Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se siis normi, että suurin osa naisista käyttää e-pillereitä?

Vierailija
31.03.2019 |

Jos on, niin aika hurjaa...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, onko näin, mutta joskus aikoinaan sellaisessa naisjoukossa sanoin, etten ole koskaan käyttänyt e-pillereitä ja he kaikki olivat ihmeissään ja naureskelivat mulle. Kyse kolme- nelikymppisistä, että ei oltu mitään teinejä. Että ehkä sitten useimmat käyttää tai ainakin on käyttänyt.

Vierailija
2/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt 

t. minipillereiden ja sen jälkeen kapselin käyttäjä

Vierailija
4/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki käytä. E-pillerien käyttö on ollut laskussa jo pitkään.

Vierailija
5/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska ne pitää mun finnit poissa (diane nova). En pysty lopettamaan, vaikka olen kohta 40-vuotias niin kun pillerit jättää pois tulee kamala akne. Kaikki mahdolliset keinoit ruokavaliosta lääkityksiin on kokeiltu. Onneksi mulle ei e-pillerit ole aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
6/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma, onko näin, mutta joskus aikoinaan sellaisessa naisjoukossa sanoin, etten ole koskaan käyttänyt e-pillereitä ja he kaikki olivat ihmeissään ja naureskelivat mulle. Kyse kolme- nelikymppisistä, että ei oltu mitään teinejä. Että ehkä sitten useimmat käyttää tai ainakin on käyttänyt.

Mä taas nauran niille jotka niitä käyttää😂

Vierailija
7/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Itse en käytä, enkä tule käyttämään. En halua syödä mitään ylimääräisiä hormonimyrkkyjä

Vierailija
8/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän koska ne pitää mun finnit poissa (diane nova). En pysty lopettamaan, vaikka olen kohta 40-vuotias niin kun pillerit jättää pois tulee kamala akne. Kaikki mahdolliset keinoit ruokavaliosta lääkityksiin on kokeiltu. Onneksi mulle ei e-pillerit ole aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia.

Diane Novassa aika pahat riskit ja kannattaa iän puolesta harkita tarkkaan.. lisää kyllä rintasyöpäriskiä. Sinuna olisin syönyt roaccutan- kuurin. Mutta hyvä ettei sivuoireita ole sulla.

Vierailija
9/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö myös sinkut niitä?

Vierailija
10/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan käytä. Aika tyhmä täytyy olla jos sellaisia myrkkyjä syö..niitä ei ole edes tutkittu kunnolla.

Vierailija
11/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereiden käyttö on toki yleistä, mutta eivät kaikki niitä käytä. Nekin on vähän sellaisia että on sattuman kauppaa mikä merkki sopii ja mikä taas ei missään nimessä sovi. Merkkienläpikäyminen on pitkä ja puuduttava prosessi jos ei pari ensimmäistä kokeiltavaa satu sopimaan itselle. Moni pelkää sivuvailutuksia niin paljon, että jättää kokonaan kokeilematta.

Itse olen yksi näistä onnekkaista joka on löytänyt itselle sopivan merkin muutaman epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Tällä hetkellä sinkkuna pillereiden käyttämisellä ei ole edes ehkäisy pääasiallisena syynä, vaan pitää luonnostaan hyvin epäsäännöllinen kk-kierto tasaisena ja siihen liittyvä hormonaalinen akne kurissa.

Vierailija
12/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v nainen ja ehkäisynä kuparikierukka. Todella hyvä ja toimiva, hormoneihin en tule enää ikinä koskemaan :)

Omassa lähipiirissä ei kukaan käytä e-pillereitä..

Vierailija
13/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diane Novassa aika pahat riskit ja kannattaa iän puolesta harkita tarkkaan.. lisää kyllä rintasyöpäriskiä. Sinuna olisin syönyt roaccutan- kuurin. Mutta hyvä ettei sivuoireita ole sulla.

Olen syönytkin roaccutan kuurin, kahdesti ja toisella kerralla pitkään. Siitä tuli hirveät sivuvaikutukset ja auttoi kyllä hetkellisesti... kunnes noin puolessaa vuodessa akne palasi taas. 

Vierailija
14/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää kun iho olisi muuten ihan järkyttävä.

Vierailija
15/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurin osa käytä. Ja nekin jotka käyttää yleensä muutamia vuosia.

Vierailija
16/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roaccutanissa vasta riskejä onkin.

- eri

Vierailija
17/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki käytä.

Eikös truo ole vähän sama asia kuin mitä ap sanoikin. Eli onko normi, että suurin osa käyttää? Eihän tuossa sanottu kaikki

Vierailija
18/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan enää syö niitä? Kuka jaksaa popsia jotain nappeja joka ikinen päivä... Ja hirveet sivuoireet valtaosalla ja pitkäaikaisvaikutukset aika surullisia myöskin.. kannattaa ottaa kierukka tai vastaava käyttöön. Pääsee todella paljon helpommalla. Lisäksi pillerit maksaa aivan järkyttävän paljon. Laskekaapa joskus paljon maksaa esim. 5 vuodessa pillerit teille.

Vierailija
19/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kokeilin kapselia. Olihan se ihan kätevä kun jäi kuukautisetkin pois, pillereillä voisi ilmeisesti saavuttaa saman efektin? Mutta ei, kapselia lukuunottamatta olen hormonaalisen ehkäisyn jättänyt kokeilematta. On muitakin terveydellisiä ongelmia, en halunnut sivuvaikutuksia niistä pillereistä lähteä riskeeraamaan. Toisaalta tuntuu kun seuraa lehtien palstoja ja nettikeskusteluja, että pillerit olisivat vähän niin kuin itsestäänselvyys yllättävän suurelle osalle naisista. Löytyisiköhän jostain tilastotietoa aiheesta?

Vierailija
20/40 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roaccutanissa vasta riskejä onkin.

- eri

Hormoneissa on nimenomaan naisille pahat riskit. E-pillereissä on syöpäriski, roassa ei. On aika paljon terveellisempi vaihtoehto syödä roaccutania lyhyt kuuri jolla saa aknen pysyvästi paranemaan, kuin että myrkyttää itseään pillereillä vuosikausia. Pillerit kun eivät auta akneen todellisuudessa. 40v nainen joutuu pian vaihtamaan pillerit pois ja käsittääkseni Diane novaa eikä ylipäänsä mielellään mitään pillereitä suositella yli 35- vuotiaille naisille. Sitten kun pillerit lopettaa, akne räjähtää totaalisesti käsiin. Aivan turhaa hommaa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan