Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se siis normi, että suurin osa naisista käyttää e-pillereitä?

Vierailija
31.03.2019 |

Jos on, niin aika hurjaa...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ystäväpiiristä ehkä joka toinen syönyt pillereitä jossain vaiheessa.

Vierailija
22/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on pelkkä rahastuskeino. Ihan h*lvetin kallista touhua. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran niille jotka käyttää. Lapsia ei tule kun muistaa ottaa vain suuhun tai suoleen.

Vierailija
24/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä nyt pelottelette näillä.... oon syöny noita n. 5 vuotta eikä sivuoireita ja iho on hyvä. Yritin olla ilman niitä pari kk mutta selkä, rinta ja naama tuli täyteen finnejä ja hävetti mennä esim. kouluun kun opettajakin näytti kattovan mun naamaa.

Vierailija
25/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kierukka oli 5 vuotta/110e ja pillerit 2400e/5 vuotta. Eli aika selvää että kierukan valitsin.

Vierailija
26/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun täällä nyt pelottelette näillä.... oon syöny noita n. 5 vuotta eikä sivuoireita ja iho on hyvä. Yritin olla ilman niitä pari kk mutta selkä, rinta ja naama tuli täyteen finnejä ja hävetti mennä esim. kouluun kun opettajakin näytti kattovan mun naamaa.

Pillerit ei ole apu akneen.

Vierailija
27/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt 

t. minipillereiden ja sen jälkeen kapselin käyttäjä

Eikö nämä ole kuitenkin verrattavissa e-pillereihin? Siis hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
28/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä mikä on? Miksi iholääkäri niitä sitten käskee ottaa?

Vierailija
29/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Diane Nova todettu haitalliseksi?

Mulle yksi hyvin tunnettu gynekologi määräsi noin 15v sitten Diane Novaa. Käytin silloin toista pillerimerkkiä, joka sopi minulle hyvin. Mutta hän ei suostunut muuta kirjoittamaan kuin Diane Nova-reseptin , vaikka pyysin. Ihan suuttui ja sanoi, että muuta et nyt saa.

Söin Diane Novaa 2 vkoa. Alkoi ihan järkyttävä vuoto, yöside ei riittänyt edes tunniksi. Lääkäri ei uskonut sen johtuvan Diane Novasta.

Toinen lääkäri käski lopettaa kuurin heti. Vähitellen vuoto tyrehtyi. Mutta kuukauden päästä mulla todettiin iso kystä munasarjoissa.

Vierailija
30/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän koska ne pitää mun finnit poissa (diane nova). En pysty lopettamaan, vaikka olen kohta 40-vuotias niin kun pillerit jättää pois tulee kamala akne. Kaikki mahdolliset keinoit ruokavaliosta lääkityksiin on kokeiltu. Onneksi mulle ei e-pillerit ole aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia.

Itse en tuon ikäisenä uskaltaisi enää käyttää. Eikös e-pilerit pitäisi lopettaa 30-35-vuotiaana?

Vierailija
31/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enkä ole koskaan käyttänyt, en halua myrkkyjä elimistööni. Sinkku olen ja jos mies rakastaa niin rakkaus ei sänkyyni pääse.

Vierailija
32/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ovat vain väliaikainen apu. Kun ikää tulee niin ne on pakko lopettaa ja akne palaa.

Vierailija
33/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 30-vuotias nainen ja mun tuttavapiirissä suurin osa on ainakin jossain vaiheessa käyttänyt. Muutama on lopettanut sivuoireiden takia. Mullakin tuli pillereistä ihan järkyttäviä sivuoireita (sekä fyysisiä että mielialaan liittyviä), mutta rengas on tosi jees. Hormonitaso on siinä alhaisempi, eikä ärsytä vatsaa, kuten suun kautta otettavat pillerit.

Vierailija
34/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt Zoely-merkkisiä pillereitä muutaman vuoden, vissiin kohtuu uusi pillerimerkki ja vähähormonisempi kuin moni muu, eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia mulle.  Luonnostaan mulla on aina ollut PCOS:in takia aivan epäsäännöllinen kierto ja menkat kestäneet toista viikkoa, ja lisäksi vuoto ollut tajuttoman runsasta ja aivan helvetilliset kivut, oon monta päivää ihan toimintakyvytön. Nuo pillerit parantaneet elämänlaatua huomattavasti, kun säännölliset sekä huomattavan paljon lyhyemmät ja kivuttomammat menkat. 

Vierailija
35/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän koska ne pitää mun finnit poissa (diane nova). En pysty lopettamaan, vaikka olen kohta 40-vuotias niin kun pillerit jättää pois tulee kamala akne. Kaikki mahdolliset keinoit ruokavaliosta lääkityksiin on kokeiltu. Onneksi mulle ei e-pillerit ole aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia.

Itse en tuon ikäisenä uskaltaisi enää käyttää. Eikös e-pilerit pitäisi lopettaa 30-35-vuotiaana?

Kommentistasi tosiaan huomaa, ettet käytä e- pillereitä. Ei ole nykytietoa sulla. Veikkaanpa, että lähes kaikki e- pillerin käyttäjät käyttää lääkettä lääkärin seurannan alaisena, joten on näin hieman luotettavampaa tietoa kuin täällä keskustelupalstalla. E- pillerit on kyllä hyvin tutkittuja lääkkeitä, itseasiassa. Niiden riskit on hyvin tiedossa, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että jokaiselle käyttäjälle tulee niistä ongelmia.

Vierailija
36/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ovat vain väliaikainen apu. Kun ikää tulee niin ne on pakko lopettaa ja akne palaa.

Mulle iholääkäri sanoi että niitä voi käyttää koko loppuiän?

Haluaisin kyllä lopettaa mutta en kestä sitä aknen määrää mitä tulee siitä, hirveitä paiseita joka puolella enkä tiedä miten päästä niistä eroon.

Vierailija
37/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle iholääkäri sanoi että niitä voi käyttää koko loppuiän?

Haluaisin kyllä lopettaa mutta en kestä sitä aknen määrää mitä tulee siitä, hirveitä paiseita joka puolella enkä tiedä miten päästä niistä eroon.

Käytätkö vilja- ja maitotuotteita? Juotko 2 litraa vettä päivässä? Oletko kokeillut korealaista kauneudenhoitoa? Oletko käynyt kosmetologilla? Pillereitä en ole käyttänyt mutta itselläni nuo kaikki (maito- ja viljatuotteiden lopettaminen) auttoi ja iho on kasvoista ja kehosta kaunis ja silkin pehmeä.

Vierailija
38/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentistasi tosiaan huomaa, ettet käytä e- pillereitä. Ei ole nykytietoa sulla. Veikkaanpa, että lähes kaikki e- pillerin käyttäjät käyttää lääkettä lääkärin seurannan alaisena, joten on näin hieman luotettavampaa tietoa kuin täällä keskustelupalstalla. E- pillerit on kyllä hyvin tutkittuja lääkkeitä, itseasiassa. Niiden riskit on hyvin tiedossa, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että jokaiselle käyttäjälle tulee niistä ongelmia.

Käytän e-pillereitä ja kun niiden sopivuutta varmisteltiin lääkärissä, lääkäri luetteli minulle esteet e-pillereiden käytölle ja näiden esteiden joukossa oli yli 35-vuoden ikä. :) Tämä tapahtui vuonna 2018.

Vierailija
39/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä jotka ei syö pillereitä, on kierukka. Itse suosin pillereitä.

Vierailija
40/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä jotka ei syö pillereitä, on kierukka. Itse suosin pillereitä.

Parempia turvallisempia vaihtoehtoja on pitää haarat kiinni tai sterilisaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi