Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pph:n pitäisi kasvattaa? ov

Vierailija
04.04.2013 |

Pph:lla on kaksi ihan samanikäistä lasta (3v.). Lapset ovat tosi hyviä kavereita, mutta ottavat sitten myös yhteenkin aikalailla. Riitaa tulee leluista, toinen ottaa toisen kädesta tai toinen haluaisi leikkiä jotain tiettyä ja toinen ei.

Ovat kuin paita ja peppu eivätkä oikein toimi yksin ja erillään hoidossa.

Kuinka paljon pph:n pitäisi ohjata toimintaa ja puuttua lasten käytökseen? Nyt pph on kuulemma aivan lopussa ja kohta ei suostu ottamaan lapsia hoitoon. Tosin hän ei järjestä mitään ohjattua toimintaa, vaan lapset leikkivät keskenään sen minkä leikkivät ja ovat ilmeisesti enemmän tai vähemmän vaan säilytyksessä siellä. Lapset pomottavat tätiä ja täti on sanonut että hän ei rupea kuuntelemaan lasten protestoinnista johtuvaa huutoa.

Jotenkin tuntuu, että kolmivuotiaalle on minun turha kotona saarnata miten ollaan hoidossa. Mun mielestä en voi olettaa, että niin pieni muistaa riitatilanteissa päivän aikana minun opetukset...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, eikö kellään oo mielipiteitä tästä? :/

Vierailija
2/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitopaikkaa. kyllä pitäis jaksaa puuttua riitoihin. Hoitajan laiskuutta, jos ei puutu tai sitten on väärällä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on erittäin kokenut; liekö sitten eläkettä odottellessaan leipääntynyt tähän puuhaan. Lapsi vaan lähtee vielä ihan mielellään ko. paikkaan, joten ajattelin vuoden kärvistellä tuossa ja hakea sitten päiväkotipaikkaa.

Vähän vaan ihmetyttään tuo...

ap

Vierailija
4/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä pph:n kuuluu kasvattaa, mutta voi se pph väsyä lasten ainaiseen nahisteluun silti. Vai mitä sä tarkotit? Perhepäivähoito on kodinomaista hoitoa, päiväkotiin muksu jos haluat vähän ohjatumpaa toimintaa. Itse pph;na tilasin 160€:lla netistä askartelutarvikkeita ja oli suuret suunnitelmat mitä tehdä muksujen kanssa.. No sain sitten ihan itse askarrella ne muksujen askarrukset enkä nähnyt kovin mielekkääksi sitä hommaa. Muksut kun mieluiten leikki keskenään.

Halusitko saada vastauksen että pph toimii väärin kun väsyy vai mitä? Kyllähän sitä väsyy kuka vaan ainaiseen nahistelun ilmapiiriin. Itsellä se tilanne että oma ja hoitolapsi ei tule toimeen ja kyllä se on todella rasittavaa.

Virikkeistä vielä että päiväkodissa on työntekijät erikseen siivousta ja ruuanlaittoa varten, toiset hoitajat ulkona lasten kanssa ja toiset voi tehdä sisällä valmisteluja ym. Pph tekee kaiken yksin ja päivä pitää olla aikataulutettu hyvin että siinä ehtii kaiken. Siinä sitten teet ruokaa kun yhdellä kakkavaippa ja toiset kaksi tappelee leluista. Kaikki varmaan ymmärtää että neljän pienen lapsen äiti voi väsyä, miksei siis pph?

Vierailija
5/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt taisit vähän provosoitua, vitonen, ei ollut tarkoitus. Ymmärrän, että se nahistelu on väsyttävää, tottakai. Mutta toisaalta, sehän kuuluu siihen pph:n työhön.

Sitä vaan pohdin, että missä menee se raja, että mitä minä voin odottaa pph:lta ja mitä mun täytyy tehdä itse lapsen käytöksen eteen. Mielestäni teen nyt sen verran kuin pystyn.

ap

Vierailija
6/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on oikeus odottaa, että varhaiskasvatussuunnitelmaa noudatetaan. Ota vasu-keskustelussa asia puheeksi. Myös perhepäivähoito on tavoitteellista varhaiskasvatusta ihan niin kuin päiväkotihoitokin.

Vierailija
7/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vasu-keskusteluja... Olen itse ollut sitä mieltä, ettei tarvitse järjestää varsinaista keskustelutilaisuutta. Ehkä pitäisi kysyä, voisiko tästä viimeisestä vuodesta tehdä tavoitteellisemman. Meillä kyllä oli jo elton kanssa palaveri (molempien lasten vanhemmat paikalla), mutta se oli ihan yhtä tyhjän kanssa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi