Halvin, terveellisin ja tehokkain tapa laihtua?
Pitäis pudottaa muutama kilo ennen kesää ja nyt ois hakusessa hyvä tapa köyhälle. Se ei tule kysymykseen että en söisi ollenkaan, en halua nähdä nälkää. Enkä myöskään jouda ravaamaan kaupassa joka päivä tarjousten perässä. Olisko jollain vinkkejä, ehkä jotain kirjaa mistä sais apua, reseptejä, yms??
Kommentit (14)
Ruokavalion lisäksi juokse. Jos omistat lenkkarit niin ei maksa mitään, ja polttaa tehokkaasti kaloreita.
Syö vähän. Halpaa ja helppoa. Ja liiku, kävely/hölkkä. Ei maksa hyviä kenkiä enempää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:20"]
Vinkkejä:
-Jätä iltapala pois, nukkumaan mennessä ja nukkuessa ei yleensä haittaa, vaikka on nälkäinen
-Ryhdy kulkemaan päivittäiset matkat pyörällä auton/joukkoliikenteen sijaan (+ tee ylimääräisiä mutkia)
-Lähde kolmen viikon vaellukselle mäkiseen maastoon mahdollisimman painavan repun kanssa, pyri syömään jonkun verran alakanttiin ja kävele koko päivä aamusta iltaan
-Syö vähemmän ja yritä poistaa näläntunne vettä/teetä juomalla
-Tee tai osta vain enemmän tai vähemmän epämiellyttävän makuista ruokaa, tällöin on helppo olla syömättä paljon
-Hanki joku motivoiva liikuntaharrastus (siis sellainen, joka on aidosti kivaa, esim. lenkkeillä ei kannata jos ei siitä tykkää)
-Yritä löytää joku raskas työ, esim. metsänistutus tai vanhustenhoito
[/quote]
Älä ala mihinkään tällaisiin omituisuuksiin. Nälkäisenä ei moni pysty nukkumaan ja sitten väsyneenä seuraavana päivänä tekee mieli vain ahmia. Eli todella huono neuvo. Ja raskaalla työllä voi olla sama vaikutus. Päivän jälkeen on niin väsynyt, että tekee mieli kompensoida väsymystä syömisellä.
Pienennät vain ruoka-annoksia, mutta syöt kuitenkin niin paljon, ettei tarvi nähdä nälkää. Ja vähennät herkkuja ja lisäät liikuntaa. Kesään mennessä ehdit vielä muutaman kilon tiputtaa ilman mitään kiduttamista.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:36"]
Älä ala mihinkään tällaisiin omituisuuksiin. Nälkäisenä ei moni pysty nukkumaan ja sitten väsyneenä seuraavana päivänä tekee mieli vain ahmia. Eli todella huono neuvo.
[/quote]
Itse olen testannut tuon iltasyömisen vähentämisen useamman kuukauden ajan, ja se kyllä toimi ihan tarkoitetulla tavalla. Kohtuullinen nälkä ei haittaa nukahtamista sanottavasti jos on kunnolla väsynyt. Toisaalta iltaisin on myös harvemmin sellaista tekemistä, joka vaatisi suurta tarkkaavaisuutta (ts. korkeata verensokeria).
T: 2
Laihduttaminen on halpaa. Kun syö vähemmän ja jättää herkut pois, niin jäljelle jää se tavallinen peruskotiruoka, joka kyllä ei maksa juuri mitään.
Eniten kuulemma kaloreita palaa, kun kävelet siihen tahtiin, että voit puhua selvästi ;)
-Ryhdy syömään pelkkää kasvissosekeittoa sekä lenkkeile joka ilta 10-15 km. Tämä menetelmä on sekä klassisuudessaan että epämiellyttävyydessään huippuluokkaa, mutta voi toimia jos esim. pyydät miestäsi lyömään itseäsi ratsastusraipalla, mikäli lipsut tavoitteistasi.
-Tyhjennä suolesi säännöllisesti (saippua)vesiperäruiskeilla, jottei ruoka ehdi imeytyä (tämä keino on testattu Jaroslav Hašekin romaanissa Kunnon sotamies Švejk ja on ilmeisen toimiva).
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 18:08"]
Eniten kuulemma kaloreita palaa, kun kävelet siihen tahtiin, että voit puhua selvästi ;)
[/quote]
Tämä neuvo on Porvoosta...
Porvoossa myös kovakuntoisimmat juoksijat on hitaimpia.
Laihduttaminen nimenomaan on halpaa! Kaikki herkut, mätöt ja limpparit saa jättää kauppaan. Niiden tilalle pakastevihanneksia -tai tuoreita, jos halvalla löytyy- sen päivittäisen normiruuan seuraksi. Tuhti salaatti kerran päivässä, kasviksista voit valita mitä vaan halvimpaan hintaan kaupasta löytyy ja raejuustoa tms proteiinia sekaan.
Minun liikuntaani on kävelylenkit, pyöräily ja lähikoululla järjestetyt ilmaiset tai lähes ilmaiset jumpat sun muut 3 kertaa viikossa.
Säännölliset ruoka-ajat kolmen, max neljän tunnin välein eikä mitään välipaloja aterioiden välillä. Tätä noudata, jos kilo per viikko -tahti riittää!
-syö vähemmän =ostat vähemmän
-syö paljon kasviksia niin ei näläntunne yllätä ja et sorru herkkuihin, pidä aina mukana esim. naposteluporkkanoita tai kuivattuja hedelmiä
-siis älä osta kaupan valmiita naposteluporkkanoita vaan kuori itse
t. 12
Minustakin laihduttaminen on halpaa :) Laihdutan parhaillaan, 8,5 kg on hävinnyt kolmessa kuukaudessa, ihan tavallisella ruualla. Älä osta herkkuja, tai osta niitä vain pieni määrä esim. kerran viikossa, jos tuntuu, että niitä on saatava. Einesruuissa on usein aika paljon rasvaa, joten jos mahdollista, kokkaa ruuat itse (se on halvempaakin). Olen itse laihtunut niin, että:
1) olen pienentänyt ruoka-annoksia (tärkein keino!)
2) olen jättänyt herkut minimiin (noin kerran viikossa syön jotain pientä hyvää)
3) olen lisännyt kasvisten ja kuitupitoisten ruokien syömistä, koska se vähentää nälän tunnetta. Esim. olen vaihtanut vaalean leivän ruisleipään ja vaalean riisin&pastan tummaan (ei ole kallista, Lidlistä saa halpoja tummia).
4) olen lisännyt liikuntaa. Kävelen kolmisen kertaa viikossa noin 40 minuuttia, olen lisännyt arkiliikuntaa (taas säästöä, bensakuluissa) ja olen ostanut kahvakuulan, jonka kanssa jumppaan iltaisin nettiohjeiden mukaan (kuula maksoi parikymppiä).
Niin, ja olen liittynyt netissä Kiloklubiin (ilmaista). Sinne syötän kaiken syömäni ruuan ja se laskee kalorit, sillä tavalla tiedän, paljonko voin päivässä syödä, että laihdun.
- kokeile: rasvaton maustamaton jugurtti 150g+vähärasvainen rahka 100g+ kaakaojauhe 15g= 215kcal/250g. nam.
- liikkua pitää todella paljon, että se vaikuttaisi.
- 1000kcal/päivä laihduttaa 0,5kg/vko (165cm/70kg, nainen).
- syksyllä laihduin ongelmitta 4kg/2kk.
- punnitse syömisesi ja laske kalorit viikko/kaksi ja aika nopsaan huomaat mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
olen syömättä taas 2kk karkkeja, keksejä, kakkuja, suklaata, pähkinöitä, rasvaisia ruokia, pizzaa
ja läski lähtee:)) aina kannatta yrittää, motivoitunut löytää itselleen parhaat keinot.
Vinkkejä:
-Jätä iltapala pois, nukkumaan mennessä ja nukkuessa ei yleensä haittaa, vaikka on nälkäinen
-Ryhdy kulkemaan päivittäiset matkat pyörällä auton/joukkoliikenteen sijaan (+ tee ylimääräisiä mutkia)
-Lähde kolmen viikon vaellukselle mäkiseen maastoon mahdollisimman painavan repun kanssa, pyri syömään jonkun verran alakanttiin ja kävele koko päivä aamusta iltaan
-Syö vähemmän ja yritä poistaa näläntunne vettä/teetä juomalla
-Tee tai osta vain enemmän tai vähemmän epämiellyttävän makuista ruokaa, tällöin on helppo olla syömättä paljon
-Hanki joku motivoiva liikuntaharrastus (siis sellainen, joka on aidosti kivaa, esim. lenkkeillä ei kannata jos ei siitä tykkää)
-Yritä löytää joku raskas työ, esim. metsänistutus tai vanhustenhoito