Vierailija

Mutta se ei johtunut pahuudesta, ei lainkaan, vaan siitä, että se oli tapani pitää puoliani. Äitini vain rankaisi ja kuritti minua, jos halusin pitää puoliani, ei auttanut onnistumaan, eikä auttanut etenemään, eikä menestymään, vaikka väitti, että halusi sitä minulle, siksi minusta tuli ilkeä siis sellaisia kohtaan, jotka eivät auta, vaikka voisivat, tai eivät ole hiljaa, vaikka heillä ei ole mitään oikeutta tai asiaa puuttua toisten asioihin. Siitäs saitte, palstallakin, te jotkut. Se ei ole pahuutta, vaan te olette pahoja, ette auta lähimmäistänne tai ette ole hiljaa, jos tämä tarttisi apua, ettekä osaa sitä antaa.
Äitini kuvitteli, että olen paha, kun ryhdyin ilkeäksi, vaikka ei se sitä ollut. Hän ei vain auttanut minua menestymään, vaikka väitti niin, niin mä annoin hänelle mitä sellainen ihminen ansaitsee. Eli pahaa. Ja mä olen silti jumalankin mielestä ihan viaton lapsi.

Sivut

Kommentit (864)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Missä se on se menestys, jota äitini halusi minulle, kun ei suostunut auttamaan minua, vaan teki mulle sellaisia asioita, joita halusi, että joilla mä menestyn. Missä se menestys on? Äiini sanoi, että hänen reseptillään menestyn, eikä auttanut mua menestymään niin kuin mä toivoin. Nyt mun pitäisi sitten olla menestynyt, koska äiti toteutti itseään kanssani lapsena.
Ap

Vierailija

Samat raskaat kokemukset saavat eri lopputuloksen riippuen ihmisistä. Toiset haluavat auttaa muita ja toisista tulee pahoja muita kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samat raskaat kokemukset saavat eri lopputuloksen riippuen ihmisistä. Toiset haluavat auttaa muita ja toisista tulee pahoja muita kohtaan.

Miksi ihmeessä olisin halunnut auttaa äitiäni? Tai toisia? Missä toiset ovat auttaneet minua menestymään?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi äitini väitti kaikkien muiden ajattelevan minusta samaa pahaa kuin itsekin ajatteli. Joten miksi ihmeessä tuhlaisin mitään muihin? Osoittakoot ensin, että heistä on johonkin.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kolmannekseen minusta tuli ilkeä, ei paha, enkä edes ole paha ihminen! Äitini ei tehnyt minusta pahaa, mutta minusta tuli ilkeä niitä kohtaan, jotka eivät auta, jos tarvitsisin ja koska se ei ole velvollisuus niin jos he jotka eivät auta eivät ole hiljaa olen ilkeä heille. Ovathan hekin minua kohtaan. Se on usein sellaista arvostelua, johon heillä ei ole oikeutta. Se on pahuutta tai ilkeyttä aivan yhtä lailla.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuli ylikiltti toisten tarpeille eläjä. Olen yrittänyt pyristellä irti roolistani ja sama on mahdollista sinullekin.

Juu en minäkään halua olla ilkeä ihmisille ainakaan niin, että se leimataan ilkeydeksi. Haluan antaa takaisin niin, ettei kukaan ala itkeä siitä kuin nuollen haavansa itsekseen. Koska jos mua loukkaa, mä en hyväksy sitä. Ja mulla on kyllä oikeus pitää puoleni. Siitä en aio kasvaa yhtään mihinkään.
Ap

Vierailija

Eli olet kaikille muille ilkeä sen varjolla että joku joskus jossain oli sinulle?
Sitä kutsutaan ihan vaan kusipäisyydeksi, turha syyttää muita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli olet kaikille muille ilkeä sen varjolla että joku joskus jossain oli sinulle?

Ei, vaan koska minua ei autettu. Miksi ihmeessä olisin kiltti? Sinäkin olet valinnut olla ilkeä, koska haukut muita k*sipäiksi. En minä ole yhtään k*sipää, ainakaan sua enempää. Oletko sä k*sipää? Jos olet, niin sepä ikävä kuulla, mä en ole.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä se on se menestys, jota äitini halusi minulle, kun ei suostunut auttamaan minua, vaan teki mulle sellaisia asioita, joita halusi, että joilla mä menestyn. Missä se menestys on? Äiini sanoi, että hänen reseptillään menestyn, eikä auttanut mua menestymään niin kuin mä toivoin. Nyt mun pitäisi sitten olla menestynyt, koska äiti toteutti itseään kanssani lapsena.
Ap

Toiset vaan ovat heikompaa ainesta. Eivät menesty, vaikka parhaat reseptit tuodaan nenän eteen kultalautaselle. Siitäkin vaan valittavat, että ei ollut tarpeeksi ja muiden vika.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koska minua ei autettu. Miksi ihmeessä olisin kiltti? Sinäkin olet valinnut olla ilkeä, koska haukut muita k*sipäiksi. En minä ole yhtään k*sipää, ainakaan sua enempää. Oletko sä k*sipää? Jos olet, niin sepä ikävä kuulla, mä en ole.
Ap

Ihan hiekkalaatikko-osastoa nämä on. Kasvaisit aikuiseksi. Yhyy multa vietiin lapio leikissä joten katkeroidun loppuelämäkseni ja olen ikävä kaikille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Äiti ei auttanut minua ja väitti, etttä muutkaan eivät halua auttaa minua (tulemaan siis paremmaksi ihmiseksi, ymmärtämään toisia ja ennen kaikkea itseäni paremmin jne eli antaa menestyksen reseptiä) niin totta kai olin ilkeä. Mä toivon apua ja tukea, ja jos ei ole sitä antaa, ei se oikeuta mua haukkumaan. Haukkuja siinä k*sipäinen on, jos nyt joku. En minä, jos olen takaisin ilkeä sitten.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lisäksi äitini väitti kaikkien muiden ajattelevan minusta samaa pahaa kuin itsekin ajatteli. Joten miksi ihmeessä tuhlaisin mitään muihin? Osoittakoot ensin, että heistä on johonkin.
Ap

Ehkä ne muut odottaa samaa? Miksipä kukaan tuhlaisi sinuun yhtään mitään, kun ajattelet vaan itseäsi, omaa hyötyäsi, omia tunteitasi?

Ehkä minäkeskeiset ihmiset ovat tavallaan valinneet jäädä yksin?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat