Mitä mieltä? Olenko pettänyt miestäni?
Tapailin yhtä miestä baarissa silloin tällöin ja lähdin hänen luokseen myös jatkoille monta kertaa Olimme ihan vain kavereita. En halunnut kertoa miehelleni, koska pelkäsin, että hän käsittää sen väärin. Mies luuli minun olevan muualla. Kun asia sitten selvisi miehelleni, syytti hän minua uskottomuudesta. Mielestäni en ole pettänyt miestäni, miehen mielestä olen. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (67)
Olet, pettäminen on valehtelua ja valehtelit miehellesi missä olet, ketä tapailet, mitä teet.
Jaoit varmaan myös henkilökohtaisia asioita tapailemasi miehelle.
Jos miehesi tekisi sinulle saman olisko hän pettänyt sinua?
Et ole varsinaisesti pettänyt, mutta luottamuksen olet kyllä pettänyt ja sekin on paha juttu.
Olet pettänyt miestäsi. Olet valehdellut hänelle ja ollut hänen tietämättään toisen miehen luona jatkoilla, totta kai minäkin pitäisin tuota pettämisenä. Kaikki, mistä et uskalla puolisollesi kertoa, on automaattisesti pettämistä.
Itse menettäisin tuollaisesta käytöksestä luottamuksen naiseen täysin. Ero tulisi hyvin suurella varmuudella. Mikä hinku sinulla edes on hakea huomiota muilta miehiltä? Sillä tuollaiseen tilanteeseen asettautumalla kyllä mahdollistat tosi hyvin sellaisen "vahinkopettämisen".
Jos motiivisi ei aidosti ole ollut huomionhaku vaan kiva seura, voin valistaa sinua: olet ollut uskomattoman naiivi ja sinisilmäinen miesten tarkoitusten ja ajatusmaailman suhteen. Voin vaikka vannoa, ettei tuolla miestutulla ole ollut puhtaita jauhoja pussissaan, koska ei mies muuten pyydä varattua naista luokseen iltaa istumaan. Kyllä se on housuisi tasan varmasti halunnut ja pyrkinyt järkkäämään tilannetta, jossa sellainen voisi vaikka tapahtuakin, kun "asiat vain johtivat siihen".
Sinunlaistesi naisten pitäisi kyllä pitää silmät auki paremmin.
Jos et ensimmäisellä kerralla kyennyt kertomaan miehellesi, miten kuvittelit toisella kerralla? Luulitko, että tuo vahvistaa luottamusta?
Yleisesti puhutaan, että joko olet tai et ole pettänyt. Pettäminen tulee luottamuksen pettämisestä. Kysy itseltäsi voiko miehesi luottaa sinuun täysin. Jos sen jälkeen tuntuu, että voi, keskustele ja kysy mieheltäsi. Jos miehesi voi luottaa, että olet ollut rehellinen ja olet jatkossakin, silloin et ole pettänyt.
on vaikea uskoa, että mies uskoisi tuon muuna kuin meriselityksenä, jolloin olet pettänyt hänen luottamuksen. Juuri luottamuksen säilymisen takia on hyvä kertoa avoimesti asiat, joita pitää vaikeina. Nyt et ole kertonut, vaan olet jättänyt miehen ymmärrykseen, että olet muualla. Etkö muka jo sillä ole pettänyt luottamusta?
Mitä olette sopineet miehesi kanssa, ettö missä se raja kulkee? Toisaalta se asia, että olet salannut tuon niin herättää epäluuloja. Mitä itse ajattelisit jos miehesi olisi toiminut samoin? Voisitko oikesti käsi sydämellä sanoa ettet epäilisi mitään tapahtuneen?
Mitähän raati ajattelisi, jos tämän olisikin tehnyt ap:n mies? Pitäisittekö ap:ta sairaalloisen mustasukkaisena pirttihirmuna, jolta pitää kaveritkin salata?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:39"]
Mitähän raati ajattelisi, jos tämän olisikin tehnyt ap:n mies? Pitäisittekö ap:ta sairaalloisen mustasukkaisena pirttihirmuna, jolta pitää kaveritkin salata?
[/quote]
SItä mitä jo sanoin. Mitä on keskenämme sovittu täällä meillä. ELi mikä se raja on. Ja samaa kuin tuossa jo sanoin. olin vastaaja nro 18 niin uskoisiko puolin ja toisin tuollaista salailua ja miksi .
Olen vain jutellut, en edes istunut sohvalla vaan pöydän toisella puolella, vaikka myöhään menikin ja jatkoimme juomista. Olimme vain kavereita. Nyt mies vaatii, että en saa tavata kaveria enää. Kohtuullistako?
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:46"]
Olen vain jutellut, en edes istunut sohvalla vaan pöydän toisella puolella, vaikka myöhään menikin ja jatkoimme juomista. Olimme vain kavereita. Nyt mies vaatii, että en saa tavata kaveria enää. Kohtuullistako?
-ap
[/quote]
Vaatisin kyllä saman. Ihan vain siksi, että luottamus naiseen on tuhoutunut.
Pettämistä tapahtuu niin paljon tuollaisissa vahinkotilanteissa, jotka tosiasiassa ovat miesosapuolen sellaiseksi järkkäämiä.
Uskokaa tai olkaa uskomatta. On monia miehiä, joita himottaa ihan älyttömästi toisen miehen naisen ottaminen yhdeksi kerraksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:49"]
-ap
[/quote]
Pettämistä tapahtuu niin paljon tuollaisissa vahinkotilanteissa, jotka tosiasiassa ovat miesosapuolen sellaiseksi järkkäämiä.
Uskokaa tai olkaa uskomatta. On monia miehiä, joita himottaa ihan älyttömästi toisen miehen naisen ottaminen yhdeksi kerraksi.
[/quote]
Entäs sellaisia naisia? Onko heitä?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:49"]
-ap
[/quote]
[/quote]
Entäs sellaisia naisia? Onko heitä?
[/quote]
On toki, ei ole sukupuoleen sidottu juttu. Vaikka itse tunnenkin vain tähän taipuvaisia miehiä.
Luottamus mulla ainakin olis mennyt jos joku noin olisi mulle tehnyt.. vaikkei mitään seksuaalista ole tapahtunutkaan niin miks ihmeessä oot hakeutunut tommoseen tilanteeseen ja vielä alkoholi mukana.. pettämistähän tuo ei nyt varsinaisesti oo ollut ja saahan kavereita tavata mutta että siitä pitää valehdella omalle miehelle niin ei voi ku kysyä että miks?
-ap
Paska mies sinulla. Hullun mustasukkainen paska. En olisi tuollainen orjalaivan kapteeni.
T: 11cm mies
[/quote]
Mielestäni mitä tahansa toimintaa voi parisuhteessa kutsua "pettämiseksi" jos tämän toiminnan takia joutuu olemaan epärehellinen puheissaan tai teoissaan. Eli jos ei omaa toimintaansa voi toista pahoittamatta kertoa tälle niinkuin on tapatunut tai jos toinen tästä teosta pahoittaa mielensä on kyseessä parisuhteen pettäminen.
Et ole pettänyt miestäsi, mutta olet toki pettänyt luottamuksen. Ymmärrän, jos et kertonut miehellesi tästä kaverista, jos tiesit että miehesi nostaa siitä kohtauksen ja tulee turhan takia mustasukkaiseksi (jos kerran mitään ei ole tapahtunut, eikä luultavasti tapahdukaan).
En täysin hyväksy kuitenkaan, että tuollainen asia jätetään kumppanille kertomatta. Salaaminen voi myös herättää epäilyksiä toisessa.
Minulla on pari miespuolista kaveria, jotka ovat todellakin vain kavereita. Olen aina kertonut heistä avoimesti miesystävälleni. Tarjosin myös miesystävälleni mahdollisuutta tutustua näihin miespuolisiin kavereihini, mutta ei hän ole halunnut heihin tutustua lähemmin.
En kuitenkaan ryhdy kaveriksi sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa voisi oikeasti tapahtua muutakin kuin kaveruutta. Joskus vain on antoisaa mennä vaikka kahville ihmisen kanssa, jonka kanssa on yhteisiä kiinnostuksen kohteita tai tulee mielenkiintoisia keskusteluja, vaikka se ihminen olisikin vastakkaista sukupuolta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:14"]
En kuitenkaan ryhdy kaveriksi sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa voisi oikeasti tapahtua muutakin kuin kaveruutta.
[/quote]
Miksi helvetissä et?
Etkö kykene hillitsemään itseäsi, vai missä vika???
O_o
-ap
[/quote]
Ei ole kohtuullista, selität miehellesi vielä kerran tilanteen, pyydät anteeksi ettet kertonut ja sanot, että kutsut kaverisi kylään. Kyllä 2000 luvulla voi nainen ja mies olla kavereita, eikä toisella ole oikeutta rajoittaa toisen kaverisuhteita, jos kyse on vain kaverisuhteesta. Minä naisena pyytäisin tämän naisen meille käymään(käänetty tilanne) ja tutustuisin myös itse ko. henkilöön, toki olisin loukkaantunut miehelle, että olisi salaillut jotain sellaista ja haluaisin tietää syyn siihen. Keskustelisin myös naisen kanssa asiasta, mutta en alkaisi ilman mitään kunnon syytä rajoittamaan mitään ystävyyssuhteita. En ole mieheni äiti.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:24"]
-ap
[/quote]
Ei ole kohtuullista, selität miehellesi vielä kerran tilanteen, pyydät anteeksi ettet kertonut ja sanot, että kutsut kaverisi kylään. Kyllä 2000 luvulla voi nainen ja mies olla kavereita, eikä toisella ole oikeutta rajoittaa toisen kaverisuhteita, jos kyse on vain kaverisuhteesta. Minä naisena pyytäisin tämän naisen meille käymään(käänetty tilanne) ja tutustuisin myös itse ko. henkilöön, toki olisin loukkaantunut miehelle, että olisi salaillut jotain sellaista ja haluaisin tietää syyn siihen. Keskustelisin myös naisen kanssa asiasta, mutta en alkaisi ilman mitään kunnon syytä rajoittamaan mitään ystävyyssuhteita. En ole mieheni äiti.
[/quote]
Minusta tämä ei nyt ihan noinkaan voi mennä. Kyllä jokainen päättää itse, mitä kumppaniltaan hyväksyy. Jos nämä rajoitukset eivät miellytä, pitää erota.
Ei todellakaan ole pakko hyväksyä sitä, että oma puoliso juoksee vieraiden miesten luona yömyöhään.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:24"]
-ap
[/quote]
[/quote]
Minusta tämä ei nyt ihan noinkaan voi mennä. Kyllä jokainen päättää itse, mitä kumppaniltaan hyväksyy. Jos nämä rajoitukset eivät miellytä, pitää erota.
Ei todellakaan ole pakko hyväksyä sitä, että oma puoliso juoksee vieraiden miesten luona yömyöhään.
[/quote]
Voit toki päättää, mutta muista kertoa näistä "säännöistä" jo heti suhteen alkuvaiheessa. Että mieskin sitten tietää, ettei saa ystävystyä kuin miesten kanssa. En voi sille mitään, että henkilökohtaisesti pidän tämmöisiä rajoituksia säälittävinä yrityksinä kontroloida toista tarpeettoman paljon. Sinä voit sanoa sitä normaaliksi omien rajojen asettamiseksi, minusta tuollaisessa ei ole mitään normaalia. Mustasukkaisuus ei ole rakkautta,seon omaa huonoa itsetuntoa ja tarvetta omistaa ja kontroloida aikuista ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:09"]
Tapailin yhtä miestä baarissa silloin tällöin ja lähdin hänen luokseen myös jatkoille monta kertaa Olimme ihan vain kavereita. En halunnut kertoa miehelleni, koska pelkäsin, että hän käsittää sen väärin. Mies luuli minun olevan muualla. Kun asia sitten selvisi miehelleni, syytti hän minua uskottomuudesta. Mielestäni en ole pettänyt miestäni, miehen mielestä olen. Mitä mieltä te olette?
[/quote]
Tietenkin olet.