Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjaksi rahaa, paljonko?

Vierailija
21.05.2006 |

Olemme mieheni kanssa menossa ystäviemme häihin ja he tahtovat lahjaksi rahaa. Mikä olisi sopiva summa? 50¿?

Entä kun laitetaan raha kutsussa olevalle tilille, mennäänkö juhliin sitten tyhjin käsin vai pelkän kortin kanssa? Laitetaanko kortin väliin kuitti maksusta vai miten olette toimineet??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaneet heitä heidän haluamallaan tavalla. Jos summa niin heitä kiinnostaa, ni tutkikoon itse tilitiedoista, että paljon kukin on laittanut.

Vierailija
2/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelkkä kortti kai riittää, vaikka en minä ilkeäisi mennä ilman mitään oikeata lahjaa vaikka tiliä olisin tukenutkin.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenekään ole pakko antaa rahaa jos ei halua ja jos tuntuu pahalta.

Vierailija
4/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap - viimeksi lapsena häissä- (Siksi tyhmiä kysymyksiä... :) )

Vierailija
5/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos menu hintaon vaikka 40e/hlö niin kahdelta silloin 80e jne....

Itse en kehtaisi 50e antaa, kyllä minimi on 100-150e

Vierailija
6/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihan tosissanne?!

Vierailija
7/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien sen mukaan jos on surperhieno kutsu vien isomman summan/lahjan. Jos kutsu tiimarikortti vien vaatimattomamman.

Kahvi/ vpk talo häihin ei tarvitse viedä 100e lahjaa todellakaan,eikä kavereille! Lähisuku sitten erikseen! En ole koskaan ollut häissä joissa tämä " kutsu kertoo" ei olisi mennyt nappiin. Tiimarikortti häät on aina ollut vaatimattomat ja hienot kutsut on ollut esimakua hienoista häistä.

Vierailija
8/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä viedä shekki?

Minusta 50 euroa on ihan sopiva summa pariskunnalta. Eikä todellakaan ole tarkoitus että vieraat maksavat häät.

Vierailija
9/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No ei ole sopiva summa, yleinen nyrkkisääntö on joka on myös muuten kohteliasta että sen verran rahaa tai sen arvoinen lahja, jonka hääpäri joutuu maksamaan vieraasta.

Eli jos menu hintaon vaikka 40e/hlö niin kahdelta silloin 80e jne....

Itse en kehtaisi 50e antaa, kyllä minimi on 100-150e"

Vierailija
10/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summa, tuskin moni ostaa sen kalliimpaa lahjaa muutenkaan, jos tavarana antaa lahjan.

Toi kirjoittamasi sääntö on tietty olemassa, mutta mielestäni jo aikansa elänyt. Jos joku vakavarainen 60-70-v aviopari antaa 150 lahjan ja on ehkä läheistäkin sukua, ni se on ihan ok. Mutta jos on kyse ehkä äitiyslomalaisesta ja tavallisesta palkansaajasta, ni 150 kaverin häätilille on jo mautonta. Eiköhän kukin toimi varojensa ja tilanteensa mukaan. Jollekin hoitovapaalaiselle tms on aika suuri investointi antaa jollekin serkunkaimalle tms 150 lahjaksi.

Vierailija
11/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa on minusta sopiva, 150 euroa taas liikaa...

Siis jos on kysymyksessä ns hienot häät, ei mitään maistraattijuttua tai vastaavaa.

Itse tulen antamaan kummipojan YO-lahjaksi tuon 100 euroa.

Vierailija
12/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kysyn ystävältäni paljon tulemme mieheni kanssa maksamaan heille häissä

- se summa tilille korkojen kera

- ja kutsusta vielä tarkastan, onko kallis vai halpa ja tutkin ja syynään suurennuslasilla, että onko tiimarikamaa vai muuta ja siitäkin vielä muutama kymppi lahjaan lisäksi.

Huoh...

Vierailija
13/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaallekin annetaan väh. 100.

Vierailija
14/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ohjeet juhlaan kun juhlaan!

Vierailija
15/15 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis niitäkään. Joten 50¿ on silloin ihan sopiva. Mutta tietty jokainen laittaa sen mikä hyvältä tuntuu. Läheisemmällä voi antaa enemmän kuin serkun kaimalle jne. Mutta että vieraiden pitäisi häät maksaa? Outo juttu, en ole koskaan kuullutkaan. Vanhan tavan mukaanhan morsiammen vanhemmat maksaa häät... Näin siis meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä