Vierailija

Mä toivon nyt, että ei takerruttais siihen että olen ollut joskus huono, tyhmä ja epätoivoinen ihminen ja ottanut pikavipin.
Otin siis 10 000 lainan sveasta elokuussa 2016. Olen maksanut lainaa säntillisesti takaisin 197€/kk (sis korot) ihan joka ikinen kuukausi. Kävin äsken katsomassa kuinka paljon lainaa on vielä jäljellä, niin se näytti että olen lyhentänyt lainaa vasta vajaa 1 000 euroa. Maksuaikaa on vielä jäljellä 7v 6kk. Korkoprosentti on 18,99%
Olen tosi tyhmä näissä ja mua on helppo huijata, mut onko noi lukemat tosiaan oikein? Sen mitä osasin ehkä laskea niin maksanko lopulta vajaa 23 000 euroa takaisin?

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

On oikein. Karkeasti sanottuna maksat ja keskiarvoistettuna maksat 2000e vuodessa korkoja ja tuolla laina-ajalla tulee reilusti yli kymppitonnin korkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

20% kymmenestä tuhannesta on 2000e, joka tekee per kuukausi vajaan 200e. Lähes sun koko maksuerä menee siis korkoihin.

Kai lainaa ottaessa katsoit edes maksuajan, jos et kerran ymmärrä edes yksinkertaisia laskutoimituksia?

Assburger

Pikavipit toimivat sellaisiin pienehköihin rahantarpeisiin, jotka maksetaan kerralla takaisin.

Niin kuin vekseli ennenvanhaan.

Työtön saa työtä puoleksi vuodeksi.

Ei mitään vakuuksia, työmatkaan tarvitsee auton. Voi irroittaa 200€ auton hankintaan, sopiva kottero maksaisi 500.

300€ pikavippiä , jonka maksaa ensimmäisistä tileistä pois.

Korko on törkeä, mutta niin on luotonantajan riskikin.

Ilman vakuuksia ei saa kulutusluottoja tavallisista pankeista.

Vierailija

Onnittelut.

olisikos silloin peruskoulussa kannattanut uskoa sitä opettajaa eikä jankata että "ei näitä prosenttilaskuja missään oikeassa elämässä mihinkään tarvi".

Tuo on ikävä tilanne, oletan että olet maksanut pois sen verran mitä olet kuukaudessa pystynyt. Tuolla kuukausittaisella maksumäärällä on suuri riski että maksat lainaa reippaasti yli tuon 10 vuotta, kun elämä ehtii heittää muitakin pulmia siinä ajassa eikä jää mitään puskuria josta niitä voisi maksaa pois.

Tällä hetkellä 3 kk euribor korko on negatiivinen, joten siihen verrattuna 19 % korko on erittäin korkea. Komppaan muita että ota yhteyttä pankkiisi, kunnan velkaneuvontaan ja takuusäätiöön ja yritä saada halvemmalla korolla oleva laina jolla maksat tuon nykyisen pois. Tämä kannattaa tehdä samman tien, kun ei ole vielä maksurästejä.

Vierailija

Olisiko sinulla mahdollisuus saada tavallisesta pankista kulutusluottolaina, jolla maksat pois tuon kalliin lainan. Minulla on Nordeasta joustoluotto, jonka vuosikorko on 5,5 prosenttia ja käsittelykulut 2,80 euroa kuukaudessa. 9000 lainasta 1. Lyhennyksen korko olisi n. 42 e. Korko pienenee joka kuukausi, kun velka pienenee. Ehdottomasti tuo tilanne pitää korjata. Laita vain netin kautta laina-anomus Nordeaan, S-pankkiin, Osuuspankkiin t.m.s. Kaikkiin niihin voi sopia kohtuullisin ehdoin lainan.

Vierailija

Kiitos vastauksista. Olin tosiaankin epätoivoisessa tilanteessa silloin 2,5 vuotta sitten ja otin ensimmäisen lainan joka silloin myönnettiin seurauksista välittämättä. Pakko kysyä pankista lainaa mahdollisimman nopeasti.

AP

Vierailija

muutama sääntö kannattaa aina muistaa kun ottaa luottoa.

1) ota aina tasaLYHENNYSlaina jos mahdollista. Annuiteetti ja tasaERÄlaina ovat pankille edullisempia ja siksi oletuksena sitä tarjoavat. Ja ihmiset tarttuvat kun "kiva tietää että paljonko kuussa menee lainaan"

2) katso aina koron(prosentin) lisäksi muut kulut.

3) ja opettele ne prosenttilaskut että tiedät paljonko maksat siitä rahasta. Onko se ostos tosiaan sen arvoinen.

4) elä ota koskaan luottoa jos et pysty samantien maksamaan kaikkia lainojasi pois tarvittaessa. ainoa poikkeus on ehkä asunto. Silloinkin lainan pitää olla sellainen että asunnon myynnillä lainan saa kuitattua pois.

Vierailija

Ihan järkky korko noin pienestä lainasta! Meillä on asuntolainaa 250000€ ja maksetaan siitä korkoa noin 125€ kuussa. Toivon todella, että ap saa pankista vähän järkevämmän hintaisen luoton. Jos ei, niin sitten pitää vaan hampaat irvessä maksaa tuo pois nopeampaan tahtiin.

Vierailija

Mikä voi olla sellainen hätätilanne, johon tarvitsee KYMPPItonnin? Mikään vuokravakuus, hajonnut kodinkone, tai "pakollinen" auton osto ei edes yhdistettynä tee noin paljoa!

Vierailija

Pikavippausyritysten taustalla vaikuttavat kasvottomat yrittäjät, jotka eivät kehtaa tehdä kyseistä toimintaa omalla naamallaan. Heillä on miljoonatulot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on monta lainaa kannattaako niitä oikeasati yhdistellä??

Yhdistin just 3 sijoitusasuntolainaa yhdeksi. Marginaali pieneni, kuukausierä pieneni, pystyn laittaa nyt 4000€/vuosi muihin sijoitusmuotoihin, kun lainat yhdistettiin.

Lainan tarpeessa

Enää ei tarvitse mennä lakki kourassa pankkiin. Onhan se kätevää maksaa vain yhtä lainaa.

Netissä voi käyttää lainanhakupalvelua,kilpailuttaa lainat puolestasi,mainoksen mukaan toimii.

Toimiiko käytännössä??

Vierailija

Missä lainoja on paras kilpailuttaa? Jos on ulkolaisia yrityksiä,onko luotettevia? Omat pikkurahat kuitenkin kyseessä,tarkka pitää olla. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat