule ryöstetyksi siellä.

• ylös 113
  • alas 5
Vierailija

Eikös tämä toinenkin missi, Dubaissa tai Abu Dhabissa asuva lentoemo Anni Uusivirta kiivennyt tänä keväänä Mout Everestin base campille? Oli ilmeisesti fiksumpi, kun ei edes suunnitellut huiputusta.

• ylös 118
  • alas 7
Vierailija

....joo päästään siitäkin. Kattoiko kukaan Everest elokuvaa lauantaina. Aika karua meininkiä, sinne jätettiin kaverit kuolemaan jotta oma henki säästyy (perustuu tositapahtumiin). Ja kaiken lisäksi on mahdotonta sanoa ennakkoon pystyykö siihen. Kaikkien kroppa vaan ei kestä ja tulee vuoristotauti vaikka olis millaisessa kunnossa, Ödeema ei ole kunnosta kiinni.

• ylös 191
  • alas 3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.