Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kummin päin solmit rusetin vai teetkö "lapsen rusetin"?

Vierailija
04.04.2013 |

Teetkö rusetin kuten lapset: kaksi lenkkiä, joilla teet alkusolmun.

Vai teetkö rusetin ottamalla ensin toisen käden sormien väliin lenkin ja sitten kierrät toisen nauhan sen ympäri ja sieltä välistä toiseksi lenkiksi.

Jos teet näin, niin kummalle puolelle teet tuon aloituslenkin?

Minä vasempaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tavalla. Ja oon hitto vielä erityisope. Kynäotekin taitaa olla väärä.

Vierailija
2/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, älä nyt vedä hernettä nenään. otsikkoon muistin laitta tuon "lapsen rusetin" lainausmerkkeihin, tekstiin en. En vain keksinyt sille muuta nimitystä, sillä monesti lapsille opetetaan tuo tapa ensin. Tosin itse en ole niin tehnyt, mutta tiedän että monet solmii niinkin.

Kiitos siis vastauksesta, ihan vain tällaista epäluotettavaa gallupia yritän tehdä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitään herneitä lainkaan! Noloa se voi olla joskus.

Huoltaja: Ai niin, ja jos ehdit, voitteko katsoa lapseni kanssa vielä sitä kengännauhojen sitomista, että oppisi oikein.

Asianomainen: Öö.. Tuota... Joo, totta kai. Avustajahan vaikka voisi harjoitella!

Vierailija
4/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen eka lenkin vasemmalle. En kunnolla edes osaa tuota "lapsen rusettia". Mullakin on muuten väärä kynäote ja yritän opettaa hoitolapsille oikeaa.

Vierailija
5/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotusti lasten tavalla. En osaa muulla tavoin :D

Vierailija
6/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuo lasten tapa on yleistäkin?

Mulla oli ennakko-odotuksia vastausten suhteen, mutta ne kyllä kariutui jo näiden perusteella. Oletin suurimman osan ihimisistä (80-90%) tekevän eka lenkin oikealle puolelle.

Lisää vastauksia! :)

ap

Vierailija
7/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten tavalla". En edes tiennyt, ettei aikuiset saisi niin tehdä. Onko tuo toinen tapa jotenkin kestävämpi tms?

Vierailija
8/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkki oikeassa kädessä. Johonkin korttiaskarteluihin tms teen lastenrusetin mutta ylösalaisin ts. ne lirunarut on minusta poispäin eikä itseenipäin. Enkä silloin laita solmua jos liimaan rusetin johonkin.

Vierailija
9/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks muuten ennakko-odotus oli lenkki oikealla? Minä nimittäin olen sillä tavalla vasuri että kuorin esim. kananmunat "väärinpäin". #9

Vierailija
10/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia tapoja, vähän miten sattuu narut käsiin osumaan. Jos teen "aikuisten tavalla", teen lenkin vasemmalle puolelle.

Vierailija
11/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea ja mikä väärä kynäote?

Ja siis mä teen silmukan ensin vasemmalle ja oikealla kädellä solmin sitten, niin kuin kai oikeakätinen normaalistikin?

Oon nähnyt näitä kahden silmukan tuhertajia, ja näyttää kyllä vaikealta.

Vierailija
12/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisestikin teen "lapsen rusetin", koska en ymmärrä tuosta aloitusviestistäkään mikä se toinen tapa on. Olisiko vaikka kuvalinkkiä?

Vierailija
13/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuvalinkkiä. ;)

Eli teet ensin molemmilla nauhoilla lenkit ja ne sitten solmit alkusolmulla rusetiksi?

Toisessa viestissä mielestäni korostin, etten tarkoita tuota tapaa mitenkään huonona tai lapsellisena. En vain keksinyt sille parempaa nimitystä, enkä itse asiassa tunne ketään aikuista joka solmisi rusetin tuolla tavalla. En siis mollaa tai väheksy ihmisiä, jotka sen noin tekee :)

Tuota toista tapaa en varmaan osaa paremmin selittää. yritän:

1. Tee vasemman puoleisesta nauhasta lenkki ja nipistä se vasemman käden etusormen ja peukalon väliin.

2. Ota oikean nauhan puolivälistä kiinni oikealla kädellä ja kierrä se tehdyn lenkin juuren ympärille (ensin edestäsi).

3. Pujota oikea nauha sieltä lenkin ja oikean nauhan juureen muodostamasta kolosta läpi. Älä vedä koko nauhaa läpi, vaan jätä se lenkiksi.

Tuo on varmasti vaikea, jos sitä ei ole koskaan tehnyt.

ap

Vierailija
16/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina "oikean" rusetin ja niin, että pidän oikealla kädellä kiinni aloituslenkistä ja vasemmalla solmin.  Mielenkiintoinen kysymys; enpä ole koskaan katsonut sillä silmällä kenenkään rusetin tekoa. Pitääkin ruveta seuraamaan!

Itse olen enimmäkseen oikeakätinen, mutta esim.marjat poimin vasemmalla kädellä. Samoin kuorin appelsiinin vasemmalla kädellä.

Kahdesta lenkistä tehtävää rusettia en ennen aikuisikää nähnyt kenenkään tekevän.

Vierailija
17/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siis oikeakätinen, enkä tietääkseni tee mitään vasenkätisten tavalla.

Tuon vasen-lenkki-ensin-rusetinteon vain opin itse peilikuvana, siksi ajattelin suurimman osan tekevän sen oikealenkki ensin. Istuin siis aikuista vastapäätä, joka opetti tuon rusetin teon, ja pieni kun olin, tein sen samalla tavalla, eli peilikuvana.

kahdella lenkillä solmiminen tuntuu kyllä todella hankalalta, etenkin kiristäminen.

ap

Vierailija
18/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupunkorvatyylillä, eli tuon lapsen rusetin. Aikuistan tapa on musta tosi hankala, sen näyttääkin niin vaikealta. Akna välillä kokeilen sitäkin mut palaan aina pupunkorviin :)

Täytyypä alkaa tarkkailla kumpaa tekniikkaa ihmiset käyttää!

Vierailija
19/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Olen ikäni hävennyt sitä, että osaan tehdä vain lasten rusetin ja oikein nolotti opettaa se lapsille, mutta enkö nyt olekaan täysin outo... ihanaa :D

Vierailija
20/30 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kummallakaan tavalla: teen Ianin solmun (Ian knot), jossa tehdään tavallaan kaksi lenkkiä, jotka vedetään toistensa läpi. Nopein tapa solmia kengännauhat. Jos pitää tehdä rusetti lyhyihin naruihin, teen lenkin yleensä oikeaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän