Mitä ajattelet tupakoivista ihmisistä?
Minä pidän tupakoivia jotenkin toisen luokan kansalaisina, huono-osaisina. Kulkee usein käsikädessä wt-ilmiön kanssa. Ja keskivertoa hermostuneempiakin he ovat.
Enkä tiedä juuri mitään inhottavampaa hajua kuin tupakoivan hengitys. Mitkään kurkkupastillit tai purkat eivät ko. hajua peitä, vaikka tupakoivat niin luulevatkin.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:15"]
Säälittää ja surettaa. Muut riippuvuudet tuntuvat jotenkin edes vähän järjellisemmiltä: seksistä, ruoasta, alkoholista ym. sentään saa jonkinlaisen hyvänolontunteen ainakin hetkellisesti, mutta tupakoija vetää pahanhajuista ja -makuista myrkkyä, maksaa siitä vuosien mittaan omakotitalon hinnan ja lopulta kuolee tupakkaan tavalla tai toisella (syöpä, infarkti, keuhkoahtauma jne.)
En vain voi ymmärtää.
[/quote]
Voidaan ottaa se laskin käteen,ennenkuin aletaan puhumaan omakotitalon hinnoista.Itse laskin.Saisin säästää 208 vuotta tällä tupakoimiseni menolla,jotta saisin sen omakotitalon joka juuri on ostettu Tuusulasta.Ps. ja poltan
En ole herkkä tuomitsemaan muiden tapoja, mutta tupakoivasta ihmisestä tulee alitajuisesti sellainen olo, että ei voi olla kovin älykäs tai hyvätapainen. Slummiäiti tai -isä.
Tupakoitsijat ovat megaluusereita.
YÄK! Tupakan voisi hävittää maailmasta.
Säälin ihmistä ja etenkin tupakoivan lapsia. Joutuu haistelemaan sitä paskan hajua jatkuvasti. Pidän myös heikkoluonteisina, koska ei pysty lopettamaan. Ja kuten joku edellä jo sanoikin- taipivaisena muihin päihderiippuvuuksiin. Uskon tupakoitsijoiden myös Viettävän muutenkin epäterveellistä elämää, juovat paljon viinaa ja syöttävät lapsilleen epäterveellistä moskaa. Lopeta polttaminen Ja vietä terveempi elämä:)
Voi teitä luulotautisia.Siis oikeesti,aikuisten oikeesti.Ihan totta hei.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:54"]
Säälin lähinnä. Se on sellainen koukku, josta on tosi vaikeaa varmaan päästä irti. En usko, että kovin moni tupakoisi, jos oikeasti pystyisi lopettamaan. Aika monta parempaa kohdetta ihminen rahoilleen keksisi.
[/quote] Entas jos nailta halveksijoilta vedettaisiin kahvi pois? Ei sekaan mikaan terveysjuoma ole.
Mä jotenkin ennen oudoksuin tupakoivia ihmisiä kun ei tuttavapiirissä ollut ollenkaan sellaisia. Sitten menin työpaikkaa, jossa useampi tupakoi ja vähitellen totuin siihen. Mutta on mun vieläkin vähän hankalaa olla tupakalla jonkun kanssa kun en tupakoi, en oikein tiedä miksi.
Onpa taas pikkusieluisia ihmisiä liikenteessä heti aamusta "tupakoitsijat ovat luusereita, säälin heitä jne.." kuka sinä olet ketään muuta säälimään? Tupakointi ei muuta ihmistä mitenkään, samanlainen persoona minäkin olen ennen ja jälkeen tupakoinnin. Eikä tupakointi todellakaan altista muille päihteille? kuka teitä oikein opettaa.. en juo kahvia, en alkoholia, en käytä huumeita. Onhan se kamalan hajuista mutta oletteko haistaneet omaa hengitystänne aamukahvin jälkeen? siis hyi helevetti mikä löyhkä.. Enkä onneksi tunne tarvetta mennä muiden naamalle hönkimään heti tupakoinnin jälkeen :D Tietenkin tässä kysyttii mielipidettä tupakoitsijoista mutta onhan noi teidän vastauksenne aika ala-arvoisia..! "toisen luokan kansalaisia.." siis ziisus nyt jengi, laajentakaa vähän mieltänne, mikä ei ole laitonta eikä moraalisesti väärin, ei voi olla niin pahasta teille(varsinkaan kun ette itse polta).
Arvasin että röökimuijat tulee heti puolustelemaan omia tapojaan. No, sallittakoon tämä kaikille mutta eihän siitä mihinkään pääse että tupakoinnista ei löydy kuin negatiivisia puolia. Ruuan ahmimiseen verrattuna se on siinä mielessä huonompi, että se aiheuttaa myös muille ihmiselle hajuhaittaa ja jopa sairauksia passiivisen tupakoinnin muodossa. Miehenk polttaa ja inhoan sitä tapaa hänellä. Seurustelun aloittamisen jälkeen olen sairastellut enemmän ja tiedän että se johtuu tupakalle altistumisen suuresta lisääntymisestä.
ehkä yleiskuntosi on vain huonontunut.. niin voi käydä kun on seurustellut jonkun aikaa.. kilot kasvaa, kunto huononee ja sairastumiset alkaa.. :S Tupakointi on ällöö joojoo mutta maailmassa on satoja enemmän ällöttäviä juttuja, valitaaks joskus valittamisen aihe mitä ei oo käsitelty tällä palstalla tuhat kertaa? :) ehdotuksia, anybody?
Mikä ihme on röökimuija? eikö ihminen ole mitään muuta kuin tupakoitsija jos tupakoi? niinkuin esim tavallinen ihminen..
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:35"]
En ole koskaan polttanut, eivätkä vanhempanikaan, joten varmaan siksi minulla on tupakointiin hyvin neutraali suhde. Aikuiset ihmiset päättävät itse elämästään, ja jos joku polttaa, niin sitten polttaa. Se ei minun silmissäni määritä ihmistä mitenkään.
[/quote]
Minä en ole koskaan polttanut, kuten eivät vanhempanikaan, joten siksi minulla on tupakointiin erittäin kielteinen suhde. Minun silmissäni tupakointi määrittää ihmistä paljon. En halua esim. ystävystyä tupakoivan ihmisen kanssa. Tervatkoon itse keuhkonsa, mutta minun lähelleni ei tarvitse tulla.
[/quote]
Pelkäät siis, että tupakointi tarttuu jotenkin. Olet ikävä ihminen. Itse en kaltaistasi ihmistä haluaisi ystäväkseni, vaikka en poltakaan itse.
Minä en ajattele tupakoivista mitään. Paitsi tietenkin toivon, että lopettamista yrittävät onnistuvat siinä.